LifeMilesがIBS Softwareと7年の契約に調印
LifeMilesがIBS Softwareと7年の契約に調印
AsiaNet 67884 (0420)
【サンホセ(コスタリカ)2017年3月21日PR Newswire=共同通信JBN】旅行・輸送・流通のITソリューション大手IBS Software(IBS)は、LifeMilesが数年使用してきた社内ロイヤルティ・プラットフォームを取り替えるために選択された。LifeMilesは中米と南米のアンデス共同体地域における主要なロイヤルティープログラムであり、アビアンカ航空のマイレージプログラムでもある。数百万ドルの7年契約は先週、コスタリカのサンホセで調印された。IBSが提供するiFly Loyaltyスイートは、いったん実装されると、LifeMilesの中核プラットフォームとして有効になる。同スイートは広範な機能を備え、拡大された提携関係を育て、運営するための能力、本格的な顧客関係モジュール、強化分析機能、ビジネスインテリジェンス能力で構成されている。プラットフォームはさらに、地域と以遠におけるLifeMilesの成長意欲の主たるイネーブラーとなり、LifeMilesの会員に目標となりパーソナライズされた恩恵という優れたセット提供を可能にし、新しい事業部門への参入拡大を支援する。
(Photo:http://mma.prnewswire.com/media/480645/LifeMiles_Signing_Ceremony.jpg )
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170313/477770LOGO )
LifeMilesは2011年3月にサービスを開始、700万以上の会員を含めるまで成長して、ロイヤルティー業界で権威あるフレディ賞(Freddie Awards)の過去3年にわたる米州の最多受賞プログラムとなった。スターアライアンスのメンバーであるアビアンカ航空はコロンビアに本社があり、中南米航空会社で最新の機材(169機)をそろえ、28カ国の約105の就航地に運航している。IBSのiFly Loyaltyは、新世代のロイヤルティー・マネジメント商品であり、マイレージプログラム、Coalition Programs、SME(中小企業)、企業プログラムを含む航空業界の顧客関係上のさまざまなニーズをサポートしている。このソリューションは、共通のソフトウエアから複数のプログラム上のエコシステム全体のマネジメントを可能にし、顧客に届けるパーソナライズされたコミュニケーションを実現する。それはデータに基づく予測および規範的な分析による戦略的決定をサポートし、主要航空会社連合のスターアライアンス、ワンワールド、スカイチームの規格に準拠している。
LifeMilesのマット・ビンセット最高経営責任者(CEO)は「われわれはIBSと提携することを喜んでいる。IBSのiFlyシステムは、今後何年にもわたり当社のサービスと成長目標を実現する主要イネーブラーである。われわれLifeMilesは、より多くの選択肢とさらに大きな価値を会員に提供するため、一貫してイノベーションを進めており、これらの努力が前に進むよう協力するIBSを頼りにしており、IBSチームとの協力を期待している」と語った。
IBSのジテンドラ・シンドワニ社長兼航空事業サービス・ヘッドは「これはIBSのロイヤルティーソリューションと中米地域初の顧客の戦略的勝利である。われわれはこの契約を、中米・中南米地域における当社の足跡を拡大する極めて重要な一里塚と考えている。航空ソフトウエア製品という最も大きな花束を提供するテクノロジーパートナーとして、われわれはIBSを同地域の航空業界のイノベーションに関する最も評価されたブランドにするため、アビアンカのような定評のある航空会社との関係をテコにしたいと願っている」と語った。
▽メディア問い合わせ先
Bratati Ghosh
Chief Marketing Officer
IBS at bratati.ghosh@ibsplc.com or
Mario Balladares
Director of Marketing
LifeMiles at mario.balladares@lifemiles.com
IBSに詳細は次を参照:www.ibsplc.com
ソース:IBS Software (IBS) and LifeMiles
LifeMiles Inks Seven Year Contract With IBS Software
PR67884
SAN JOSE, Costa Rica, Mar. 21/PRNewswire=KYODO JBN/ --
Travel, transportation and logistics IT solutions major IBS Software (IBS) has
been selected by LifeMiles to replace its in-house loyalty platform that has
been in use for several years. LifeMiles is the leading loyalty program in
Central America and the Andean Pact region of South America, and the
frequent-flyer program of Avianca. The multi-million seven-year contract was
signed last week in San Jose, Costa Rica. Once implemented, IBS' iFly Loyalty
suite will serve as the core platform for LifeMiles. The suite includes a wide
range of functionalities, consisting of capabilities to grow and manage
expanded partnerships, a full-fledged customer relationship module and enhanced
Analytics and Business Intelligence capabilities. Furthermore, the platform
will be a key enabler of LifeMiles' growth aspirations in the region and
beyond, facilitating the delivery of a superior set of targeted and
personalized benefits to LifeMiles members, enhancing speed to market, and
supporting expansion into new business segments.
(Photo:
http://mma.prnewswire.com/media/480645/LifeMiles_Signing_Ceremony.jpg )
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170313/477770LOGO )
Launched in March 2011, LifeMiles has grown to include more than 7 million
members, who have made it the winningest Program in the Americas over the last
3 years of the loyalty industry's prestigious Freddie Awards. Avianca, a Star
Alliance member, has its headquarters in Colombia, and also the youngest fleet
(169 aircraft) of all Latin American airlines, with which it serves some 105
destinations in 28 countries.
IBS' iFly Loyalty is a new-gen loyalty management product that supports the
diverse needs of customer engagement of the airline industry, including
Frequent Flyer Programs, Coalition Programs, SME and Corporate Programs. The
solution enables management across multiple program ecosystems from the same
software and allows personalized communication to reach out to customers. It
supports strategic decision making with data-based predictive and prescriptive
analysis, and is compliant with major airline coalitions viz. Star Alliance,
oneworld, SkyTeam.
LifeMiles' Chief Executive Officer, Matt Vincett said: "We are pleased to be
partnering with IBS, whose iFly system will be a key enabler of us achieving
our service and growth objectives over the coming years. At LifeMiles, we are
constantly innovating to provide members with more options and with ever
greater value; we are counting on IBS to collaborate with us in these endeavors
moving forward and look forward to working with the IBS team."
"This is a strategic win for IBS' loyalty solution and the first customer in
the Central American region. We consider this as an extremely important
milestone for expanding our footprint in the Central and Latin American
regions. As a technology partner offering the widest bouquet of aviation
software products, we hope to leverage our relationship with a proven airline
like Avianca to make IBS the most recognizable brand on innovation for the
airline industry in the region," said Jitendra Sindhwani President & Head -
Aviation Business Services, IBS.
For media enquiries, please contact:
Bratati Ghosh
Chief Marketing Officer
IBS at bratati.ghosh@ibsplc.com or
Mario Balladares
Director of Marketing
LifeMiles at mario.balladares@lifemiles.com
More information on IBS is available at www.ibsplc.com
Source: IBS Software (IBS) and LifeMiles
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