G2Aと提携するデベロッパーとパブリッシャー数が100に

G2A.com

G2Aと提携するデベロッパーとパブリッシャー数が100に

AsiaNet 67675(0321)

【香港2017年3月3日PR Newswire=共同通信JBN】

デジタルゲーミング・マーケットプレースのG2A.COM(https://www.g2a.com )は、パブリッシャーとデベロッパー支援プログラムのG2A Direct(https://id.g2a.com/business/developer )を通し、現時点で100のデベロッパーとパブリッシャーとパートナーを組んでいる。その中にはWargaming、Hi-Rez Studios、Introversion、そしてSuperhot Teamがある。2016年7月に発表されたDirectでデベロッパーとパブリッシャーはG2Aの1200万の顧客に直接、G2A.COMを通して販売することができる。

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/474393/G2A_100_developers.jpg

G2A DirectはデベロッパーをG2Aのマーケットプレースの中心に位置付けるために構築された。このプログラムでは、デベロッパーは自身の直接販売から収入を得られるだけでなく、サードパーティーが彼らのコンテンツを販売したときも収入になる。他のマーケットプレースでは提供されていない特徴だ。こうした利益により、G2A Directは現在、幅広くて多様なゲームスタイルを展開している。それは大規模なリリースやインディーズのゲーム、そしてゲーム内通貨から独自のスターターパックまでを含む。Directで最も新しいメンバーのWargamingは間もなく、World of Tanksの米国、ソ連、ドイツ、そして熟練者用を含むG2A独占となる4つのStarter Packs、さらにMaster of Orion Collector’s EditionとHybrid Warsを販売する。

デベロッパーとパブリッシャーは共に、Directと協業してマーケットプレースを利用することがユーザーの獲得と販売に素晴らしいツールであることを理解する。YouTubeやG2A自体のニュースウエブサイトにおけるインタビューや特徴の紹介、定期的な本日のゲーム(game of the day)プロモーション、隔週のDirectセールス、そしてソーシャルメディアの掲示といったイニシアチブを通し、Directはデベロッパーに新しくて(そして1200万人の強い)オーディエンスへのアクセスを提供する。Directを通すことで、デベロッパーはまた、インベントリーをフルに管理でき、キーがG2Aに表示されているかどうかをG2Aデータベースに問い合わせたり、それがG2Aで以前に販売されたかどうかを確認できる。これによってデベロッパーはG2Aへフルにアクセスし、同時にサポートを受けることができる。

G2Aのアウトバウンド・セールススペシャリストのマリウツ・ミレック氏はDirectがもたらす将来が楽しみとして「G2A Directは、G2Aがゲーム産業にとって重要な存在であること、そしてマーケットプレース・モデルがわれわれの顧客だけでなくコンテンツ・クリエーターにとっても受け入れられることを明確に証明した。われわれは友人そしてパートナーとしてデベロッパーの数が100を数えるようになったことを誇りに思い、そして何100万ものユーザーに、共に価値を提供し続けることを確信している」と述べた。

こうしたDirectの最も新しい価値の一環がG2A Deal(https://www.g2a.com/en/game-deals )である。Dealはデベロッパーと共にG2Aが顧客のために作成したボーナス・プログラムで、特に選択されたゲーム、ディスカウントコード、そしてさらにボーナスを提供し、サブスクリプション価格を安価にする。G2A Dealの第1段ではCI GamesのLords of the Fallen、MicroidsのSyberia 1&2、コードマスターズのDirt 3、Superhot TeamのSUPERHOTが含まれる。

G2A.COMはDirectに毎日、新しいパートナーを加えており、大小のパートナーの支援を今後も続けるのは確実である。

▽G2A Directについて

G2Aプログラムはデベロッパーとパブリッシャーを1200万人の顧客を擁するマーケットプレースの中心に置く。

本プログラムに参加のデベロッパーとパブリッシャーは以下を得ることができる。

(1)G2A Directを経由するゲームコード販売の収益分配は89.2%

(2)サードバーティーの販売には最大10%のデベロッパー・フィーが課されるオプション

(3)キーが現在G2Aに表示されているかを見る、あるいはG2Aで以前販売されていたかを問い合わせることができる機能

(4)営業時間帯(中央欧州標準時)の専任アカウントマネージャー

(5)全面カスタマイズ可能な店舗

(6)デベロッパーあるいはパブリッシャーのソーシャルメディアにリンクできる機能を持つ店舗

(7)他のサードパーティー販売者よりも優れたデベロッパーへの機能配置

(8)完全なインベントリー、価格管理と販売履歴を提供するユーザーパネル

(9)メーラー、ソーシャルメディアの掲示やサイト内インベントリーといったG2Aの通常販売ツールを利用してプレ・セールや特別オファーを共同で展開する可能性

(10)世界有数のダイナミックでユニークな若いゲームオーディエンスへのアクセス

さらに詳しい情報は pr@g2a.com あるいは developers@g2a.com (G2A Direct Team)まで。

ソース:G2A.com

G2A is now Partnered With 100 Developers and Publishers

PR67675

HONG KONG, Mar. 3, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Digital gaming marketplace G2A.COM [https://www.g2a.com ], together with

publisher and developer support program G2A Direct

[https://id.g2a.com/business/developer ], is now partnered with 100 developers

and publishers, including Wargaming, Hi-Rez Studios, Introversion, and Superhot

Team. Launched in July 2016, Direct allows developers and publishers to sell

directly to G2A's 12 million customers via G2A.COM.

   (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/474393/G2A_100_developers.jpg )

    G2A Direct was created to place developers front and center in G2A's

marketplace. The program allows developers to not only make income from their

own direct sales, but also from third-party sales of their content - something

that no other marketplace offers. Precisely because of such benefits, G2A

Direct now hosts a wide variety of game styles, including large releases as

well as independent games, and items ranging from in-game currencies to

one-of-a-kind starter packs. Wargaming, the newest member of Direct, will soon

sell four G2A exclusive Starter Packs for World of Tanks including American,

Soviet, German, and veteran, as well as Master of Orion Collector's Edition and

Hybrid Wars .

    Working with Direct allows developers and publishers alike to both

understand and use the marketplace as a great user acquisition and sales tool.

Direct gives developers access to a brand-new (and 12 million strong) audience

through initiatives which include interviews and features published on YouTube

and on G2A's own news websites, as well as regular game of the day promotions,

bi-weekly Direct sales, and social media posts. Through Direct, developers also

have full control over their inventory and can query the G2A Database to see if

a key is currently listed on G2A, or has been previously sold on G2A, which

gives developers both full access to, as well as support from, G2A.

    Mariusz Mirek, Outbound Sales Specialist for G2A Direct, is looking forward

to see what the future of Direct brings: "G2A Direct has proved unequivocally

that G2A is an important part of the games industry, and that the marketplace

model is one not only our customers, but also content creators, can embrace. We

are proud to count these 100 developers as both our friends and partners, and

trust that together we will continue to deliver value to millions of users."

    Part of this value is Direct's newest product: G2A Deal

[https://www.g2a.com/en/game-deals ]. Deal, a rewards program created together

with developers for G2A's customers, offers hand-selected games, discount

codes, and even more rewards for a low subscription price. The first G2A Deal

includes CI Games' Lords of the Fallen, Microids' Syberia 1 and 2, Codemasters'

Dirt 3, and Superhot Team's SUPERHOT.

    G2A.COM is adding new partners to Direct daily, and is sure to continue on

its quest to support developers both large and small.

    About G2A Direct:

    The G2A Direct program places developers and publishers front and center in

a marketplace that serves over 12 million customers.

    Developers and publishers who are part of the program enjoy:

1) A revenue share of 89.2% from the sale of game codes via G2A Direct

2) The option to add a Developer Fee of up to 10% to third-party sales     

3) The ability to query the G2A Database to see if a key is currently listed on

G2A or has been previously sold on G2A     

4) A dedicated account manager available in working hours (CET)     

5) A fully customizable store front     

6) A store front that features links to the developer's or publisher's social

media channels     

7) A feature placement of the developer's offers ABOVE that of other

third-party sellers     

8) A user panel that provides full inventory control, price control and sales

history     

9) The potential to jointly market pre-sales and special offers using G2A's

regular sales tools such as mailers, social media posts and in-site

inventory       

10) Access to one of the most dynamic and uniquely young gaming audiences in

the world

    For more information, please contact pr@g2a.com, or the G2A Direct team at

developers@g2a.com.

SOURCE: G2A.com

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中