フェレロ、優良企業100社ランキングで評判世界第1位の食品企業に

Reputation Institute and The Ferrero Group

フェレロ、優良企業100社ランキングで評判世界第1位の食品企業に

AsiaNet 67632 (0310)

【アルバ(イタリア)2017年3月1日PR Newswire=共同通信JBN】

Reputation Instituteの「Global RepTrak(R)100」は世界で最も評判の高い企業を公表、フェレロ(Ferrero)が2017年の番付で評判の観点でイタリア企業トップにランクされた。

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今年もフェレロは食品業界でトップとなった。さらに、この世界的なリストにおいて75.45のスコアで17位に位置している。

フェレログループ(Ferrero Group)のジョヴァンニ・フェレロ最高経営責任者(CEO)は、「今年も、私たちを“評判の観点で”食品企業としてもイタリア企業としても世界1位とランク付けした世界の消費者からの信頼を、私たちは誇りに思う。『品質第一』が成功の真のカギであることの証左だ」とコメントした。

RepTrak(R)モデルは、製品・サービス、イノベーション、職場、ガバナンス、社会的責任、リーダーシップ、業績の7つの要素を考慮したスケールに基づいて、世界的大企業に対する消費者の認知度を測る。

2017年第1四半期に集計された17万以上のレーティングに基づくこのアンケートは、この種の企業の評判調査としては最大規模のもので、比較評価、デモグラフィック分析によるトレンドに加え、どの企業がステークホルダーによって最良とみなされているか、また、企業の製品の購入やそのブランドの推薦、その企業への投資や就職にさえ前向きになるような支持行動と信頼を促進する要因についてのユニークな洞察を含む。

詳細は http://www.reputationinstitute.com/thought-leadership/global-reptrak-100 を参照

▽フェレロ(Ferrero)について

フェレロのストーリーは、1946年イタリアのピエモンテ州の小さな町アルバで始まった。今日では連結売上高が100億ユーロを超え、フェレロは製菓業界ではマーケット・リーダーであり、チョコレート菓子市場では世界第3位のグループである。

フェレログループは、53カ国に4万1000人以上の従業員を有し、世界22か所の工場を構え、うち3工場はアフリカとアジアのMichele Ferrero Entrepreneurial Projectの一環である。また、2015年の初めに同グループは6つの農業企業と8つの製造工場を含むFerrero Hazelnut Company(HCo)を設立した。ヌテラ、フェレロ・ロシェ、ラファエロ、Tic TacやKinderシリーズなどのフェレロ製品は、世界170カ国以上で販売されている。これらの製品は多くの国で集団的記憶や習慣の一部となっており、何世代にもわたって真に愛され、しばしば文化的な象徴とみなされている。

また、フェレロは社会的責任をそのDNAに持つ。商品の新鮮さ、高い品質、最上の原材料の念入りな選定、持続可能な農業慣行、切れ目のない研究・革新などがフェレロの成功の重要な要素である。さらにフェレロは、フェレロ財団、Michele Ferrero Entrepreneurial ProjectおよびKinder+Sportプログラムを通じて地域社会への投資を続けている。

詳しい情報はウェブサイト http://www.ferrero.comhttp://www.ferrerocsr.com を参照。

ソース:Reputation Institute and The Ferrero Group

Ferrero - The 1st Food Company in the World for Reputation in the Ranking of the 100 Best Companies

PR67632

ALBA, Italy, Mar. 1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Reputation Institute's Global RepTrak(R) 100 has uncovered the world's most

reputable companies confirming Ferrero as the top Italian company in terms of

reputation in its listings for 2017.

Logo:

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This year, Ferrero is again the first company in the food industry. Moreover,

it gained one position ranking in 17th place in the worldwide list, with a

score of 75.45.

Giovanni Ferrero, CEO of the Ferrero Group, comments, "We are proud of the

trust that consumers throughout the world confirmed also this year, ranking us

- in terms of reputation - at the first place in the world as a food company as

well as an Italian company. It is the confirmation that 'quality first' is the

real key to success."

The RepTrak(R) model measures the consumers' perception of the world's largest

companies, based on a scale that takes into account seven dimensions: products

and services, innovation, workplace, governance, social responsibility,

leadership and performance.

Based on over 170,000 ratings collected in the first quarter of 2017, the

survey is the largest corporate reputation study of its kind, and includes

comparative ratings, trends by demographic cuts, and unique insights into which

companies are best regarded by stakeholders as well as what drives trust and

supportive behaviors such as willingness to purchase a company's products,

recommend the brand, invest in or even work for the company.

See more at:

http://www.reputationinstitute.com/thought-leadership/global-reptrak-100

About Ferrero

Ferrero began its story in the little town of Alba in Piedmont, Italy, in 1946.

Today, with a consolidated turnover of over 10 billion euros, Ferrero is

amongst the market leaders of the confectionery sector and the third worldwide

Group in the chocolate confectionery market.

The Ferrero Group is present with more than 41,000 people across 53 countries;

it has 22 production plants around the world, of which 3 are part of the

Michele Ferrero Entrepreneurial Project in Africa and Asia. In addition, at the

beginning of 2015, the Group set up the Ferrero Hazelnut Company (HCo) that

includes 6 agricultural companies and 8 manufacturing plants. Ferrero products

such as Nutella, Ferrero Rocher, Raffaello, Tic Tac and the Kinder line, are

present and sold in more than 170 countries; they have become part of the

collective memory and customs of many countries, where they are truly loved

generation after generation and often considered as cultural icons.

Furthermore, Ferrero has social responsibility in its DNA. Product freshness

and high quality, careful selection of the finest raw materials, sustainable

agricultural practices and continuous research and innovation are some of the

key elements of Ferrero's success. Moreover, Ferrero continues to invest in

local communities thanks to the Ferrero Foundation, the Michele Ferrero

Entrepreneurial Project and the Kinder+Sport programme.

For further information visit: http://www.ferrero.com and

http://www.ferrerocsr.com

Source: Reputation Institute and The Ferrero Group

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