中国国際航空、旺盛な国際線需要で新たに路線開設

中国国際航空(エアチャイナ)

中国国際航空、旺盛な国際線需要で新たに路線開設

AsiaNet 67625(0298)

【北京2017年3月1日PR Newswire=共同通信JBN】

2017年5月より、中国国際航空(エアチャイナ)は、北京ーチューリヒ、北京ーアスタナ(カザフスタン)、北京―ジャカルタ、上海―バルセロナ、深セン(中国)ーロサンゼルスの国際5路線を開設する。国際線の新規路線の低調とビジネス利用の持ち直しを背景に、これらの新路線は中国国際航空に世界市場へのさらなるアクセスを与え、中国国際航空の2017年の国際的なプレゼンス拡大への自信を反映するものとなる。

先ごろ終了した春節大移動期間中、中国国際航空の国内・国際線旅客の増加率は同社が多くの路線に投入した装備の伸びを上回り、ペイロードと営業収益は大幅増かつ予想を上回った。アウトバウンド旅行の需要は引き続き旺盛で、とりわけ7日間の春節期間にはアウトバウンド旅行者は600万人に上り、中国国際航空はイギリス、スペイン、イタリア、ニューヨーク、ロサンゼルス、ハワイなどへの路線で国際線座席利用率が3.1%増の82.4%と、見事なパフォーマンスを見せた。春節期間の搭乗行動の分布から、乗客が移動のピーク期を避けようとしていたことがわかる。家族旅行が大幅に増加しており、春節期の需要曲線をなだらかにし、当社に好収益をもたらした。

2017年は、原油の国際価格が安定傾向にあり、中国人民元の変動も落ち着いていることから、中国国際航空は旅行への旺盛な需要に積極的に応え、人気のある国際市場でのプレゼンスをさらに拡大し、さまざまな機会をとらえ、グローバル路線ネットワークの展開をたゆまず改善していく。間違いなく、これは中国国際航空が目標とする「国際的競争力を持つ、大グローバル・ネットワーク・キャリア」へと歩を進める助けとなる。

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20161031/0861611348LOGO

ソース:Air China

With Robust Demand for International Travel, Air China Will Continue to Start More International Routes

PR67625

BEIJING, March 1, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

From May 2017, Air China will start five new international routes, including

Beijing - Zurich, Beijing - Astana, Beijing - Jakarta, Shanghai - Barcelona and

Shenzhen - Los Angeles. Against the background of newly started international

routes slowing down and business travel picking up, these new routes will give

Air China more access to international markets and reflect Air China's

confidence in expanding its international presence in 2017.

During the Spring Festival transportation period that just ended, the increase

rate of the domestic and international passengers on Air China was higher than

that of the equipment the airline put on various routes, and the airline's

payload and operating revenues both increased significantly and better than

expected. The demand for outbound tourism remained robust - especially during

the 7-day Spring Festival, outbound tourists amounted to 6 million, and Air

China delivered an impressive performance on routes to destinations like

Britain, Spain, Italy, New York, Los Angeles and Hawaii, with seat utilization

of 82.4% on its international routes, up 3.1 percentage points. A look at the

distribution of passenger traffic during the Spring Festival suggests that

passengers were more aware of avoiding travel peak periods. Families traveling

out together increased significantly, helping smooth out the demand curve of

the Spring Festival period and bringing good revenues to Air China.

In 2017, when international oil prices tend to stabilize and the fluctuations

of Chinese yuan plateau, Air China will actively respond to the strong demand

for travel, further expand its presence in popular international markets, seize

opportunities, and constantly improve its global route network deployment. This

will undoubtedly help Air China move forward towards its goal of becoming "a

large global network carrier with international competitive edge".

Logo - http://photos.prnasia.com/prnh/20161031/0861611348LOGO

SOURCE: Air China

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中