Ctrip Corporate Travelがアジア太平洋法人旅行サミットで新旅行管理戦略発表

Ctrip

Ctrip Corporate Travelがアジア太平洋法人旅行サミットで新旅行管理戦略発表

AsiaNet 67585(0278)

【北京2017年2月28日PR Newswire=共同通信JBN】ビジネス旅行管理業界で最も重要な年次イベントの1つである2017 Asia-Pacific Corporate Travel Summit(アジア太平洋法人旅行サミット)が2北京で017年2月21日、中国の大手旅行管理会社Ctrip Corporate Travelの主催で開催された。「TM+:ビジネス旅行エコシステムの変革」のテーマで、航空会社、ホテル、ビジネス旅行の決済処理・支出管理会社などのビジネス旅行エコシステムの有名企業や、会議・旅行インセンティブ・コンベンション・展示会(MICE)のサービスプロバイダーがサービスの向上を促進する狙いで現在の業界動向に関する分析に焦点を当てた詳細な議論を行った。

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20170227/0861701636

▽TM+: ビジネス旅行エコシステムを変革する

Ctrip Corporate Travel と世界最大のビジネス旅行組織Global Business Travel Association (GBTA、国際ビジネス旅行協会)による2016年の市場データに基づくリポートによると、中国のビジネス旅行支出は2016年に2900億米ドルに達し、米国に次いで2位となった。

市場規模が拡大するにしたがって業界のアップグレードの必要性も高まっている。Ctrip副社長のファン・ジキンCtrip Corporate Travel最高経営責任者(CEO)はサミットの開幕講演で「ビジネス旅行管理によるコスト削減の基本的な需要に加え、企業顧客は現在、効果的で統合されたビジネス旅行管理システムを通じた経営管理効率の向上を求めている。企業顧客による要求の変化と自社のバリュー・プロポジションの向上を求める業界のニーズは、ビジネス旅行業界の変革を推進した。この事実を基礎にCtrip Corporate TravelはTM+戦略を打ち出した」と述べた。

包括的、セルフサービス、スマートはビジネス旅行管理「TM+」時代の3つの主要な機能である。「包括的」に関しては、まず水平的には、製品が航空券やホテルの予約からプラットフォーム、MICE、その他の旅行関連インセンティブへと広がり、異なった部門や分野にまたがっており、統合的なサービスが可能であることだ。垂直的には、手続きプロセスが予約や支払いからフロントエンドのビジネス旅行アプリケーションや承認へ拡大し、同時にバックエンドの払い戻し、分析を伴って、エンドツーエンドのプロセス管理とコントロールを提供する。

セルフサービスに関しては、TM+は、業界をセルフサービス予約、ビジネス旅行承認と決済から、顧客のオンボーディングやメンテナンス、経費監査と精算、旅行者プロファイル変更、電子インボイス送付と検証などを含む完全に総体的なビジネス旅行管理プロセスへと変貌させる。スマートに関しては、過去の旅行歴から得られた旅行者の好みに基づきスマートでかつコスト効率のよいお勧めプランを提供し、また業界全体のビッグデータのアプリケーションを通じて、企業全体と個人支出の比較分析に基づくスマートなリポートを提供する。

▽全プロセス:ビジネス旅行管理業界全体にわたる新基準

ビジネス旅行管理の変革を求める顧客からの強い要求を受けて、Ctrip Corporate Travelはサミットで、グレードアップした同社アプリの全プロセス・バージョンを発表した。新アプリは承認、予約、移動中の予算外の支出および旅行後の払い戻しなどいくつかの機能をアップグレードしており、インテリジェントで統合された包括的なワンストップのビジネス旅行管理サービスを提供している。これらのアプリのアップグレードは、顧客がビジネス旅行コストを削減し、旅行管理の効率を向上させるのに役立つ。

Ctrip Corporate Travelは今後も、ビジネス旅行エコシステムのアップストリームとダウンストリームのプロバイダーを引き続き結合し、業界を主導するオフィスオートメーション(OA)システム、コスト管理償還ソフトウエアおよび旅行サービスプロバイダー、企業調達プラットフォーム、および社会、金融プラットフォームとの深い戦略的協力を模索する。これらのすべては、TM+のより想像力に富むコンポーネントを探索、開発し、ビジネス旅行管理業界のさらなるサービス強化をもたらすための努力である。

ソース:Ctrip

Ctrip Corporate Travel Highlights New Travel Management Strategy at the 2017 Asia-Pacific Corporate Travel Summit

PR67585

BEIJING, Feb. 28, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/

The 2017 Asia-Pacific Corporate Travel Summit, one of the most important annual

events in the business travel management industry, was hosted by Ctrip

Corporate Travel, a leading travel management company in China, in Beijing on

February 21, 2017. With the tagline of "TM+: a transformation of the business

travel ecosystem", well-known firms across the business travel ecosystem

including airlines, hotels, business travel payment processing and spending

control firms as well as meetings, travel incentives, conventions and

exhibitions (MICE) service providers, had in-depth discussions focused on

analytics regarding current industry trends, with an aim of promoting service

upgrades.

Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20170227/0861701636

TM+: transforming the business travel ecosystem

According to the report, based on the 2016 market data from Ctrip Corporate

Travel and Global Business Travel Association (GBTA), the world's largest

business travel organization, China's business travel spending reached US$290

billion in 2016, second only to the US.

As the size of the market grows, the need for upgrading the industry is also

increasing. "In addition to the basic demand for cost savings through business

travel management, enterprise customers currently hope to improve management

efficiency through an effective and integrated business travel management

system," said Ctrip vice president Ctrip Corporate Travel CEO Fang Jiqin in

his opening speech at the summit. "The changes in the demands from enterprise

customers and the industry's need to improve its own value proposition have

driven the transformation of the business travel industry. It is on this basis

that Ctrip Corporate Travel came up with the TM+ strategy."

Comprehensive, self-service and smart are the three major features of the

business travel management "TM+" era. In terms of comprehensive, horizontally,

products span different sectors and fields, expanding from booking for air

tickets, hotels to sharing platforms, MICE and other travel-related incentives,

which enables integrated services; vertically, processes expand from booking

and payment to the front-end business travel application and authorization

along with the back-end reimbursement and analysis, delivering end-to-end

process management and control. In terms of self-service, TM+ moves the

industry from self-service booking, business travel authorization and payment

to a fully holistic business travel management process, including client

onboarding and maintenance, expense auditing and settlement, traveler profile

changes as well as electronic invoice delivery and validation. As for smart,

providing smart yet cost-efficient recommendations based on traveler

preferences as gleaned from his or her travel history and providing smart

reports based on comparative analysis of individual spending against the

enterprise as a whole and, through the application of big data, the industry as

a whole.

Whole process: a new standard across the business travel management industry

Given the pressing demand from customers for a transformation of business

travel management, Ctrip Corporate Travel released an upgraded, whole-process

version of its app at the summit. The new app has upgraded several functions

including authorization and booking, extra-budgetary requests while in transit,

as well as reimbursement following the trip, providing a full range of

intelligent, integrated, one-stop business travel management services. The

upgrades to the app serve to help customers reduce business travel costs and

improve travel management efficiency.

Ctrip Corporate Travel will continue to bring together upstream and downstream

providers in the business travel ecosystem and seek deeper strategic

cooperation with industry-leading office automation systems, cost control

reimbursement software and travel service providers, corporate procurement

platforms as well as social and financial platforms. All of these are efforts

made to explore and develop more imaginative components to TM+, and deliver

further service enhancements to the business travel management industry.

SOURCE:  Ctrip

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中