ファッション誌PORTERが創刊3年目で目覚ましく成長、ますます強力に

PORTER powered by NET-A-PORTER

ファッション誌PORTERが創刊3年目で目覚ましく成長、ますます強力に

AsiaNet 67551 (0261)

【ロンドン2017年2月27日PR Newswire=共同通信JBN】NET-A-PORTER Group(ネッタポルテ・グループ)は27日、雑誌PORTERの第2回会計監査報告を発表、総発行部数は18万646部で、前年同期比6%増と目覚ましい伸びを示したことを明らかにした(注1)。

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/471904/PORTER_Natalia_Vodianova.jpg

急速に変化する雑誌市場において、PORTERの実績はさらに注目すべきものであり、同誌の変わらぬ適合性と特異な魅力を浮き彫りにしている。

2014年2月の創刊以来PORTERは、素敵な女性たちとの感動的なインタビュー、権威あるファッション、真に世界的な視野、革新的なショッピング体験など世界クラスの記事コンテンツを提供し続けてきた。

ルーシー・ヨーマンズ編集長は「PORTER誌では、私たちは常に100%『女性』の立場に立つことを目指してきた。このことは、最近導入したPORTER誌の「Incredible Women Talks(素敵な女性との対話)」など、私たちが提供するフィーチャー記事またはファッション撮影からイベントやブランド拡張のタイプに至るまで、私たちがあらゆる個々の記事に取り組む際のやり方を特徴づけている。そしてこのアプローチがこのようなポジティブな結果をもたらすのを見るのは素晴らしいことだ。この有用性のセンスと女性たちへのサービス提供はショッピング技術によってさらに強化されており、こうした技術は当誌のデジタル版に推進力を与え、読者は印刷されたページのなかで見て、気に入ったすべての製品を容易に購入ないし見つけることができる」と説明した。

PORTERの革新的なテクノロジー利用により、読者は各ページから直接またはiPhone、 iPad、Androidのアプリを介してリアルタイムで購入、数時間以内に配達を受ける体験をすることができる。読者の78%は雑誌の購入可能要素に反応しており、このことは女性が実際にデジタル時代のメディアを購入し、消費することを求めているというPORTER誌の理解を裏付けている。実際にデジタル版の売上高は年率45%伸びている。

総発行部数の強力な数字は、High Net Worth(富裕層)の女性(購読者総数は年率30%増)の常連購読者ベースを構築するという明確な戦略の結果である。こうした女性は、PORTER誌によるスタイリッシュ(おしゃれ)で知的な女性のユニークなセレブレーションに敏感に反応し続けている。

NET-A-PORTER Groupの出版・メディア担当副社長のテス・マクレオドスミス氏は「BPA Worldwideによるこの最新の数字は、すでにPORTER誌の私たちには分かっていることではあるが、今日の忙しいスタイリッシュな女性は、容易かつすぐに購入が可能なような魅力的なコンテンツを提供する雑誌を求めているということを証明している。印象的な総発行部数の増加と、強力な購読数およびデジタルの成長により、当誌は2017年のスタートに当たり強力な位置に立っており、私たちは今後もメディアのイノベーター、コンテンツおよびコマースのリーダーとして当誌の名声を築き続けることにより、PORTERブランドのさらなる成長を予測している」と説明した。

PORTERの最新号は、「women taking charge」(ロシアのスーパーモデルで技術愛好家ナタリア・ボディアノバから英国の建築家アマンダ・レベットまで)という特集を組んでおり、これはこの特別な時期に極めてふさわしい主題であり、同誌のチームが創造するのに情熱をかけている主題である。

(注1)2016年2月以降(PORTERの発行者のステートメント)

編集者注意

▽PORTERについて

2014年2月に創刊されたPORTERは、真にグローバルな展望を提供する唯一の女性ファッション雑誌である。高名な英国の編集者ルーシー・ヨーマンズ氏と発行責任者テス・マクレオド氏により編集、創刊されたこの革新的でラグジュアリーなファッション誌は、印刷の心地よさと最新のデジタル・ショッピング体験を結び付けており、60カ国で35万部が販売されており、YOOX NET-A-PORTER GROUPによって発行されている。PORTERはスタイリッシュで知的な女性を祝福し、主な対象とし、読者にファッション、ライフスタイル、ビューティーのユニークでグローバルなキュレーションを提供する。表紙を飾るスターには、スーパーモデルのジゼル・ブンチェン、クリスティー・ターリントン・バーンズ、カーリー・クロスから音楽現象のレディー・ガガ、アカデミー受賞女優のケイト・ブランシェットに至るまで世界で最もアイコニックな女性らが含まれている。2015年には、PORTERはBritish Media Awards(英国メディア賞)のPrint Product of the Year、英国の PPA AwardsのGame Changer of the Year、ニューヨークのDaily Front Row Fashion Media AwardsのInternational Magazine of the Yearにそれぞれ選ばれた。昨年(2016年)PORTERは、Digital Magazine AwardsのLifestyle Magazine of the Yearを受賞、ヨーマンズ氏はFolio's Top Women in Media 賞の一人に選ばれた。

▽NET-A-PORTERについて

NET-A-PORTERは2000年6月に創設、以来世界トップのオンライン・ラグジュアリーファッション・デスティネーションとしての地位を確立した。イノベーションの先駆者NET-A-PORTERは、600万に上る女性のラグジュアリーな消費者、ファン、フォロワーに対し、印刷の心地よさと最新式のデジタル・ショッピング体験とを結び付ける画期的なラグジュアリーファッション雑誌であるデジタル・ショッピング週刊誌、THE EDIT and PORTER Magazineを通じて語り掛ける。NET-A-PORTERは、グッチ、サンローラン、ジバンシー、バレンティノ、プラダ、ステラ・マッカートニーや200超の専門ビューティーブランドなど世界で最も人気のある450以上のデザイナーブランドからなる比肩するもののない編集で有名なファッション誌のスタイルに現れている。NET-A-PORTERは比べるもののないカスタマーサービスのチャンピオンであり、世界中の170カ国以上に高速の出荷(同日配達のマンハッタン、ロンドン、香港、翌日配達の英国、米国、ドイツ、フランス、オーストラリア、シンガポールを含む)、モバイル、タブレット、デスクトップ、電子メール、電話を通じた切れ目のないショッピング体験、豪華なパッケージング、容易な返却、そしてマルチリンガルな顧客ケア、365日24時間利用可能なパーソナルなショッピングチームを提供している。

詳細はHalpern PRにコンタクトを。

▽問い合わせ先

Lauren.lepke

brown@halpernpr.com

+44(0)207-349 2503;

Karen.murphy@halpernpr.com

+44(0)207-3492519

ソース:PORTER powered by NET-A-PORTER

PORTER Magazine Goes From Strength to Strength With Third Year of Impressive Growth

PR67551

LONDON, Feb. 27 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     The NET-A-PORTER Group is delighted to announce the release of PORTER's

second official audit showing a circulation of 180,646 - an impressive growth

of 6% year on year.*

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/471904/PORTER_Natalia_Vodianova.jpg )

    In the rapidly changing magazine market PORTER's performance is even more

remarkable - demonstrating its continued relevance and unique appeal.

    Since its launch in February 2014, PORTER has continued to produce world

class editorial content with inspiring interviews with incredible women,

authoritative fashion and a truly global perspective, as well as an innovative

shopping experience.

    Editor-in-Chief Lucy Yeomans explains, "At PORTER, we have always aimed to

be 100 percent on the side of our 'woman.' This informs the way we tackle every

single story, be it a feature or fashion shoot, to the type of events and brand

extensions we offer, such as the recent launch of PORTER's Incredible Women

Talks, and it is wonderful to see this approach yielding such a positive

result. This sense of helpfulness and offering a service to our woman is

further enhanced by the shopping technology that powers our digital edition,

and allows readers to buy or find with ease every product they see and love on

the printed page."

    PORTER's innovative use of technology enables readers to shop directly off

the pages or via the brand's iPhone, iPad and Android apps in real time and

experience delivery within hours. 78% of readers interact with the shoppable

elements of the magazine, demonstrating PORTER's understanding of how women

actually want to shop and consume media in a digital age. Indeed digital

edition sales have grown by +45% YOY.

    A strong overall circulation figure is a result of a clear strategy of

building a loyal base of High Net Worth women (total subscriptions grew +30%

YOY) who continue to respond well to PORTER's unique celebration of stylish and

intelligent women everywhere.

    NET-A-PORTER Group's Vice-President of Publishing & Media, Tess

Macleod-Smith explains,  "These latest figures from BPA Worldwide confirm what

we here at PORTER already knew, that busy stylish women today are looking for a

magazine that delivers inspiring content together with effortless, instant

shoppability.  Strong subscription and digital growth, alongside an impressive

overall circulation increase puts us in a strong position at the start of 2017,

and we predict further growth for the PORTER brand as we continue to build on

our reputation as media innovators and leaders in content and commerce."

    PORTER's latest issue celebrates "women taking charge" (from Russian

supermodel turned tech philanthropist Natalia Vodianova to British architect

Amanda Levete) - a very relevant subject at this particular moment in time and

one that the team are passionate about creating.

    *Since February 2016 (PORTER's Publisher Statement)

    Notes to editors:

    ABOUT PORTER

    PORTER, which launched in February 2014, is the only women's fashion

magazine to offer a truly global perspective. Edited - and launched - by

high-profile British editor Lucy Yeomans and Publishing Director Tess Macleod

Smith, the game-changing luxury fashion magazine, which combines the intimacy

of print with a state-of-the-art digital shopping experience, is sold in 60

countries with a print run of 350,000 and is published by the YOOX NET-A-PORTER

GROUP. PORTER celebrates and is aimed at stylish, intelligent women and offers

readers a unique global curation of fashion, lifestyle and beauty. Cover stars

have included some of the most iconic women in the world, from supermodels

Gisele Bundchen, Christy Turlington Burns and Karlie Kloss, to music phenomenon

Lady Gaga and Oscar-winning actress Cate Blanchett. In 2015, PORTER was named

Print Product of the Year at the British Media Awards, Game Changer of the Year

at Britain's PPA Awards and International Magazine of the Year at the Daily

Front Row Fashion Media Awards in New York. Last year (2016), PORTER was named

Lifestyle Magazine of the Year at the Digital Magazine Awards and Yeomans was

awarded one of Folio's Top Women in Media awards.

    ABOUT NET-A-PORTER

    NET-A-PORTER launched in June 2000 and has since established itself as the

world's premier online luxury fashion destination. A pioneer of innovation;

NET-A-PORTER speaks to a global monthly audience of six million female luxury

consumers, fans and followers via the weekly shoppable digital magazine THE

EDIT and PORTER Magazine, the game-changing luxury fashion magazine that

combines the intimacy of print with a state-of-the-art digital shopping

experience. NET-A-PORTER is presented in the style of a fashion magazine,

renowned for its unparalleled edit comprising more than 450 of the world's most

coveted designer brands, including Gucci, Saint Laurent, Givenchy, Valentino,

Prada and Stella McCartney, and over 200 specialist beauty brands.  

NET-A-PORTER champions unparalleled customer service - offering express

worldwide shipping to more than 170 countries (including same-day delivery to

Manhattan, London and Hong Kong and next-day delivery to the UK, US, Germany,

France, Australia and Singapore), a seamless shopping experience across mobile,

tablet, desktop, email and telephone, luxurious packaging, easy returns and a

multi-lingual customer care and personal shopping team that are available 24/7,

365 days a year.

    For more information please contact Halpern PR:

    Lauren.lepke-brown@halpernpr.com

    +44(0)207-349 2503;

    Karen.murphy@halpernpr.com

    +44(0)207-3492519

    SOURCE:  PORTER powered by NET-A-PORTER

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