CLX CommunicationsとWaterfallがモバイルメッセージングを刷新

CLX Communications AB (publ)

CLX CommunicationsとWaterfallがモバイルメッセージングを刷新

AsiaNet 67547(0253)

【サンフランシスコ(米カリフォルニア州)、ストックホルム(スウェーデン)2017年2月24日PR Newswire=共同通信JBN】

*Google Early Access ProgramでRCSビジネスメッセージングを利用

クラウドベースのコミュニケーション・プロバイダーであるCLX Communications (https://www.clxcommunications.com )とクラウドモバイル・マーケティング・プラットフォームのWaterfall(http://www.waterfall.com )はGoogleとのパートナーシップを発表した。消費者のネイティブ・メッセージングアプリに直接組み込まれたRich Communication Service(RCS)(https://en.wikipedia.org/wiki/Rich_Communication_Services )規格を使用してブランドマーケターに次世代のメッセージングサービスを提供するのが目的。

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(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/471816/Waterfall_platform.jpg

このパートナーシップはGoogleのEarly Access Program (https://blog.google/topics/rcs/delivering-rcs-messaging-android-users-worldwide ) (EAP)の一環として24日に発表されたもので、バルセロナで開催のMobile World Congress(https://www.mobileworldcongress.com )で初披露される。このプログラムでは直接Androidスマートフォンのネイティブ・メッセージングサービスから新しくダイナミックな「モバイルアプリと同様の」やり方で、各ブランドが顧客にリーチできる。提供される機能は返信とアクションのサジェスト、ダイナミック・リッチメディア、企業ブランディングを含む。

GoogleとともにAndroidユーザーへRCSを展開することについてコミットしているのは27のキャリアーとメーカーで、Early Access ProgramはRCSメッセージングを世界中で一般的に利用可能にすることに向けた最初の前進である。CLXとWaterfallは増加するグローバルなRCSユーザーベースにエンタープライズ・アクセスを提供しようと努力しており、現在、そして将来もRCSをサポートするAndroidと他の端末を使用する消費者に対して豊富な機能を備えた通信を提供している。

EAPを通し、CLXとWaterfallはエンタープライズにテクノロジー、インフルエンス、ロードマップを構築してもらうことができ、初めて顧客にアップグレードしたメッセージング体験を提供する。マーケターはネイティブ・メッセージングアプリの使用をやめることなく顧客とのエンゲージメント、サブスクライバー拡大、トランザクション促進のためにRCS Business Messagingを使用できる。

OTTメッセージングアプリの人気はますます高まっている。これはメッセージングオプションがネイティブで現在利用できるものよりさらに強力でシームレスであるべきというニーズを確認するものだ。この新しいメッセージングサービスはアプリのオーディエンスを構築する必要がなく、メッセージング環境の中でブランドに直接、似たような機能を提供することにより代替アプリとして利用できる。

エンタープライズとブランドマーケター向けの、クラウド対応RCSの最初のソフトウエアとして、Waterfallはマーケターが彼らの全モバイル・サブスクライバーベースにメッセージを発信できる単一のコンタクトポイントを構築する。WaterfallとCLXによるこのソリューションはRCS対応の端末を持つ消費者を自動的に識別し、コンテンツ最適化によってそれぞれのオーディエンスに最良のメッセージを送ることができる。

RCS非対応あるいはオフライン端末はデフォルトで自動的にSMSとMMS規格を利用するので、ブランドの全オーディエンスへのメッセージ送信が保障されている。RCSが普及するにつれ、より多くのサブスクライバーは自動サービスのWaterfallプラットフォームの、より強化された体験にアクセスするだろう。

CLX Communicationsのマネジング・ディレクター、ロバート・ガーストマン氏は以下のように述べた。「MMSによって明らかではあったが、RCS Business Messagingには多くの特徴と利益がある。しかし技術の複雑さ、コスト、マーケットの細分化により決して実現しなかった」

「GoogleのEarly Access ProgramはCLXに、われわれのパートナー、彼らの顧客とブランドにツールを与える。それにより豊かで意義深く、イマーシブなコミュニケーションを提供し、そうした命題を劇的に強化する」

Waterfallの戦略責任者、マット・シルク氏は「われわれはGoogle、そしてCLX Communicationsのパートナーとともに働き、世界最大の消費者ブランドにダイナミックなRCS Business Messaging機能を提供する最初のASPになることを喜んでいる。RCSはアポの予定組み、薬の補充、道案内といったことをすぐに、メッセージング環境から離れることなく行い、消費者が毎日行う必須作業を簡単にする。これはエンゲージメントを増加させ、コンバージョンを高めるブランドの能力を強化する新たなパラダイムである」と述べた。

Mobile World Congressでのデモに興味があれば、sales@clxcommunications.com あるいは sales@waterfall.com に連絡し、ミーティングの予定設定を。

▽CLX Communicationについて

CLX Communications(http://www.clxcommunications.com )は企業、人、モノをコネクトする。プログラマブルAPI、クラウドコンピューティングを当社の比肩のないTier 1 Super Networkと統合し、音声、SMS、アプリ、事業プロセス、インターネット・オブ・シングス(IoT)デバイスへのコネクティビティーを含め、グローバル・コミュニケーションをビジネス向けに組み込むことを容易にする。

当社の代表的なCommunication Platform-as-a- Service(CPaaS)は業界最高のサービスレベルを提供し、6大陸において月間10億以上のAPIコールを処理している。当社はトップ5のCPaaS企業のうちの4社にサービスを提供しており、世界的なインターネットブランドのトップ5のうちの3社に、サービスの多くが依存するティア1のコネクティビティーを提供している。

CLX Communicationの株式はストックホルムNASDAQ(XSDO: CLX)で取引されている。

より詳しい情報は(http://www.clxcommunications.com )または(https://www.clxcommunications.com )を参照のこと。

▽Waterfallについて

Waterfall(http://www.waterfall.com )はモバイルマーケティングSaaSとソリューションのプロバイダーで、ブランドの既存顧客データベースの構築、そしてモバイルコンテンツ関係の売上目標への到達を支援する。2005年に創立のWaterfallはサンフランシスコに本社を置き、オースチンとボストンに事務所がある。RCS、SMS、MMS、Wallet、リッチメディア、PushあるいはBeaconメッセージング・ソリューションを通し、Waterfallのテクノロジーはクロスチャンネルなマーケティング体験を創造し、サードパーティー・ソフトウエアやデータベースを統合する。セブン-イレブン、カベラス、Jack in the Box、Papa Murphy’s、Pier 1 Imports、Tailored Brands、TGIフライデーズはWaterfallのテクノロジーソリューションと戦略的な専門知識を利用し、モバイルチャンネルへのマーケティング・カンバセ―ションを拡大している。

より詳しい情報は http://www.waterfall.com を参照。

ソース:CLX Communications AB (publ)

CLX Communications and Waterfall to Modernize Mobile Messaging via Google Early Access Program to RCS Business Messaging

PR67547

SAN FRANCISCO and STOCKHOLM, Feb. 24, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     Cloud-based communications provider, CLX Communications

[https://www.clxcommunications.com ], and cloud mobile marketing platform,

Waterfall [http://www.waterfall.com ], have announced a partnership with Google

to provide the next generation of messaging services to brand marketers using

Rich Communication Services (RCS)  

[https://en.wikipedia.org/wiki/Rich_Communication_Services ] standard embedded

directly into consumers' native messaging apps.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/470400/CLX_Communications_AB_Logo.jpg )

(Photo:

http://mma.prnewswire.com/media/471815/Waterfall_Rich_Communications.jpg )

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/471816/Waterfall_platform.jpg )

    The partnership is part of Google's Early Access Program

[https://blog.google/topics/rcs/delivering-rcs-messaging-android-users-worldwide

] (EAP) announced today and debuting at Mobile World Congress

[https://www.mobileworldcongress.com ] in Barcelona next week. The program will

allow brands to reach customers in new and dynamic "mobile app-like" ways

directly within Android smartphones' native messaging service, providing

features including suggested replies and actions, dynamic rich media, and

company branding.

    With 27 carriers and device manufacturers committed to launching RCS to

Android users with Google, the Early Access Program is the first progression

towards making RCS messaging universally available worldwide. CLX and Waterfall

are striving to provide enterprises access to the growing global RCS userbase,

enabling feature-rich communication with consumers that use Android and other

handsets that support RCS now and in the future.

    Through the EAP, CLX and Waterfall will enable enterprises to build with

the technology, influence the roadmap, and be the first to offer customers an

upgraded messaging experience. Marketers can use RCS Business Messaging to

engage with customers, grow subscribers, and drive transactions without leaving

the native messaging app.

    The rising popularity of OTT messaging apps confirms the demand for a

messaging option more powerful and seamless than currently available natively.

The new messaging service serves as an alternative to apps by giving brands

similar features directly in the messaging environment without the need to

build an app audience.

    As the first software cloud enabling RCS for enterprises and brand

marketers, Waterfall will create a single point of contact for marketers to

broadcast messages to their entire mobile subscriber base. The solution made

possible by Waterfall and CLX automatically identifies consumers with

RCS-enabled handsets and optimizes the content to deliver the best messages to

its respective audiences.

    Non-RCS enabled or offline handsets will automatically default to SMS and

MMS standards, so message delivery is guaranteed to a brand's entire audience.

As RCS penetration rates grow, more subscribers will access the enhanced

experiences created in the self-service Waterfall platform.

    Managing Director at CLX Communications, Robert Gerstmann, said, "RCS

Business Messaging has many of the features and benefits that were promised by

MMS but were never delivered due to technical complexity, cost and market

fragmentation.

    "Google's Early Access Program will give CLX the ability to provide our

partners, their customers, enterprises and brands the tools to provide richer,

more meaningful and immersive communications, strengthening that proposition

dramatically."

    "We are delighted to work with Google and our partners at CLX

Communications to be the first ASP to bring truly dynamic RCS Business

Messaging capabilities to the largest consumer brands in the world," said Matt

Silk, Head of Strategy at Waterfall. "RCS simplifies the way consumers perform

everyday essential tasks such as scheduling an appointment, refilling a

prescription or finding directions instantly, without having to leave the

messaging environment. It's a new paradigm that will boost a brand's ability to

increase engagement and heighten conversions."

    Interested in getting a demo at Mobile World Congress? Reach out to

sales@clxcommunications.com or sales@waterfall.com to schedule a meeting.

    About CLX Communications

    CLX Communications [http://www.clxcommunications.com ] connects enterprises

to people and things. We combine programmable API's and cloud computing with

our unparalleled Tier 1 Super Network to make it easy for businesses to embed

global communications, including voice, SMS and connectivity into their apps,

business processes, and IoT devices.

    Our leading communications Platform-as-a-Service (CPaaS) delivers one of

the highest service levels in the industry while processing more than 1 billion

API calls per month across six continents. We provide services to 4 of the top

5 CPaaS companies, and 3 of the top 5 global internet brands with Tier 1

connectivity on which many of their services rely.

    CLX Communications' shares are traded at NASDAQ Stockholm - XSTO: CLX.

    Visit: http://www.clxcommunications.com [https://www.clxcommunications.com

] for more information.

    About Waterfall

    Waterfall [http://www.waterfall.com ] is a leading provider of mobile

marketing SaaS and solutions that allows brands to build their existing

customer database and drive top-line revenue with targeted, relevant mobile

content. Founded in 2005, Waterfall is headquartered in San Francisco with

offices in Austin and Boston. Through RCS, SMS, MMS, Wallet, rich media, Push

or Beacon messaging solutions, Waterfall's technology creates seamless

cross-channel marketing experiences and integrates with third-party software or

databases. Companies such as 7-Eleven, Cabela's, Jack in the Box, Papa

Murphy's, Pier 1 Imports, Tailored Brands and TGI Friday's use Waterfall's

technology solutions and strategic expertise to extend their marketing

conversations to the mobile channel.

    Visit: http://www.waterfall.com for more information.

    SOURCE: CLX Communications AB (publ)

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