CLX CommunicationsとWaterfallがモバイルメッセージングを刷新
CLX CommunicationsとWaterfallがモバイルメッセージングを刷新
AsiaNet 67547(0253)
【サンフランシスコ(米カリフォルニア州)、ストックホルム(スウェーデン)2017年2月24日PR Newswire=共同通信JBN】
*Google Early Access ProgramでRCSビジネスメッセージングを利用
クラウドベースのコミュニケーション・プロバイダーであるCLX Communications (https://www.clxcommunications.com )とクラウドモバイル・マーケティング・プラットフォームのWaterfall(http://www.waterfall.com )はGoogleとのパートナーシップを発表した。消費者のネイティブ・メッセージングアプリに直接組み込まれたRich Communication Service(RCS)(https://en.wikipedia.org/wiki/Rich_Communication_Services )規格を使用してブランドマーケターに次世代のメッセージングサービスを提供するのが目的。
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(Photo:http://mma.prnewswire.com/media/471815/Waterfall_Rich_Communications.jpg )
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このパートナーシップはGoogleのEarly Access Program (https://blog.google/topics/rcs/delivering-rcs-messaging-android-users-worldwide ) (EAP)の一環として24日に発表されたもので、バルセロナで開催のMobile World Congress(https://www.mobileworldcongress.com )で初披露される。このプログラムでは直接Androidスマートフォンのネイティブ・メッセージングサービスから新しくダイナミックな「モバイルアプリと同様の」やり方で、各ブランドが顧客にリーチできる。提供される機能は返信とアクションのサジェスト、ダイナミック・リッチメディア、企業ブランディングを含む。
GoogleとともにAndroidユーザーへRCSを展開することについてコミットしているのは27のキャリアーとメーカーで、Early Access ProgramはRCSメッセージングを世界中で一般的に利用可能にすることに向けた最初の前進である。CLXとWaterfallは増加するグローバルなRCSユーザーベースにエンタープライズ・アクセスを提供しようと努力しており、現在、そして将来もRCSをサポートするAndroidと他の端末を使用する消費者に対して豊富な機能を備えた通信を提供している。
EAPを通し、CLXとWaterfallはエンタープライズにテクノロジー、インフルエンス、ロードマップを構築してもらうことができ、初めて顧客にアップグレードしたメッセージング体験を提供する。マーケターはネイティブ・メッセージングアプリの使用をやめることなく顧客とのエンゲージメント、サブスクライバー拡大、トランザクション促進のためにRCS Business Messagingを使用できる。
OTTメッセージングアプリの人気はますます高まっている。これはメッセージングオプションがネイティブで現在利用できるものよりさらに強力でシームレスであるべきというニーズを確認するものだ。この新しいメッセージングサービスはアプリのオーディエンスを構築する必要がなく、メッセージング環境の中でブランドに直接、似たような機能を提供することにより代替アプリとして利用できる。
エンタープライズとブランドマーケター向けの、クラウド対応RCSの最初のソフトウエアとして、Waterfallはマーケターが彼らの全モバイル・サブスクライバーベースにメッセージを発信できる単一のコンタクトポイントを構築する。WaterfallとCLXによるこのソリューションはRCS対応の端末を持つ消費者を自動的に識別し、コンテンツ最適化によってそれぞれのオーディエンスに最良のメッセージを送ることができる。
RCS非対応あるいはオフライン端末はデフォルトで自動的にSMSとMMS規格を利用するので、ブランドの全オーディエンスへのメッセージ送信が保障されている。RCSが普及するにつれ、より多くのサブスクライバーは自動サービスのWaterfallプラットフォームの、より強化された体験にアクセスするだろう。
CLX Communicationsのマネジング・ディレクター、ロバート・ガーストマン氏は以下のように述べた。「MMSによって明らかではあったが、RCS Business Messagingには多くの特徴と利益がある。しかし技術の複雑さ、コスト、マーケットの細分化により決して実現しなかった」
「GoogleのEarly Access ProgramはCLXに、われわれのパートナー、彼らの顧客とブランドにツールを与える。それにより豊かで意義深く、イマーシブなコミュニケーションを提供し、そうした命題を劇的に強化する」
Waterfallの戦略責任者、マット・シルク氏は「われわれはGoogle、そしてCLX Communicationsのパートナーとともに働き、世界最大の消費者ブランドにダイナミックなRCS Business Messaging機能を提供する最初のASPになることを喜んでいる。RCSはアポの予定組み、薬の補充、道案内といったことをすぐに、メッセージング環境から離れることなく行い、消費者が毎日行う必須作業を簡単にする。これはエンゲージメントを増加させ、コンバージョンを高めるブランドの能力を強化する新たなパラダイムである」と述べた。
Mobile World Congressでのデモに興味があれば、sales@clxcommunications.com あるいは sales@waterfall.com に連絡し、ミーティングの予定設定を。
▽CLX Communicationについて
CLX Communications(http://www.clxcommunications.com )は企業、人、モノをコネクトする。プログラマブルAPI、クラウドコンピューティングを当社の比肩のないTier 1 Super Networkと統合し、音声、SMS、アプリ、事業プロセス、インターネット・オブ・シングス(IoT)デバイスへのコネクティビティーを含め、グローバル・コミュニケーションをビジネス向けに組み込むことを容易にする。
当社の代表的なCommunication Platform-as-a- Service(CPaaS)は業界最高のサービスレベルを提供し、6大陸において月間10億以上のAPIコールを処理している。当社はトップ5のCPaaS企業のうちの4社にサービスを提供しており、世界的なインターネットブランドのトップ5のうちの3社に、サービスの多くが依存するティア1のコネクティビティーを提供している。
CLX Communicationの株式はストックホルムNASDAQ(XSDO: CLX)で取引されている。
より詳しい情報は(http://www.clxcommunications.com )または(https://www.clxcommunications.com )を参照のこと。
▽Waterfallについて
Waterfall(http://www.waterfall.com )はモバイルマーケティングSaaSとソリューションのプロバイダーで、ブランドの既存顧客データベースの構築、そしてモバイルコンテンツ関係の売上目標への到達を支援する。2005年に創立のWaterfallはサンフランシスコに本社を置き、オースチンとボストンに事務所がある。RCS、SMS、MMS、Wallet、リッチメディア、PushあるいはBeaconメッセージング・ソリューションを通し、Waterfallのテクノロジーはクロスチャンネルなマーケティング体験を創造し、サードパーティー・ソフトウエアやデータベースを統合する。セブン-イレブン、カベラス、Jack in the Box、Papa Murphy’s、Pier 1 Imports、Tailored Brands、TGIフライデーズはWaterfallのテクノロジーソリューションと戦略的な専門知識を利用し、モバイルチャンネルへのマーケティング・カンバセ―ションを拡大している。
より詳しい情報は http://www.waterfall.com を参照。
ソース:CLX Communications AB (publ)
CLX Communications and Waterfall to Modernize Mobile Messaging via Google Early Access Program to RCS Business Messaging
PR67547
SAN FRANCISCO and STOCKHOLM, Feb. 24, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Cloud-based communications provider, CLX Communications
[https://www.clxcommunications.com ], and cloud mobile marketing platform,
Waterfall [http://www.waterfall.com ], have announced a partnership with Google
to provide the next generation of messaging services to brand marketers using
Rich Communication Services (RCS)
[https://en.wikipedia.org/wiki/Rich_Communication_Services ] standard embedded
directly into consumers' native messaging apps.
(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/470400/CLX_Communications_AB_Logo.jpg )
(Photo:
http://mma.prnewswire.com/media/471815/Waterfall_Rich_Communications.jpg )
(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/471816/Waterfall_platform.jpg )
The partnership is part of Google's Early Access Program
[https://blog.google/topics/rcs/delivering-rcs-messaging-android-users-worldwide
] (EAP) announced today and debuting at Mobile World Congress
[https://www.mobileworldcongress.com ] in Barcelona next week. The program will
allow brands to reach customers in new and dynamic "mobile app-like" ways
directly within Android smartphones' native messaging service, providing
features including suggested replies and actions, dynamic rich media, and
company branding.
With 27 carriers and device manufacturers committed to launching RCS to
Android users with Google, the Early Access Program is the first progression
towards making RCS messaging universally available worldwide. CLX and Waterfall
are striving to provide enterprises access to the growing global RCS userbase,
enabling feature-rich communication with consumers that use Android and other
handsets that support RCS now and in the future.
Through the EAP, CLX and Waterfall will enable enterprises to build with
the technology, influence the roadmap, and be the first to offer customers an
upgraded messaging experience. Marketers can use RCS Business Messaging to
engage with customers, grow subscribers, and drive transactions without leaving
the native messaging app.
The rising popularity of OTT messaging apps confirms the demand for a
messaging option more powerful and seamless than currently available natively.
The new messaging service serves as an alternative to apps by giving brands
similar features directly in the messaging environment without the need to
build an app audience.
As the first software cloud enabling RCS for enterprises and brand
marketers, Waterfall will create a single point of contact for marketers to
broadcast messages to their entire mobile subscriber base. The solution made
possible by Waterfall and CLX automatically identifies consumers with
RCS-enabled handsets and optimizes the content to deliver the best messages to
its respective audiences.
Non-RCS enabled or offline handsets will automatically default to SMS and
MMS standards, so message delivery is guaranteed to a brand's entire audience.
As RCS penetration rates grow, more subscribers will access the enhanced
experiences created in the self-service Waterfall platform.
Managing Director at CLX Communications, Robert Gerstmann, said, "RCS
Business Messaging has many of the features and benefits that were promised by
MMS but were never delivered due to technical complexity, cost and market
fragmentation.
"Google's Early Access Program will give CLX the ability to provide our
partners, their customers, enterprises and brands the tools to provide richer,
more meaningful and immersive communications, strengthening that proposition
dramatically."
"We are delighted to work with Google and our partners at CLX
Communications to be the first ASP to bring truly dynamic RCS Business
Messaging capabilities to the largest consumer brands in the world," said Matt
Silk, Head of Strategy at Waterfall. "RCS simplifies the way consumers perform
everyday essential tasks such as scheduling an appointment, refilling a
prescription or finding directions instantly, without having to leave the
messaging environment. It's a new paradigm that will boost a brand's ability to
increase engagement and heighten conversions."
Interested in getting a demo at Mobile World Congress? Reach out to
sales@clxcommunications.com or sales@waterfall.com to schedule a meeting.
About CLX Communications
CLX Communications [http://www.clxcommunications.com ] connects enterprises
to people and things. We combine programmable API's and cloud computing with
our unparalleled Tier 1 Super Network to make it easy for businesses to embed
global communications, including voice, SMS and connectivity into their apps,
business processes, and IoT devices.
Our leading communications Platform-as-a-Service (CPaaS) delivers one of
the highest service levels in the industry while processing more than 1 billion
API calls per month across six continents. We provide services to 4 of the top
5 CPaaS companies, and 3 of the top 5 global internet brands with Tier 1
connectivity on which many of their services rely.
CLX Communications' shares are traded at NASDAQ Stockholm - XSTO: CLX.
Visit: http://www.clxcommunications.com [https://www.clxcommunications.com
] for more information.
About Waterfall
Waterfall [http://www.waterfall.com ] is a leading provider of mobile
marketing SaaS and solutions that allows brands to build their existing
customer database and drive top-line revenue with targeted, relevant mobile
content. Founded in 2005, Waterfall is headquartered in San Francisco with
offices in Austin and Boston. Through RCS, SMS, MMS, Wallet, rich media, Push
or Beacon messaging solutions, Waterfall's technology creates seamless
cross-channel marketing experiences and integrates with third-party software or
databases. Companies such as 7-Eleven, Cabela's, Jack in the Box, Papa
Murphy's, Pier 1 Imports, Tailored Brands and TGI Friday's use Waterfall's
technology solutions and strategic expertise to extend their marketing
conversations to the mobile channel.
Visit: http://www.waterfall.com for more information.
SOURCE: CLX Communications AB (publ)
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