ファーウェイとPantone Color Instituteが提携、新製品用に色彩言語を探る
ファーウェイとPantone Color Instituteが提携、新製品用に色彩言語を探る
AsiaNet 67416(0196)
【ロンドン2017年2月15日PR Newswire=共同通信JBN】
*提携はスマートフォンに無類の美しさをもたらし真に自由な表現が可能になる
技術と色の世界をこれまでにないほど近づける試みとして、ファーウェイ(華為技術)コンシューマー・ビジネス・グループ(Huawei Consumer Business Group)とPantone Color Instituteはファーウェイの今後の製品発売で最新の流行色を取り入れることで提携した。
Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160506/364549LOGO
ファーウェイの先進的な製造技術、業界をリードする金属加工技術と、Pantone Color Instituteの信頼できる色彩思考のリーダーシップおよび方向性を組み合わせることで、消費者は画期的なイノベーションと驚くほどの美しさがしっくり融合した機器を期待できる。
世界第3位のスマートフォン製造者としてファーウェイCBGは2014年に有名なInterbrandのBest Global Brandsに初登場し、16年に72位に上昇した。Pantone Color Instituteとの提携は世界出荷台数1000万を超えたファーウェイP9、P9 Plusを含む最新機器の成功に上乗せすることを期待している。
Pantone Color Instituteは世界中のブランドのデザイン戦略で色彩の力、心理、感動の影響を強めることに寄与している。ユニークな色彩の権威であるPantone Color Instituteは今年のPANTONE Colorなど、将来の色彩の方向性を予測し、季節的な色の流行の予測、カスタムカラーの創作、社会的批評を通じて色彩が人の感情にどのように影響するかを示している。
ファーウェイとの素晴らしい提携を通じて、Pantone Color Instituteはファーウェイの顧客の手のひらに最も印象的で流行する配色を届けるための色彩言語を探り続ける。
ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループのリチャード・ユー最高経営責任者(CEO)は「世界をリードする色彩の権威であるPantone Color Instituteと当社の顧客に最新の流行をもたらす製品群の開発で協力することを非常に喜んでいる。ファーウェイでは集合知とコラボレーションの力を強く信じており、この提携により、顧客は世界共通の色彩言語を通じてさらに鮮明に自己表現できるようになるだろう」と語った。
Pantone Color Instituteのローリー・プレスマン副社長は「顧客は表現法としてますます色彩を自由に利用するようになっており、われわれは色彩の実験や創造的な利用が増えると予想している。色彩は本当に個人が周辺の世界に自己を表現できる手段だ。ファーウェイはこの進化する消費者の力を認識しており、提携を通じてファーウェイの顧客に大胆な色彩の表現能力を提供できると期待している」と述べた。
ファーウェイとPantone Color Instituteの提携に関する詳細な情報はバルセロナのMobile World Congressで2月26日に開催されるファーウェイCBGの記者会見で発表される。
▽ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループ(Huawei Consumer Business Group)について
ファーウェイの製品およびサービスは170カ国以上で利用可能で、世界の人口の3分の1が利用しており、2014年の携帯電話出荷で世界3位になった。米国、ドイツ、スウェーデン、ロシア、インド、中国の16カ所に研究開発センターが設置されている。ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループはファーウェイの3事業部門の1つであり、スマートフォン、モバイルブロードバンド・デバイス、ホームデバイス、クラウドサービスを事業対象にしている。ファーウェイのグローバルネットワークは通信業界での20年にわたる専門技術に基づいており、世界中の消費者に最新の技術進歩を提供することに専念している。
詳細は次を参照: http://consumer.huawei.com
ファーウェイ・コンシューマーBGに関する定期的な最新情報は以下を参照。
Twitter https://twitter.com/huaweimobile
Instagram https://www.instagram.com/huaweimobile
Facebook https://www.facebook.com/huaweimobile
YouTube https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo
Google+ https://plus.google.com/+HuaweiMobile
LinkedIn https://www.linkedin.com/company/huawei-consumer-business-group
▽PantoneとPantone Color Instituteについて
X-Rite, Incorporatedの完全子会社のPANTONE(R)は世界的な色彩の権威であり、デザイン業界への専門的な色彩規格の提供者である。Pantoneの共通の色彩言語は今日、あらゆる想像可能な表面、テクスチャー、材料、仕上がりにわたる色の流行へのアクセス、色の選択の伝達、色の濃度の管理のため世界中の1億人のデザイン専門家らに使用されている。
Pantone Color Instituteを通じて、Pantoneは将来の色彩の方向性を予測し、色彩がどのように人の思考プロセスや感情、物理的反応に影響するかを研究し続けている。Pantoneは専門家らに色彩のより深い理解を提供し、色彩をより効果的に使用する手助けをするコミットメントを強めている。色のインスピレーションのソースとして、Pantoneは消費者にデザイナーの着想による製品やサービスも提供している。
詳細はホームページで:http://www.pantone.com
最新のニュース、トレンド、情報、会話は以下でPantoneに接続を。
Facebook:http://www.facebook.com/pantonecolor
Twitter:http://www.twitter.com/PANTONE
Pinterest:http://www.pinterest.com/pantonecolor
▽問い合わせ先
Hannah Moseley
Hannah.moseley@hkstrategies.com
+44 (0)20 7413 3205
ソース:Huawei Consumer Business Group
Huawei and the Pantone Color Institute[TM] Partner to Explore the Language of Colour in Upcoming Devices
PR67416
LONDON, Feb. 15, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Partnership brings unrivalled beauty to your smartphone and allows true
freedom of expression
In a move that brings the worlds of technology and colour closer together
than ever before, Huawei Consumer Business Group and The Pantone Color
Institute have partnered to feature the latest trend colours in Huawei's
upcoming product launches.
(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160506/364549LOGO )
By combining Huawei's advanced engineering expertise and industry leading
metal craftsmanship with the trusted colour thought leadership and direction of
The Pantone Color Institute, consumers can look forward to devices that
seamlessly marry ground-breaking innovation together with stunning beauty.
As the world's third-largest smartphone manufacturer, Huawei CBG debuted on
the prestigious Interbrand Best Global Brands list in 2014 and rose to number
72 in 2016. This partnership with The Pantone Color Institute looks to build on
the success of recent devices, including the Huawei P9 and P9 Plus which have
exceeded 10 million global shipments worldwide.
The Pantone Color Institute collaborates with brands around the world to
help them leverage the power, psychology and emotion of colour in their design
strategy. A unique destination for colour, the Pantone Color Institute
forecasts future colour direction, expressing how colour influences human
emotion through seasonal trend forecasts, custom colour creation and social
commentary, including PANTONE Colour of the Year.
Through this exciting partnership with Huawei, The Pantone Color Institute
will continue to explore the language of colour to bring Huawei customers the
most striking and on-trend colourways in the palm of their hand.
Richard Yu, CEO of Huawei Consumer Business Group said, "As the world's
leading authority on colour, we are very excited to work with The Pantone Color
Institute on developing our product range to bring our customers the very
latest trends. At Huawei, we believe strongly in the power of collective wisdom
and collaboration and this partnership will allow consumers to express
themselves more vividly through the universal language of colour."
Laurie Pressman, VP of The Pantone Color Institute adds, "With consumers
increasingly comfortable using colour as a form of expression, we are seeing
more experimentation and creative uses of colour. Colour is truly a medium
through which individuals can express themselves to the world around them.
Huawei recognises this evolving consumer dynamic and through our partnership
we're looking forward to providing Huawei customers with the ability to make a
bold colour statement."
More details and information about the partnership between Huawei and The
Pantone Color Institute will be announced at the Huawei CBG press conference
taking place at Mobile World Congress, Barcelona, on Sunday 26 February.
About Huawei Consumer Business Group
Huawei's products and services are available in more than 170 countries and
are used by a third of the world's population, ranking third in the world in
mobile phone shipments in 2014. Sixteen R&D centers have been set up in the
United States, Germany, Sweden, Russia, India, and China. Huawei Consumer
Business Group is one of Huawei's three business units and covers smartphones,
mobile broadband devices, home devices and cloud services. Huawei's global
network is built on 20 years of expertise in the telecom industry and is
dedicated to delivering the latest technological advances to consumers around
the world.
For more information please visit: http://consumer.huawei.com
For regular updates on Huawei Consumer BG, follow us on:
Twitter https://twitter.com/huaweimobile
Instagram https://www.instagram.com/huaweimobile
Facebook https://www.facebook.com/huaweimobile
YouTube https://www.youtube.com/user/HuaweiDeviceCo
Google+ https://plus.google.com/+HuaweiMobile
LinkedIn https://www.linkedin.com/company/huawei-consumer-business-group
About Pantone and The Pantone Color Institute
PANTONE(R), a wholly owned subsidiary of X-Rite, Incorporated, is the
global color authority and provider of professional color standards for the
design industries. Today Pantone's universal language of color is used by 100
million design professionals worldwide to access color trends, communicate
color choices and control consistency of color across every imaginable surface,
texture, material and finish.
Through The Pantone Color Institute, Pantone continues to forecast future
color direction and study how color influences human thought processes,
emotions and physical reactions. Pantone furthers its commitment to providing
professionals with a greater understanding of color and to help them utilize
color more effectively. Always a source for color inspiration, Pantone also
offers designer-inspired products and services for consumers. More information
is available at http://www.pantone.com. For the latest news, trends,
information and conversations, connect with Pantone on Instagram, Facebook
[http://www.facebook.com/pantonecolor ], Twitter
[http://www.twitter.com/PANTONE ], and Pinterest
[http://www.pinterest.com/pantonecolor ].
Contact: Hannah Moseley, Hannah.moseley@hkstrategies.com, +44 (0)20 7413
3205
Source: Huawei Consumer Business Group
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。