ファーウェイとPantone Color Instituteが提携、新製品用に色彩言語を探る

ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループ

ファーウェイとPantone Color Instituteが提携、新製品用に色彩言語を探る

AsiaNet 67416(0196)

【ロンドン2017年2月15日PR Newswire=共同通信JBN】

*提携はスマートフォンに無類の美しさをもたらし真に自由な表現が可能になる

技術と色の世界をこれまでにないほど近づける試みとして、ファーウェイ(華為技術)コンシューマー・ビジネス・グループ(Huawei Consumer Business Group)とPantone Color Instituteはファーウェイの今後の製品発売で最新の流行色を取り入れることで提携した。

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ファーウェイの先進的な製造技術、業界をリードする金属加工技術と、Pantone Color Instituteの信頼できる色彩思考のリーダーシップおよび方向性を組み合わせることで、消費者は画期的なイノベーションと驚くほどの美しさがしっくり融合した機器を期待できる。

世界第3位のスマートフォン製造者としてファーウェイCBGは2014年に有名なInterbrandのBest Global Brandsに初登場し、16年に72位に上昇した。Pantone Color Instituteとの提携は世界出荷台数1000万を超えたファーウェイP9、P9 Plusを含む最新機器の成功に上乗せすることを期待している。

Pantone Color Instituteは世界中のブランドのデザイン戦略で色彩の力、心理、感動の影響を強めることに寄与している。ユニークな色彩の権威であるPantone Color Instituteは今年のPANTONE Colorなど、将来の色彩の方向性を予測し、季節的な色の流行の予測、カスタムカラーの創作、社会的批評を通じて色彩が人の感情にどのように影響するかを示している。

ファーウェイとの素晴らしい提携を通じて、Pantone Color Instituteはファーウェイの顧客の手のひらに最も印象的で流行する配色を届けるための色彩言語を探り続ける。

ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループのリチャード・ユー最高経営責任者(CEO)は「世界をリードする色彩の権威であるPantone Color Instituteと当社の顧客に最新の流行をもたらす製品群の開発で協力することを非常に喜んでいる。ファーウェイでは集合知とコラボレーションの力を強く信じており、この提携により、顧客は世界共通の色彩言語を通じてさらに鮮明に自己表現できるようになるだろう」と語った。

Pantone Color Instituteのローリー・プレスマン副社長は「顧客は表現法としてますます色彩を自由に利用するようになっており、われわれは色彩の実験や創造的な利用が増えると予想している。色彩は本当に個人が周辺の世界に自己を表現できる手段だ。ファーウェイはこの進化する消費者の力を認識しており、提携を通じてファーウェイの顧客に大胆な色彩の表現能力を提供できると期待している」と述べた。

ファーウェイとPantone Color Instituteの提携に関する詳細な情報はバルセロナのMobile World Congressで2月26日に開催されるファーウェイCBGの記者会見で発表される。

▽ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループ(Huawei Consumer Business Group)について

ファーウェイの製品およびサービスは170カ国以上で利用可能で、世界の人口の3分の1が利用しており、2014年の携帯電話出荷で世界3位になった。米国、ドイツ、スウェーデン、ロシア、インド、中国の16カ所に研究開発センターが設置されている。ファーウェイ・コンシューマー・ビジネス・グループはファーウェイの3事業部門の1つであり、スマートフォン、モバイルブロードバンド・デバイス、ホームデバイス、クラウドサービスを事業対象にしている。ファーウェイのグローバルネットワークは通信業界での20年にわたる専門技術に基づいており、世界中の消費者に最新の技術進歩を提供することに専念している。

詳細は次を参照: http://consumer.huawei.com

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▽PantoneとPantone Color Instituteについて

X-Rite, Incorporatedの完全子会社のPANTONE(R)は世界的な色彩の権威であり、デザイン業界への専門的な色彩規格の提供者である。Pantoneの共通の色彩言語は今日、あらゆる想像可能な表面、テクスチャー、材料、仕上がりにわたる色の流行へのアクセス、色の選択の伝達、色の濃度の管理のため世界中の1億人のデザイン専門家らに使用されている。

Pantone Color Instituteを通じて、Pantoneは将来の色彩の方向性を予測し、色彩がどのように人の思考プロセスや感情、物理的反応に影響するかを研究し続けている。Pantoneは専門家らに色彩のより深い理解を提供し、色彩をより効果的に使用する手助けをするコミットメントを強めている。色のインスピレーションのソースとして、Pantoneは消費者にデザイナーの着想による製品やサービスも提供している。

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▽問い合わせ先

Hannah Moseley

Hannah.moseley@hkstrategies.com

+44 (0)20 7413 3205

ソース:Huawei Consumer Business Group

Huawei and the Pantone Color Institute[TM] Partner to Explore the Language of Colour in Upcoming Devices

PR67416

LONDON, Feb. 15, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

       Partnership brings unrivalled beauty to your smartphone and allows true

freedom of expression

    In a move that brings the worlds of technology and colour closer together

than ever before, Huawei Consumer Business Group and The Pantone Color

Institute have partnered to feature the latest trend colours in Huawei's

upcoming product launches.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160506/364549LOGO )

    By combining Huawei's advanced engineering expertise and industry leading

metal craftsmanship with the trusted colour thought leadership and direction of

The Pantone Color Institute, consumers can look forward to devices that

seamlessly marry ground-breaking innovation together with stunning beauty.

    As the world's third-largest smartphone manufacturer, Huawei CBG debuted on

the prestigious Interbrand Best Global Brands list in 2014 and rose to number

72 in 2016. This partnership with The Pantone Color Institute looks to build on

the success of recent devices, including the Huawei P9 and P9 Plus which have

exceeded 10 million global shipments worldwide.

    The Pantone Color Institute collaborates with brands around the world to

help them leverage the power, psychology and emotion of colour in their design

strategy. A unique destination for colour, the Pantone Color Institute

forecasts future colour direction, expressing how colour influences human

emotion through seasonal trend forecasts, custom colour creation and social

commentary, including PANTONE Colour of the Year.

    Through this exciting partnership with Huawei, The Pantone Color Institute

will continue to explore the language of colour to bring Huawei customers the

most striking and on-trend colourways in the palm of their hand.

    Richard Yu, CEO of Huawei Consumer Business Group said, "As the world's

leading authority on colour, we are very excited to work with The Pantone Color

Institute on developing our product range to bring our customers the very

latest trends. At Huawei, we believe strongly in the power of collective wisdom

and collaboration and this partnership will allow consumers to express

themselves more vividly through the universal language of colour."

    Laurie Pressman, VP of The Pantone Color Institute adds, "With consumers

increasingly comfortable using colour as a form of expression, we are seeing

more experimentation and creative uses of colour. Colour is truly a medium

through which individuals can express themselves to the world around them.

Huawei recognises this evolving consumer dynamic and through our partnership

we're looking forward to providing Huawei customers with the ability to make a

bold colour statement."

    More details and information about the partnership between Huawei and The

Pantone Color Institute will be announced at the Huawei CBG press conference

taking place at Mobile World Congress, Barcelona, on Sunday 26 February.

                                          

    About Huawei Consumer Business Group

    Huawei's products and services are available in more than 170 countries and

are used by a third of the world's population, ranking third in the world in

mobile phone shipments in 2014.  Sixteen R&D centers have been set up in the

United States, Germany, Sweden, Russia, India, and China. Huawei Consumer

Business Group is one of Huawei's three business units and covers smartphones,

mobile broadband devices, home devices and cloud services. Huawei's global

network is built on 20 years of expertise in the telecom industry and is

dedicated to delivering the latest technological advances to consumers around

the world.

    For more information please visit: http://consumer.huawei.com

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    About Pantone and The Pantone Color Institute

    PANTONE(R), a wholly owned subsidiary of X-Rite, Incorporated, is the

global color authority and provider of professional color standards for the

design industries. Today Pantone's universal language of color is used by 100

million design professionals worldwide to access color trends, communicate

color choices and control consistency of color across every imaginable surface,

texture, material and finish.

    Through The Pantone Color Institute, Pantone continues to forecast future

color direction and study how color influences human thought processes,

emotions and physical reactions. Pantone furthers its commitment to providing

professionals with a greater understanding of color and to help them utilize

color more effectively. Always a source for color inspiration, Pantone also

offers designer-inspired products and services for consumers. More information

is available at http://www.pantone.com. For the latest news, trends,

information and conversations, connect with Pantone on Instagram, Facebook

[http://www.facebook.com/pantonecolor ], Twitter

[http://www.twitter.com/PANTONE ], and Pinterest

[http://www.pinterest.com/pantonecolor ].

    Contact:  Hannah Moseley, Hannah.moseley@hkstrategies.com, +44 (0)20 7413

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Source:  Huawei Consumer Business Group

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