Vungleが3億ドルの年間ランレートを達成、6年間連続で収益増大を実現

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Vungleが3億ドルの年間ランレートを達成、6年間連続で収益増大を実現

AsiaNet 67399

アプリ内動画広告で世界をリードするパフォーマンスマーケティングプラットフォームが世界的な展開により、前年比ベースでSDKの普及が125%増加。

サンフランシスコ、2017年2月15日 /PRNewswire/ -先進的なアプリ内動画広告のプラットフォームを提供する Vungle(http://www.vungle.com/ )は、昨年度の積極的なグローバル展開と顧客獲得をうけ、本日3億ドルの年間ランレートを達成したことを発表した。3億ドル規模のランレートはアドテクノロジー業界において、非常に限られた企業のみが到達することのできるマイルストーンといえる。当社のソフトウェア開発キット(SDK)も大幅に普及し、全世界で前年比125%増加、現在では4万を超えるモバイルアプリで使用されている。急成長を続けるグローバルアドテク市場において、これはVungleにとって大きな業績だ。

ロゴ:http://photos.prnewswire.com/prnh/20160721/391980LOGO

VungleのCEO、Zain Jafferは、次のように述べている。「Vungleのミッションは、アプリマネタイズのために当社の製品を導入しているパブリッシャーに高品質なユーザー体験を提供すると同時に、広告主のために質の高いの消費者を届けることです。」「当社の成長は、広告市場がどのように変動したかを明確に示しています。各種ブランドからフォーチュン500企業など、あらゆる規模の会社が、顧客獲得戦略の重要な要素としてアプリ内動画広告を取り入れ始めています。Vungleがパフォーマンスマーケティングに関して強い見通しを持っているのはこれが理由です。モバイルマーケッターは、明確かつ数量化が可能なROIとLTVがある場合、多くの広告費を費やすことは実証済みです。この傾向がVungleの成長に貢献しており、今後も成長が予想されます。」

Vungleの収益は、アジア太平洋地域(APAC)地域でも急増した。中国だけでも、2015年以降の収益成長率は400%を超え、APAC地域で大規模な事業拡大を図り、北京、ソウルシンガポール、東京に支社を構えている。

「eMarketerは、デジタル広告の消費額が今年770億ドルに及ぶと予測しており、それには正当な理由があります。消費者の行動が大きく変わったということです。消費者がパソコン、TV、印刷物、ラジオ、およびその他の従来のメディアに費やす平均時間は、減少し続けています。」とJaffer氏は語る。「その一方で、モバイルデバイスに費やす時間は毎年増加しています。特に18~34歳のモバイル利用者はより深く関与しており、モバイルデバイス上で動画を視聴するときに関心を向ける可能性が高くなっています。」

同社の創立以来、同社と提携する広告主とアプリ提供者の数は急激に増加している。VungleのSDKが広く普及することにより、広告主はマーケティングキャンペーンの正確なパフォーマンスを追跡できると同時に、数多くの人気アプリにリーチし、多くのユーザーににアピールすることができる。

「Vungleを導入する前には、当社が使っていたメディアの正確なパフォーマンスと広告費の成果を測定することが非常に困難でした。同じユーザーに何度も広告を見せるよりも、ユーザーの質が重要となります」と、韓国の美容eコマース企業、Memeboxでブランドマーケティングマネージャーを務めるHayley Nam氏は述べる。「Vungleは、他社が提供できなかった、驚くほど質の高いのユーザーを提供してくれました。」

Vungleについて

Vungleは、先進的なアプリ内動画広告のパフォーマンスマーケティングプラットフォームである。広告主は、VungleのクリエイティブおよびLTV最適化テクノロジーを活用し、世界中の価値の高いユーザーを獲得している。トップパブリッシャーは、Vungleを利用して、ユーザー体験を向上させる魅力的なビデオ広告から収益を生み出している。

Supercell、King、Zynga,EA、Ubisoft、Smule and MZ、Google、ホンダ、Allstate、Procter and Gamble、L'oreal、Coca-Cola、日産などの主要なデベロッパーパートナーとともに、世界中で4万以上ののモバイルアプリにより信頼されている。Vungleは、月間5億台以上のデバイスに提供しており、業界のモバイルパフォーマンスインデックスによってクロスプラットフォームユーザーリテンション率で常に第1位にランクされている。Vungleは、Google Ventures、Thomvest Ventures、Crosslink Capital、およびSoftTech VCから支援を受けている。Vungleは、サンフランシスコに本社を置き、ロンドン、ベルリン、北京、東京、ソウル、シンガポールに拠点を展開している。

Vungleについて詳しく知りたい方は、vungle.co.jpをご覧になるか、@Vungleをフォローを。

情報元: Vungle

問い合わせ先: Catherine Mylinh, VP, Marketing, Vungle, press@vungle.com; Katy Green, SHIFT Communications for Vungle, (415) 591-8437, kgreen@shiftcomm.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Vungle Reaches Major Milestone of $300M Annual Run Rate, Marking Its Sixth Consecutive Year of Revenue Growth

PR67399

SAN FRANCISCO, Feb. 15, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Leading Performance Marketing Platform for In-App Video Ads Also Expands

Global Footprint, Increasing SDK Adoption by 125% Year-Over-Year

Following a year of significant global expansion and customer momentum,Vungle

(http://www.vungle.com/ ), the leading performance marketing platform for

in-app video ads, today announced record global growth, reaching a $300 million

annual revenue run rate (ARR), a milestone very few companies have reached in

the ad-tech industry. The company has also significantly increased adoption of

its software development kit (SDK), now in 40,000 mobile apps worldwide, which

has grown by 125 percent year-over-year worldwide. This marks a tremendous

achievement for Vungle, as the global ad tech market marches full steam ahead

into the new year.

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/391980/Vungle_Logo.jpg

"At Vungle, it's our mission to deliver the highest quality consumers for our

advertisers, while also delivering a great user experience for the publishers

who rely on us to monetize their mobile apps," said Zain Jaffer, CEO of Vungle.

"Our growth speaks volumes about how the advertising landscape has changed.

Companies of all sizes, from established brands and Fortune 500 businesses to

independent mobile studios, have begun to adopt in-app video ads as an integral

part of their customer acquisition strategies. And that's why Vungle is bullish

on performance marketing. It's proven, it's defensible and mobile marketers

spend more when there's clear, quantifiable ROI and lifetime value (LTV) --

this has and will continue to fuel Vungle's growth."

Vungle's revenue has also skyrocketed in the Asia-Pacific (APAC) region. In

China alone, Vungle grew overall revenue by more than 400 percent since 2015.

The company has expanded significantly in APAC, with offices in Beijing, Seoul,

Singapore and Tokyo.

"eMarketer (

http://www.emarketer.com/Article/Digital-Ad-Spending-Surpass-TV-Next-Year/1013671

) forecasts digital ad spend to climb to over $77 billion this year, and for

good reason. Consumer behavior has changed dramatically. The average time spent

engaging with desktop, TV, print, radio and other traditional media channels

continues to decline," added Jaffer. "On the other hand, time spent on mobile

devices has increased every year. Studies show that mobile audiences

--especially 18 to 34 year olds -- are up to two times more likely to give

their undivided attention when watching video on mobile devices."

The number of advertisers and publishers Vungle works with today has increased

exponentially since the company's founding. The widespread instrumentation of

Vungle's SDK ensures that advertisers can reach a diverse, captive mobile

audience across a massive selection of top mobile apps, while also being able

to track the true performance of their marketing campaigns.

"Before Vungle, it was very challenging to measure the actual performance of

the media we were using and our return on ad spend. Quality of users is more

important than just exposing our ads to the same user over and over again,"

said Hayley Nam, brand marketing manager at Memebox, a leading Korean beauty

eCommerce company. "Vungle provided us with amazingly high-quality users that

others just could not deliver."

Today's news falls in conjunction with Vungle's new "Mobile Advertising

Benchmarks Report," which takes a close look at the state of the mobile

advertising industry, including where consumers are spending the majority of

their time, where marketers should focus ad spend and key takeaways for mobile

advertisers and publishers looking to maximize their return on investment. The

report is available for download here (https://vungle.com/benchmark-report-2017

).

ABOUT VUNGLE

Vungle is the leading performance marketing platform for in-app video ads.

Advertisers depend on Vungle's creative and LTV optimization technologies to

reach and acquire high-value users worldwide. Top publishers rely on Vungle to

generate revenue with engaging video ads that enhance the user experience.

Trusted by 40,000 mobile apps worldwide with key developer partners such as

Supercell, King, Zynga, EA, Ubisoft, Smule and MZ, Google, Honda, Allstate,

Procter and Gamble, L'oreal, Coca-Cola and Nissan. Vungle serves in-app ads on

500+ million unique devices, and is consistently ranked #1 for cross-platform

user retention by industry mobile performance indexes. Vungle is backed by

Google Ventures, Thomvest Ventures and Crosslink Capital and SoftTech VC. The

company is headquartered in San Francisco with offices in London, Berlin,

Beijing, Tokyo, Seoul and Singapore.

Learn more at www.vungle.com or follow @Vungle.  

SOURCE:  Vungle

CONTACT: Catherine Mylinh, VP, Marketing, Vungle, press@vungle.com, Katy Green,

SHIFT Communications for Vungle, +1 (415) 591-8437, kgreen@shiftcomm.com

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