2017年2月14日

コールハーン(Cole Haan LLC)

ファスト・カンパニー誌、2017年の世界で最も革新的な企業を発表

ファスト・カンパニー誌、2017年の世界で最も革新的な企業を発表

AsiaNet 67387 (0188)

【ニューヨーク2017年2月13日PR Newswire=共同通信JBN】
*コールハーンが「スタイル」部門で価値ある地位を獲得

グローバルなライフスタイルブランドの小売業者コールハーン(Cole Haan)は、ファスト・カンパニー(Fast Company)誌の2017年の「最も革新的な企業(Most Innovative Companies)」に選ばれたと発表した。世界で最も革新的な企業の年間ランキング(https://www.fastcompany.com/company/cole-haan )は、優れたビジネスや強力なイノベーションで最高の事例を示した大手企業や新興企業を表彰する。活気ある数千社の中から選ばれたコールハーンは、「スタイル」部門のトップ10ブランドで価値ある地位を獲得した。

Logo – http://mma.prnewswire.com/media/466214/COLE_HAAN_Logo.jpg
Logo – http://mma.prnewswire.com/media/467170/Cole_haan___Fast_Co_2017_Most_Innovative_Companies_Logo.jpg

最も革新的な企業ランキングはファスト・カンパニー誌が1年中で最も力を入れ、高く評価されている編集企画。2017年のリストを作成するため同誌のリポーターは世界中の数千社を調査し、年間で最も優れたイノベーションを探し出し、それがビジネスや業界、より幅広い文化に与えた影響を追跡した。

コールハーンのジャック・ボーイズ最高経営責任者(CEO)は「最も革新的な企業の地位を得て、そうしたすごい人材に囲まれているのは光栄だ。顧客に革新的で流行のコレクションを絶えず刷新して提供するわがチームの実績とたゆまない努力を誇りに思う」と述べた。

最も革新的な企業のランキングは人工知能(AI)から健康、旅行までの36部門・地域でトップ10社を選出する。

ブランドとして初のこの素晴らしい勝利は、2.ZEROGRANDやGrandRevolution、StudioGrand、最も最近ではZEROGRAND Stitchlite(TM)など、一連の革新的ブランドを打ち出した1年と時期的に重なる。イノベーションと流行の境界を絶えず広げるコールハーンは、現状を打破し、「エレガント・イノベーター(優雅な革新者)」のイメージを塗り替え続けている。同社が保有する特許は、2013年にはハンドバッグに関する2件だけだったが、今日ではフットウエアに関して申請中も含めて世界で140件以上に及ぶ。

手作りと流行、巧みな処理を融合するブランドの不変の献身に敬意を払って、コールハーンは2015年にニューハンプシャー州のグリーンランドにグローバル・イノベーション・センターを開設した。同社としては歴史的瞬間・注目点である。グローバル・イノベーション・センターによってコールハーンは、エレガントなイノベーションをメンズとウィメンズのあらゆるライフスタイル製品に絶えず広げることが可能になった。同センターのビジョンとチームを主導するのは、アパレルおよびフットウエア・ブランドで20年以上のデザイン経験を有するベテランのスコット・パット氏である。センター内の人材が持つ技術と多彩なスキルに基づき、センターのチームはプロジェクトをコンセプトから実際の立ち上げまでを実現し、コールハーンの特別な顧客の変化し続けるニーズに今までよりも素早く対応できるようになった。

コールハーンでデザインとイノベーションを担当するスコット・パット副社長は「コールハーンではわれわれの行動のすべてと、創作と再創作の精神にイノベーションが根付いている。従ってこれは素晴らしい功績であり、ニューハンプシャーとニューヨークの両チームの堅い献身のたまものである。業界の超優良企業とともにわれわれが選ばれたことを名誉に思う」と語った。

コールハーンは顧客の高まる要望に応えるための新しい革新的で流行の製品で大きく成功した。ブランドは米国内に幾つかの大型店を開設している。ニューヨーク市ウエストフィールド・ワールド・トレード・センターのオキュラス、ダラスのノースパーク・センター、マイアミのブリッケル・センター、カリフォルニア州コスタメサのサウス・コースト・プラザなどで、8週間後にはロサンゼルスのセンチュリー・シティにオープンする。

Fast Companyのマネジング・ディレクターで、ファスト・カンパニー誌の編集長を務めるロバート・サフィアン氏はコールハーンに宛てた手紙で「毎年リポートチームは世界中で、業界やビジネス世界、さらに大きな文化の中で、革新的でインパクトが強い組織を探し出す。政治的また経済的に不透明な時期に、それぞれの分野でトップに上り詰める能力は、とりわけ意味深く、勇気が出るものだ。世界のダイナミックで活気ある企業の中に御社を迎えることはうれしい」と話した。

ファスト・カンパニー誌の2017年「最も革新的な企業」は、
www.fastcompany.com/MIC と、アプリではiTunes経由で入手できる。

▽コールハーンについて
ニューハンプシャー州グリーンランドに世界本社を置き、ニューヨーク市にグローバル・クリエーティブ・センターを持つコールハーン(Cole Haan LLC)は、米国のアイコニックなライフスタイル・アクセサリー・ブランドであると同時に、高級メンズ・ウィメンズ・フットウエア、キッズ・シューズ、バッグ、レザー・アクセサリー、アウターウエア、アイウエアの高級小売店であり、物作り精神、時を超えたスタイル、デザイン革新にコミットしている。詳しい情報はウェブサイト(colehaan.com)参照。またはTwitter(@ColeHaan)でフォローを。

▽ファスト・カンパニーについて
ファスト・カンパニー(Fast Company)誌はテクノロジー、倫理的経済、リーダーシップ、デザインにおけるイノベーションに焦点を当てたユニークな編集を行う、世界トップレベルの革新的ビジネス・メディア・ブランド。ニューヨーク市に本社を置くファスト・カンパニー誌は、米国の優れたメディア企業であるManueto Ventures LLCによって出版されている。

▽詳しい情報の問い合わせ先
Kimry Blackwelder, Cole Haan
Phone: +1 (212) 763-3060
E-mail: kimry.blackwelder@colehaan.com

ソース:Cole Haan


Fast Company Announces The World’s Most Innovative Companies For 2017

PR67387

NEW YORK, Feb. 13, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

— Cole Haan Secures Place in Lauded Style Section

Cole Haan, the global lifestyle brand and retailer, is thrilled to announce the
inclusion in Fast Company’s Most Innovative Companies for 2017. The annual
ranking of the world’s Most Innovative Companies (
https://www.fastcompany.com/company/cole-haan ), honors leading enterprises and
rising newcomers that exemplify the best in nimble business and impactful
innovation. Out of thousands of vibrant companies considered for inclusion,
Cole Haan has secured a coveted spot amongst the top 10 brands in the Style
category.

Logo – http://mma.prnewswire.com/media/466214/COLE_HAAN_Logo.jpg
Logo –
http://mma.prnewswire.com/media/467170/Cole_haan___Fast_Co_2017_Most_Innovative_Companies_Logo.jpg


Most Innovative Companies is one of Fast Company’s most significant and highly
anticipated editorial efforts of the year. To produce the 2017 list, Fast
Company reporters surveyed thousands of enterprises across the globe to
identify the most notable innovations of the year and trace the impact of those
initiatives on business, industry, and the larger culture.

"To earn the position as a Most Innovative Company and to be surrounded by such
incredible talent is an honor," says Jack Boys, CEO. "We’re so proud of our
team’s accomplishments and their tireless efforts to continue to bring a
constantly evolving roster of innovative and stylish lifestyle collections to
our customer."

The coverage highlights Top 10 lists in 36 sectors and geographies, from
artificial intelligence to health to travel.

A first for the brand, this tremendous win coincides with a year marked by a
series of innovative brand launches, including 2.ZEROGRAND, GrandRevolution,
StudioGrand and most recently ZEROGRAND Stitchlite(TM). Constantly pushing the
boundaries of innovation and style, Cole Haan is disrupting the status quo and
reimagining what it means to be "elegant innovators". In 2013 the company owned
only two patents on handbags and today owns over 140 patents issued and pending
on footwear throughout the world.

Paying homage to the brand’s steadfast dedication to fuse craft, style and
engineering, Cole Haan opened its Global Innovation Center in Greenland, New
Hampshire, in 2015, representing a historic moment and focus for the company.
The Global Innovation Center enables Cole Haan to continually expand elegant
innovation into a full range of lifestyle products for men and women. Leading
the center’s vision and team is Scott Patt, a 20-plus year design veteran of
branded apparel and footwear. Given the technology and diverse skillset of the
talent within the center, the teams can physically realize projects from
concept to launch while solving for the ever-changing needs of Cole Haan’s
extraordinary customers faster than ever before.

"At Cole Haan, innovation is ingrained in everything we do and built into our
very ethos of invention and reinvention, so this is an incredible feat and
reflects the resolute dedication of the teams in both New Hampshire and New
York," says Scott Patt, Vice President of Design and Innovation at Cole Haan.
"We’re honored to be chosen and included alongside the very best in the
industry."

Cole Haan has seen enormous success with new innovative and stylish products to
meet increasing consumer demand, the brand has opened a number of flagship
stores across the country, including Oculus at Westfield World Trade Center in
New York City, NorthPark Center in Dallas, Brickell Center in Miami, South
Coast Plaza in Costa Mesa, California and, in eight weeks, at Century City in
Los Angeles.

"Each year, our reporting team scours the globe to identify organizations that
have been both innovative and impactful in their industry, the business world,
and the larger culture," says Robert Safian, Editor and Managing Director of
Fast Company, in a letter sent to Cole Haan. "At a time marked by political and
economic uncertainty, your ability to rise to the top of your field is
especially meaningful and inspiring. I’m excited to welcome you to a dynamic,
inspiring class of companies from around the world."

Fast Company’s 2017 Most Innovative Companies is now available online at
www.fastcompany.com/MIC as well as in app form via iTunes.

About Cole Haan

Cole Haan LLC, with its Global Headquarters in Greenland, New Hampshire and
Creative Center in New York City, is an iconic American lifestyle accessories
brand and retailer of premium men’s, women’s and children’s footwear, handbags,
leather accessories, outerwear and eyewear. Cole Haan stands for its commitment
to craftsmanship, timeless style and design innovation. For more information,
visit ColeHaan.com and follow @ColeHaan.

About Fast Company

Fast Company is the world’s leading progressive business media brand, with a
unique editorial focus on innovation in technology, ethical economics,
leadership, and design. Headquartered in New York City, Fast Company is
published by Mansueto Ventures LLC, one of the U.S.’s leading media companies.

For more information, contact:
Kimry Blackwelder, Cole Haan
Phone: +1 (212) 763-3060
E-mail: kimry.blackwelder@colehaan.com

SOURCE: Cole Haan