Born2Global CentreメンバーのNAMUが「テキストネック」防止の姿勢矯正製品を発表

K-ICT Born2Global Centre

Born2Global CentreメンバーのNAMUが「テキストネック」防止の姿勢矯正製品を発表

AsiaNet 67373 (0177)

【ソウル2017年2月14日PR Newswire=共同通信JBN】

*発表は日本のクラウドファンディング・プラットフォームで

スタートアップ企業NAMU(最高経営責任者(CEO):ジョナサン・キム氏)は最近、日本最大のクラウドファンディング・プラットフォームMakuake(Makuake.com)でリアルタイムの姿勢矯正/トラッカーを発表した。

スタートアップの資金調達と支援機関であるK-ICT Born2Global Centre(チーフエグゼクティブ・ディレクター:キム・ジョンカプ氏)は、そのメンバー企業の1つであるNAMUがMakuakeプラットフォームでALEXのクラウドファンディング・キャンペーンを行い、それは発表後わずか2日間で過去2番目に急速に成長したとしてランクされたと発表した。Alexは前方頭位姿勢(FHP、「テキストネック」で知られる)の矯正/トラッカーである。

2013年に創立のMakuakeは日本最大のクラウドファンディング・プラットフォームである。スタートアップとコングロマリットの両方がMakuakeのプラットフォームをファンドの調達とマーケティング活動を行うために使用している。NAMUのMakuakeでのキャンペーンは、それを日本市場参入のスタート地点とすることとディストリビューターの多角化が目的である。

K-ICT Born2Global Centreのチーフエグゼクティブ・ディレクター、キム・ジョンカプ氏は「Makuakeは、同社の厳格な認証プロセスを成功裏に完了した製品を、そのウェブサイトに掲載する。つまりそれが意味するのは、われわれの製品が日本での販売可能性の第1段階に合格したということだ」と述べた。

2016年、NAMUは米国ベースのクラウドファンディング・プラットフォームであるKickstarterでわずか10日間のうちに7万706米ドル(約8200万韓国ウォン)の調達に成功、当初の資金調達目標の140%以上を達成した。さらにNAMUは53カ国、1200の支援者に当初の配達予定日よりも早く製品を届けて高く称賛された。現在、ALEXは米国、英国、ドイツなど11カ国で販売されており、これまでの累積収入は3億韓国ウォンである。

NAMUのジョナサン・キムCEOは「スマートフォンやコンピューターの使用が増えるにつれ、ティーンエージャーから30代の若い人の間で前方頭位姿勢になるケースが占める比率は60%に増えている。調査によると、このうちの83%は高校生である。頸部疾患が世界中で突然増加していることから、悪い姿勢を矯正するスマート製品には極めて大きなマーケット・ポテンシャルがある。2016年は韓国と米国のマーケットに集中してきたが、2017年は日本でのスタートを皮切りに、われわれの関心を中国とその他のアジアマーケットでの拡大に向ける」と述べた。

NAMUのMakuakeクラウドファンディング・キャンペーンについては以下を参照

https://www.makuake.com/project/alex/

Photo- http://photos.prnasia.com/prnh/20170209/0861701033

▽問い合わせ先

Jina Lee

jlee@born2global.com

ソース:K-ICT Born2Global Centre

Born2Global Centre Member Company NAMU Launches Posture Coach for Preventing "text neck" on Japanese Crowdfunding Platform

PR67373

SEOUL, Feb. 14/PRNewswire=KYODO JBN/--

   The startup company NAMU (CEO: Jonathan Kim) recently launched its real-time

posture coach/tracker on Makuake (makuake.com), the largest crowdfunding

platform in Japan.

   The K-ICT Born2Global Centre (Chief Executive Director: Kim Jong-kap), a

startup funding and support institution, announced that NAMU, one of its member

companies, has been ranked as the company with the second-fastest-growing

crowdfunding campaign on the Makuake platform for ALEX, its forward head

posture (FHP, known as "text neck") coach/tracker - and within only two days of

its launch.

   Founded in 2013, Makuake is Japan's largest crowdfunding platform. Both

startups and conglomerates use Makuake's platform to secure funds and carry out

marketing activities. NAMU plans to use its Makuake campaign as the starting

point for its entry into the Japanese market as well as to diversify its

distributors.

   Chief Executive Director Kim Jong-kap of the K-ICT Born2Global Centre said,

"Makuake only posts products on its website that have successfully completed

its strict internal verification process, meaning that our product has passed a

first stage of sorts in terms of the verification of its marketability in

Japan."

   In 2016, NAMU achieved more than 140 percent of its original funding goal

after only 10 days on the U.S.-based crowdfunding platform Kickstarter,

successfully securing USD 70,706 (approx. KRW 82 million). Moreover, the

company received high praise for completing the delivery of its product to its

1,200 supporters in 53 countries ahead of its original delivery deadline. ALEX

is currently sold in 11 countries, including the U.S., UK, and Germany, and has

earned KRW 300 million in cumulative revenue so far.

   NAMU CEO Jonathan Kim said, "With people's increased use of smartphones and

computers, the proportion of cases of forward head posture occurring among

young people, ranging from teenagers to people their 30s, has increased to 60

percent. Of these, survey results show that 83 percent are high school

students. With the sudden increase in the incidence of cervical disorders

worldwide, there is incredible market potential for smart products designed to

correct poor posture. Having focused on the South Korean and U.S. markets in

2016, we will now turn our attention toward expansion into China and the rest

of the Asian market in 2017, starting with Japan."

   The link to NAMU's Makuake crowdfunding campaign page is:   

https://www.makuake.com/project/alex/

   Photo- http://photos.prnasia.com/prnh/20170209/0861701033

   CONTACT: Jina Lee, jlee@born2global.com

    SOURCE: K-ICT Born2Global Centre

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