マクドナルドの新戦略、GMのプレゼン紹介、Aberjeニュースレター第8号

Aberje(Brazilian Association for Business Communication、ブラジル企業広報協会)

マクドナルドの新戦略、GMのプレゼン紹介、Aberjeニュースレター第8号

AsiaNet 67362 (0170)

【サンパウロ2017年2月13日PR Newswire=共同通信JBN】Aberje(Brazilian Association for Business Communication、ブラジル企業広報協会)は1月にニュースレターBRpr第8号(http://www.aberje.com.br/brpr/newsletter/news_brpr7/news_brpr7.html )を発行した。BRprは国際社会との交流を通じて、ブラジルの広報分野の優れた業績を紹介する協会の事業である。

第8号は、ブラジルのマクドナルド(McDonald's)運営会社であるGolden Archesのデービッド・グリンバーグ広報部長がブランドの新戦略の一端について語った会話を掲載。Aberje Mobility Communication LabでのGM Brazilのプレゼンテーションも紹介している。Labの会合では広報専門家、都市開発業者、活動家、エンジニア、公共政策立案者らが集まり、都市の移動手段や広報について話し合った。

BRpr8号はLATAM航空、バイエル、FCA(フィアット・クライスラー・オートモービル)、Fibria(フィブリア)、ペトロブラス、ヴァーレが後援し、PRニュースワイヤーとValor Economico(経済紙バロルエコノミコ)が協力している。

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▽Aberje(http://www.aberje.com.br/ )について

Aberje(Brazilian Association for Business Communication)は広報に関する知識と実務の制作と普及の主要な国内センターである。Aberjeは1967年に創設され、企業や団体の広報を強化し、広報専門家の役割の向上を主目的とする専門的・科学的非営利組織である。その活動の中心は主張、内容、教育、キャリアである。

Aberjeの活動は米国、カナダ、英国、フランス、スペイン、ポルトガル、ドイツ、イタリア、インド、メキシコ、アルゼンチン、チリ、コロンビア、ペルーのような国々の組織との関係や交流プロジェクトを通じてブラジルの国境を越えている。ブラジル企業広報のシンクタンクである。

▽問い合わせ先

Tato Carbonaro

Public Affairs and International Relations

+55 11 5727-9090

tatocarbonaro@aberje.com.br

ソース:Aberje

McDonald's talks about innovation and GM brings mobility to the 8th Edition of Aberje's International Newsletter

PR67362

SAO PAULO, Feb. 13, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Aberje, the Brazilian Association for Business Communication, published #8 of

its newsletter, BRpr (

http://www.aberje.com.br/brpr/newsletter/news_brpr7/news_brpr7.html), in

January.  BRpr is an Aberje initiative to disclose good practices in

communication developed in Brazil, in an exchange with the international

community.

Number 8 includes a conversation with David Grinberg, the Communications

Director for Golden Arches (the operator of McDonald's in Brazil), who talks

about some of the brand's new strategies.  This number also talks about the

Aberje Mobility Communication Lab in a presentation by GM Brazil. Lab meetings

bring together communication professionals, urban developers, activities,

engineers and public policy formulators to discuss urban mobility and

communication.

BRpr # 8 was sponsored by LATAM Airlines, Bayer, FCA Fiat Chrysler Automobiles,

Fibria, Petrobras and Vale, and had the support of PRNewswire and Valor

Economico newspaper.

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About Aberje (http://www.aberje.com.br/) - Aberje, the Brazilian Association

for Business Communication, is the main domestic reference for the production

and dissemination of knowledge and practices in Communication and

Relationships. Established in 1967, Aberje is a non-profit professional and

scientific organization whose main objective is to improve business and

institutional communication, and create respect for the role of the

communicator. Its pillars are Advocacy, Content, Education and Career.

Aberje is active beyond Brazil, with relationship and exchange projects with

organizations in countries such as the United States, Canada, UK, France,

Spain, Portugal, Germany, Italy, India, Mexico, Argentina, Chile, Colombia and

Peru. It is the Think Tank of Business Communication in Brazil.

Contact information:

Tato Carbonaro

Public Affairs and International Relations

+55 11 5727-9090

tatocarbonaro@aberje.com.br

Source: Aberje

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