ブッキング・ドットコム、サステイナブル・ツーリズム関連の新規事業をサポートするアクセラレーター・プログラムを発表

Booking.com(ブッキング・ドットコム)

AsiaNet 67312

ブッキング・ドットコム、サステイナブル・ツーリズム関連の新規事業を

サポートするアクセラレーター・プログラムを発表

3週間の「ブッキング・ドットコム・ブースター」プログラムの審査を経て、最大7,000万円※

相当の助成金を支給

[2017年2月6日:日本発表] 世界最大のオンライン宿泊予約サイトBooking.com(ブッキング・ドットコム)の日本法人ブッキング・ドットコム・ジャパン株式会社(本社:東京都港区、代表:ジェームス・ホワイト モア、以下:ブッキング・ドットコム)は、独自のアクセラレーター・プログラム「ブッキング・ドットコム・ブースター(Booking.com Booster)」を開始することを発表しました。このプログラムでは、2017年6月に3週間に渡って、世界各国から集まったサステイナブル・ツーリズム(持続可能な観光)関連のスタートアップ企業をアムステルダム本社にて審査し、選考された企業に対してコンサルティングや最大50万ポンド(約7,000万円)の助成金支給を行います。

※2017/02/01 のレート(500,000 GBP)で円換算しています。

ブッキング・ドットコムでは、社員が地元のNGOや企業と連携し、それぞれの地域における旅行・観光業の保全・発展に貢献するボランティア・プログラム「Booking.com Cares(ブッキング・ドットコム・ケアーズ)」に取り組んでいますが、ブッキング・ドットコム・ブースターはその派生プログラムとして、「環境」、「文化遺産」、「包括的な成長」のテーマでサステイナブル・ツーリズムに携わり、地域経済やコミュニティの発展に寄与しているスタートアップ企業をサポートしていきます。

リリースの詳細はブッキング・ドットコムのジャパンNewsroomページで日本語でご確認いただけます。(https://news.booking.com/ja/ )

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【メディアお問い合わせ先】

Booking.com PR事務局(株式会社イニシャル内)

MAIL:booking.com@vectorinc.co.jp

ブッキング・ドットコム・ジャパン株式会社 広報担当:岩崎健

MAIL:JapanPR@booking.com

日本におけるブッキング・ドットコム

2009年に渋谷に最初のオフィスを開設。現在約330名の従業員が日本国内のオフィスで働いており、内190名がインハウスのカスタマーサービスのスタッフです。国内に、6つのオフィス(東京に2ヶ所、大阪、福岡、札幌、沖縄)があります。現在、国内では約10,000軒以上の宿泊施設の予約が可能(2016年12月時点)です。

Booking.com(ブッキング・ドットコム)について

ブッキング・ドットコムは、ホテルをはじめとする様々な宿泊施設のオンライン予約における世界的なリーダーです。独立系の小規模宿泊施設から5つ星の豪華ホテルまで、お客様の旅行スタイルやニーズに合った宿泊施設を、最安値保証かつ予約手数料無料でご提供しています。当社の予約サイトは、40以上の言語に対応しており、パソコン、スマートフォン、タブレットなど様々なデジタル機器からいつでもどこでもアクセス可能で、227の国と地域、9万6,000ヶ所以上の目的地、そして100万軒以上の宿泊施設(うち約52万軒は長期滞在型宿泊施設)の宿泊予約が可能です。また、実際に宿泊施設に泊まったユーザーだけが投稿できるクチコミを1億件以上掲載しており、観光・レジャー、ビジネスでのご利用と幅広いお客様のニーズに対応する宿泊予約サイトです。19年を超える経験をもとに、世界各国・184のオフィス、1万3,000名以上の社員、日本語を含む多言語で対応する24時間対応のカスタマーサービスが、お客様に最高の宿泊体験を提供するべく日々努力しています。

(日本語リリース:クライアント提供)

Booking.com Launches Accelerator Programme for Startups in Sustainable Tourism

PR67312

AMSTERDAM, Feb. 6, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    Via the 3-week Booking.com Booster Programme, promising startups will have

a chance to pitch for grants of up to Euros500k

    Today Booking.com, the global leader in connecting travellers with the

widest choice of incredible places to stay, announced the launch of its new

accelerator programme, Booking.com Booster. Designed to identify, mentor and

fund enterprising startups from around the world that are seeking to have a

positive impact on the global tourism industry, the 3-week programme taking

place in June 2017 in Amsterdam will culminate in a chance to pitch for grants

of up to Euros500,000 from Booking.com.

    "At Booking.com, our mission is to empower people to experience more of the

world," said Gillian Tans, CEO of Booking.com. "There are thousands of

beautiful, unique destinations to explore in every corner of the globe, but

that's not something we should take for granted. Through Booking.com Booster,

we want to help ventures in sustainable tourism accelerate their growth in

order to maximise the impact they can have globally."

    To read the full release, visit Booking.com's global newsroom:

https://globalnews.booking.com/bookingcom-launches-accelerator-programme-for-startups-in-sustainable-tourism/

    About Booking.com [

http://www.booking.com/?aid=354544&utm_source=PR&utm_medium=email_pr&utm_campaign=22_01_2013]:

    Booking.com is the world leader in booking hotel and other accommodations

online. It guarantees the best prices for any type of property - from small

independents to five-star luxury. Guests can access the Booking.com website

anytime, anywhere from their desktops, mobile phones and tablet devices, and

they don't pay booking fees - ever. The Booking.com website is available in

over 40 languages, offers over 1.1M hotels and accommodations including more

than 579,000 vacation rental properties and covers over 105,000 destinations in

225 countries and territories worldwide. It features over 112M reviews written

by guests after their stay, and attracts online visitors from both leisure and

business markets around the globe. With 20 years of experience and a team of

over 13,000 dedicated employees in 187 offices worldwide, Booking.com operates

its own in-house customer service team, which is available 24/7 to assist

guests in their native languages and ensure an exceptional customer experience.

    Established in 1996, Booking.com B.V. owns and operates Booking.com(TM),

and is part of The Priceline Group (NASDAQ: PCLN). Follow us on Twitter,

Google+ and Pinterest, like us on Facebook, or learn more at

http://www.booking.com.

    CONTACT DETAILS: For further information, contact the Booking.com Press

Office: mediarelations@booking.com

    SOURCE: Booking.com

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