Strategy Analyticsが米国のスマートホームサービス・プロバイダーのトップ10を発表
Strategy Analyticsが米国のスマートホームサービス・プロバイダーのトップ10を発表
AsiaNet 67214 (0110)
【ボストン2017年1月25日PR Newswire=共同通信JBN】
*Vivint、ADT、AT&T、Comcastがリストの上位に
Strategy Analyticsは、専門的にモニターされたインタラクティブ・セキュリティーに加え、セルフモニタリング、通知、オートメーション、エネルギー管理サービスのといった料金ベースのスマートホームサービスの米国プロバイダーに関する競争力分析の結果を発表した。トップ10に入ったサービスプロバイダーは合計240万のサブスクライバーを有し、スマートホームサービスの全サブスクライバーの80%強を占めた。プロバイダーの首位はVivintで、ほぼ74万のスマートホームサービス顧客を有している。次いでADT Pulseサービスのサブスクライバーが69万で、3位のAT&T、4位のComcastの2倍以上になっている。
スマートホームサービス・プロバイダー サブスクライバー数 (単位1000)
1 Vivint 737
2 ADT Pulse 692
3 AT&T 308
4 Comcast 280
5 FrontPoint 123
6 Protection1 93
7 CenturyLink 60
8 Nexia 55
9 TWC 36
10 MONI (旧Monitronics) 32
Logo - http://mma.prnewswire.com/media/323745/strategy_analytics_logo.jpg
米国でのインタラクティブ・セキュリティーの採用は、スマートホーム数の拡大の主要な原動力となっている。契約数は2016年に29%増の880万で、全スマートホームの30%を占めた。しかしながら専門的なセキュリティーを契約している人のすべてが、照明の自動化、クライメート・コントロール、その他の住宅のシステムを選択しているわけではない。首席アナリストで今回調査の共同執筆者であるジョー・ブランカ氏は「こうした各種システムを選択する割合が、インタラクティブ・セキュリティーのプロバイダーにとって成功するかどうかの重要な指標に急速になりつつある。完璧なスマートホーム・ソリューションを備えた顧客は「より定着した」顧客であり、より高い月額料金でも積極的に支払ってくれる」と語った。
1つ以上のスマートホームの能力をもつ住宅は米国で2016年末に3000万戸あり、Strategy Analyticsはこの数字が2017年末までに20%増の3500万戸以上に増加すると予測している。インタラクティブ・セキュリティーの契約数は2016年中に29%増加しており、2017年も増加を続け、17年末までに1100万となる見通し。これは全スマートホームの31%を占めることになり、引き続き米国のスマートホーム市場の成長の大きな原動力となる。
調査報告全文は以下のウェブサイトを参照。
The Top 10 US Smart Home Service Providers
▽Strategy Analyticsについて
Strategy Analytics, Inc.は、新興の技術、モバイル、ワイヤレス、デジタル消費者、車載エレクトロニクス企業向けに、アドバイザー・サービス、コンサルティング、実行可能な市場インテリジェンスによって競争力を提供する。Strategy Analyticsは北米、欧州、アジアにオフィスを構え、企業が成功する知見を提供する。www.StrategyAnalytics.com
▽問い合わせ先
Joe Branca
+1 617 614 0798
jbranca@strategyanalytics.com
Bill Ablondi
+1 617 614 0700
wablondi@strategyanalytics.com
ソース:Strategy Analytics
Strategy Analytics Announces the Top 10 Smart Home Service Providers in the US
PR67214
BOSTON, Jan. 25, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN --
-- Vivint, ADT, AT&T and Comcast at Top of the List
Strategy Analytics released the results of its competitive analysis of US
providers of fee-based smart home services such as self-monitoring,
notification, automation and energy management services -- apart from or in
addition to professionally-monitored interactive security. The Top 10 service
providers have a collective total of 2.4 million subscribers accounting for
over 80% of all smart home service subscribers. Vivint is the number one
provider with nearly 740,000 customers opting for smart home services. ADT's
Pulse service follows closely with 690,000 subscribers, more than double what
AT&T and Comcast have.
Smart Home Service Providers Number of
Smart Home
Subscribers (#K)
1 Vivint 737
2 ADT Pulse 692
3 AT&T 308
4 Comcast 280
5 FrontPoint 123
6 Protection1 93
7 CenturyLink 60
8 Nexia 55
9 TWC 36
10 MONI (Formerly Monitronics) 32
Logo - http://mma.prnewswire.com/media/323745/strategy_analytics_logo.jpg
The adoption of interactive security in the US is a major driver of growth in
the number of smart homes. The number of subscriptions rose 29% in 2016 to 8.8
million, accounting for 30% of all smart homes. However, not all who subscribe
to professional security opt for automation of lights, climate control, and
other systems in the home. "The percentage that does opt for these features is
quickly becoming a key success metric for interactive security providers,"
states Joe Branca, Principal Analyst and co-author of the study. "Customers
with full smart home solutions are "stickier" customers and are willing to pay
higher monthly fees."
There were 30 million homes in the US at the end of 2016 with one or more smart
home capabilities and Strategy Analytics projects this number to grow 20% to
more than 35 million by the end of 2017. Interactive security subscriptions
grew 29% during 2016 and will continue to grow in 2017 to 11 million by the end
of the year - accounting for 31% of smart homes and continuing to be a major
driver in the growth of the US smart home market.
The full report can be found here: The Top 10 US Smart Home Service Providers (
).
About Strategy Analytics
Strategy Analytics, Inc. provides the competitive edge with advisory services,
consulting and actionable market intelligence for emerging technology, mobile
and wireless, digital consumer and automotive electronics companies. With
offices in North America, Europe and Asia, Strategy Analytics delivers insights
for enterprise success. www.StrategyAnalytics.com
Contacts:
Joe Branca, +1 617 614 0798, jbranca@strategyanalytics.com
Bill Ablondi, +1 617 614 0700, wablondi@strategyanalytics.com
SOURCE Strategy Analytics
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。