Strategy Analyticsが米国のスマートホームサービス・プロバイダーのトップ10を発表

Strategy Analytics

Strategy Analyticsが米国のスマートホームサービス・プロバイダーのトップ10を発表

AsiaNet 67214 (0110)

【ボストン2017年1月25日PR Newswire=共同通信JBN】

*Vivint、ADT、AT&T、Comcastがリストの上位に

Strategy Analyticsは、専門的にモニターされたインタラクティブ・セキュリティーに加え、セルフモニタリング、通知、オートメーション、エネルギー管理サービスのといった料金ベースのスマートホームサービスの米国プロバイダーに関する競争力分析の結果を発表した。トップ10に入ったサービスプロバイダーは合計240万のサブスクライバーを有し、スマートホームサービスの全サブスクライバーの80%強を占めた。プロバイダーの首位はVivintで、ほぼ74万のスマートホームサービス顧客を有している。次いでADT Pulseサービスのサブスクライバーが69万で、3位のAT&T、4位のComcastの2倍以上になっている。

スマートホームサービス・プロバイダー    サブスクライバー数 (単位1000)

         1 Vivint                                 737

         2 ADT Pulse                              692

         3 AT&T                                   308

         4 Comcast                                280

         5 FrontPoint                             123

         6 Protection1                             93

         7 CenturyLink                             60

         8 Nexia                                   55

         9 TWC                                     36

         10 MONI (旧Monitronics)                   32

    

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/323745/strategy_analytics_logo.jpg

米国でのインタラクティブ・セキュリティーの採用は、スマートホーム数の拡大の主要な原動力となっている。契約数は2016年に29%増の880万で、全スマートホームの30%を占めた。しかしながら専門的なセキュリティーを契約している人のすべてが、照明の自動化、クライメート・コントロール、その他の住宅のシステムを選択しているわけではない。首席アナリストで今回調査の共同執筆者であるジョー・ブランカ氏は「こうした各種システムを選択する割合が、インタラクティブ・セキュリティーのプロバイダーにとって成功するかどうかの重要な指標に急速になりつつある。完璧なスマートホーム・ソリューションを備えた顧客は「より定着した」顧客であり、より高い月額料金でも積極的に支払ってくれる」と語った。

1つ以上のスマートホームの能力をもつ住宅は米国で2016年末に3000万戸あり、Strategy Analyticsはこの数字が2017年末までに20%増の3500万戸以上に増加すると予測している。インタラクティブ・セキュリティーの契約数は2016年中に29%増加しており、2017年も増加を続け、17年末までに1100万となる見通し。これは全スマートホームの31%を占めることになり、引き続き米国のスマートホーム市場の成長の大きな原動力となる。

調査報告全文は以下のウェブサイトを参照。

The Top 10 US Smart Home Service Providers

https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/connected-home/smart-home/reports/report-detail/the-top-10-us-smart-home-service-providers#.WIJyjdjrvcs

▽Strategy Analyticsについて

Strategy Analytics, Inc.は、新興の技術、モバイル、ワイヤレス、デジタル消費者、車載エレクトロニクス企業向けに、アドバイザー・サービス、コンサルティング、実行可能な市場インテリジェンスによって競争力を提供する。Strategy Analyticsは北米、欧州、アジアにオフィスを構え、企業が成功する知見を提供する。www.StrategyAnalytics.com

▽問い合わせ先

Joe Branca

+1 617 614 0798

jbranca@strategyanalytics.com

Bill Ablondi

+1 617 614 0700

wablondi@strategyanalytics.com

ソース:Strategy Analytics

Strategy Analytics Announces the Top 10 Smart Home Service Providers in the US

PR67214

BOSTON, Jan. 25, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN --

    --    Vivint, ADT, AT&T and Comcast at Top of the List

Strategy Analytics released the results of its competitive analysis of US

providers of fee-based smart home services such as self-monitoring,

notification, automation and energy management services -- apart from or in

addition to professionally-monitored interactive security.   The Top 10 service

providers have a collective total of 2.4 million subscribers accounting for

over 80% of all smart home service subscribers. Vivint is the number one

provider with nearly 740,000 customers opting for smart home services. ADT's

Pulse service follows closely with 690,000 subscribers, more than double what

AT&T and Comcast have.

    

Smart Home Service Providers            Number of

                                        Smart Home

                                        Subscribers (#K)

         1 Vivint                         737

         2 ADT Pulse                      692

         3 AT&T                           308

         4 Comcast                        280

         5 FrontPoint                     123

         6 Protection1                    93

         7 CenturyLink                    60

         8 Nexia                          55

         9 TWC                            36

         10 MONI (Formerly Monitronics)   32

    

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/323745/strategy_analytics_logo.jpg

The adoption of interactive security in the US is a major driver of growth in

the number of smart homes. The number of subscriptions rose 29% in 2016 to 8.8

million, accounting for 30% of all smart homes. However, not all who subscribe

to professional security opt for automation of lights, climate control, and

other systems in the home. "The percentage that does opt for these features is

quickly becoming a key success metric for interactive security providers,"

states Joe Branca, Principal Analyst and co-author of the study. "Customers

with full smart home solutions are "stickier" customers and are willing to pay

higher monthly fees."

There were 30 million homes in the US at the end of 2016 with one or more smart

home capabilities and Strategy Analytics projects this number to grow 20% to

more than 35 million by the end of 2017.  Interactive security subscriptions

grew 29% during 2016 and will continue to grow in 2017 to 11 million by the end

of the year - accounting for 31% of smart homes and continuing to be a major

driver in the growth of the US smart home market.

The full report can be found here: The Top 10 US Smart Home Service Providers (

https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/connected-home/smart-home/reports/report-detail/the-top-10-us-smart-home-service-providers#.WIJyjdjrvcs

).

About Strategy Analytics

Strategy Analytics, Inc. provides the competitive edge with advisory services,

consulting and actionable market intelligence for emerging technology, mobile

and wireless, digital consumer and automotive electronics companies. With

offices in North America, Europe and Asia, Strategy Analytics delivers insights

for enterprise success. www.StrategyAnalytics.com

Contacts:

Joe Branca, +1 617 614 0798, jbranca@strategyanalytics.com

Bill Ablondi, +1 617 614 0700, wablondi@strategyanalytics.com

SOURCE    Strategy Analytics

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中