SprintがTIDALの33%を買収、画期的な提携を結ぶ
SprintがTIDALの33%を買収、画期的な提携を結ぶ
AsiaNet 67194 (0099)
【ニューヨーク、オーバーランドパーク(米カンザス州)2017年1月23日PR Newswire=共同通信JBN】
*TIDALとそのアーティストはSprintが新規顧客を獲得し、既存顧客に恩恵を与えることを支援する独自コンテンツを提供
*Sprintは4500万の加入者とプリペイド顧客のTIDALアクセスを可能に
*Sprintのマルセロ・クラウレ最高経営責任者(CEO)もTIDAL取締役に加わる
世界的なミュージック&エンターテインメント・プラットフォームTIDAL(http://tidal.com/us )とSprint(https://www4.sprint.com/ )(NYSE: S)は23日、Sprintの4500万の個人顧客に対し、他では利用できない独自のアーティスト・コンテンツを近く無制限で利用できるようにする前例のない提携を発表した。
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TIDALとそのアーティストは既存および新規のSprint顧客が利用できる独自コンテンツを制作する。
Sprintはこの提携の一環として、TIDALの33パーセントを買収する。ジェイZとアーティスト・オーナーらは今後もTIDALが先駆者であるアーティスト中心のサービスを提供し、アーティストとファンの直接的な関係を深めていく。SprintとTIDALの極めて優れた提携は、TIDALに加入する顧客に独自のアクセスを提供することによって両社のプラットフォームにおける顧客を増大させる。Sprintのマルセロ・クラウレ最高経営責任者(CEO)もTIDALの取締役に加わる。
ジェイZは「Sprintはクリエーティブ業界を刷新し、アーティストがファンと直接つながれば共通した最大限の可能性を引き出すことができるという見解を共有する。マルセロ(クラウレ氏)はすぐにわれわれの目標を理解した。われわれはSprintの4500万の顧客に比類のないエンターテインメント体験を提供できることをうれしく思う」と語った。
TIDALは、ファンのために世界中のアーティストによって直接構築された世界規模の試行的なエンターテインメント・プラットフォームである。TIDALのメンバーは、アーティストとファンを多様な方法で直接結び付ける比類のない独自選択のコンテンツを楽しむことができる。TIDALは52カ国で利用可能で、4250万以上の楽曲カタログと14万の高品質ビデオを擁している。
斬新なTIDALプラットフォームは、受賞歴があり信頼できるSprintのネットワークおよび無制限のデータ、通話、テキストのベストバリューと一体化し、これまでに類を見ない体験をミュージックファンに提供する。
クラウレ氏は「ジェイZは仕事上の必要性だけでなく文化面の必要性も見いだし、TIDALを品質およびコンテンツにおいて比類のない世界クラスのミュージックストリーミング・プラットフォームにするために心血を注ぎ込んだ。これらのアーティスト・オーナーがファンに注ぎ込むその情熱と献身によって、Sprintは他のサービスではできない方法で独自のコンテンツとエンターテインメント体験へのアクセスを新規および既存の顧客に提供できるようになる」と語った。
SprintとTIDALが提供する独自サービスおよび近日展開するプロモーションについてのニュースが近く発表される。
顧客およびアーティストに対するSprintの貢献が今回の提携の中核となっている。その取り組みの一部として、アーティスト専用のマーケティングファンドの創設が含まれている。このファンドによって、アーティストはファンとともに、あるいはファンのために作品を生み出し、それを共有できる柔軟性を得ることができる。
SprintとTIDALの提携の前に、TIDALは「Master」品質録音の提供開始を発表した。ワーナー・ミュージック・グループの世界的に名高い音楽カタログを含め、幅広いレーベルおよびアーティストのコンテンツが世界中のTIDAL利用可能なすべての市場で、Masterオーディオで現在利用できる。
▽TIDALについて
TIDALはファンのために世界中のアーティストによって直接構築された世界規模の試行的なエンターテインメント・プラットフォームである。TIDALのメンバーはアーティストとファンを多様な方法で直接結び付ける独自に選ばれたコンテンツを楽しむことができる。サービスはハイファイ、CD音質の音楽、高解像度ビデオ、TIDAL Risingを通じた新進アーティストを発見する機会、さらにTIDAL Xを通じた独自の体験を提供する。TIDALは52カ国以上で利用可能で、4250万以上の楽曲カタログと14万以上の高品質ビデオを備えている。詳細はウェブサイトhttp://www.tidal.com を参照。
http://facebook.com/tidal 、http://twitter.com/tidalhifi 、https://instagram.com/tidal/ でTIDALのフォローを。
▽Sprintについて
Sprint(NYSE: S)は、顧客が最も大事にするものにつなげる多数の優れた方法を生み出す通信サービス企業である。Sprintは2016年9月30日時点で6020万の接続を提供し、米国の全国キャリアとしては初めての無線4Gサービス、Virgin Mobile USA、Boost Mobile、Assurance Wirelessを含む大手契約不要ブランド、インスタントな全国および国際でのプッシュトーク機能、グローバルTier 1インターネットバックボーンなど、革新的な技術を開発・設計・展開すると広く認められている。Sprintはこの5年間、Dow Jones Sustainability Index (DJSI) North Americaに指名されてきた。詳細はSprintのウェブサイトwww.sprint.com かwww.facebook.com/sprint and www.twitter.com/sprint を参照。
ソース:TIDAL
▽問い合わせ先
Danielle Babbington
Sprint
+1-949-748-3418
Danielle.babbington@sprint.com
Alisa Finkelstein
TIDAL
+1-212-827-3753
afinkelstein@mww.com
Sprint Acquires 33 Percent of TIDAL and Creates Game-Changing Partnership
PR67194
NEW YORK and OVERLAND PARK, Kansas, Jan. 23, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- TIDAL and its artists to deliver exclusive content to help Sprint acquire
new customers, reward current customers
-- Sprint will make TIDAL available to its 45 million post and prepaid
customers
-- Sprint CEO Marcelo Claure to join TIDAL Board of Directors
Global music and entertainment platform TIDAL ( http://tidal.com/us ) and
Sprint ( https://www4.sprint.com/ ) (NYSE: S) announced today an unprecedented
partnership that will soon give Sprint's 45 million retail customers unlimited
access to exclusive artist content not available anywhere else.
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TIDAL and its artists will make exclusive content that will only be available
to current and new Sprint customers.
As part of the partnership, Sprint will acquire 33 percent of TIDAL. JAY Z and
the artist-owners will continue to run TIDAL's artist-centric service as it
pioneers and grows the direct relationship between artists and fans. The
formidable pairing of Sprint and TIDAL will grow customers on both platforms by
offering exclusive access for customers who subscribe to TIDAL. Sprint's chief
executive officer, Marcelo Claure, will also join TIDAL's Board of Directors.
"Sprint shares our view of revolutionizing the creative industry to allow
artists to connect directly with their fans and reach their fullest, shared
potential," said JAY Z. "Marcelo understood our goal right away and together we
are excited to bring Sprint's 45 million customers an unmatched entertainment
experience."
TIDAL is a global, experiential, entertainment platform built for fans,
directly from artists around the world. Members of TIDAL enjoy unmatched
exclusively curated content that directly connect artists with their fans in
multiple ways. TIDAL is available in more than 52 countries, with a more than
42.5 million song catalog and 140,000 high quality videos.
The innovative TIDAL platform, combined with Sprint's award-winning reliable
network and best value for unlimited data, talk and text, will deliver a
first-of-its-kind experience for music fans.
"Jay saw not only a business need, but a cultural one, and put his heart and
grit into building TIDAL into a world-class music streaming platform that is
unrivaled in quality and content," said Claure. "The passion and dedication
that these artist-owners bring to fans will enable Sprint to offer new and
existing customers access to exclusive content and entertainment experiences in
a way no other service can."
More news on exclusive offers and upcoming promotions from Sprint and TIDAL
will be unveiled soon.
Sprint's dedication to its customers and to artists is at the heart of the
partnership. Part of that effort will include the establishment of a dedicated
marketing fund specifically for artists. The fund will allow artists the
flexibility to create and share their work with and for their fans.
The Sprint-TIDAL partnership comes on the heels of TIDAL's recent announcement
revealing the availability of "Master" quality recordings. A wide variety of
content from labels and artists, including Warner Music Group's world-renowned
music catalogue, is now available in Master audio across all of TIDAL's
available markets worldwide.
About TIDAL
TIDAL is a global, experiential, entertainment platform built for fans,
directly from artists around the world. TIDAL members enjoy exclusively curated
content that directly connect artists with their fans in multiple ways. The
service offers high-fidelity, CD sound quality music, high resolution video, an
opportunity to discover new artists via TIDAL Rising and unique experiences via
TIDAL X. TIDAL is available in more than 52 countries, with more than a 42.5
million song catalog and 140,000 high quality videos. For more information,
please visit www.tidal.com.
Follow TIDAL at http://facebook.com/tidal, http://twitter.com/tidalhifi and
About Sprint
Sprint (NYSE: S) is a communications services company that creates more and
better ways to connect its customers to the things they care about most. Sprint
served 60.2 million connections as of September 30, 2016, and is widely
recognized for developing, engineering and deploying innovative technologies,
including the first wireless 4G service from a national carrier in the United
States; leading no-contract brands including Virgin Mobile USA, Boost Mobile,
and Assurance Wireless; instant national and international push-to-talk
capabilities; and a global Tier 1 Internet backbone. Sprint has been named to
the Dow Jones Sustainability Index (DJSI) North America for the past five
years. You can learn more and visit Sprint at www.sprint.com or
www.facebook.com/sprint and www.twitter.com/sprint.
Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements
This news release includes "forward-looking statements" within the meaning of
the securities laws. The statements in this news release regarding Sprint
Corporation's current expectations and beliefs as well as other statements
about the partnership with TIDAL that are not historical facts are
forward-looking statements, which include statements about future subscriber
growth and the marketing fund. Forward-looking statements are estimates and
projections reflecting management's judgment based on currently available
information and involve a number of risks and uncertainties that could cause
actual results to differ materially from those suggested by the forward-looking
statements. All information set forth in this release is as of January 17,
2017. Sprint Corporation does not intend, and undertakes no duty, to update
this information to reflect future events or circumstances. Information about
certain potential factors that could affect our business and financial results
and cause actual results to differ materially from those expressed or implied
in any forward-looking statements are included from time to time in our filings
with the Securities and Exchange Commission, including Part 1, Item 1A "Risk
Factors" in our Annual Report on Form 10-K for the year ended March 31, 2016.
SOURCE TIDAL
CONTACT: Danielle Babbington, Sprint, +1-949-748-3418,
Danielle.babbington@sprint.com; Alisa Finkelstein, TIDAL, +1-212-827-3753,
afinkelstein@mww.com
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