Autostadtが2016年の好業績を報告

Autostadt GmbH

Autostadtが2016年の好業績を報告

AsiaNet 67161 (0086)

【ウォルフスブルク(ドイツ)2017年1月18日PR Newswire=共同通信JBN】

*2016年の入場者は220万人

*納車は15万2065台、夏に250万台目の記念引き渡し式

*新たな夏のフェスティバルを50万人が楽しむ

*教育プログラム参加者は顕著に増加

ウォルフスブルクのAutostadt(アウトシュタット)は高水準の前年に匹敵する好業績で2016年を締めくくった。全体で220万人が同年、フォルクスワーゲングループのコミュニケーションプラットフォームを訪れた。Autostadtは世界最大の車両引き渡しセンターとしての主導的な地位をあらためて確認した。カスタマーセンターでの2016年の新車引き渡しは15万2065台(2015年は16万8514台)だった。この減少はドイツ市場の展開動向に関連している。Autostadtはドイツで顧客に引き渡されるフォルクスワーゲンの全乗用車の27.3%(前年28%)という全体的な市場占有率を確保した。6月には特別な行事があった。250万台目の新車がフォルクスワーゲン乗用車ブランドのヘルベルト・ディース会長とAutostadtのオットー・F・ワクス最高経営責任者(CEO)から購入者一家に引き渡された。

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/458074/Summer_Festival.jpg

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/458075/Car_Towers.jpg

オットー・F・ワクス氏は過去1年を総括して「2016年は220万人のお客があり、良い年だった。20%減の予算にもかかわらず、たいていの人気行事は最大級の成果をなんとか達成した。これについてAutostadtのチーム全体に感謝したい」と語った。

新たな夏のフェスティバルはAutostadtにとって大成功だった。50万6000人の入場者がCirque Nouveauによる最高水準の現代サーカス公演を体験した。このため、2017年もこのフェスティバルを続ける計画が立てられている。

冬のプログラムも入場者には見ものだった。約41万5000人が冬のワンダーランドを楽しんだ。季節的なプログラムに加え、モビメントス・フェスティバルやさまざまな教育コースは入場者に特別な機会を提供した。2016年はAutostadtの約44万のコースにあらゆる年代の入場者が参加した(2015年は35万)。

オットー・F・ワクス氏は「2016年はユニークな経験を提供し、予想外のテーマで入場者らを結び付けることを試みた。かなり縮小された年間予算でこれらの目標の達成に成功した。2017年もこの取り組みを続ける。フォルクスワーゲングループの親しみやすい大使として、われわれは優れたサービス品質で内外からの訪問者の関心を引くことができる。今年の特別な重点はAutostadtカスタマーセンターとなる。フォルクスワーゲン新車の引き渡しを顧客にとって最新の比べもののない経験としたい」と述べた。

2016年のハイライトの詳細は次を参照:http://www.presse.autostadt.de

▽問い合わせ先

Autostadt Press Department

Phone: +49-(0)5361-40-1444

E-Mail: pressestelle@autostadt.de

ソース:Autostadt GmbH

Autostadt Reports Good Results in 2016

PR67161

WOLFSBURG, Germany, Jan. 18, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    

    - 2.2 million visitors in 2016

    - 152,065 vehicle deliveries, including the festive handover of the 2.5

millionth car in summer

    - New summer festival delights half a million people

    - Strong growth in educational programme participation

    The Autostadt in Wolfsburg concluded 2016 with good results, matching the

high levels of previous years. A total of 2.2 million people visited the

Volkswagen Group communications platform in 2016. The Autostadt once again

confirmed its leading position as the world's largest vehicle delivery centre:

152,065 new cars were handed over in the CustomerCenter in 2016 (2015:168,514).

This decrease is associated with the development in the German market. The

Autostadt maintained its overall market share of 27.3% (previous year: 28%) of

all Volkswagen passenger cars delivered to customers in Germany. A special

occasion was marked in June, when the 2.5 millionth new car was handed over to

a family by Volkswagen Passenger Cars Brand Chairman Herbert Diess and

Autostadt CEO Otto F. Wachs.

         (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/458074/Summer_Festival.jpg )

         (Photo: http://mma.prnewswire.com/media/458075/Car_Towers.jpg )

    Summarizing the past year, Otto F. Wachs said: "With 2.2 million guests,

2016 was a good year. Despite a 20% lower budget, we managed to achieve a top

result with our most popular events. For this I would like to thank the entire

Autostadt team."

    The new summer festival was a major success for the Autostadt. 506,000

guests experienced modern circus performing arts at the highest level with

Cirque Nouveau. Consequently, plans are being made to continue the festival in

2017.

    The winter programme was also a major attraction for visitors. Around

415,000 guests enjoyed the winter wonderland. Along with the seasonal

programmes, the Movimentos Festival and diverse educational courses offered

special opportunities for visiting guests. Some 440,000 courses offered by the

Autostadt were attended by guests of all ages in 2016 (2015:350,000).

    According to Otto F. Wachs, "We set out in 2016 to offer our guests unique

experiences and bring them together with unanticipated themes. We successfully

achieved these goals with a significantly lower annual budget. We will continue

this work in 2017. As the friendly ambassadors of the Volkswagen Group, we can

appeal to guests from home and abroad with our excellent service quality. Our

special focus this year will be on the Autostadt CustomerCenter. We want to

make the delivery of a new Volkswagen a modern, incomparable experience for our

guests."

    Details on highlights in 2016 at http://www.presse.autostadt.de

   

    Contact:

    Autostadt Press Department

    Phone:+49-(0)5361-40-1444

    E-Mail:pressestelle@autostadt.de     

SOURCE: Autostadt GmbH

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中