Servion Global SolutionsがCMMI Maturityレベル3マルチモード認定を達成
Servion Global SolutionsがCMMI Maturityレベル3マルチモード認定を達成
AsiaNet 67142(0080)
【ロンドン2017年1月16日PR Newswire=共同通信JBN】顧客経験管理(CEM)分野のスペシャリストServion Global Solutionsは、同社のSoftware Development SystemとメンテナンスサービスがCMMI InstituteのCapability Maturity Model Integration(能力成熟度モデル統合、CMMI)(R)レベル3に再認定されたと発表した。今回は、この分野で世界をリードするKPMGによって評価された。開発に対するCMMI成熟度レベル3の再認定、サービスに対するCMMI成熟度レベル3の追加評価によって、顧客タッチポイントをジャーニーに移行し顧客経験全体を向上させるというServionの構想は強化される。
カーネギーメロン大学のソフトウエア・エンジニアリング研究所が開発したCMMI-DEVおよびServicesマルチモデルは、組織がソフトウエア・エンジニアリング、メンテナンス、プロジェクト管理プロセスを構築し、それを向上させることを支援するプロセス・フレームワークである。
CMMI(R)認定は、高水準の組織的な品質基準と効率的なプロジェクト管理プロセスを実証できる組織だけに与えられる。CMMI(R)Product Suiteを使ったプロセス向上は、スケジュールおよびコストパフォーマンス、製品品質、投資収益をはじめ、パフォーマンス成果を測定するその他の評価基準において向上が達成されることが業界で実証されている。CMMI(R)は、組織が継続的なプロセス向上にコミットし、品質とシステムおよびソフトウエア・エンジニアリングの効率的な納入にもコミットしていることを例証している。Servionは2010年に前回のCMMI-Dev成熟度レベル3を達成した。成熟度レベル3の基礎である組織の品質基準プロセスは、時間をかけて定着し、向上する。このレーティング評価は、パフォーマンスと納入の再現性と一貫性があることを示している。
Servion Global Solutionsの最高納入責任者であるシバクマル・ナタラジャン氏は「今回の偉業は世界基準および顧客満足に対するServionの揺るぎないコミットメントを明確に示すものであり、大変誇りに思う。われわれは今後もこの長所を取り入れ、顧客に長期的な価値を提供していく」と語った。
Servion Global Solutionsの品質担当責任者のスバシニ・M氏は「Servionの品質向上の取り組みは当社の企業構想のマニフェストの1つである。この素晴らしい偉業はわれわれのチームの勤勉、創意、きちょうめんさの証しである」と語った。
▽Servionについて
Servionは顧客経験管理の分野において企業の事業変革を実現する。Servionはプラットフォームを主体とするシステムインテグレーターであり、複数の顧客双方向チャンネルを自動化および統合することによって顧客経験を向上させることに注力している。6大陸60カ国で年間100億件以上の顧客対応を管理するServionのCX専門家は米国、英国、アラブ首長国連邦(UAE)、シンガポール、インドをベースにして、コンサルティング、高度技術、業界専門のIPプラットフォームによって優れた成果を上げている。
▽報道関係問い合わせ先
Vimal Abraham
Head, Global Marketing,
vimal.abraham@servion.com
ソース:Servion Global Solutions
Servion Global Solutions Achieves CMMI Maturity Level 3 Multi-model Appraisal
PR67142
LONDON, Jan. 16, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Servion Global Solutions, a specialist in the Customer Experience Management
(CEM) domain, announced today that its Software Development System and
maintenance services has been reappraised at Level 3 of the CMMI Institute's
Capability Maturity Model Integration (CMMI)(R). The appraisal was conducted by
KPMG, a global leader in this field. The revalidation of CMMI Maturity level 3
for Development and the addition of a CMMI Maturity Level 3 for Services, will
further enhance Servion's vision to enable enterprises to convert their
customer touch points to journeys and improve their overall customer experience.
CMMI-DEV and Services - Multi-model, developed by Software Engineering
Institute, Carnegie Mellon University is a process framework that helps
organizations establish and improve their software engineering, maintenance and
project management processes.
CMMI(R) accreditation is only awarded to organizations that can document a high
level of organizational standards and effective project management processes.
There is industry evidence that process improvement using the CMMI(R) Product
Suite results in improvements in schedule and cost performance, product
quality, return on investment, and other measures of performance outcome.
It illustrates the organization's commitment to continuous process improvement,
commitment to quality and effective delivery of systems and software
engineering; Servion achieved previous CMMI-Dev Maturity level 3 in 2010. The
organization's set of standard processes, which is the basis for maturity level
3, is established and improved over time. This rating indicates repeatability
and consistency in performance and delivery.
"We are very proud of this achievement as it is a clear indication of Servion's
unwavering commitment to global standards and client satisfaction. We will
continue to deploy this excellence to deliver long-term value to our
customers," said Sivakumar Natarajan, Chief Delivery Officer of Servion Global
Solutions.
"Servion's quality journey is a manifestation of our corporate vision. This
remarkable achievement is a testament to the hardwork, ingenuity, and precision
of our teams," commented Subhashini M, Quality Head, Servion Global Solutions.
About Servion
Servion enables business transformation for enterprises in the area of customer
experience management. Servion is a platform-led Systems Integrator who is
focused on enhancing the customer experience by automating & integrating
multiple customer interaction channels. With over 10 billion customer
interactions annually managed across in 60 countries across 6 continents,
Servion's CX experts based in USA, UK, UAE, Singapore, and India deliver
measurable outcomes through consulting, advanced technologies and
industry-specific IP platforms.
Media Contact:
Vimal Abraham
Head, Global Marketing,
vimal.abraham@servion.com
Source: Servion Global Solutions
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