Honor 6Xが登場、最新のテクノロジービースト
Honor 6Xが登場、最新のテクノロジービースト
AsiaNet 67075(0051)
【ラスベガス2017年1月10日PR Newswire=共同通信JBN】
Honorとそのグローバルパートナーによる
ファーウェイ傘下の大手スマートフォン・ブランドHonorはCES 2017で、最新の強力なテクノロジービーストHonor 6Xを公開した。Honor 6Xはデュアルレンズ搭載の背面カメラ、長時間持つバッテリー、優れた性能など一連の高度な機能を誇っている。Honor 6Xのデビューは、Honorが今年も急成長と成功を収めることを示している。2017年になり、Honorはミレニアル世代指向の製品、サービス、ビジネスモデルによって規定されるインターネット・ベースのグローバルパートナーとの一連の戦略的コラボレーションを発表した。
Honorの2017年グローバルパートナーは、ミュージック、ニュース、ツール、ゲームの分野に及んでいる。インターネットおよびアプリケーションをベースにしたエコシステムにおいて事業展開を拡大するこの動きは、Honorがミレニアル世代を念頭に置いて共同開発する愉快な体験への新たな時代に思い切って突進する新たな一歩である。
Honorのジョージ・チャオ社長は「われわれは、世界中のパートナーに深い感謝を表したい。われわれは、これまで締結した互いの利益になるパートナーシップが独自の力では達成不可能である卓越した成果を成し遂げるためのシナジー効果を生み出すとともに、デジタルネイティブの進化する要望と好みを満足させるモバイルインターネット体験をデジタルネイティブに提供できると確信している。広範なパートナーシップによって実現した成果は、Honor 6Xが『のるかそるか』のモットーを体現していることを裏付ける」と語った。
▽Honor 6Xの主要機能
Honor 6XはオクタコアCPUを搭載しKirin 655 SoC上で動作、2.5D局面ガラスの5.5インチのフルHD(1920×1080p)ディスプレーを内蔵している。鋭いフォトグラファーは、マルチ撮影モードを装備する新しい12MP + 2Mデュアルレンズ搭載カメラに感動するとともに、新しい機能にも驚くことになる。この機能は、スプリットスクリーン、スクロールスクリーン、ビデオ強化、目に優しいeye-comfortモード、3340mAhのバッテリー寿命である。これらは、性能、カメラ、ディスプレー、ユーザー体験全体など追加された多数の強化に加え、ミレニアル世代がミュージック、ゲーム、ムービーの世界を楽しむことができるように製造されている。
▽Honorグローバルパートナーシップの主要ハイライト
Gameloft
Honorは2016年5月のHonor 5X発表の一環として、モバイルゲームの開発・パブリッシングで世界をリードするGameloftと提携し、魅力的なキャンペーンAsphalt 8 Honor Cupを展開した。このキャンペーンは米国、フランス、ドイツ、ロシアのプレーヤーが人気のモバイルゲームAsphalt 8: Airborneを使って、HonorおよびGameloftコミュニティーで対決することを可能にした。Honor 8の成功したコラボレーションに加え、3つのGameloftゲームも新しいHonor 6Xに搭載される。
AccuWeather
AccuWeatherはAccuWeatherのウィジェットと詳細な気象情報をHonor 6Xに提供する。これは、5日間の1時間間隔の予報を備えたSuperior Accuarcyによって、ユーザーにリアルタイムの世界気象状況を提供する。
Kita Santa Claus’s War of Honor
フェスティバルシーズンに発表されたHonor 6X発売を祝福して、Honorは次世代キーボード・アプリケーションによってユーザー体験をサポートする革新的技術のクリエーティブ開発企業Kitaと手を組み、勝者がHonor 6XかKitaギフトカードを獲得できるチャンスがあるゲームSanta Claus’s War of Honorを開発した。
JAM Honor Music Contest
ミレニアル世代が内に秘めた芸術家精神を呼び起こし、スマートフォンで自らのミュージックを作曲することを支援するために、HonorはミュージックメーカーのJAMと手を組んだ。このコラボレーションによって、両ブランドはDouble or Nothing Global Music Contestを主催し、世界中のミレニアル世代がHonorエレメントを加味した新しいJAMアプリを使って音楽創作力を発揮し、音楽作品を制作することを呼び掛ける。
▽Honorについて
Honorはファーウェイ(Huawei、華為技術)傘下の大手モバイル機器eブランドである。このブランドは同社のスローガン「For the Brave(大胆さを目指して)」に沿って、優れたユーザー体験を提供し、アクションを刺激し、クリエーティビティーを助長し、夢を実現するために若者を支援するインターネット専用製品を通じて、デジタルネイティブの要望に応えることを目的としてきた。Honorは、物事を異なる方法で成し遂げる同社の大胆さを示すとともに、顧客に最新のテクノロジーとイノベーションを提供することで頭角を現した。
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20170109/0861700285
ソース:Honor
The Latest Technology Beast Unveiled - Honor 6X
PR67075
LAS VEGAS, Jan. 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
By Honor and Its Global Partners
Honor, the leading smartphone e-brand under Huawei Group, unveiled its latest
mighty technology beast - Honor 6X at CES 2017, boasting a range of premium
features such as dual-lens rear camera, long-lasting battery and strong
performance. The debuting of Honor 6X remarks another year of fast growth and
prosperity for Honor. Entering 2017, Honor has announced a series of strategic
collaborations with global partners which are also internet-based and defined
by their millennial driven products, services and business models.
Honor's 2017 global digital partners covers the areas of music, news, tools and
games. The move to expand its breadth within the internet and application based
ecosystem is another bold step from Honor to dive into a new era of co-created,
fun experiences designed with millennials in mind.
Mr. George Zhao, President of Honor, said: "We would like to express the
deepest gratitude to our partners around the world. We believe that the win-win
partnership that we have established creates synergies for the many of us to
achieve extraordinary results of business which cannot be accomplished by one's
own capability, at the same time offers better mobile internet experience to
digital natives to address their evolving needs and preferences. The
achievements brought by the extensive partnership confirm the motto that Honor
6X embodies: 'Double or Nothing'!"
Key Features of Honor 6X
The Honor 6X runs on a Kirin 655 SoC with octa-core CPU and packs a 5.5-inch
full HD (1920*1080p) display with 2.5D curved glass. Keen photographers will be
impressed with the new 12MP + 2MP dual lens camera with multiple shooting
modes, while a few little surprises in the form of new functionality includes:
split-screen, scrolling screen, video enhancement and eye-comfort mode and
3,340 mAh of battery life. These, along with multiple other enhancements to the
performance, camera, display and overall user experience have been made to
allow millennial to enjoy a world of music, gaming and movies.
Key Highlights of Honor Global Partnerships
Gameloft
As part of the launch of the Honor 5X in May 2016, Honor teamed up with
Gameloft, leader in the development and publishing of mobile games, to launch
an engaging campaign: The Asphalt 8 Honor Cup. The challenge enabled players
across the US, France, Germany and Russia to compete head-to-head for Honor and
Gameloft communities in the popular mobile game, Asphalt 8: Airborne. Further
to the successful collaboration of Honor 8, three Gameloft games will also be
featured in the new Honor 6X.
AccuWeather
AccuWeather will provide Honor 6X with the AccuWeather powered widget and
detailed weather information which will provide users with real-time, global
weather conditions with Superior Accuracy along with 5-day and hourly forecasts.
Kika Santa Claus's War of Honor
To celebrate the launch of the Honor 6X during the festive season, Honor joined
hands with Kika, a creative developer for innovative technologies that support
user expressions through next-generation keyboard applications, to create the
game, Santa Claus's War of Honor, where winners have a chance to win an Honor
6X or Kika gift card.
JAM Honor Music Contest
Empowering millennials to cultivate their inner artist and create their own
music on any smartphone, Honor has teamed up with music maker, JAM. The
collaboration will see both brands organize Double or Nothing Global Music
Contest, to call for millennials all over the world to unleash their musical
creativity and produce music pieces using the new Jam app with Honor elements.
About Honor
Honor is a leading smartphone e-brand under the Huawei Group. In line with its
slogan, "For the Brave", the brand was created to meet the needs of digital
natives through internet-optimized products that offer superior user
experiences, inspire action, foster creativity and empower the young to achieve
their dreams. In doing this, Honor has set itself apart by showcasing its own
bravery to do things differently and to take the steps needed to usher in the
latest technologies and innovations for its customers.
Photo - http://photos.prnasia.com/prnh/20170109/0861700285
SOURCE: Honor
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。