TIDALの2016年は独占の年

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TIDALの2016年は独占の年

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TIDALの2016年は独占の年

【ニューヨーク2016年12月27日PR Newswire=共同通信JBN】今年、ミュージシャンはバリアを体験したが、それを打ち破り、ファンと親密につながることができた。ミュージック業界は2016年、これまで以上に進化したが、世界のミュージックとエンターテインメント・プラットフォームであるTIDALはその先頭に立ってきた。TIDALはアーティストに制限を課すことなく、そのクリエーティビティーとアートを紹介できるプラットフォームを提供した。

マルチメディア・ニュースリリースはウェブサイトhttp://www.multivu.com/players/English/8011251-tidal-2016-year-of-exclusivesで体験できる。

雑音を突き抜け、TIDALはレモネード(Lemonade)、ANTI、The Life Of Pabloなどのアルバムをリリースしただけでなく、ニューヨーク市のマディソン・スクエア・ガーデンで行われたカニエ・ウェストのイージーシーズン3・ファッションショーや、フランスのパリからリアーナのFenty X Pumaファッションショーのプレミアを含む最も魅力的なイベントをライブストリームした。

TIDALはライブストリームや無料チケットによって、デミ・ローヴァート&ニック・ジョナス、ボン・ジョヴィ、リック・ロス、ローリン・ヒルなどのアイコニックなパフォーマンスをサブスクライバーに直接届けた。サブスクライバーは39のライブストリームにチューンインし、世界中の多数のイベントやフェスティバルに参加できた。18万以上のチケットがTIDALを通じて提供され、その中にはサブスクライバーがブラッドオレンジ、アッシャー、ジューシーJ、CNCOなどのアーティストと個人的に会いあいさつできるものもあった。

TIDALは2016年、プラットフォーム上で32の独占アルバムを提供し、プリンス、ジェイZ、ビヨンセなどのアイコンによるアルバムを収める唯一のストリーミング・プラットフォームである。アーティストは、アーティストをサポートし、ミュージックを意図された共有方法でファンに提供するというプラットフォームのコミットメントに魅力を感じている。ザ・デッド・ウェザー、ダミアン・マーリー、ファット・ジョー、ヴィック・メンサ、TIDALRising Artistのタビ・ボニー(Tabi Bonney)は今年、独占リリースされた45以上のミュージックビデオに貢献した。

TIDALは標準的なミュージック発表やツアーを超えた方法でアーティストをファンにコネクトするため、ドキュメンタリーや舞台裏コンテンツのリリースをサポートし、アルバム、ミュージックビデオ、ツアーなどの制作を垣間見られるようにした。リック・ロス、ニック・ジョナス、21サヴェッジ(21 Savage)まで、TIDALは90以上のビデオをリリースした。さらに、ジェイZ、ジェレミー・スコット、ジューン・アンブローズ、アンジー・マルチネス、エンリケ・イグレシアス、ジャスティス・ウィンスロー、ブレット・エルドリッジ、ソランジュ、レイ・シュリマーなどのアーティスト、セレブ、アスリート、テイストメーカーはTIDAL専用に150以上のプレイリストを制作した。

TIDALはアーティストの慈善活動へのサポートにコミットし、昨年はTIP、リル・ウェインなどと協力して慈善団体の認識を高めた。TIDALはTIDAL X 1015などのチャリティーコンサートによって、アーティストが最も重視する大義や運動を浮き彫りにすることを支援した。TIDALだけが社会的インパクトを世界規模で与えることができる。

▽TIDALについて

TIDALはファンのために構築された世界規模の試行的なエンターテインメント・プラットフォームである。TIDALのメンバーはアーティストとファンを多様な方法で直接結び付ける独自に選ばれたコンテンツを楽しむことができる。サービスは高忠実度なCD音質のミュージック、高解像度ビデオ、TIDAL Risingを通じた新進アーティストを発見する機会、さらにTIDAL Xを通じた独自の体験を提供する。TIDALは52カ国以上で利用可能で、4250万以上の楽曲カタログと14万以上の高品質ビデオを備えている。詳細はウェブサイトhttp://www.tidal.comを参照。

http://facebook.com/tidalhttp://twitter.com/tidalhifihttps://instagram.com/tidal/ でTIDALのフォローを。

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150904/263788LOGO

ソース:TIDAL

▽問い合わせ先

press@tidal.com

  TIDAL 2016: A Year Of Exclusives

PR66985

NEW YORK, Dec. 27, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

This year musicians experimented, broke barriers and connected with their fans

more intimately. The music industry evolved more than ever in 2016 and global

music and entertainment platform, TIDAL was at the forefront. TIDAL provided

artists with a platform to showcase their creativity and art without

restrictions.

Experience the interactive Multimedia News Release here:

http://www.multivu.com/players/English/8011251-tidal-2016-year-of-exclusives

Breaking through the noise TIDAL not only exclusively released albums like

Lemonade, ANTI and The Life Of Pablo, but livestreamed some of the most

compelling events including the premiere of Kanye West's Yeezy Season 3 fashion

show at Madison Square Garden in New York City and Rihanna's Fenty X Puma

fashion show live from Paris, France.

TIDAL brought iconic performances straight to subscribers and fans with

livestreams and ticket giveaways from Demi Lovato & Nick Jonas, Bon Jovi, Rick

Ross, Ms. Lauryn Hill and more. Subscribers were able to tune in to 39

livestreams and attend dozens of events and festivals around the world. More

than 180,000 tickets were given out through TIDAL, which included intimate meet

and greets for subscribers with artists like Blood Orange, Usher, Juicy J, CNCO

and more.

With 32 exclusive albums available on the platform over the course of 2016,

TIDAL is the only streaming platform that is home to albums from icons like

Prince, JAY Z and Beyonce. Artists are drawn to platform's commitment to

supporting the artists and providing fans their music the way it was intended

to be shared. TIP, The Dead Weather, Damian Marley, Fat Joe, Vic Mensa and

TIDAL Rising Artist Tabi Bonney contributed to the more than 45 music videos

exclusively released throughout the year.

To connect artists with their fans in ways that go beyond the standard music

launches and tours, TIDAL supported the release of documentaries and

behind-the-scenes content providing a glimpse into the making of an album,

music video, tour, etc. From Rick Ross to Nick Jonas to 21 Savage, TIDAL

released more than 90 videos. Additionally, artists, celebrities, athletes and

tastemakers like JAY Z, Jeremy Scott, June Ambrose, Angie Martinez, Enrique

Iglesias, Justise Winslow, Brett Eldredge, Solange, Rae Sremmurd and more

created more than 150 playlists exclusively for TIDAL.

TIDAL remains committed to supporting philanthropic endeavors of its artists

and this past year teamed with TIP, Lil Wayne and more to raise awareness for

organizations. With charity concerts like TIDAL X 1015, TIDAL helps artists

shed a light on causes and movements that matter to them most. It has the

unique ability to make a social impact on a global scale.

ABOUT TIDAL

TIDAL is a global, experiential, entertainment platform built for fans,

directly from artists around the world. TIDAL members enjoy exclusively curated

content that directly connect artists with their fans in multiple ways. The

service offers high-fidelity, CD sound quality music, high resolution video, an

opportunity to discover new artists via TIDAL Rising and unique experiences via

TIDAL X. TIDAL is available in more than 52 countries, with more than a 42.5

million song catalog and 140,000 high quality videos. For more information,

please visit http://www.tidal.com.

Follow TIDAL at http://facebook.com/tidal, http://twitter.com/tidalhifi and

https://instagram.com/tidal/

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150904/263788LOGO

SOURCE  TIDAL

CONTACT: press@tidal.com

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