FICO Survey: アジア太平洋の消費者の支払い延滞期間が長期化

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FICO Survey: アジア太平洋の消費者の支払い延滞期間が長期化

AsiaNet 66950 (1649)

【シンガポール2016年12月22日 PR Newswire=共同通信JBN】

*2016年は60日間の支払い遅延が最も高い伸び

ハイライト

*アジア太平洋地域の上級回収マネジャーの59%が、消費者の支払い延滞期間が過去1年間に長期化と回答

*回答者の41%は60日間の支払い遅延が最も高い伸び率を示し、72%は初めて延滞した人の数が増加、と指摘

*年長のミレニアル世代(25-34歳)は、初期回収督促に最も反応が良く、X世代(35-55歳)は支払いが最も遅い

*回答者らは、回収業務用の自動顧客コミュニケーションの使用が顧客満足度向上を助け、回収期間が2-14日改善したと報告

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より詳細な情報は以下を参照:

http://www.fico.com/en/products/fico-customer-communication-services

最近の調査によると、アジア太平洋地域の銀行、通信会社、および公益事業会社の上級回収マネジャー5人のうち3人が、過去1年間に同地域の消費者の支払い延滞期間が長期化したと回答した。 回答者の41%は60日間の支払い遅延が最も高い伸び率を示したと述べ、72%は初めて延滞した人の数が増加したと語った。

FICO Asia-Pacificのダン・マコナギー社長は「これらの数字は、アジア太平洋地域における消費者行動のダイナミックな変化に企業が対応する必要性を示している。ムーディーズは今年初め、アジアの家計債務が年平均13.5%増加したと報告している(http://www.cnbc.com/2016/07/20/asia-emerging-markets-lead-debt-growth-globally-moodys-warns.html )。この高い伸びは、同地域の新興市場経済でのミドルクラスの急速な増加とある種の信用を提供するサービスの伸びを示すものだ」と語った。

上級回収マネジャーは、モバイルコミュニケーションと自動回収戦略が消費者の支払いを助けるのに非常に効果的であると述べた。回答者の59%は、消費者の支払いが1-2日早くなったと答え、25%が回収期間が3-14日改善したと述べた。

さらに78%が、自動顧客コミュニケーションを使用して顧客満足度を向上させたと報告し、消費者の60%が7-10で評価すると報告した。

調査では、年長のミレニアル世代(24-35歳)が初期回収の最大の部分を占めていることが明らかになった。対照的に、回収マネジャーの47%は、支払いが遅い人々の最大の部分を構成するグループとして、X世代、つまり35-55歳の年齢層の消費者を挙げた。これは、ミレニアル世代はすぐ上の年齢層よりも(支払い遅延という)悪癖に染まっておらず、回収活動にタイムリーに対応することを示している。

マコナギー氏は「アジア太平洋地域のミレニアル世代は、彼らの好むコミュニケーションチャンネルを使ってアプローチすれば、回収活動に対しより反応性があり、請求書に対し迅速に対応することが分かったことは励みになる。2020年までに世界のミレニアル世代の60%がアジアに住んでいることを考えれば(http://cio-asia.com/resource/applications/understanding-millennials-could-help-asias-retailers-capture-a-share-of-us6-trillion-wallet/ )使いやすいデジタルサービスチャンネルへの期待に企業が対応することが重要だ」と述べた。

2017年の回収ケースの成長に関して、調査では、回収マネジャーの4人に3人が来年には10-25%増加すると予想していることが判明した。中国の出席者の半数は25-50%超の増加を予想している。ほとんどの場合、これは自然なビジネスの成長だけでなく、企業が契約しようとするより高リスクの顧客の数が増えるためでもある。

マコナギー氏は「自動化された回収は、コストを抑え、すべての回収活動が各市場の規制を引き続き順守することを保証しつつこの成長に対応するための完璧なソリューションだ」と述べた。

FICOは、2016年11月に開催されたFutureCollectイベントにアジア太平洋地域から参加した37人の上級回収マネジャーを対象に調査を実施した。

▽FICOについて

FICO(NYSE:FICO)は、世界中の人々や企業の繁栄を助ける意思決定の原動力である。1956年に設立され、シリコンバレーに拠点を置く同社は、予測分析とデータサイエンスを使用して経営上の意思決定を改善する分野のパイオニアである。FICOは、金融サービス、通信、ヘルスケア、小売、および他の多くの産業におけるビジネスの収益性、顧客満足度および成長を高める技術に関する170以上の米国および外国の特許を保有している。FICOソリューションを使用することにより、100カ国以上の企業は、26億枚のペイメントカードを不正行為から保護することから、人々が信用を得ることを支援し、何百万という航空機とレンタカーが適切なタイミングで適切な場所にいることを保証することに至るまで、あらゆることを行う。

より詳細な情報はhttp://www.fico.com を参照。

Twitterの参加はこちら: @FICOnews_APAC

FICOは、米国およびその他の国におけるフェア・アイザック・コーポレーション(Fair Isaac Corporation)の登録商標。

ソース:FICO

▽問い合わせ先

Neil Mirano,

Rice Communications for FICO,

+65 3157 5680,

neil.mirano@ricecomms.com

Saxon Shirley,

FICO,

+65 9171 0965,

saxonshirley@fico.com

FICO Survey: APAC Consumers Taking Longer To Pay Bills

PR66950

SINGAPORE, Dec. 21, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

   - 60-Days Past Due Segment Grows Most Over 2016

HIGHLIGHTS:

- 59 percent of senior Asia Pacific collections managers indicated that

consumers took longer to pay their bills in the past year

- 41 percent have seen the highest growth in 60-days past due payments, while

72 percent have registered a rise in the number of first-time delinquents

- Older Millennials aged 25-34 years old were most responsive to early

collections efforts while Gen-Xers (aged 35-55) took the longest time to pay

their bills

- Respondents said automated customer communications for collections helped

improve customer satisfaction and ensured customers paid bills between two days

to two weeks sooner

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For more information:

http://www.fico.com/en/products/fico-customer-communication-services

In a recent poll, three in five senior collections managers from banks, telcos,

and utilities across Asia Pacific revealed that consumers in the region have

taken longer time to pay their bills in the past year. The 60-days past-due

segment has seen the highest growth according to 41 percent of respondents,

while 72 percent of collections managers have also registered an increase in

the number of first-time delinquents.

"These figures show the need for businesses to react to dynamic changes in

consumer behavior across the Asia Pacific region," said Dan McConaghy,

president for FICO Asia-Pacific. "Earlier this year, Moody's[

http://www.cnbc.com/2016/07/20/asia-emerging-markets-lead-debt-growth-globally-moodys-warns.html

] reported that household debt in Asia has grown at an average of 13.5 percent

a year. This bullish rate demonstrates the rapid rise of the middle class in

the region's emerging economies and the growth in services that provide some

type of credit."

Senior collections managers said that mobile communications and automated

collection strategies were very effective at helping customers make payments.59

percent of respondents said consumers paid their bills one to two days faster

while 25 percent said their time-to-collect improved three to fourteen days.

Further to this,78 percent of respondents reported higher customer satisfaction

rates using automated customer communications, and reported that 60 percent of

consumers will rate the experience between seven and ten.  

The survey revealed that older Millennials (24-to-35 years old) make up the

greatest portion of early collections. By contrast, 47 percent of collections

managers nominated generation X, or consumers 35-55 years old, as the group

that made up the largest portion of late collections activity. This shows that

Millennials cure better than their older peers and respond to collections in a

timely way.

"It is encouraging to see that Millennials in Asia Pacific are more responsive

and willing to take speedy action on bills when approached using their

preferred communications channels," said McConaghy. "Given that 60 percent of

the world's Millennials will be living in Asia[

http://cio-asia.com/resource/applications/understanding-millennials-could-help-asias-retailers-capture-a-share-of-us6-trillion-wallet/

] by 2020 it's important that businesses adapt to their expectations of digital

service channels that are easy to use."

In terms of the growth of collections cases in 2017, the survey showed that

three in four collections managers anticipate a 10-25 percent increase next

year. Half of the Chinese attendees expected there would be a 25-50 percent or

greater increase in collections cases. Most put this down to natural business

growth as well as an increase in the number of higher-risk customers their

companies are willing to sign up.

"Automated collections is the perfect solution to deal with this growth while

keeping a lid on costs and ensuing all collections remain compliant with each

market's regulations," said McConaghy.

FICO conducted a survey of 37 senior collections managers from across Asia

Pacific in November 2016 at its FutureCollect event.

About FICO

FICO (NYSE: FICO) powers decisions that help people and businesses around the

world prosper. Founded in 1956 and based in Silicon Valley, the company is a

pioneer in the use of predictive analytics and data science to improve

operational decisions. FICO holds more than 170 US and foreign patents on

technologies that increase profitability, customer satisfaction and growth for

businesses in financial services, telecommunications, health care, retail and

many other industries. Using FICO solutions, businesses in more than 100

countries do everything from protecting 2.6 billion payment cards from fraud,

to helping people get credit, to ensuring that millions of airplanes and rental

cars are in the right place at the right time.

Learn more at http://www.fico.com

Join the conversation on Twitter at @FICOnews_APAC

FICO is a registered trademark of Fair Isaac Corporation in the U.S. and other

countries.

SOURCE: FICO

CONTACT: Neil Mirano, Rice Communications for FICO, +65 3157 5680,

neil.mirano@ricecomms.com, Saxon Shirley, FICO, +65 9171 0965,

saxonshirley@fico.com

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