Strategy Analyticsが2017年のデジタルメディア動向トップ10を予測

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Strategy Analyticsが2017年のデジタルメディア動向トップ10を予測

AsiaNet 66931 (1638)

【ボストン(米マサチューセッツ州)2016年12月19日PR Newswire=共同通信JBN】

*デジタルディスラプションは一時的なことではなく常態化する

2016年が終わりに近づき、Strategy Analyticsは来年に目を向けた考察を開始した。新しいリポート「Top Ten Digital Media Predictions for 2017(2017年デジタルメディア動向トップ10予測)」でStrategy AnalyticsのDigital Media Strategies(DMS)サービスはオーバー・ザ・トップ(OTT)ビデオ、デジタル広告、VRを方向付けるトレンドやイベントに注目している。

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リポートはこちらを参照:  

https://www.strategyanalytics.com/access-services/media-and-services/in-the-home/digital-media/digital-media/reports/report-detail/top-ten-digital-media-predictions-for-2017

Digital Media Strategies担当ディレクターのマイケル・グッドマン氏は「ブロードバンドとコネクテッド・デバイスが普及したことで、音楽、ゲーム、ビデオにコネクトする方法、時、場所についての消費者の選択肢はこれまでになく多くなっている。消費者による別のオンライン手段の利用が拡大するに伴い、従来型の配信モデルが感じるディスラプションの度合いは増加している」とした。

▽2017年デジタルメディア動向トップ10予測

1. ブランドはリーチの重要性を再評価する

2. アップフロント(テレビ広告の時間枠予約販売)から、米国のテレビ広告はトータルオーディエンス視聴率(Total Audience Ratings)に基づいて売買される

3. デジタルビデオが広告支出の多くを占めるようになる。世界の広告デジタルビデオは2017年に200億ドルを超えると予想され、全世界のデジタル広告支出の18%を占める

4. OTTビデオが過大な注目を浴びてはいるものの、従来型のテレビが利益を上げる。2017年のテレビ収入(視聴料 + 広告)は、1927億ドルに上る米国のテレビとOTTビデオ市場の88%を占める

5. Twitterが売却される

6. デジタルディスプレーのプログラマティック広告支出が2017年にデジタルディスプレー広告収入の約半分を占めるようになり、西欧ではプログラマティック広告が主流になる

7. ライブビデオ、特にソーシャル・ネットワークのライブビデオに多くのオーディエンスが集まる

8. 世界のOTTビデオ収入は定額制動画配信(SVOD)とOTTビデオが着実に成長することによって、2017年に500億ドル(503億3000万ドル)を超える

9. バーチャルMPVDが活況を呈する

10.VRサポートのProject Scorpioが発表される

▽Strategy Analyticsについて

Strategy Analytics, Inc.は、新興の技術、モバイル、ワイヤレス、デジタル消費者、車載エレクトロニクス企業向けのアドバイザー・サービス、コンサルティング、実行可能な市場インテリジェンスによって競争力を提供する。Strategy Analyticsは北米、欧州、アジアにオフィスを構え、企業が成功する知見を提供する。www.StrategyAnalytics.com

▽米国問い合わせ先

Michael Goodman

+1-617-614-0769

mgoodman@strategyanalytics.com

ソース:Strategy Analytics

Top Ten Digital Media Predictions for 2017 according to Strategy Analytics

PR66931

BOSTON, Dec. 19, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     -- Digital Disruption Continues to be the Rule Rather than the Exception

    As 2016 comes to a close Strategy Analytics thoughts begin to turn towards

the coming year. In a new report "Top Ten Digital Media Predictions for 2017,"

Strategy Analytics Digital Media Strategies (DMS) service highlights the trends

and events that will shape OTT video, digital advertising and VR in 2017.

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    Click here for the report:  

https://www.strategyanalytics.com/access-services/media-and-services/in-the-home/digital-media/digital-media/reports/report-detail/top-ten-digital-media-predictions-for-2017

   "As a result of the proliferation of broadband and connected devices

consumers have more choices than ever in how, when, and where they connect with

music, games and video," according to Michael Goodman, Director, Digital Media

Strategies. "As consumer adoption of online alternatives grows the degree of

disruption felt by traditional distribution models is accelerating."

    Top Ten Digital Media Predictions for 2017

    1.  Brands will re-evaluate the importance of reach.

    2.  Beginning with the upfront, television advertising in the U.S. will

        start to be bought and sold based upon Total Audience Ratings.

    3.  Digital video will account for a larger part of ad spend. Global

        digital video ad spend will surpass $20 billion in 2017, accounting for

        18% of global digital ad spend.

    4.  While OTT video will garner the hype, traditional television will reap

        the rewards. In 2017, television revenues (subscription + advertising)

        will account for 88% of the $192.7B television and OTT video market in

        the U.S.

    5.  Twitter will be sold.

    6.  Programmatic advertising will become mainstream in Western Europe as

        digital display programmatic ad spend accounts for nearly half of

        digital display ad revenue in 2017.

    7.  Live video, especially live video via social networks, will gain a

        significant audience.

    8.  Driven by the steady growth of SVOD and OTT video ad revenue, global

        OTT video revenue will surpass $50 billion ($50.33 billion) in 2017.

    9.  Virtual MPVDs will be hot.

    10. Project Scorpio will launch with VR support.  

    About Strategy Analytics

    Strategy Analytics, Inc. provides the competitive edge with advisory

services, consulting and actionable market intelligence for emerging

technology, mobile and wireless, digital consumer and automotive electronics

companies. With offices in North America, Europe and Asia, Strategy Analytics

delivers insights for enterprise success. www.StrategyAnalytics.com

    U.S. Contact: Michael Goodman

                  +1-617-614-0769

                  mgoodman@strategyanalytics.com

          SOURCE: Strategy Analytics

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