UL、次世代個人向け電動車両の安全な使用を実現する新/更新規格を発表

UL LLC

AsiaNet 66907

UL、次世代個人向け電動車両の安全な使用を実現する新/更新規格を発表

UL 2272とUL 2849を更新、新規格UL 3030を発行

イリノイ州ノースブルック、2016年12月20日 /PRNewswire-AsiaNet/ - 世界的な安全科学機関であるULは、個人向けの電動車両製品に世界的に急速な変革が見られることから、本日、個人向け電動車両の電気システムに関する2つの重要安全規格、UL 2272 とUL 2849を更新し、新たに電気システムの安全規格UL 3030を発行したことを発表した。ホバーボード(立ち乗り式電動ボード)、電動アシスト自転車、電動バイク、及び電動スクーターなどの個人向け電動車両システムは、リチウムイオンバッテリー技術の急速な発展により出てきた新たな製品と言える。電動車両の電気システムに対する需要が高まるに連れ、安全に対する課題に積極的に対応することが求められている。同様に、業務用又は監視目的の無人航空機(UAV)やドローンの使用が急激に増加したことで、安全な運航を可能にする安全なバッテリーと電気システム技術への依存度はさらに高まっている。

ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140721/129100

「個人向け電動車両製品はリチウムイオンバッテリーを含む電気システムを利用しています。今回新たに発行及び更新された感電及び火災の危険性に関する安全規格は、これらの機器のより安全な使用を実現するために、電気システムで使用されるリチウムイオンバッテリーの基準を設定しています。ULは、その使命に従い、バッテリーを介して人々が安全に移動できる未来を実現しようと努力しています」と、ULのエネルギーシステム・eモビリティ担当ディレクター、フランシスコ・マルチネスは述べている。

今年の初め、米国消費者製品安全委員会(CPSC)は、ホバーボードの製造業者、輸入業者、及び小売業者に対し、「米国に輸入、または米国で製造、流通、販売されるホバーボードは、UL 2272で規定しているすべての参照規格及び要件を含む、現在適用されるすべての任意安全規格に適合していなくてはならない」(https://www.cpsc.gov/Global/Business-and-Manufacturing/Business-Education/SelfbalancingScooterLetter.pdf?epslanguage=en )との通達を出した。CPSCでは、これまでの適合指針に加え、2017年度実行計画の一環として、高エネルギー密度バッテリー(リチウムイオン)を電源とする機器に付随する危険要因、及び、「高エネルギー密度バッテリー、バッテリーパック、安全回路、最終製品、充電器のすべてが意図した用途で安全に動作するシステムとしての安全機能」への対応を進める予定である。   

UL 2272とUL 2849が更新され、適用範囲の拡大により、新しいテクノロジーに対応

『個人向け電動車両の電気システム - ANSI/CAN/UL 2272第1版』 (http://s.ul.com/UL2272Standard )UL 2272の適用範囲が拡大された。UL 2272のUL規格策定委員会(STP)は、他の個人向け電動移動機器同様、すべてのタイプの個人向け電動移動機器(一人乗り、公道走行禁止、通常起立して運転、ペダルなしを問わず)も対象とするように範囲を拡大し、2016年11月21日付で発行することを投票によって決定した。重要な更新には以下の事項が含まれる。

・個人向け電動移動機器の製品リストを更新。これらの機器は一人乗りが意図され、乗り手の平衡と運転を補助する充電式電動駆動を備えており、乗車中に掴むハンドルを備えている場合がある。また、自動平衡型である場合とそうではない場合がある。そのため、規格の名称が「立ち乗り式自動平衡型電動ボードの電気システム」から「個人向け電動移動機器の電気システム」へと変更された。

・UL 2272は、米国ではANSI、カナダではSCCによって国家規格として認定されたことで二か国共通規格としての認定を獲得した。一つの規格で評価・認証されることで、両国の電気システムの安全性要件を満たしていることになる。

『電気自転車、電動アシスト自転車(EPAC自転車)、電動スクーター、及び電動バイク- UL 2849第3版』 (http://s.ul.com/UL2849 )。UL 2849第3版において今回更新された要件は、電動バイク(一人乗り、ただし同乗者がいる場合もある、通常は座って運転する、ペダルがある場合もある、通常公道での走行が想定される)の安全な使用を促し、バッテリーの火災あるいは爆発及びショックの危険性に起因するリスクを最小限にすべく、安全に関する最新の重要課題に対応している。重要な更新には以下の事項が含まれる。

・UL 2849は、ペダルアシスト電動自転車、及び公道を走行する電動バイク及び電動スクーターの電気システムを対象としている。

・この規格は製品寿命における充電中の感電リスク及び感電の潜在的危険性に対応している。

新規格、『UL 3030: 無人航空機(UAV)に関する規格』 (http://s.ul.com/UL3030Standard )が、業務用製品に使用される電気システムの安全性向上に寄与

UAVやドローンは、さまざまな業界に取り入れられ、成長してきた。UL 3030は、業務用UAV(農業、科学研究、政府、地方警察、捜索及び救助、映像業界又はニュース放送用のビデオ、屋根の検査業務に関連する飛行)の電気システムの要件を示したものである。UL 3030が対象としているUAVは訓練を受けたパイロットによって操縦されることが想定されている。耐空性、制御性、及びこれらと同様の要素は対象外であるので、規制、ユーザープログラム、又は他の規格で対応する必要がある。

UL 2272及びUL 2849の更新、あるいは新規格UL 3030についての詳細は、http://www.ul.com/eMobility を参照のこと。見積りを希望するお客様は、eMobility@ul.comまでご連絡ください。

▽ULについて

UL(http://www.ul.com)は120年以上にわたり発展を遂げてきた世界有数の第三者安全科学機関である。同社の1万1000人以上の専門スタッフは全ての人々のために安全な職場・生活環境を推進するというミッションの下、調査と規格を駆使して常に前進し、絶え間なく進化する安全上のニーズに対応している。同社は企業、メーカー、事業者団体、国際規制機関と提携し、複雑さを増すグローバル・サプライチェーンにソリューションを提供している。同社の認証、試験、検査、アドバイザリー、教育の各サービスに関する詳しい情報はwww.ul.comを参照。

連絡先: ダグマー・エボー

グローバルPR &ソーシャルメディアマネージャー

ULコマーシャル&インダストリアル

O: (678) 872.0320 C: (404) 216.4354、dagmar.ebaugh@ul.com

(日本語リリース:クライアント提供)

UL Announces New and Updated Standards to Enable Safer Use of Next-Generation Personal e-Transportation

PR66907

NORTHBROOK, Illinois, Dec. 16, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Updates made to UL 2272, UL 2849 Standards; new UL 3030 Standard published

UL [http://www.ul.com ] , a global safety science organization, today announced

that it has published updates to two key personal e-transportation electrical

system safety standards, UL 2272 and UL 2849, and has released a new electrical

system safety standard, UL 3030, to support the global rapid transformation of

personal e-Transportation technologies. Personal e-Transportation systems

including devices such as hoverboards, electrically pedal assisted bicycles

(pedelecs), e-motorbikes, and e-scooters are all emerging uses of lithium-ion

battery technologies. The increasing demands put on the electrical systems of

e-Transportation systems present safety challenges that must be proactively

addressed. Similarly, the exponential increase in the use of unmanned aerial

vehicles (UAVs) - or drones - to fulfill commercial or tactical objectives

continues to rely on safe battery and electrical system technologies for proper

operation.

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/325015/ul_enterprise_logo.jpg

"Personal e-Transportation products are powered by an electrical system that

includes lithium-ion batteries," said Francisco Martinez, UL's director of

Energy Systems and e-Mobility. "New and updated electric shock and fire hazard

safety standards establish the baseline for lithium-ion batteries within the

electrical system enabling a common expectation of safer use of these devices.

In line with our mission, UL is working to enable a future where batteries help

our society get from one place to another in a more safe way."

Earlier this year, the Consumer Product Safety Commission (CPSC) urged

manufacturers, importers and retailers of self-balancing scooters (hoverboards)

to make certain the self-balancing scooters they "import, manufacture,

distribute or sell in the United States comply with currently applicable

voluntary safety standards, including all referenced standards and requirements

contained in UL 2272." [

http://www.cpsc.gov/Global/Business-and-Manufacturing/Business-Education/SelfbalancingScooterLetter.pdf?epslanguage=en

]  In addition to its existing compliance guidance, as part of its Fiscal Year

2017 Operating Plan, CPSC will work to address hazards associated with devices

powered by high energy density batteries (lithium-ion) and "system safety

features that ensure high energy density batteries, battery packs, safety

circuits, end products and chargers all work together to achieve safe operation

for the intended application."  

Updates to UL 2272 and UL 2849 reflect expanding scope and address new

technologies

Electrical Systems of Personal e-Mobility Devices - ANSI/CAN/UL 2272 1st

Edition [http://s.ul.com/UL2272Standard ] . The scope of UL 2272 has expanded.

The UL Standard Technical Panel (STP) of UL 2272 voted to publish the 1st

edition on 11/21/2016 to extend the scope to cover all types of personal

e-Mobility devices (single rider; non-roadworthy; typically stand when

operating; does not have pedals) as well as other personal e-mobility devices.

Significant updates include:

-- Support for an updated list of products for personal e-mobility, intended

for a single rider, with a rechargeable electric drivetrain that balances and

propels the rider and may be provided with a handle for grasping while riding.

The device may or may not be self-balancing. The name of the Standard is

updated from "Electrical Systems of Self-Balancing Scooters" to "Electrical

Systems of Personal e-Mobility Devices."

-- UL 2272 achieved bi-national standard accreditation, accredited as a

national standard for U.S. by ANSI and for Canada by SCC. Evaluating and

certifying to the single standard ensures the national electrical system safety

requirements of both countries are met.

Electric Bicycles, Electrically Power Assisted Cycles (EPAC Bicycles), Electric

Scooters, and Electric Motorcycles - UL 2849 3rd Edition

[http://s.ul.com/UL2849 ] . The updated requirements of UL 2849 - 3rd edition

now address the most recent critical safety issues to support safe use of

e-bikes (single rider, but may be able to accommodate passenger; typically sit

to operate; may have pedals; typically considered over-the-road) and minimize

risks from battery fires or explosions and shock hazards. Significant updates

include:

-- UL 2849 covers electrical systems of pedelec (pedal assisted electric)

cycles, and over-the-road use e-motorbikes and e-scooters.

-- The standard addresses the risk of electric shock during charging over the

life of the product and potential electrocution hazards.

New UL 3030, Standard for Unmanned Aerial Vehicles

[http://s.ul.com/UL3030Standard ] , supports safer electrical systems for

commercial applications

UAVs, or drones, have been growing in relevance in a variety of industries. UL

3030 addresses requirements for the electrical system of UAVs for commercial

applications (agricultural, scientific, research, government, local police,

search and rescue, video for film industry or news broadcasts and flight

related to business for roof inspections). UAVs addressed by UL 3030 are

intended to be operated by trained pilots. Aspects such as airworthiness,

efficacy of controls and similar topics are out of scope, but must be addressed

by regulations, user programs and/or other standards.

For more information about the updates to UL 2272 and UL 2849, or about the new

UL 3030, please visit http://www.ul.com/eMobility. Manufacturers wishing to

request a quote should reach out to eMobility@ul.com.  

About UL                                        

UL is a premier global independent safety science company that has championed

progress for more than 120 years. Its more than 11,000 professionals are guided

by the UL mission to promote safe working and living environments for all

people. UL uses research and standards to continually advance and meet

ever-evolving safety needs. We partner with businesses, manufacturers, trade

associations and international regulatory authorities to bring solutions to a

more complex global supply chain. For more information about our certification,

testing, inspection, advisory and education services, visit http://www.UL.com.

CONTACT: Dagmar Ebaugh

Global PR & Social Media Manager

UL Commercial & Industrial

O: +1 (678) 872.0320 C: +1 (404) 216.4354, dagmar.ebaugh@ul.com

SOURCE  UL LLC

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中