Mahindra ComvivaがMobile World Liveと協力して「将来のビジネス」調査リポートを発表

Mahindra Comviva

Mahindra ComvivaがMobile World Liveと協力して「将来のビジネス」調査リポートを発表

AsiaNet 66925(1642)

【ロンドン2016年12月16日PR Newswire=共同通信JBN】

*ビッグデータ、NFV、SDN、クラウドコンピューティング、BSS/OSS、AR、VRに次いで顧客経験管理(Customer Experience Management)が最優先事項として登場した

*オペレーターはマーケットシェアと外部収益を増大させるために、ビッグデータ分野の取り組みと、これに対する投資を強化することに意欲がある

モビリティー・ソリューションの提供で世界をリードするMahindra Comvivaは、調査リポート「The Business of Tomorrows(将来のビジネス)」をリリースした。この調査は、世界のモバイル業界向けのオンライン通信ハブであるMobile World Liveと共同で実施された。調査は、業界全体状況、モバイル決済、5G、コンテンツ、顧客分析、モバイル・ブロードバンドなどさまざまなセグメントのオペレーターを対象にした。

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127

リポートは、現在および将来の新しいテクノロジーが通信企業に幅広く与える影響について徹底的に分析している。調査では、IoTが非常に大きな将来性を示した。調査対象の75%は、IoTは将来、インターネット分野の成長を推進すると回答。32%は、スマートシティー開発によって5Gが最大限に利用され、世界中の都市がさまざまなタイプのインフラストラクチャーと快適な環境に接続されることになると回答した。

顧客経験管理もこの戦略にとって不可欠な部分を形成することが調査で判明した。63%は、予測的、記述的、規範的な分析が登場したおかげで、積極的な顧客体験に投資する予定と回答した。

Mahindra Comvivaのマノランジャン・モハパトラ最高経営責任者(CEO)は今回の調査について「モバイルデータ、デジタルコンテンツ、モバイル決済サービスの機会に対する大幅な需要の高まり、さらに5Gの有望性に支えられて、オペレーターはイノベーションと成長につながる新しいテクノロジーを採用して、将来のビジネスを形成する重要な役割を担っている。われわれは、このエコシステムで将来に向けたオペレーターの準備を加速することに取り組むことにコミットし、次のレベルの業界変革に結び付ける」とコメントした。

調査で明らかになったように、モバイル決済分野では圧倒的勝者はいない。多数のセグメントがこの分野では台頭している。テクノロジーは進化を続けるが、多くの人々のための金融包摂は、重要な支援であり、最優先事項として存続しなければならない。

調査の通り、オペレーターは戦略を微調整し、値ごろ感、CAPEXとOPEX関連の問題、顧客維持、こうしたデータの機会から利益を得る総合的な戦略といった課題に対応する必要があるだろう。

調査の全文はウェブサイトhttps://mahindracomviva.viewpage.co/TBOT_survey からダウンロード。

▽問い合わせ

Sundeep Mehta

Email: pr@mahindracomviva.com

ソース:Mahindra Comviva

Mahindra Comviva, in Collaboration With Mobile World Live, Releases the 'Business of Tomorrows' Survey Report

PR66925

LONDON, Dec. 16, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Customer Experience Management Emerges as Key Priority Area for Operators

Followed by Big Data, NFV, SDN, Cloud Computing, BSS/OSS and AR and VR

- Operators Keen to Step up Efforts and Investments in the Area of Big Data, to

Drive Market Share and External Revenue Streams

Mahindra Comviva, the global leader in providing mobility solutions, has

released 'The Business of Tomorrows' survey report. The survey carried out in

collaboration with Mobile World Live, an online communication hub for the

global mobile industry. Operators across various segments, including the

overall industry landscape, mobile payments, 5G, content, customer analytics

and mobile broadband were surveyed.

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20130626/625127

The report provides in-depth analysis of the impact of current and emerging new

technologies on the wider telecom ecosystem. As per the survey, IOT holds

tremendous potential. For 75 per cent of respondents, IoT will drive growth for

the Internet space in the future. For 32 per cent of respondents, smart city

deployment could emerge as the biggest usage case for 5G, enabling cities

around the world to connect to various types of infrastructure and amenities.

Customer Experience Management will form an integral part of this strategy too,

as identified in the survey. 63 per cent of respondents expected to invest in

proactive customer experience, due to the rise of predictive, descriptive and

prescriptive analytics.

Commenting on the study Manoranjan Mohapatra, CEO, Mahindra Comviva said,

"Fueled by booming demand for mobile data, the opportunities in the digital

content and mobile financial services and under pinned by the promise of 5G,

operators clearly have a major role in shaping the Business of Tomorrows driven

by new technologies adoption leading to innovations and growth. We are

committed to work in this ecosystem to drive future readiness of the operators,

leading to the next level industry transformation."

As per the survey, there is no clear winner in the mobile payments space. A

number of segments have emerged in the field, and while technology continues to

evolve, financial inclusion for the masses must remain the key benefit and

priority.

As per the survey, operators will need to fine tune their strategies to address

challenges like affordability, CAPEX and OPEX related issues, customer

retention, and a comprehensive strategy to cash in on the data opportunity.

Download the Full survey here - https://mahindracomviva.viewpage.co/TBOT_survey

Please contact:

Sundeep Mehta

Email: pr@mahindracomviva.com

Source: Mahindra Comviva

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