Strategy Analytics:車両プラットフォーム戦略、規格、新アプリがEthernetの市場の潜在能力を引き出す

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Strategy Analytics:車両プラットフォーム戦略、規格、新アプリがEthernetの市場の潜在能力を引き出す

AsiaNet 66853 (1614)

【ボストン2016年12月12日PR Newswire=共同通信JBN】

*需要は2023年には約5億8800万コネクテッド・ソケットに増加する

IEEE(Institute of Electrical and Electronics Engineers)は2016年10月にパリで最新の車載Ethernet会議を開催した。

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前回の会議は車載Ethernet開発の緩慢な進展を示したが、Strategy Analyticsのリポート「Automotive Ethernet: Vehicle Platform Strategies, Standards and New Applications to Boost Demand(車載Ethernet:需要を喚起するための車両プラットフォーム戦略、規格、新しいアプリケーション)」は、ハイスピードネットワーキング・プロトコルに関してより明るい展望を提示した。

このリポートは、ウェブサイトhttp://bit.ly/2hh4Vhf/  http://bit.ly/2gaUUSk を参照。

多くの自動車OEMが高コスト、データ圧縮、ライバルのプロトコルの有用性について懸念することが、診断ポートにEthernetを利用することを控えてきた主な要因である。しかし、最近の進展は自動車メーカーがこれまで以上にEhternetを採用する要望が高まってきたことを示している。

Strategy AnalyticsのAutomotive Practiceの上級アナリスト、ケビン・マック氏は「新しいハイスピード規格の登場、相互運用性試験、より多くのベンダーの参加は、自動車メーカーのEthernet採用を促進する。これらの要因は、Ehternetがコストを低減し、競争を促すために不可欠である。自動運転、コネクテッド・サービス、高解像度カメラおよびディスプレーなどギガビット・スピードの多重化を必要とする新しいアプリケーションが登場する前に、これが実施される必要がある」と語った。

マック氏はさらに「しかし、さらに重要なことは、新しい車両プラットフォームの標準規格として展開できる効率的かつスケーラブルなE/Eアーキテクチャーの導入である。このアーキテクチャーはデータ『バックボーン』を搭載し、これによってコスト削減が可能となり、自動車メーカーがアーキテクチャーを再設計しなくても、新しい高帯域、アプリケーションを将来に追加する柔軟性を提供する。このような戦略によって、早ければ2018年にも高級ブランドのハイモデル分野以外で、実装がより普及する可能性がある」と語った。

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ソース:Strategy Analytics

Strategy Analytics: Vehicle Platform Strategies, Standards and New Applications Boost Market Potential For Ethernet

PR66853

BOSTON, Dec. 12, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

       -- Demand Will Increase To Nearly 588M Connected Sockets By 2023

   The IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) held its most

recent automotive Ethernet conference in Paris in October 2016.

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   While previous conferences charted the slow progress of Ethernet

developments in automotive, the Strategy Analytics report, "Automotive

Ethernet: Vehicle Platform Strategies, Standards and New Applications to Boost

Demand," comments on the more positive outlook for the high speed networking

protocol.

   Click here for the report: http://bit.ly/2hh4Vhf/ http://bit.ly/2gaUUSk

   Fears over high cost, data compression and the availability of rival

protocols have limited Ethernet usage mainly to diagnostics ports at many car

OEMs.  However, the latest developments indicate greater desire by auto makers

to adopt Ethernet than ever before.

   Kevin Mak, Senior Analyst at the Automotive Practice of Strategy Analytics,

said, "The emergence of new, higher-speed standards, interoperability testing

and the participation of more vendors will encourage more auto makers to adopt

Ethernet.  These factors are crucial in order for Ethernet to lower its cost

and to encourage competition.  This needs to be in place before new

applications arrive which will demand gigabit speed multiplexing, such as

autonomous vehicles, connected services, as well as high resolution cameras and

displays."

   "But more crucial still will be the deployment of efficient, scalable E/E

architectures that can be deployed as standard to new vehicle platforms.  They

will feature data 'backbones', which will enable further cost reductions and

provide auto makers the flexibility to add new high bandwidth applications in

the future, but without requiring a redesign of their architectures," Mak

added.  "Such a strategy may see a wider implementation, beyond the

luxury-branded, high model segments, as early as 2018."

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   SOURCE: Strategy Analytics

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