AmazonとJD.comがAWE 2017で大きな存在感を確立へ

China Household Electrical Appliances Association

AmazonとJD.comがAWE 2017で大きな存在感を確立へ

AsiaNet 66808 (1593)

【上海2016年12月6日PR Newswire=共同通信JBN】

*2017 Appliance & Electronics World Expo(AWE)は2017年3月9日から11日まで上海新国際博覧センター(Shanghai New International Expo Centre、SNIEC)で開催される

AWEは2つの主要eコマース・プラットフォームのAmazonとJD.comとの戦略的パートナーシップを構築し、間近に迫ったAWE 2017で1歩進んだスマート家電製品を展示するために2社を招待した。これにより、消費者は国際的に認知されたハイエンドなブランドと素晴らしいパフォーマンスを目の当たりにすることができる。

China Household Electrical Appliances Associationが主催するAWEはCES、IFAと肩を並べる主要イベントで、来年は開催の歴史に新たな高みを刻む8ホール、12万平方メートル近くの展示スペースへと拡大する予定になっている。

中国人消費者のハイエンドで高付加価値製品への爆発的な需要に後押しされ、Amazonは初めてAWE 2017でのプレゼンス確立に向けて、美容、キッチン器具、ヘルスケアその他にわたるハイエンドで小型の家電製品のAmazon Life Showとも言うべき場を設ける。

2016年3月、JD.comはAWE 2016でスマートホーム・ショーを展開、6つの体験エリア(独立型キッチン、オープン・リビングルーム、家電製品の特別エリアを含む)で展示した製品はシーメンス、サムスン、Casarte、LG、美的、Robam、Fotile、TCL、ハイアール、パナソニック、LeTV、ハイセンス、Joyoung、フィリップス、A.O. Smithその他。これにより消費者は最新テクノロジーに1歩近づいて接することができた。

消費者にとって主要な販売物流チャンネルの1つであるeコマース・プラットフォームはスマートでハイエンドな製品の販促を強化し、クロスボーダー・ビジネスなどへとポートフォリオを拡大、消費者に世界中からの商品を提供している。Amazon Chinaはクロスボーダー・サービスを開始した2014年から1000万件以上の海外オーダーを取り扱った。2016年上半期、同社のクロスボーダー・ショッピング部門は昨年同期に比べて4倍に急伸している。中国の家庭器具、家電製品産業で最高レベルの展示会であるAWEはeコマースのプロバイダーがオフラインのプロモーションを行う上で望ましいプラットフォームに発展した。

AWE 2017の開催が公式に発表されてからわずか3週間で80%のブースが予約された。これは昨年の記録的なペースと同様だ。AWEはABB、KUKA、ケルヒャー、タイガー、Vitamix、クイジナート、Omega、Fisher & Paykel、ウェスチングハウス、Vidal Sassoon、BaByliss、Laurastarといった国際ブランドをさらに増やすことで、そのポートフォリオを拡大している。

AWEの公式ウエブサイト:(http://awe.com.cn/en/

▽問い合わせ先

Cara Wang

+86-10-6709-3609

cara.wang@cheaa.com

ソース:China Household Electrical Appliances Association  

Amazon and JD.com to Establish Strong Presence at AWE 2017

PR66808

SHANGHAI, Dec. 6, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-The 2017 Appliance & Electronics World Expo (AWE) will take place from March

9-11, 2017 at the Shanghai New International Expo Centre (SNIEC).

AWE has forged a strategic partnership with Amazon and JD.com, two leading

e-commerce platforms, and invited them to showcase more smart home appliances

at the forthcoming AWE 2017, allowing consumers to see first-hand

internationally recognized high-end brands and their extraordinary performance.

Organized by the China Household Electrical Appliances Association, AWE is a

major event on par with CES and IFA, and its next edition will embrace historic

new heights, expanding to almost 120,000 square meters of exhibition space in

its eight halls.

Fueled by the explosive demands of Chinese consumers for high-end,

high-added-value products, Amazon is set to establish its presence for the

first time at AWE 2017, and to set up an Amazon Life Show of high-end small

home appliances spanning beauty care, kitchen appliances, health care, and more.

In March 2016, JD.com launched a smart home show at AWE 2016, with six

experience areas (including an independent kitchen, an open living room, and a

special area for home appliances) showcasing products from Siemens, Samsung,

Casarte, LG, Midea, Robam, Fotile, TCL, Haier, Panasonic, LeTV, Hisense,

Joyoung, Phillips, A.O. Smith, and more. This brought consumers one step closer

to the latest technologies.

One of the major distribution channels for consumers, e-commerce platforms are

starting to step up their efforts promoting smart, high-end products, and

expanding their portfolio to include cross-border business, providing consumers

products from around the world. Amazon China has registered more than 10

million overseas orders since it began offering cross-border service in 2014.

In the first half of 2016, sales from its cross-border shopping segment surged

to four times as same period last year. AWE, the highest-level exhibition in

China's home appliances and consumer electronics industry, has grown to be a

preferred platform for e-commerce providers to do offline promotions.

Only three weeks after AWE 2017 officially launched, 80% of its booths were

booked out, matching last year's record-setting pace. AWE is expanding its

portfolio to include more international brands, such as ABB, KUKA, Karcher,

Tiger, Vitamix, Cuisinart, Omega, Fisher & Paykel, Westinghouse, Vidal Sassoon,

BaByliss, and  Laurastar.

AWE's Official Website: http://awe.com.cn/en/

Contact:

Cara Wang

+86-10-6709-3609

cara.wang@cheaa.com

SOURCE: China Household Electrical Appliances Association  

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中