DDBが4年連続でEurobestの「ネットワーク・オブ・ザ・イヤー」に

DDB Worldwide

DDBが4年連続でEurobestの「ネットワーク・オブ・ザ・イヤー」に

AsiaNet 66796(1579)

【ロンドン2016年12月6日PR Newswire=共同通信JBN】Omnicom Group(NYSE: OMC)傘下のDDB Worldwideは12月2日にローマで開催された2016 Eurobest Festival of Creativityでネットワーク・オブ・ザ・イヤーに選ばれた。これでDDBの受賞は4年連続となった。

DDBはグランプリ4、金15、銀14、銅24を受賞し、合計で57の栄誉を受けた。受賞した賞は18部門にわたっており、クリエーティブ・エフェクティブネス、デザイン、デジタルクラフト、ダイレクト、エンターテインメント、映画、フィルムクラフト、グランプリ・フォー・グッド、ヘルスケア、インテグレーテッド、インタラクティブ、メディア、モバイル、PR、プリント、プリントとアウトドア・クラフト、プロモーションとアクティベーション、そしてラジオである。

グランプリ・フォー・グッド部門グランプリはPink Ribbon Breast Cancer Awareness campaign(乳がんのピンクリボン啓発キャンペーン)の「Check it Before It’s Removed(なくす前に検査しよう)」に向けて取り組んだベルリンのDDBグループが11の金と共に受賞した。クリエーティブ・エフェクティブネス部門グランプリはadam&eveDDBのジョン・ルイスの「Monty」、インテグレーテッド部門のグランプリはジョン・ルイスの「Man on the Moon」が受賞した。adam&eveDDBは同時に、H&Mのキャンペーン「Becoming Beckham」でエンターテインメント部門グランプリを受賞した。

他の金賞はブリュッセルDDBがAlzheimer Ligaに向けた「Simplified Stories」、そしてベルリンDDBグループがデザイン部門でVerein Fur Berliner Stadtmissionの「Words of Welcome」で受賞、そしてエンターテインメント部門でadam&eveDDBのH&Mキャンペーン「Becoming Beckham」と「Road Trip」が受賞した。

DBB欧州・中東・アフリカのピエトロ・トラモンティン最高経営責任者(CEO)は「最近のアフリカン・クリスタル・ネットワーク・オブ・ザ・イヤー(African Cristal Network of the Year)の栄誉に続くこの受賞は欧州、中東、アフリカ地域にとって偉大な成果だ。当社の受賞がこれほど異なる部門に渡るという事実は、当社のエージェンシーがクリエーティビティー、効率性そして幅広い提供を続けていることを証明するものである」と述べた。

ネットワークの栄誉に貢献した他のエージェンシーはアムステルダム、デュッセルドル

フ、パリ、ストックホルム、英国DDB Remedyを含んでいる。

これに加え、adam&eveDDBとベルリンDDBグループはエージェンシー・オブ・イヤー部門でそれぞれ3位と2位になった。

Eurobestは欧州のクリエーティビティーについての世界的に傑出した祝事イベントで、カンヌライオンズ組織者によって開催されている。DDBのネットワーク・オブ・イヤー受賞は8年間のうち7回目。また、DDBがEurobestのネットワーク・オブ・イヤーを受賞したのは2009、2010、2011、2013、2014、2015の各年である。

▽DDBについて

DDB Worldwide(www.ddb.com)は世界最大手で最も影響力を持つ広告とマーケティング・ネットワークの1つ。DDBはまた、栄誉ある2016年カンヌライオンズ国際クリエイティビティ・フェスティバルにおいて101のライオンズを受けた。DDBはまた、2016年アフリカン・クリスタル・ネットワーク・オブ・ザ・イヤーと2016年Eurobestネットワーク・オブ・ザ・イヤーを8年間で7回受賞した。さらにDBBは業界の主要な広告パブリケーションと表彰のイベントから、いくつものエージェンシー・オブ・ザ・イヤーを受賞している。Gunnレポートによると、DDBは過去15年間のうち12回、トップ3のグローバル・ネットワークに選ばれている。当社のクライアントはフォルクスワーゲン、マクドナルド、ユニリーバ、マース、ジョンソン・エンド・ジョンソン、エクソンモービルが含まれている。

1949年道立のDDBはOminicom Group(NYSE)の1部で、米ニューヨーク州ニューヨークの旗艦事務所など90カ国以上に200以上の事務所がある。

▽Ominicomについて

Omnicom Group Inc.(OYSE - OMC)は有力な世界的マーケティングおよびコーポレート・コミュニケーション会社である。Omnicomのブランドネットワークと多くの専門会社は広告、戦略的メディア・プランニングとバイイング、デジタルおよびインタラクティブ・マーケティング、ダイレクトおよびプロモーショナル・マーケティング、PR、その他の専門的コミュニケーションサービスを100カ国以上、5000以上のクライアントに提供している。

▽問い合わせ先

Sara Cosgrove

+44 (0) 207 258 4230

sara.cosgrove@ddb-europe.com

ソース:DDB Worldwide

DDB Named Eurobest Network of the Year for the Fourth Consecutive Year

PR66796

LONDON, Dec. 6, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

DDB Worldwide, part of Omnicom Group (NYSE: OMC), was named "Network of the

Year" at the 2016 Eurobest Festival of Creativity, which took place in Rome,

Friday December 2nd. This marks the fourth consecutive year DDB has taken home

the title.

In total, DDB picked up 57 awards, including 4 Grand Prix, 15 Gold, 14 Silver,

24 Bronze. The awards were won across 18 categories: Creative Effectiveness,

Design, Digital Craft, Direct, Entertainment, Film, Film Craft, Grand Prix for

Good, Healthcare, Integrated, Interactive, Media, Mobile, PR, Print, Print &

Outdoor Craft, Promo & Activation and Radio.

The Grand Prix for Good was awarded to DDB Group Berlin for the Pink Ribbon

Breast Cancer Awareness campaign "Check it Before It's Removed," which in

addition was awarded 11 Gold. The Creative Effectiveness Grand Prix went to

adam&eveDDB for John Lewis "Monty," and the Integrated Grand Prix was awarded

to John Lewis "Man on the Moon." adam&eveDDB also took home the Grand Prix in

Entertainment for the H&M campaign "Becoming Beckham."

Other Gold awards include one in Print for DDB Brussel's "Simplified Stories"

for Alzheimer Liga, and one in Design for DDB Group Berlin's "Words of Welcome"

for Verein Fur Berliner Stadtmission, as well as in Entertainment for

adam&eveDDB's H&M campaigns "Becoming Beckham" and "Road Trip."

Pietro Tramontin, Chief Executive Officer of DDB EMEA, says: "Following on from

the recent African Cristal Network of the Year accolade, this is another great

achievement for the EMEA region. The fact that our awarded work spans so many

different categories, also proves that our agencies continue to deliver on

creativity, effectiveness and breadth of offering."

Other agencies contributing to the network accolade with metal include the

network agencies in Amsterdam, Dusseldorf, Paris, Stockholm and DDB Remedy UK.

In addition, adam&eveDDB and DDB Group Berlin ranked third and second

respectively for Agency of the Year.

Eurobest is the world's pre-eminent celebration of European creativity,

arranged by the organizers of Cannes Lions, and this year's Network of the Year

win marks the seventh time in eight years that DDB has taken home the title.

DDB was also named Eurobest Network of the Year in 2009, 2010, 2011, 2013, 2014

and 2015.

About DDB

DDB Worldwide (www.ddb.com) is one of the world's largest and most influential

advertising and marketing networks. At the prestigious 2016 Cannes

International Festival of Creativity, DDB took home 101 Lions. DDB is also the

2016 African Cristal Network of the Year and the 2016 Eurobest Network of the

Year for the seventh time in eight years. In addition, DDB has been named

Agency of the Year numerous times by the industry's leading advertising

publications and awards shows. The Gunn Report has listed DDB as one of the Top

3 Global Networks for 12 of the last 15 years. The agency's clients include

Volkswagen, McDonald's, Unilever, Mars, Johnson & Johnson, and Exxon Mobil,

among others.

Founded in 1949, DDB is part of the Omnicom Group (NYSE) and consists of more

than 200 offices in over 90 countries with its flagship office in New York, NY.

ABOUT OMNICOM

Omnicom Group Inc. (NYSE - OMC) is a leading global marketing and corporate

communications company. Omnicom's branded networks and numerous specialty firms

provide advertising, strategic media planning and buying, digital and

interactive marketing, direct and promotional marketing, public relations and

other specialty communications services to over 5,000 clients in more than 100

countries.

CONTACT:  

Sara Cosgrove +44 (0) 207 258 4230 sara.cosgrove@ddb-europe.com

SOURCE: DDB Worldwide

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