ジェネシス社、インタラクティブ・インテリジェンス社の買収を完了。

Genesys

AsiaNet 66741

ジェネシス社、インタラクティブ・インテリジェンス社の買収を完了。世界をリードするオムニチャネル・カスタマーエクスペリエンス・ソリューションを提供

カリフォルニア州サンフランシスコ - 2016年12月2日 - オムニチャネル・カスタマーエクスペリエンス (http://www.genesys.com/jp/solutions/customer-experience )およびコンタクトセンター・ソリューション (http://www.genesys.com/jp/solutions/contact-center-modernization )のマーケットリーダーであるジェネシス(www.genesys.com/jp)は、先に発表していたインタラクティブ・インテリジェンス社 (http://www.genesys.com/jp/about-genesys/newsroom/news/genesys-to-acquire-interactive-intelligence )の買収を完了したことを発表いたします。

ロゴ:://photos.prnewswire.com/prnh/20160915/408485LOGO

ジェネシスとインタラクティブ・インテリジェンスの両社は、最高ランクのカスタマーエクスペリエンス・ソリューションを提供し、業界全ての主要アナリストから高い評価を得るとともに、そのプロダクト・ポートフォリオは高い補完関係にあります。統合により、ジェネシスは世界の国々において、業種や企業規模にかかわらずお客様を支援し、最も完成したポートフォリオをオンプレミス/クラウドでどちらでも提供します。ジェネシスは、世界100カ国10,000社を超えるユーザー企業において発生する年間250億件ものインタラクションをサポートします。

「今回の発表により、ジェネシスはカスタマーエクスペリエンスの新しい時代を導きます。ジェネシスとインタラクティブ・インテリジェンスが統合することで、卓越したカスタマーエクスペリエンスを提供することだけに純粋にフォーカスした世界最大のイノベーションリーダーが誕生しました」と、ジェネシス社、CEOのポール・セグレは語ります。

「お客様そして従業員のためのアイコニック・カンパニーを目指す我々のミッションが加速したことに、非常に興奮しています。今回の買収は、ジェネシスが顧客満足度の主要指標であるNPSにおいて業界をリードするスコアを保持しながら、トップ50の雇用会社になるという新しい時代に入ることを後押しするものです。業界でも最高クラスのソリューションであるPureCloud(R), Communications as a Service(SM) (CaaS) and Customer Interaction Center(TM) (CIC)、そしてコアとなるジェネシス・ソリューションの提供、サポート、そして投資を今後も継続していきます」と、とジェネシス社、社長のトム・エッグマイヤーは話しています。

統合完了後も、ポール・セグレはジェネシス社CEOを務め、ユーザー企業、パートナー企業、従業員のニーズを最大限にサポートするために、リーダーシップを発揮します。ジェネシスの本社は引き続き、カリフォルニア州デイリーシティとなり、インディアナ州インディアナポリスおよびノースカロライナ州ダーハムの主要オフィスもこれまで通りとなります。

買収条件に従い、インタラクティブ・インテリジェンスの株主は取引完了時に保有していた普通株1株あたり60.5ドルの現金を受け取り、最終的な買収金額は約14億ドルとなりました。取引完了の結果、インタラクティブ・インテリジェンスの市場取引は中止となり、ナスダックでの上場は廃止となります。

買収完了に関する詳細は下記サイトをご参照下さい。 www.genesys.com/jp/interactiveintelligence

ジェネシスについて

ジェネシスは毎年250億件以上発生する世界最高クラスの顧客体験を支え、全活動の中心に顧客を据えながら、顧客エンゲージメント (http://www.genesys.com/jp/solutions/contact-center-modernization )の向上が優れた業績をもたらすという理念を掲げています。世界100ヵ国10,000社以上が信頼する業界トップのCXプラットフォーム (http://www.genesys.com/jp/platform-services )によって、導入企業はオムニチャネル・カスタマージャーニー (http://www.genesys.com/jp/solutions/customer-experience/customer-journey )を編成し、永続的な顧客関係を構築しています。ジェネシスは業界アナリストから、革新性と先進性によって、クラウドとオンプレミス両方の顧客エンゲージメント・ソリューションのリーダーとして唯一認定されています。詳細はwww.genesys.com/jpまで。

弊社Twitter (https://twitter.com/genesysjapan )、Facebook (https://www.facebook.com/genesysjapan )、YouTube (https://www.youtube.com/playlist?list=PLFDeNMlFMQCM2wpH11Nus6mGkZEoZNwyl )、Blog (http://japan.blog.genesys.com/ )も是非ご覧ください。

<本リリースに関する報道関係からのからのお問い合わせは下記にお願いいたします>

ジェネシス・ジャパン株式会社 マーケティング本部

斉藤 哲也

Tel: 03-6361-8960 Fax:03-6327-7955

Email: tetsuya.saito@genesys.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Genesys Completes Acquisition of Interactive Intelligence to Create World’s Leading Omnichannel Customer Experience Solutions Company

PR66741

SAN FRANCISCO, Dec. 2, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

Genesys(R) (www.genesys.com/anz), the global leader in omnichannel customer

experience (http://www.genesys.com/anz/solutions/customer-experience ) and

contact centre solutions, has completed its previously announced acquisition (

http://www.genesys.com/anz/about-genesys/newsroom/news/genesys-to-acquire-interactive-intelligence

) of Interactive Intelligence.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160915/408485LOGO

Genesys and Interactive Intelligence have developed best-in-class customer

experience capabilities as recognised by all leading industry analysts, with

highly complementary solution portfolios. Now combined, Genesys is able to

support customers of any size in all industries everywhere in the world with

the most complete portfolio available in the cloud and on-premise. Genesys now

has over 10,000 customers in more than 100 countries supporting over 25 billion

customer interactions per year.

“With this announcement, Genesys ushers in a new era in customer experience,”

said Paul Segre, chief executive officer of Genesys. “The combination of

Genesys and Interactive Intelligence creates the largest innovation leader

purely focused on delivering exceptional customer experiences. We’re pleased to

welcome the Interactive Intelligence team.”

Tom Eggemeier, president of Genesys, added, “We’re excited about accelerating

our mission to be an iconic company for our employees and customers. This

combination propels Genesys into the next era as a top-50 employer with an

industry-leading net promoter score, which is a key measure of customer

satisfaction. We’ll continue to offer, support and invest in best-in-class

solutions, including PureCloud(R), Communications as a Service(SM) (CaaS) and

Customer Interaction Center(TM) (CIC), in addition to our core Genesys

products.”

With the completion of the transaction, Paul Segre will continue to serve as

CEO, providing leadership that best supports the needs of customers, partners

and employees. Genesys will maintain its headquarters in Daly City, as well as

key offices in Indianapolis, Indiana and Durham, North Carolina.  

In accordance with the terms of the acquisition, Interactive Intelligence

shareholders received $60.50 per share in cash for each share of Interactive

Intelligence common stock they held at closing, for a total transaction value

of approximately $1.4 billion. As a result of the completion of the

transaction, Interactive Intelligence ceased to be a publicly traded company

and its common stock will no longer be listed on Nasdaq.

For more information about the acquisition completion, visit

www.genesys.com/anz/interactiveintelligence.

About Genesys

Genesys(R) powers more than 25 billion of the world’s best customer experiences

each year. We put the customer at the centre of everything we do and

passionately believe that great customer engagement

(http://www.genesys.com/anz/solutions/contact-center-modernization ) drives

great business outcomes. More than 10,000 companies in over 100 countries trust

the industry’s #1 customer experience platform

(http://www.genesys.com/anz/platform-services ) to orchestrate seamless

omnichannel customer journeys

(http://www.genesys.com/anz/solutions/customer-experience/customer-journey )

and build lasting relationships. With a strong track record of innovation and a

never-ending desire to be first, Genesys is the only company recognised by top

industry analysts as a leader in both cloud and on-premise customer engagement

solutions. Visit http://www.genesys.com/anz.

Connect with Genesys via Twitter (https://twitter.com/Genesys ), Facebook

(https://www.facebook.com/Genesys ), YouTube (https://www.youtube.com/Genesys),

LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/genesys ), and the Genesys blog

(http://blog.genesys.com/ ).

Contacts:

Renee Byatt

renee.byatt@genesys.com

+61 401988474

Sarah Einig

H+K Strategies for Genesys

sarah.einig@hkstrategies.com

+61 421582268

SOURCE  Genesys

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