結婚や出産よりもハッピーになれるという結果に!? 「旅行に対する喜び」をブッキング・ドットコムが大調査

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結婚や出産よりもハッピーになれるという結果に!?

「旅行に対する喜び」をブッキング・ドットコムが大調査

2016年11月29日:日本-世界最大のオンライン宿泊予約サイト Booking.com (ブッキング・ドットコム)は、第三者機関によるアンケートを行い、旅行に対する喜びに関する調査結果を発表しました。

アンケート調査によると、「旅行を計画したり実際に行ったりするときのほうが、あらゆるライフイベントよりも幸せを感じる」と答える人がとても多いことが分かりました。例えば「旅行をすることで感じる幸せは、結婚式の日に感じた幸せをも超える」と回答した人は49%にも上り、他にも「パートナーとのデート」(51%)、「採用通知を受け取る」(50%)、「婚約」(45%)、「出産」(29%)などのライフイベントよりもハッピーになれるという結果となっています。

これは、ブッキング・ドットコムが委託した第三者機関によるアンケート調査の結果に基づきます。2016年9月9~10月4日の間に、日本、イギリス、ドイツ、フランス、オランダ、イタリア、スペイン、クロアチア、ロシア、アメリカ、カナダ、ブラジル、中国、インド、タイ、オーストラリア、ニュージーランドの17ヶ国を対象として行いました。回答者数は1万7,157名(各国1,000名以上)で、対象者は18歳以上で、過去1年間に国内旅行または海外旅行に行った人に限られます。

世界の100万軒以上の宿泊施設、2,300万部屋以上のお部屋、30種以上の宿泊施設タイプを掲載しているブッキング・ドットコムであれば、わずか数クリックで旅行という幸せへの近道をいけます。

本調査の詳細はこちらをご覧ください。: https://news.booking.com/ja/

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報道関係者各位の問い合わせ先:

Booking.com PR 事務局(株式会社イニシャル内) 担当:久保田/寺尾/牧野

booking.com@vectorinc.co.jp

ブッキング・ドットコム・ジャパン株式会社 広報担当:岩崎健 MAIL:JapanPR@booking.com

Booking.com(ブッキング・ドットコム)について

ブッキング・ドットコムは、ホテルをはじめとする様々な宿泊施設のオンライン予約における世界的なリーダーです。独立系の小規模宿泊施設から5つ星の豪華ホテルまで、お客様の旅行スタイルやニーズに合った宿泊施設を、最安値保証かつ予約手数料無料でご提供しています。当社の予約サイトは、43カ国語の言語に対応しており、パソコン、スマートフォン、タブレットなど様々なデジタル機器からいつでもどこでもアクセス可能で、227の国と地域、9万6,000ヶ所以上の目的地、そして100万軒以上の宿泊施設(うち約52万軒は長期滞在型宿泊施設)の宿泊予約が可能です。20年を超える経験をもとに、世界各国・184のオフィス、1万3,000名以上の社員、日本語を含む多言語で対応する24時間対応のカスタマーサービスが、お客様に最高の宿泊体験を提供するべく日々努力しています。

1996年に設立した、Booking.com B.V.はBooking.com(TM)(http://www.booking.com )の運営会社で、The Priceline Group(NASDAQ: PCLN)グループのメンバーです。さらに詳しい情報は、http://www.booking.com をご参照ください。また、Twitter(https://mobile.twitter.com/bookingcom_jp )、Instagram(https://www.instagram.com/bookingcom_jp/ )、Facebook(https://www.facebook.com/bookingcomjapan )、Pinterest(https://www.pinterest.com/bookingdotcom/ )の公式アカウントを開設しています。

(日本語リリース:クライアント提供)

Forget Your Wedding Day or Even Having a Baby, Booking.com Research Reveals Travel Is the Secret to True Happiness

PR66690

AMSTERDAM, Nov. 29 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

         - Almost half (49%) of people say a holiday brings them more happiness

than their wedding day, while over half (51%) prefer travelling over going on a

date with their partner

    Global research commissioned by Booking.com [http://www.booking.com ], the

leader in connecting people with the most incredible places to stay, has

revealed that travel gives us such an emotional boost, we consider planning and

going away on holiday more vital for our happiness than other big life

occasions - such as our own wedding day (49%), going on a date with your

partner (51%), landing a new job (50%), getting engaged (45%), and even having

a baby (29%).  Furthermore, 77% say they book a holiday just when they're in

need of a happiness boost.

    "The research reveals the excitement people feel when travellers can easily

research potential places to go and types of places to stay," said David Mau,

director of product, Booking.com. "With over 1 million properties worldwide

that have more than 23 million bookable rooms in over 30 types of accommodation

in over 94,000 destinations around the world, people can boost their happiness

in a few simple clicks on Booking.com."

    To read the full release, visit Booking.com's Global Newsroom:

https://globalnews.booking.com/forget-your-wedding-day-or-even-having-a-baby-travel-is-the-secret-to-true-happiness

.

    About Booking.com [http://www.booking.com ]:

    Booking.com is the world leader in booking hotel and other accommodations

online. It guarantees the best prices for any type of property - from small

independents to five-star luxury. Guests can access the Booking.com website

anytime, anywhere from their desktops, mobile phones and tablet devices, and

they don't pay booking fees - ever. The Booking.com website is available in 43

languages, offers over 1M hotels and accommodations including 520,000 vacation

rental properties and covers over 96,000 destinations in 227 countries and

territories worldwide. With over 20 years of experience and a team of over

13,000 dedicated employees in 187 offices worldwide, Booking.com operates its

own in-house customer service team, which is available 24/7 to assist guests

and ensure an exceptional customer experience.

    Established in 1996, Booking.com B.V. owns and operates Booking.com(TM),

and is part of The Priceline Group (NASDAQ: PCLN). Follow us on Twitter

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    For further information, contact: mediarelations@booking.com

Source:  Booking.com

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