新たな世界的調査で「最も肌に自信のある国」が明らかに

クラリソニック(Clarisonic)

新たな世界的調査で「最も肌に自信のある国」が明らかに

AsiaNet 66464 (1438)

【レッドモンド(米ワシントン州)2016年11月16日PR Newswire=共同通信JBN】

*ハリス世論調査機関が世界の約1万人の成人を対象に実施したクラリソニック(Clarisonic)の調査はスキンケアの態度と行動を明らかにしている。

「ヘルシースキン月間」を記念して米国の皮膚科医が最も推奨するクレンジング・デバイスであるクラリソニック (http://www.clarisonic.com/ )は、ひとびとが自分の肌について実際にどのように感じているのかを明らかにするためハリス世論調査に世界的な調査の実施を委託した。この調査は米国、カナダ、英国、フランス、ドイツ、中国、韓国、日本の数千人に対してオンラインで行われ(注1)、最も肌に自信のある国々は北米(27%)で、欧州(22%)とアジア(14%)がこれに続いていることを明らかにした。この自信は「素顔の肌を見せることを誇りにしている」と答えた人を数えたもので、カナダ(28%)と米国(27%)を先頭に英国(25%)、ドイツ(22%)、中国とフランス(28%)、韓国(12%)、日本(10%)となっている。世界的には女性と男性は同レベルの肌に対する自信を持っているが(どちらも20%)、全体的に肌への自信は調査したすべての国で比較的低かった。

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クラリソニックの共同創立者で、社長のロブ・アクリッジ博士は「クラリソニック社員はすべて、健康に見える肌にはひとびとが最も自信を持ち、力に満ちていると感じるのを助けるパワーがあると信じている。わが社の顧客は自分の肌が偉大だと感じるときは自分が偉大と感じるとわたしたちに告げている-そして私たちは世界のもっと多くの人が自分の肌に自信を感じることを望んでいる」と語っている。

世界の肌の自信

世界的に成人の31%は、自分の肌が色つやがよく、健康的に見えるときにより自信を感じるということに同意している。国別のランキングは次の通り。

1.中国(53%)

2.米国(32%)

3.カナダと英国(31%)

4.ドイツ(29%)

5.韓国(28%)

6.フランス(26%)

7.日本(19%)

世界的に成人の23%は自分の肌が引き締まっていて若々しく見えるときにより自信が持てると答えている。

1.中国(43%)

2.日本(23%)

3.英国(22%)

4.韓国(21%)

5.フランスと米国(19%)

6.カナダとドイツ(17%)

この調査は次のようなことも明らかにしている。

完全な自撮り画像の追求

世界でソーシャルメディアを利用している成人の43%は投稿する前に写真編集アプリとフィルターを使って自分の写真を改善していることを認めている。

韓国(79%)と中国(65%)では自分の写真を人為的に改善したと言う人が最も多く、カナダ(29%)と米国(23%)は最も少ない。世界でソーシャルメディアを使っている成人が写真編集アプリとフィルターを使っていることを認める最大の理由は傷、にきび、不均衡な肌の調子(19%)を隠すためや、しわを除いたり若く見せるため(14%)、二重あごやとがったあごを取り除くなどのフェースコントゥアリングや体形の改善(13%)などである。

世界でにきびや傷跡のある成人のほぼ半数(47%)は肌に自信が感じられない時があることを認めており、韓国(78%)、中国(67%)、日本(64%)が最高で、米国(30%)が最低だった。さらに、傷やにきびを経験した中国と韓国の成人は肌に自信が持てなかったため重要な行事に行かず(24%と14% )、重要な行事を延期した(19%と17%)、または友人との計画をキャンセルした(31%と24%)。

さらに、中国の成人は化粧なしで公の場で出会うことは困惑を感じると認め(22%)、化粧なしで写真を撮られることは決して許さない人(16%)が最も多い。化粧なしの公開の場での出会いや写真撮影への懸念が最も少ない国はドイツとフランスだった。

最も望ましい美的な願い

最大の美的願いを、引き締まった体、美しい歯、完璧な肌、美しい毛から選ぶ場合の答えでは、韓国のひとびとがほかのほぼすべてよりも完璧な肌への明白な好みを示した(34%)。中国(21%)と日本(20%)の成人は完璧な肌を引き締まった体(それぞれ53%、46%)に次ぐ2位に置いた。

生涯の完璧な肌のために何をあきらめるか?

生涯にわたる偉大な肌との交換ために参加者は世界的に何をあきらめるかとの質問に対する回答は、多い順にチョコレート/スイーツ(33%)、ソーシャルメディア(24%)、休暇(15%)、ショッピング(14%)、セックス(13%)、スマートフォン(11%)、電子エンターテインメント(10%)だった。完璧な肌との交換では中国はスイーツをあきらめる(62%)が最高で、フランスはソーシャルメディア(34%)が最高だった。

▽クラリソニックについて

クラリソニック(http://www.clarisonic.com/ )は、2004年にソニックスキンクレンジングを発明し、現在では若く見える肌を見せるのを助ける特許を得た-そして大変愛されている-機器をを約1500万台販売している。世界の50カ国以上で入手できるクラリソニックの使命は肌を美しく変えることであり、手だけでやるより6倍もよりよく肌をきれいにすることによってそれを実現することである。1日2回使えるほどやさしいクラリソニック機器は米国の皮膚科医により第1番に推奨されている。クラリソニックの賞を受けた機器は皮膚科医、美容外科医、スパ、権威ある小売業者、Clarisonic.comでのオンラインを通じて販売されている。クラリソニックの本社は米ワシントン州レッドモンドにあり、ロレアル・グループ(L'Oreal Group)の一部である。

▽問い合わせ先

Brittany Hapner | Alison Brod Marketing + Communications |

+1.212.230.1800 | brittany@alisonbrodmc.comまたはpress@support.clarisonic.com

(注1)調査の方法論

この調査はクラリソニックのために2016年6月21-27日にカナダ(n =1066)、中国(n=1047)、ドイツ(n=1148)、フランス(n=1106)、日本(n=1075)、韓国(n=1156)、英国(n=1014)、米国(n=2063)の18歳以上の成人9675人を対象にハリス世論調査によって実施された。このオンライン調査は確立サンプルに基づいたものではなく。したがって理論的サンプリング誤差は計算できない。比重変数を含む完全な調査方法論についてはbrittany@alisonbrodmc.com へ。

ソース:Clarisonic

New Global Survey Reveals Most Skin-Confident Countries

PR66464

REDMOND, Wash., Nov. 16, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     -- Clarisonic Survey conducted by Harris Poll Among Almost 10,000 Adults

             Worldwide Uncovers Skincare Attitudes and Behaviors

   In celebration of Healthy Skin Month, Clarisonic (

http://www.clarisonic.com/ ), the #1 most recommended cleansing device by US

dermatologists, commissioned a global survey conducted by Harris Poll to reveal

how people truly feel about the skin they're in. The survey was conducted(1)

online among thousands of adults in the US, Canada, United Kingdom, France,

Germany, China, South Korea and Japan and revealed that the   most

skin-confident countries surveyed are in North America (27%), followed by

Europe (22%) and Asia (14%). This confidence was measured by the people who

reported that they were "proud to show off their skin without anything on it",

with Canada (28%) and the US (27%) leading the pack, followed by UK (25%),

Germany (22%), China and France (20%), South Korea (12%) and Japan (10%).

Globally, women and men appeared to have equal levels of skin confidence (both

20%), but overall skin confidence is relatively low across all of the countries

surveyed.

   Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161108/437267-INFO

   Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161108/437268LOGO

   "All of us at Clarisonic believe in the power of healthy-looking skin to

help people feel their most confident and empowered," said Dr. Robb Akridge,

co-founder and president of Clarisonic. "Our customers tell us that when their

skin feels great, they feel great - and we want so many more people in the

world to feel confident with the skin they're in."

   Skin Confidence around the World

   Thirty-one percent (31%) of adults worldwide agree that they feel more

confident when their skin is clear and healthy-looking.  The individual country

rankings are:

   1. China (53%)

   2. US (32%)

   3. Canada and UK (31%)

   4. Germany (29%)

   5. South Korea (28%)

   6. France (26%)

   7. Japan (19%)

   Twenty-three percent (23%) of adults globally report feeling more confident

when their skin is firm and youthful-looking. The individual country rankings

are:

   1. China (43%)

   2. Japan (23%)

   3. UK (22%)

   4. South Korea (21%)

   5. France and US (19%)

   6. Canada and Germany (17%)

   The survey also uncovered the following:

   The Pursuit of the Perfect Selfie

   Forty-three percent (43%) of global adults who use social media admit to

using photo editing apps and filters to improve photos of themselves before

posting. People in South Korea (79%) and China (65%) are most likely to say

they artificially enhanced their photos, with Canada (29%) and the US (23%)

being the least likely to say so. The top reasons why global adults who use

social media admitted to using photo editing apps and filters include hiding

blemishes, acne and/or uneven skin tone (19%), removing wrinkles or trying to

look younger (14%) and improving face contouring and shape, e.g., removing a

double chin, uplifting jaw (13%).

   Going Out with Confidence

   Almost half of all global adults who suffer from acne or blemishes (47%)

admit that there are times when they don't feel confident about their skin,

with South Korea (78%), China (67%) and Japan (64%) reporting the highest

responses and the US reporting the lowest (30%). In addition, Chinese and South

Korean adults who've ever suffered from blemishes or acne were the top two

countries that reported not going to an important event (24% and 14%),

postponing an important event (19% and 17%) or cancelling plans with friends

(31% and 24%) because they weren't feeling confident about their skin.

   Additionally, adults in China most likely to admit they feel embarrassed if

caught in public without makeup (22%) and that they would never allow

themselves to be photographed without makeup (16%). The countries with the

least concern about being in public or photographed without makeup were Germany

and France.

   Most Desired Beauty Wish

   When asked to pick their top beauty wish from wishes for a toned body,

beautiful teeth, perfect skin or great hair, the people of South Korea showed a

clear preference for perfect skin (34%) over everything else. Adults in China

(21%) and Japan (20%) placed perfect skin as second to a toned body (53% vs.

46%, respectively).

   What Would You Give Up for Perfect Skin for Life?

   In exchange for a lifetime of great skin, participants globally were most

willing to give up chocolate/sweets (33%) and social media (24%), among other

options such as vacations (15%), shopping (14%), sex (13%), smartphone (11%)

and electronic entertainment (10%).  In exchange for perfect skin, China ranked

the highest at giving up sweets (62%) and France ranked the highest at giving

up social media (34%).

   About Clarisonic

   Clarisonic ( http://www.clarisonic.com/ ) invented sonic skin cleansing in

2004 and today has sold over 15 million of its patented - and much loved -

devices that help to reveal younger-looking skin. Available in more than 50

countries around the world, Clarisonic's mission is to beautifully transform

skin and it does that by cleansing skin 6X better than hands alone. Gentle

enough for twice-a-day use, Clarisonic devices are the #1 most recommended by

US dermatologists. Clarisonic's award-winning devices are distributed through

dermatologists, cosmetic surgeons, spas, prestige retailers and online at

Clarisonic.com. Clarisonic is headquartered in Redmond, Washington, USA and is

part of the L'Oreal Group.

   Contact:  Brittany Hapner

             Alison Brod Marketing andCommunications

             +1-212-230-1800

             brittany@alisonbrodmc.com or

             press@support.clarisonic.com.

   (1)Survey Methodology-

   This survey was conducted online by Harris Poll on behalf of Clarisonic from

June 21-27, 2016 among 9,675 adults ages 18 and older in the following

countries: Canada (n=1,066), China (n=1,047), Germany (n=1,148), France

(n=1,106), Japan (n=1,075), South Korea (n=1,156), UK (n=1,014), and in the

U.S. (n=2,063).  This online survey is not based on a probability sample and

therefore no estimate of theoretical sampling error can be calculated. For

complete survey methodology, including weighting variables, please contact:

brittany@alisonbrodmc.com.

   SOURCE: Clarisonic

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