ブッキング・ドットコム、一元管理システム& コンテンツ・プロバイダー向け新コンテンツAPIを発表

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AsiaNet 66505

ブッキング・ドットコム、一元管理システム&

コンテンツ・プロバイダー向け新コンテンツAPIを発表

複数の宿泊施設のコンテンツを簡単に作成・管理できる最新テクノロジー

2016年11月15日:日本-世界最大のオンライン宿泊予約サイト Booking.com (ブッキング・ドットコム)の日本法人 ブッキング・ドットコム・ジャパン株式会社(本社:東京都港区 代表:ジェームス・ホワイトモア 以下:ブッキング・ドットコム)は本日、一元管理システムやコンテンツ・プロバイダー、宿泊施設運営会社に向けた新コンテンツAPI(Application Programming Interface)を発表しました。ブッキング・ドットコムはベータテストを経て、当サイトで複数の宿泊施設を掲載し、画像や施設情報、ポリシーなどのコンテンツを瞬時に一斉送信できる新APIを開発。当サイトとの直接接続により、必要な情報のアップロード時間が大幅に短縮されます。

宿泊施設運営会社は、APIへの接続に必要なコードを実装することで、ブッキング・ドットコムで宿泊施設を掲載するために必要な情報をすべて自動的に送信できるようになります。これまでは宿泊施設の画像や施設情報、ポリシーなどを宿泊施設ごとに手動でアップロードする必要があり、運営している施設数によっては数週間もの時間を要することがありました。しかし、この新しいコンテンツAPIにより、数千もの宿泊施設の情報をブッキング・ドットコムのシステムへと直接送信できるようになり、わずか数日間でコンテンツをアップロードできるようになります。

To read the full release, visit Booking.com’s Global Newsroom: https://news.booking.com/ja/

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報道関係者各位の問い合わせ先:

Booking.com PR 事務局(株式会社イニシャル内) 担当:久保田/寺尾/牧野

booking.com@vectorinc.co.jp

ブッキング・ドットコム・ジャパン株式会社 広報担当:岩崎健 MAIL:JapanPR@booking.com

Booking.com(ブッキング・ドットコム)について

ブッキング・ドットコムは、ホテルをはじめとする様々な宿泊施設のオンライン予約における世界的なリーダーです。独立系の小規模宿泊施設から5つ星の豪華ホテルまで、お客様の旅行スタイルやニーズに合った宿泊施設を、最安値保証かつ予約手数料無料でご提供しています。当社の予約サイトは、43カ国語の言語に対応しており、パソコン、スマートフォン、タブレットなど様々なデジタル機器からいつでもどこでもアクセス可能で、227の国と地域、9万6,000ヶ所以上の目的地、そして100万軒以上の宿泊施設(うち約52万軒は長期滞在型宿泊施設)の宿泊予約が可能です。また、実際に宿泊施設に泊まったユーザーだけが投稿できるクチコミを1億700万件以上掲載しており、観光・レジャー、ビジネスでのご利用と幅広いお客様のニーズに対応する宿泊予約サイトです。19年を超える経験をもとに、世界各国・184のオフィス、1万3,000名以上の社員、日本語を含む多言語で対応する24時間対応のカスタマーサービスが、お客様に最高の宿泊体験を提供するべく日々努力しています。

1996年に設立した、Booking.com B.V.はBooking.com(TM)(http://www.booking.com )の運営会社で、The Priceline Group(NASDAQ: PCLN)グループのメンバーです。さらに詳しい情報は、http://www.booking.com をご参照ください。また、Twitter(https://mobile.twitter.com/bookingcom_jp )、Instagram(https://www.instagram.com/bookingcom_jp/ )、Facebook(https://www.facebook.com/bookingcomjapan )、Pinterest(https://www.pinterest.com/bookingdotcom/ )の公式アカウントを開設しています。

(日本語リリース:クライアント提供)

Booking.com Launches New Content API for Accommodation Channel Managers and Content Providers

PR66505

AMSTERDAM, Nov. 15 /PRNewswire=KYODO JBN/--

- New technology enables providers to seamlessly build and maintain complete

listings for multiple properties via a time-saving direct connection to

Booking.com

    Today Booking.com, the global leader in connecting travellers with the

widest choice of incredible places to stay, announced the launch of its new

Content API for accommodation channel managers, content providers and property

management companies. These new specifications provide free access for

providers to instantly send all necessary information to build and maintain

multiple listings on Booking.com, including property photos and information

about their facilities and policies, via a direct connection, dramatically

reducing the time to upload content from weeks to hours.

    "We're constantly looking at innovative ways to create a more seamless,

intuitive and automated experience for our partners," said Remco van Zanten,

Global Director of Partner Services at Booking.com. "We know that having great

content is key to engaging effectively with consumers, which is not only vital

to a great customer experience, but allows our partners to generate more

incremental business via our platform. That's why we've created a scalable

solution that helps PMCs and other providers list dozens or even thousands of

properties on Booking.com more quickly and at no cost."

    To read the full release, visit Booking.com's Global Newsroom:

https://globalnews.booking.com/bookingcom-launches-new-content-api-for--accommodation-channel-managers-and-content-providers

    About Booking.com

http://www.booking.com/?aid=354544&utm_source=PR&utm_medium=email_pr&utm_campaign=22_01_2013

]

:

    Booking.com is the world leader in booking hotel and other accommodations

online. It guarantees the best prices for any type of property - from small

independents to five-star luxury. Guests can access the Booking.com website

anytime, anywhere from their desktops, mobile phones and tablet devices, and

they don't pay booking fees - ever. The Booking.com website is available in 43

languages, offers over 1M hotels and accommodations including more than 520,000

vacation rental properties and covers over 96,000 destinations in 227

countries and territories worldwide. With over 19 years of experience and a

team of over 13,000 dedicated employees in over 187 offices worldwide,

Booking.com operates its own in-house customer service team, which is available

24/7 to assist guests in their native languages.

    Established in 1996, Booking.com B.V. owns and operates Booking.com(TM),

and is part of The Priceline Group (NASDAQ: PCLN). Follow us on Twitter

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[http://www.booking.com?aid=304142&lang=en; ].

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    mediarelations@booking.com

   SOURCE: Booking.com

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