コンカー調査、ビジネス旅行客の間でエアビーアンドビー利用が急速に広がる

コンカー

コンカー調査、ビジネス旅行客の間でエアビーアンドビー利用が急速に広がる

AsiaNet 66405 (1420)

【ベルビュー(米ワシントン州)2016年11月3日PR Newswire=共同通信JBN】

*第2四半期の利用者は前年同期比44%増加:中小企業や教育機関、テクノロジー企業の利用が増加

SAP(NYSE: SAP)傘下の企業で、総合的な出張・経費管理ソリューションで世界をリードするコンカー(Concur)は3日、8四半期間にコンカーの顧客がエアビーアンドビー(Airbnb)を利用した32万件超、総額7700万ドルに上る支出データの一部に基づく詳細な分析結果(https://www.concur.com/newsroom/article/airbnbs-business-is-booming/?pid=pr&cid=20174 )を発表した。[注1]

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分析結果によって、どんな業界や業種がビジネス旅行でエアビーアンドビーの利用を増やしているかが明らかになった。エアビーアンドビーの利用は大きく伸びているが、このうち2016年第2四半期にエアビーアンドビーの施設を利用したビジネス旅行者の数は前年同期比44%増加した。[注2]

コンカーのグローバル・プロダクツ担当エグゼクティブ・バイスプレジデント、ティム・マクドナルド氏は「エアビーアンドビーの利用はあらゆる業界、業種で増えているが、中小企業やハイテク企業、高等教育機関で最も伸びが大きいことが、コンカーの出張・経費データで明らかだ。出張宿泊支出はまだ過半数以上がホテルだが、新しい宿泊施設を試すビジネス旅行客が増えており、大規模な会議やイベントの時は特にそうだ」と述べた。

コンカーの調査によると、2015年第2四半期から2016年第2四半期にかけて、エアビーアンドビーを利用した組織は32%増え、支出額は42%多くなった。平均支出額は242ドルだが、米国の主要都市によって差がある。

詳細な分析結果で判明したことは以下の通り。

*中小企業が最も利用の伸びが大きい。中小企業(従業員1000人以下)は2016年第2四半期にエアビーアンドビー施設の支出が前年同期比38%増加した。第2四半期の中小企業の平均支出額は2800ドル。同じ四半期に2万ドル以上支出した組織も少数あった。

*ホテル利用と支出も増えている。大手ホテルチェーンの利用は前年同期比で増加したが、伸びはエアビーアンドビーよりかなり低かった。2016年第2四半期に大手ホテルでの出張支出総額はエアビーアンドビー施設での支出の250倍強だった。

*テクノロジー企業だけがエアビーアンドビーを利用しているわけではない。エアビーアンドビーの利用が広がるにつれて、利用層は多様化している。学術機関が現在、エアビーアンドビー滞在のビジネス旅行の原動力だ。2016年第2四半期のエアビーアンドビー設備での支出の上位20社のうち6社が大学で、8社がテクノロジー企業だった。

*ビジネス旅行客は仕事と観光を組み合わせているようだ。2015年第3四半期から2016年第2四半期にかけてはサンフランシスコがほかのどの都市よりもエアビーアンドビー施設での支出が多かった。一方、この2年の期間でロンドンは2位、続いてニューヨーク、ロサンゼルス、パリ、オースティン、シアトル、首都ワシントン、シカゴ、シドニーの順で、企業従業員の出張の仕方が大きく変わっていることを示す。ビジネス旅行客は、大手ホテルから徒歩圏外にある名所を訪れるのには、エアビーアンドビー施設はコスト効率が良いとみているようだ。

*大規模会議の影響力は大きい。エアビーアンドビー施設での支出を1日ごとに見ると、10月はセールスフォース・ドットコムの年次Dreamforce会議が開かれるサンフランシスコで、予約が急増している。エアビーアンドビー施設の利用はこの会議の期間に2015年平均の6倍になった。2015年と2016年の第1四半期にオースティンでエアビーアンドビー施設での支出は全体の3位になった。この期間は、大規模イベントSouth by Southwestの時期に重なる。しかし、2年間でほかの四半期はそのランクがかなり低下している。

[注1] 調査手法

コンカーは2014年第3四半期から2016年第2四半期にかけての8四半期に一般企業からエアビーアンドビー施設での支出データを集めた。その結果エアビーアンドビーを利用したコンカー顧客の一部の支出は32万件、総額7700万ドルになった。幾つかの大手ホテルチェーンの同種のデータも集めて分析した。

[注2] 2015年第2四半期と2016年第2四半期との比較。第2四半期は4月、5月、6月。

この分析結果の詳しい情報はコンカーのホームページConcur.com (https://www.concur.com/newsroom/article/airbnbs-business-is-booming/?pid=pr&cid=20174 )を参照。

▽コンカー(Concur)について

SAP傘下企業のコンカーは、世界が機能すべき方法をイメージし、出張・経費の管理を容易にするクラウドベース・サービスを提供する。コンカーはデータ、アプリケーション、人々をつなぐことによって、苦労を伴わない体験に加え、いつでもどこでも発生した出費に対する完全な透明性を提供する。コンカーのサービスは個別の従業員の好みに適応し、小規模から大規模までの企業のニーズを満たすように調整する。このため、企業は業務にとって最も重要なことに注力することが可能となる。コンカーに関する詳細はウェブサイト(https://www.concur.com/?pid=pr&cid=20174 ) 、またはコンカー・ニュースルームを(https://www.concur.com/newsroom/?pid=pr&cid=20164 ) を参照。

▽問い合わせ先:

Jessie DiMariano

Jessie.DiMariano@edelman.com

+1 206-268-2289

ソース: Concur

New Concur Data Shows Airbnb Business is Growing Quickly Among Corporate Travelers

PR66405

BELLEVUE, Washington, Nov. 3, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- 44 Percent User Growth YOY in Q2; Increased Adoption by Small and Midsized

Companies, Education and Technology Sectors

Concur, an SAP (NYSE: SAP) company and the world's leading provider of

integrated travel and expense management solutions, today released an in-depth

analysis (

https://www.concur.com/newsroom/article/airbnbs-business-is-booming/?pid=pr&cid=20174

) based on a subset of Concur customer data representing $77 million in Airbnb

spend and more than 320,000 Airbnb expenses over eight quarters[1].

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The findings showed which industries and segments are driving Airbnb usage in

business travel. Airbnb usage also showed strong growth over time, including

the number of business travelers expensing Airbnb accommodations, which grew 44

percent year-over-year in Q2 2016[2].

"Concur travel and expense data shows us that while Airbnb usage is growing

across all segments and industries, momentum is strongest among small and

midsized businesses and in the tech and higher-ed segments," said Tim

MacDonald, executive vice president of Global Products at Concur. "While hotel

spend still accounts for the majority of business lodging spend, there's an

increase in business travelers exploring alternative lodging, especially during

major conferences and events."

Concur found the number of organizations using Airbnb increased by 32 percent

and overall spend increased by 42 percent year-over-year, from Q2 2015 to Q2

2016. The average Airbnb expense was $242, but average cost varied among major

U.S. cities.

A deeper analysis revealed:

    - Small and midsized businesses are among the fastest adopters. Small and

      midsized businesses (up to 1,000 employees) increased spending on Airbnb

      38 percent in Q2 2016 compared to Q2 2015. On average, small and

      midsized companies spent $2,800 on Airbnb stays in Q2 2016, while a

      small number of organizations spent more than $20,000 in the same

      quarter.

    - Hotel usage and spend are still on the rise. Use of major hotel chains

      grew year-over-year, but at a substantially lower rate than Airbnb. In

      Q2 2016, total business travel spend on major hotels was more than 250

      times greater than business spend on Airbnb.

    - Technology companies aren't the only ones using Airbnb. As Airbnb

      adoption grows, the user base is diversifying. The academic sector is

      now a major driver of business travel spend on Airbnb stays. In Q2 2016,

      six of the top 20 Airbnb spenders were universities while eight of the

      top 20 spenders on Airbnb were technology companies.

    - Business travelers may be blending work and exploration. From Q3 2014

      through Q2 2016, more money was spent on Airbnb stays in San Francisco

      than in any other city. Meanwhile, London held steady at number two in

      the two-year timeframe, followed by New York, Los Angeles, Paris,

      Austin, Seattle, Washington, D.C., Chicago, and Sydney, illustrating a

      growing shift in how employees approach business travel. Business

      travelers might see Airbnb as a cost-effective opportunity to explore a

      city's scenic neighborhoods that are beyond walking distance from major

      hotels.

    - Major conferences are a driver. Looking at daily volume of Airbnb

      expenses, bookings increase dramatically in San Francisco during

      Salesforce.com's annual Dreamforce conference held in October. In fact,

      Airbnb usage was six times higher than average during the 2015

      Dreamforce conference. Austin is ranked number three in Airbnb spend

      globally during Q1 of 2015 and 2016, which corresponds with South by

      Southwest. However, it ranks significantly lower for every other

      quarter  in the two-year window.  

[1] Methodology

Concur gathered Airbnb expense data from common companies in an eight-quarter

window from Q3 2014 through Q2 2016. The resulting subset of Concur customers

using Airbnb represents $77 million in spend and more than 320,000 Airbnb

expenses. An analogous data set for several major hotel chains was also

gathered and analyzed.

[2] Q2 2015 vs. Q2 2016. Q2 is April, May, and June.

For more information on this analysis, please visit Concur.com (

https://www.concur.com/newsroom/article/airbnbs-business-is-booming/?pid=pr&cid=20174

) .

About Concur

Concur, an SAP company, imagines the way the world should work, offering

cloud-based services that make it simple to manage travel and expenses. By

connecting data, applications and people, Concur delivers an effortless

experience and total transparency into spending wherever and whenever it

happens. Concur services adapt to individual employee preferences and scale to

meet the needs of companies from small to large, so they can focus on what

matters most for their businesses. Learn more at www.concur.com

(https://www.concur.com/?pid=pr&cid=20174) or the Concur Newsroom

(https://www.concur.com/newsroom/?pid=pr&cid=20164) .

Contact

Jessie DiMariano

Jessie.DiMariano@edelman.com

+1 206-268-2289

Source: Concur

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