バングルが広告主を推進するDynamic Templatesを公開 モバイル・パブリッシャーの収益を増大

バングル

AsiaNet 66297

バングル(Vungle)が広告主のパフォーマンスを推進するDynamic Templatesを公開 モバイル・パブリッシャーの収益を増大

【サンフランシスコ2016年11月2日PR Newswire】

*Vungle Cloud UX Technologyによる最新ソリューションで、アプリ内広告の広告効果低減を防ぎ、広告主とパブリッシャーのパフォーマンスを増大

アプリ内動画広告のパフォーマンスマーケティングプラットフォームを提供するバングル(Vungle)(http://www.vungle.com/ )は2日、Dynamic Templatesを発表した。このDynamic Templatesによって、広告主とパブリッシャーは、多彩なバングル独自の広告テンプレートを利用が可能になる。これにより、消費者の広告体験を向上させ、高いコンバージョン率を実現できる。Dynamic Templatesはバングル(Vungle)の新しいCloud UXテクノロジー初のプロダクトである。

写真 - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161031/434443

ビデオ - http://tinyurl.com/z24pke8

バングル(Vungle)のゼイン・ジャファー最高経営責任者(CEO)は「モバイルはパフォーマンス広告の世界を根底から変えた。低品質で不完全なデザインのビデオ広告は、もはや今日のアプリに存在する余地はない。Dynamic Templatesの導入によって、今まで以上にリッチなクリエイティブを作成できるようになり、プラットフォームを通じてそれらのクリエイティブを幅広いデバイスに配信し、最適化できることになる。パブリッシャーはユーザー体験を犠牲にすることなく、さらなる収益方法を手に入れることになる。企業の顧客生涯価値(LTV)の最大化を通じてROIを増大させることは、我々の幅広いミッションの重要な一環である」と語った。

Dynamic Templatesは広範なテストを経ており、すでにバングル(Vungle)の顧客にとって大きな成果を生み出している。例えば、4つの独自デザインの1つである新しいCarouselテンプレートはすでにリリースされ、以下の成果を生んでいる。

*既存のテンプレートと威嚇してコンバージョン率が15%以上向上

*他社クリエイティブと比較してコンバージョン率が90%以上向上

Jam City社(元SGN社)のマーケティングディレクターであるスミー・オー氏は「Vungleの新しいDynamic Templatesは、単なる製品機能の強化ではない。VungleはDynamic Templatesによって、最も革新的なビデオ広告テクノロジー企業の1つとしての地位を固めた」と語った。

Dynamic Templatesは広告主の創造性を生かせるさまざまな新しいテンプレートを広告主に提供することによって、パフォーマンスを推進し、広告体験を向上させる。新しいテンプレートはすべてリスポンシブであり、広告は、OS、デバイス、画面の向きに関係なく、消費者にとって最高の広告体験を常に提供する。Dynamic Templatesはモジュール化されており、1つのクリエイティブで複数のテンプレートでリアルタイムに最適化表示が可能となる。その結果キャンペーンを効果的に配信するとともにコンバージョンレートを最大化することができる。

パブリッシャーにとって、Dynamic Templatesはユーザーが視聴する広告の多様性を高めることができ、ユーザーエクペリエンスを損ねることなく収益性を担保できる。さらに、広告主にとって最適化が向上しコンバージョンレートが高まることは、パブリッシャーの既存の広告在庫からより多くの広告収益を獲得できることを意味する。また、一度Dynamic Templatesを導入した後は、SDKのバージョンをアップデートしなくても、新しいテンプレートを表示することが可能となる。これによって、収益の改善に効果的なテンプレートを即時に表示が可能でありながら、貴重なエンジニアリング・リソースとアプリの見直しサイクルを軽減することができる。

ジャファーCEOはさらに「われわれVungleは、パフォーマンス重視の広告主及びパブリッシャーに対して、ROIを改善しながら、同時に素晴らしい広告体験を提供することをミッションとしている。Dynamic Templatesはまさにそのミッションを実現するためのものだ。」と語る。

Dynamic Templatesは現在、Vungleの最新SDKを通じてiOSおよびAndroidで利用可能である。このSDKは、ウェブサイトhttp://vungle.com/sdk からダウンロードできる。新しいSDKは、iOS 10およびAndroid Nと完全互換性がある。Windowsプラットフォーム向けのDynamic Templatesも近く公開される。詳細はウェブサイトhttp://vungle.com/dynamictemplates を参照。

▽バングル(Vungle)について

バングル(Vungle)は、アプリ内動画広告で世界をリードするパフォーマンスマーケティングプラットフォームである。広告主はバングル(Vungle)eのクリエイティブなLTV最適化テクノロジーによって世界のハイバリュー・ユーザーにリーチし、獲得している。大手パブリッシャーはバングル(Vungle)を通じて、ユーザー体験を向上させる魅力的なビデオ広告から収益を生み出している。

Supercell、King、Zynga、EA、ユービーアイソフト、Smule やMZ、Google、Honda、Allstate、プロクター&ギャンブル、ロレアル、コカ・コーラ、日産など世界の2万5000以上のモバイルアプリによって信頼されている。Vungleは月間20億の動画広告を5億6000万以上のユニークデバイスに配信している。また、当業界で発表されているモバイル・パフォーマンスインデックスでは、クロスプラットフォーム・ユーザーリテンションのナンバー1に常にランク付けされている。VungleはGoogle Ventures、Thomvest Ventures、Crosslink Capitalから支援を受けている。同社はサンフランシスコに本社を置き、ロンドン、ベルリン、北京、東京、ソウルにオフィスを構えている。

詳細はウェブサイトwww.vungle.com を参照するか、@Vungle(https://twitter.com/Vungle )でフォロー。

▽報道関係問い合わせ先

Katy Green

SHIFT Communications for Vungle

+1 (415) 591-8437

kgreen@shiftcomm.com

ソース:Vungle

(日本語リリース:クライアント提供)

Vungle Introduces Dynamic Templates to Drive Performance for Advertisers, Bolster Revenue Streams for Mobile Publishers

PR66297

SAN FRANCISCO, Nov. 3, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- New Solution Helps Advertisers and Publishers Boost In-App Ad Performance

and Fight Ad Fatigue

Vungle (http://www.vungle.com/ ), the leading performance marketing platform

for in-app video ads, today announced Dynamic Templates

(http://vungle.com/dynamictemplates/ ), a new solution that gives advertisers

and publishers access to a variety of unique ad templates designed to improve

the consumer ad experience and drive higher conversion.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161031/434443  

Video - http://tinyurl.com/z24pke8

"Mobile has fundamentally changed the world of performance advertising. Low

quality, poorly designed video ads simply no longer have a place in apps

today," said Zain Jaffer, CEO of Vungle. "With the introduction of Dynamic

Templates, we've now made it possible to develop rich creatives that can be

scaled and optimized to run across a range of platforms and devices; publishers

will have even more ways to generate revenue without sacrificing their user

experience. It is a critical part of our broader mission to help companies

drive ROI through lifetime-value (LTV) optimization."

Dynamic Templates have undergone extensive testing and are already producing

significant results for Vungle customers. For example, the new Carousel

template, one of the four unique designs already released, is seeing:

    -- Up to 20 percent conversion uplift over existing full-screen

       video ad formats;

    -- Up to 800 percent conversion uplift in initial tests with a

       200% conversion uplift average over customer creatives.

"Vungle's new Dynamic Templates are more than just a product enhancement; they

solidify Vungle as one of the most innovative video ad tech companies," said

Sumee Oh, Director of Marketing at Jam City (http://www.jamcity.com/ )

(formerly SGN).

Dynamic Templates drive performance and enhance the ad experience by giving

advertisers a range of new templates in which their creative can be used. Each

new template is responsive, so ads always provide a premium ad experience for

consumers-no matter their OS, device or screen orientation. They are also

modular, so a single creative can be scaled and optimized in real-time across

multiple templates, thereby streamlining campaign efficiency and maximizing

conversion rates.

For publishers, Dynamic Templates bolster revenue and protect the customer

experience by increasing the ad variety users see. Moreover, enhanced

optimization and higher conversion rates for advertisers mean publishers can

earn more ad revenue for their available inventory. Once a publisher enables

Dynamic Templates, they will be able to display any new template Vungle

releases without needing to update to the latest version of Vungle's SDK. This

saves valuable engineering resources and app review cycles, while also granting

immediate access to innovative, high-performing templates that can further

increase ad revenue.  

Vungle's full-screen ad units have set the industry standard for in-app video

ads. With the availability of Dynamic Templates-interstitial, carousel,

overlays and gradients-Vungle creates new partnership opportunities globally.

Advertisers can broaden reach with innovative ad templates and customizations,

which can further increase user conversions. Vungle will be releasing new

templates on an ongoing basis. Dynamic Templates also provide new revenue

streams for publishers and have already opened up inventory opportunities for

Vungle in many verticals, including retail, social, entertainment, travel and

hospitality.

Added Jaffer, "At Vungle, we're on a mission to develop solutions that empower

performance advertisers and publishers to deliver a great ad experience while

also driving measurable ROI. Dynamic Templates goes a long way toward helping

our customers achieve exactly that."

Dynamic Templates is available now for iOS and Android through Vungle's latest

SDKs. Both SDKs can be downloaded at http://vungle.com/sdk. The new SDKs are

fully compatible with iOS 10 and Android N. Dynamic Templates is also coming

soon to the Windows platform. To learn more, click here

(http://vungle.com/dynamictemplates ) or watch the video below.

ABOUT VUNGLE

Vungle is the leading performance marketing platform for in-app video ads.

Advertisers depend on Vungle's creative and LTV optimization technologies to

reach and acquire high-value users worldwide. Top publishers rely on Vungle to

generate revenue with engaging video ads that enhance the user experience.

Trusted by 25,000+ mobile apps worldwide with key developer partners such as

Supercell, King, Zynga, EA, Ubisoft, Smule and MZ, Google, Honda, Allstate,

Procter and Gamble, L'oreal, Coca-Cola and Nissan. Vungle serves 2 billion

video views per month on 560+ million unique devices, and is consistently

ranked #1 for cross-platform user retention by industry mobile performance

indexes. Vungle is backed by Google Ventures, Thomvest Ventures and Crosslink

Capital. The company is headquartered in San Francisco with offices in London,

Berlin, Beijing, Tokyo and Seoul.

Learn more at www.vungle.com or follow @Vungle (https://twitter.com/Vungle ).

Media Contact  

Katy Green

SHIFT Communications for Vungle

+1-415-591-8437

kgreen@shiftcomm.com

SOURCE  Vungle

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中