バングルが広告主を推進するDynamic Templatesを公開 モバイル・パブリッシャーの収益を増大
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バングル(Vungle)が広告主のパフォーマンスを推進するDynamic Templatesを公開 モバイル・パブリッシャーの収益を増大
【サンフランシスコ2016年11月2日PR Newswire】
*Vungle Cloud UX Technologyによる最新ソリューションで、アプリ内広告の広告効果低減を防ぎ、広告主とパブリッシャーのパフォーマンスを増大
アプリ内動画広告のパフォーマンスマーケティングプラットフォームを提供するバングル(Vungle)(http://www.vungle.com/ )は2日、Dynamic Templatesを発表した。このDynamic Templatesによって、広告主とパブリッシャーは、多彩なバングル独自の広告テンプレートを利用が可能になる。これにより、消費者の広告体験を向上させ、高いコンバージョン率を実現できる。Dynamic Templatesはバングル(Vungle)の新しいCloud UXテクノロジー初のプロダクトである。
写真 - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161031/434443
ビデオ - http://tinyurl.com/z24pke8
バングル(Vungle)のゼイン・ジャファー最高経営責任者(CEO)は「モバイルはパフォーマンス広告の世界を根底から変えた。低品質で不完全なデザインのビデオ広告は、もはや今日のアプリに存在する余地はない。Dynamic Templatesの導入によって、今まで以上にリッチなクリエイティブを作成できるようになり、プラットフォームを通じてそれらのクリエイティブを幅広いデバイスに配信し、最適化できることになる。パブリッシャーはユーザー体験を犠牲にすることなく、さらなる収益方法を手に入れることになる。企業の顧客生涯価値(LTV)の最大化を通じてROIを増大させることは、我々の幅広いミッションの重要な一環である」と語った。
Dynamic Templatesは広範なテストを経ており、すでにバングル(Vungle)の顧客にとって大きな成果を生み出している。例えば、4つの独自デザインの1つである新しいCarouselテンプレートはすでにリリースされ、以下の成果を生んでいる。
*既存のテンプレートと威嚇してコンバージョン率が15%以上向上
*他社クリエイティブと比較してコンバージョン率が90%以上向上
Jam City社(元SGN社)のマーケティングディレクターであるスミー・オー氏は「Vungleの新しいDynamic Templatesは、単なる製品機能の強化ではない。VungleはDynamic Templatesによって、最も革新的なビデオ広告テクノロジー企業の1つとしての地位を固めた」と語った。
Dynamic Templatesは広告主の創造性を生かせるさまざまな新しいテンプレートを広告主に提供することによって、パフォーマンスを推進し、広告体験を向上させる。新しいテンプレートはすべてリスポンシブであり、広告は、OS、デバイス、画面の向きに関係なく、消費者にとって最高の広告体験を常に提供する。Dynamic Templatesはモジュール化されており、1つのクリエイティブで複数のテンプレートでリアルタイムに最適化表示が可能となる。その結果キャンペーンを効果的に配信するとともにコンバージョンレートを最大化することができる。
パブリッシャーにとって、Dynamic Templatesはユーザーが視聴する広告の多様性を高めることができ、ユーザーエクペリエンスを損ねることなく収益性を担保できる。さらに、広告主にとって最適化が向上しコンバージョンレートが高まることは、パブリッシャーの既存の広告在庫からより多くの広告収益を獲得できることを意味する。また、一度Dynamic Templatesを導入した後は、SDKのバージョンをアップデートしなくても、新しいテンプレートを表示することが可能となる。これによって、収益の改善に効果的なテンプレートを即時に表示が可能でありながら、貴重なエンジニアリング・リソースとアプリの見直しサイクルを軽減することができる。
ジャファーCEOはさらに「われわれVungleは、パフォーマンス重視の広告主及びパブリッシャーに対して、ROIを改善しながら、同時に素晴らしい広告体験を提供することをミッションとしている。Dynamic Templatesはまさにそのミッションを実現するためのものだ。」と語る。
Dynamic Templatesは現在、Vungleの最新SDKを通じてiOSおよびAndroidで利用可能である。このSDKは、ウェブサイトhttp://vungle.com/sdk からダウンロードできる。新しいSDKは、iOS 10およびAndroid Nと完全互換性がある。Windowsプラットフォーム向けのDynamic Templatesも近く公開される。詳細はウェブサイトhttp://vungle.com/dynamictemplates を参照。
▽バングル(Vungle)について
バングル(Vungle)は、アプリ内動画広告で世界をリードするパフォーマンスマーケティングプラットフォームである。広告主はバングル(Vungle)eのクリエイティブなLTV最適化テクノロジーによって世界のハイバリュー・ユーザーにリーチし、獲得している。大手パブリッシャーはバングル(Vungle)を通じて、ユーザー体験を向上させる魅力的なビデオ広告から収益を生み出している。
Supercell、King、Zynga、EA、ユービーアイソフト、Smule やMZ、Google、Honda、Allstate、プロクター&ギャンブル、ロレアル、コカ・コーラ、日産など世界の2万5000以上のモバイルアプリによって信頼されている。Vungleは月間20億の動画広告を5億6000万以上のユニークデバイスに配信している。また、当業界で発表されているモバイル・パフォーマンスインデックスでは、クロスプラットフォーム・ユーザーリテンションのナンバー1に常にランク付けされている。VungleはGoogle Ventures、Thomvest Ventures、Crosslink Capitalから支援を受けている。同社はサンフランシスコに本社を置き、ロンドン、ベルリン、北京、東京、ソウルにオフィスを構えている。
詳細はウェブサイトwww.vungle.com を参照するか、@Vungle(https://twitter.com/Vungle )でフォロー。
▽報道関係問い合わせ先
Katy Green
SHIFT Communications for Vungle
+1 (415) 591-8437
kgreen@shiftcomm.com
ソース:Vungle
(日本語リリース:クライアント提供)
Vungle Introduces Dynamic Templates to Drive Performance for Advertisers, Bolster Revenue Streams for Mobile Publishers
PR66297
SAN FRANCISCO, Nov. 3, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
-- New Solution Helps Advertisers and Publishers Boost In-App Ad Performance
and Fight Ad Fatigue
Vungle (http://www.vungle.com/ ), the leading performance marketing platform
for in-app video ads, today announced Dynamic Templates
(http://vungle.com/dynamictemplates/ ), a new solution that gives advertisers
and publishers access to a variety of unique ad templates designed to improve
the consumer ad experience and drive higher conversion.
Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161031/434443
Video - http://tinyurl.com/z24pke8
"Mobile has fundamentally changed the world of performance advertising. Low
quality, poorly designed video ads simply no longer have a place in apps
today," said Zain Jaffer, CEO of Vungle. "With the introduction of Dynamic
Templates, we've now made it possible to develop rich creatives that can be
scaled and optimized to run across a range of platforms and devices; publishers
will have even more ways to generate revenue without sacrificing their user
experience. It is a critical part of our broader mission to help companies
drive ROI through lifetime-value (LTV) optimization."
Dynamic Templates have undergone extensive testing and are already producing
significant results for Vungle customers. For example, the new Carousel
template, one of the four unique designs already released, is seeing:
-- Up to 20 percent conversion uplift over existing full-screen
video ad formats;
-- Up to 800 percent conversion uplift in initial tests with a
200% conversion uplift average over customer creatives.
"Vungle's new Dynamic Templates are more than just a product enhancement; they
solidify Vungle as one of the most innovative video ad tech companies," said
Sumee Oh, Director of Marketing at Jam City (http://www.jamcity.com/ )
(formerly SGN).
Dynamic Templates drive performance and enhance the ad experience by giving
advertisers a range of new templates in which their creative can be used. Each
new template is responsive, so ads always provide a premium ad experience for
consumers-no matter their OS, device or screen orientation. They are also
modular, so a single creative can be scaled and optimized in real-time across
multiple templates, thereby streamlining campaign efficiency and maximizing
conversion rates.
For publishers, Dynamic Templates bolster revenue and protect the customer
experience by increasing the ad variety users see. Moreover, enhanced
optimization and higher conversion rates for advertisers mean publishers can
earn more ad revenue for their available inventory. Once a publisher enables
Dynamic Templates, they will be able to display any new template Vungle
releases without needing to update to the latest version of Vungle's SDK. This
saves valuable engineering resources and app review cycles, while also granting
immediate access to innovative, high-performing templates that can further
increase ad revenue.
Vungle's full-screen ad units have set the industry standard for in-app video
ads. With the availability of Dynamic Templates-interstitial, carousel,
overlays and gradients-Vungle creates new partnership opportunities globally.
Advertisers can broaden reach with innovative ad templates and customizations,
which can further increase user conversions. Vungle will be releasing new
templates on an ongoing basis. Dynamic Templates also provide new revenue
streams for publishers and have already opened up inventory opportunities for
Vungle in many verticals, including retail, social, entertainment, travel and
hospitality.
Added Jaffer, "At Vungle, we're on a mission to develop solutions that empower
performance advertisers and publishers to deliver a great ad experience while
also driving measurable ROI. Dynamic Templates goes a long way toward helping
our customers achieve exactly that."
Dynamic Templates is available now for iOS and Android through Vungle's latest
SDKs. Both SDKs can be downloaded at http://vungle.com/sdk. The new SDKs are
fully compatible with iOS 10 and Android N. Dynamic Templates is also coming
soon to the Windows platform. To learn more, click here
(http://vungle.com/dynamictemplates ) or watch the video below.
ABOUT VUNGLE
Vungle is the leading performance marketing platform for in-app video ads.
Advertisers depend on Vungle's creative and LTV optimization technologies to
reach and acquire high-value users worldwide. Top publishers rely on Vungle to
generate revenue with engaging video ads that enhance the user experience.
Trusted by 25,000+ mobile apps worldwide with key developer partners such as
Supercell, King, Zynga, EA, Ubisoft, Smule and MZ, Google, Honda, Allstate,
Procter and Gamble, L'oreal, Coca-Cola and Nissan. Vungle serves 2 billion
video views per month on 560+ million unique devices, and is consistently
ranked #1 for cross-platform user retention by industry mobile performance
indexes. Vungle is backed by Google Ventures, Thomvest Ventures and Crosslink
Capital. The company is headquartered in San Francisco with offices in London,
Berlin, Beijing, Tokyo and Seoul.
Learn more at www.vungle.com or follow @Vungle (https://twitter.com/Vungle ).
Media Contact
Katy Green
SHIFT Communications for Vungle
+1-415-591-8437
kgreen@shiftcomm.com
SOURCE Vungle
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
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