インモビがアジア太平洋地域で先鋭的なモバイルの動画広告フォーマットを開始

インモビ

インモビがアジア太平洋地域で先鋭的なモバイルの動画広告フォーマットを開始

AsiaNet 66293(1370)

【シンガポール2016年10月27日PR Newswire=共同通信JBN】

従来の広告フォーマットに比べて2倍のエンゲージメント。モバイルに最適化されたクリエーティブを使用した動画広告は、動画によるブランド認知に強力な機会を提供する。

世界的なモバイル広告とディスカバリー・プラットフォームを展開するインモビ(InMobi)は27日、モバイルの動画広告でブランドが利益を得る機会を支援するために、アジア太平洋地域の国々で先鋭的な1連の動画フォーマットを発表した。この動画広告フォーマットはオーストラリア、インドネシア、シンガポール、マレーシア、タイ、フィリピン、ベトナム、韓国、日本を含んだ国々で利用可能である。このプラットフォームには縦型動画、インタラクティブ動画、360度動画、オプトイン動画、インストリーム動画といった最先端の広告フォーマットがあり、いずれもリーチとエンゲージメントを最大化するためのものだ。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161026/432801-INFO

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150914/266030LOGO

モバイル動画広告はマーケターの武器として重要な要素になっており、アジア太平洋地域では3つのキャンペーンのうち1つが動画である。インモビのネットワーク調査では、アジア太平洋地域で2016年上半期に、モバイル動画広告の掲出が380%も急激に増加した。ベトナムやインドネシアといった新興市場は動画の掲出が伸びており、新興国の低速なデータ・コネクションに対応しながらユーザーがシームレスに体験できるよう、プラットフォームがベストなクリエーティブを自動的に選択している。

広告フォーマットのラインアップは以下の通り:

縦型動画:縦型動画はモバイルフォーンでアスペクト・レシオ9:16の縦画像を表示するもので、魅力あるユーザー・ファーストの動画フォーマットによって広告主が人々にリーチする機会を提供する。インモビのクリエーティブ・サービスチームは既存のクリエーティブ(横型動画)を、広告の重要メッセージはそのままに縦の動画フォーマットにつくり変えて広告主を支援する。

インタラクティブ動画:エンドカードなしの動画と比べてエンゲージメントを2倍増加させるインタラクティブでリッチ・エンドカードの短いブランド動画である。

360度動画:この動画広告はインタラクティブで引きつけられるような体験をユーザーに提供する。

オプトイン動画:ユーザーがオプトインした後、アプリとのインタラクションにより自然なブレークポイントで流れる15から30秒のスキップできない動画広告。

インストリーム動画:ビデオの中でシームレスに自動再生されるプリ・ロールとミッド・ロール型動画広告。

モバイル・ファーストのクリエーティブは真に効果的な広告配信に役立つとブランドのマーケターに確認されている一方で、先鋭的な動画フォーマットとクリエーティブを組み合わせることで、彼らはキャンペーンをさらに強化することができる。こうした先鋭的動画広告フォーマットを活用しているインモビの顧客は、縦型動画が横型のモバイル動画フォーマットに比べて9倍の完了率を示すといった成果の著しい改善を経験している。

動画広告はパフォーマンスとブランド・マーケティング・キャンペーンの両方で役に立つ。例えば縦型動画、オプトイン動画、インストリーム動画はブランド認知の指標を向上させ、リッチメディアのエンドカードを持ったインタラクティブ動画、360度動画、ネイティブ・インストリーム動画はユーザーのコンバージョンとエンゲージメントを増加させるのに役立つ。インモビはサード・パーティーの独立したビューアビリティ測定の業界リーダーたちとパートナーシップを結んでいる。これによりブランドは完全なビューアビリティを測定するのが可能で、さらに完了率やエンゲージメント率といった重要なKPIを最大化することができる。インモビ・エクスチェンジとインモビ・アドネットワークはこの両方の指標を備えている。

この動画広告プラットフォームは、動画広告を視聴あるいはインタラクティブ動作を行ったユーザーを知的にリターゲティングする機会を広告主に提供し、それによってエンゲージメント率が向上する。すべての動画広告フォーマットにおけるモバイル・ファーストな動画クリエーティブの力とサード・パーティーの測定パートナーによる高度なリターゲティングならびにエンドースメントにより、今日、広告主にとってインモビの動画広告プラットフォームは最も包括的で先鋭的なオプションである。

インモビのアジア太平洋・中東・アフリカ担当副社長兼ゼネラルマネージャーのジャイエッシュ・エスワラモニー氏は、「アジアでの動画広告は再使用の問題に悩まされている。広告主はテレビやデスクトップの広告をモバイル用に複製することを希望している。しかしそれは意義のあることではなく正しくもない。私たちのクリエーティブ能力を動画に活用し、多様なモバイルの状況をとらえるために1連の包括的で進歩した広告によって強化し、そして完全なビューアビリティ測定に支えられることで、インモビはブランドがすべてのマーケティング目標で動画を使って勝利するためのワンストップ・ソリューションになった」と述べた。

縦型動画およびその他の引きつけられるような広告フォーマットについては下記を参照。

http://winwithvideo.com/

▽インモビ(InMobi)について

インモビはコンテクスチュアルでパーソナライズされたモバイル・デバイスでの広告体験を提供することで、消費者が新商品やサービスを見つけ出す支援をする。同社の革新的な広告とディスカバリー・プラットフォーム、アプリ開発を通し、ビジネスやブランドを世界のモバイル消費者と結びつける。Fast Company誌で2016年の世界で最も革新的な企業(Most Innovative Companies)のひとつに選ばれ、インモビは全世界15億以上のユニーク・モバイル・デバイスにリーチする。

▽メディア問い合わせ先

Supriya Goswami

InMobi

+91-9845384141

ソース:InMobi

InMobi Launches a Suite of Advanced Mobile Video Ad Formats in the APAC Region

PR66293

SINGAPORE, Oct 27 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

With 2X Engagement Compared to Traditional Ad Formats, Video ads Powered With

the Right Mobile-first Creatives Present a Compelling Opportunity for Brands to

Win With Video

InMobi, a global mobile advertising and discovery platform, launched an

advanced suite of video formats across countries in Asia Pacific today, to help

brands capitalize on the opportunity offered by mobile video advertising. The

suite of video ad formats will be available across countries including

Australia, Indonesia, Singapore, Malaysia, Thailand, Philippines, Vietnam,

Korea and Japan. The platform includes an advanced suite of ad formats such as

vertical videos, interactive videos, 360 degree videos, opt-in videos and

in-stream videos that have been designed to maximize reach and engagement.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161026/432801-INFO )

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20150914/266030LOGO )

Mobile video advertising is becoming a key component in a marketer's arsenal,

with a video component in 1 out of every 3 campaigns in the APAC region. As per

InMobi network research, mobile video ad consumption is seeing an exponential

rise, growing by 380% in the first half of 2016 in the APAC region. With

emerging markets like Indonesia and Vietnam becoming the hotbeds of video

consumption, the platform auto-selects the best creative to provide a seamless

experience to users in emerging markets with slower data connections.

The comprehensive suite of ad formats includes:

Vertical Videos: Vertical-video, a video format that renders in the portrait

mode with 9:16 aspect ratio on mobile phones, presents advertisers an

opportunity to reach audiences in an engaging, user-first format. InMobi's

creative services team helps advertisers rebuild already existing creatives

(landscape videos) to vertical video format while keeping the core message

intact.

Interactive Videos: Short form brand videos with interactive, rich end cards

which increase engagement by 2X compared to videos without an end card.

360 Degree Videos: These video ads offer an immersive and interactive

experience for the user.

Opt-In Videos: 15-30 second non-skippable video ads that play at natural break

points in the app interaction after a user opts in.

In-Stream Videos: Pre-roll and mid-roll video ads that autoplay seamlessly

within video content.

While mobile-first creatives are proven to help brand marketers deliver real

results, marketers can further strengthen their campaigns by combining them

with advanced video formats. InMobi customers who are embracing these advanced

video ad formats are seeing significant improvement in metrics, with vertical

video delivering up to 9X completion rates compared to horizontal mobile video

formats.

Video ads work well for both performance and brand marketing campaigns. For

example, vertical video, opt-in video and in-stream videos are found to enhance

brand awareness metrics, while interactive videos with rich-media end cards,

360° videos and native in-stream videos help in increasing user engagement and

conversions. InMobi's partnerships with industry leaders in 3rd party

independent viewability measurement leaders ensure that brands have the ability

to measure complete viewability while also maximizing on critical KPIs like

completion rates and engagement rates, both on the InMobi Exchange as well as

on the InMobi Ad network.

The video ad platform also provides advertisers the opportunity for intelligent

retargeting of users who have seen or interacted with video ads, resulting in

higher engagement. A combination of mobile-first video creative capabilities

across all video ad formats, smart retargeting and endorsement from 3rd party

measurement partners, makes InMobi's video ad platform the most comprehensive

and advanced option for advertisers today.

"Mobile video has suffered from a repurposing problem in Asia, advertisers want

to replicate a TV ad or a desktop ad onto mobile. However, that is neither

sufficient nor right. By exte nding our creative capabilities to video and

enriching it with a comprehensive suite of advanced ads to capture multiple

mobile moments, supported by full viewability verification, InMobi becomes the

one-stop solution that brands need to win with video, across all marketing

objectives," says, Jayesh Easwaramony, Vice President & General Manager, Asia

Pacific, Middle East & Africa, InMobi.

For more information on vertical video and other immersive ad formats, please

visit: http://winwithvideo.com/

About InMobi:

InMobi enables consumers to discover new products and services by providing

contextual and personalized ad experiences on mobile devices. Through its

revolutionary advertising and discovery platform, app developers, merchants and

brands can engage mobile consumers globally. Recognized by Fast Company as one

amongst the Most Innovative Companies in the world for 2016, InMobi reaches

over 1.5+ billion unique mobile devices worldwide.

Media Contacts:

Supriya Goswami

InMobi

+91-9845384141

SOURCE: InMobi

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