エンターテインメント、テクノロジー業界リーダーが自動運転車両デザインで自動車メーカーに加わる

ロサンゼルス・オートショー

エンターテインメント、テクノロジー業界リーダーが自動運転車両デザインで自動車メーカーに加わる

AsiaNet 66267 (1356)

【ロサンゼルス2016年10月25日PR Newswire=共同通信JBN】

オートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))はハリウッドをはじめとするプロフェッショナルに対し、2016年デザイン&デベロッパー・チャレンジ(2016 Design & Developer Challenge)で将来の交通のビジョンの公開を求める

ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))(http://laautoshow.com/press-home/ )とオートモビリティーLA(AutoMobility LA(TM))(http://automobilityla.com/ )の開催者は25日、Los Angeles Convention Centerで11月16日に開催される今年の「デザイン&デベロッパー・チャレンジ(Design & Developer Challenge)」のテーマと参加者を発表した。高度な自動車デザインスタジオが参加を独占してきたこれまでのコンペとは対照的に、2016年のコンペではプログラマーや自動車関連でない企業が自動車メーカーとイノベーション企業の混合コンペに参加する。

11の自動車メーカー、エンターテインメント、コンシューマーブランドが5つのチームを形成し、今年のテーマ「Autonomous Vehicles: A Redefined User Experience for 2050(自動運転車両:2050年の再定義されたユーザー体験)」で協力した。チームはテクノロジー、データ、コネクティビティー、コンテンツの融合が自動車のインテリア/エクステリア・デザインにどのような変革をもたらし、新世代のパッセンジャーにとって優れたユーザー体験を提供できるかについて探求する。

今年のデザイン&デベロッパー・チャレンジのチームは以下の通り。

*CH Auto、Creative Mobile

*Crayola、Qoros Auto

*Fandango、Jaunt VR

*Honda、Lego、Trigger

*Kiska、KTM

デザイナーとデベロッパーは協力して、以下の質問に答えるショートフィルムを制作しなければならない。

*ロサンゼルス市が自動運転を受け入れるためにはどのように進化すればよいか

*人々が自動運転車両でどのような体験をすることができるか

*この体験に似たものを実現する車両は何か

*車両および車載体験は人々の生活をどのようにして根本的に変革するか

5チームはことしのオートモビリティーLA(11月14-17日)で、審査委員を含む業界およびメディア関係者の前でコンセプトと5分のショートフィルムをプレゼンテーションする。プレゼンテーションのあと、審査委員は美しさと機能、コンセプトの独創性、適応性とカスタム化の可能性、現行テクノロジーの活用、多様モデル輸送システムにおける道路上での車両の立場に基づき優勝チームを選抜する。また専門家は2016年デザイン&デベロッパー・チャレンジ審査委員選抜(2016 Design & Developer Challenge Judges' Pick)賞の優勝者を選ぶにあたり、ビジネスモデルと、2050年までに市場参入できるコンセプトの実現可能性を考慮に入れる。

今年のデザイン&デベロッパー・チャレンジ審査委員は以下の通り。

*クリス・ダウン氏 Mattel, Inc.の上級副社長兼Hot Wheelsグローバル・ブランド・ゼネラルマネジャー

*ダニー・スティリオン氏 IDEOのパートナー&エグゼクティブ・デザインディレクター

*ガブリエル・シュランバーガー氏 Disney Consumer Products & Interactive Mediaのエグゼクティブディレクター

*ジョン・S・カウチ氏 HuluのUX &デザイン担当副社長

*リチャード・タイタス氏 Samsung Research Americaの顧客体験担当上級副社長

*スチュワート・リード氏 アート・センター・カレッジ・オブ・デザインの輸送デザイン学部学部長

審査委員選抜賞(11月16日授与)のほかに、チームは今年の優等賞を獲得する2回のチャンスがある。業界選抜賞(Industry Pick)は、業界およびメディア関係者が参加者のビデオをウェブサイトautomobilityla.com(http://automobilityla.com/ )で見て、好みのコンセプトに投票するチャンスを提供する。一般選抜賞(People’s Pick)は、ロサンゼルス・オートショー訪問者と世界のファンがウェブサイトlaautoshow.com(http://laautoshow.com/ )で好みのコンセプトに投票し、選ぶことができる。オンライン投票は11月27日に終了し、業界選抜賞と一般選抜賞の今年の優勝者と入賞者が発表される。

オートモビリティーLA諮問委員会メンバーで、今年のコンペの司会を務めるNokia Growth Partners EIRのブライアン・ビニアク氏は「プログラマーや非伝統的企業をデザイン&デベロッパー・チャレンジへの参加に招待することは、オートモビリティーLAを『新しい』自動車エコシステムの世界舞台にするという全体ミッションの一環である。ロサンゼルスがさまざまな巨大産業(エンターテインメント、テクノロジー、自動車デザインなど)の中心地であることを認識し、再考されたこのコンペ形式は、将来の車両およびオートモビリティー・ソリューションのデザインと開発をめぐり総合的なコラボレーションを促進し、育成する」と語った。

11月16日のコンペの準備のために、オートモビリティーLAは11月15日に都市デザイン専門家の討論会を開催する。Perkins+Will、Nelson/Nygaard、Lux Researchのソートリーダーは都市を再形成し、景観を塗り替える変革トレンドを徹底的に深く掘り下げ、われわれが2050年の都市をよりよく理解することを手助けする。

オートモビリティーLAは、LAオートショーのコネクテッドカー・エキスポ(Connected Car Expo)とプレス&トレード・デー(Press & Trade Day)が長年かけて新しい自動車産業専用のトレードショーに進化して達成したものである。4日間のイベントには、自動車メーカー、メディア、テクノロジー企業、デザイナー、デベロッパー、スタートアップ、投資家、ディーラー、政府当局者、学者、アナリストなどで構成される全く「新しいモビリティー・エコシステム」が集まる。

オートモビリティーLAの登録は現在受付中である。訪問者は今年の新車発表の全貌を目撃することができ、Los Angeles Convention Centerの外にある全く新しいテクノロジー・パビリオン(Technology Pavilion)に入館できる。The Foundry(https://www.thefoundry.co.uk/ )とLacks Enterprises(http://www.lacksenterprises.com/ )がスポンサーとなる2016年デザイン&デベロッパー・チャレンジはテクノロジー・パビリオンで開催される。オートモビリティーLAにはウェブサイトhttp://automobilityla.comhttp://automobilityla.com/ )から登録できる。

オートモビリティーLA、LAオートショーの詳細はウェブサイトhttp://www.automobilityla.com/ およびhttp://laautoshow.com/ を参照。

▽ロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show)およびオートモビリティーLA(AutoMobility LA)について

1907年に始まったロサンゼルス・オートショー(Los Angeles Auto Show(R))は、毎シーズン最初に開催される主要な北米自動車ショーである。2016年のLAオートショーのプレス&トレード・デーはコネクテッド・カー・エキスポ(CCE)と統合されてオートモビリティーLA(TM)になって登場する。オートモビリティーLAはテクノロジー業界と自動車業界を統合し、輸送の将来を取り巻く喫緊の問題を討議する業界初のトレードショーである。2016年のオートモビリティーLAは11月14日から17日までLos Angeles Convention Centerで開催され、併せてメーカーの新車も披露される。LAオートショーは11月18日から27日まで一般公開される。オートモビリティーLAは新興自動車企業がビジネスを行い、画期的な製品を公開し、世界中から集まるメディアの前で戦略を発表する場でもある。LAオートショーはロサンゼルス大都市圏(Greater L.A.)New Car Dealer Associationの後援を得てANSA Productionsが運営する。最新のショー関連ニュースや情報はLAオートショーのTwitter(twitter.com/LAAutoShow)、Instagram (https://www.instagram.com/laautoshow/ )またはFacebook(https://www.facebook.com/LAAutoShow )をフォローし、アラート(http://www.laautoshow.com/ )に登録を。

オートモビリティーLAの詳細はhttp://www.automobilityla.com を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Sanaz Marbley/Natalie Hamlin

JMPR Public Relations

(818) 992-4353

smarbley@jmprpublicrelations.com

nhamlin@jmprpublicrelations.com

ソース:Los Angeles Auto Show

Entertainment & Tech Industry Leaders Join Automakers to Design Fully-Autonomous Vehicles For The Year 2050

PR66267

LOS ANGELES, Oct. 25, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

AutoMobility LA(TM) Challenges Professionals from Hollywood and Beyond to

Unveil their Visions of Future Transportation in the 2016 Design & Developer

Challenge

Organizers of the Los Angeles Auto Show(R)[ http://laautoshow.com/press-home/ ]

and AutoMobility LA(TM)[ http://automobilityla.com/ ] announced today the theme

and participants for this year's "Design & Developer Challenge," taking place

at the Los Angeles Convention Center on Wednesday, November 16. In contrast to

previous years when advanced automotive design studios were the exclusive

participants, the 2016 competition brings programmers and non-automotive

companies into the auto-innovation mix.

Eleven automakers, entertainment and consumer brands have formed five teams to

collaborate around this year's theme, "Autonomous Vehicles: A Redefined User

Experience for 2050." Teams will explore how the intersection of technology,

data, connectivity and content can revolutionize a vehicle's interior/exterior

design and deliver landmark user experiences for a new generation of

passengers.

This year's Design & Developer Challenge teams include:

- CH Auto and Creative Mobile

- Crayola and Qoros Auto

- Fandango and Jaunt VR

- Honda, Lego and Trigger

- Kiska and KTM

Designers and developers must work together to create a short film that answers

the following questions:

- How will the city of Los Angeles evolve to accommodate for autonomous

transportation?

- What kinds of experiences will people be able to have within autonomous

vehicles?

- What are the vehicles that enable these experiences like?

- How will the vehicle and in-vehicle experience fundamentally transform

people's lives?

The five teams will present their concept and premiere their short film in

front of industry and media professionals attending this year's AutoMobility LA

(Nov. 14-17), including an esteemed panel of judges. Immediately following the

presentations, the judging panel will pick the winning team based on aesthetics

and function, creativity of concept, adaptability and customization potential,

use of current technology, and the vehicle's place on the road within a

multi-model transportation system. The experts will also take into account the

business model and the feasibility of the concept to enter the market by 2050

before selecting the winner of the 2016 Design & Developer Challenge Judges'

Pick award.

This year's esteemed Design & Developer Challenge judging panel includes:

- Chris Down, Senior Vice President & Global Brand General Manager, Hot Wheels

at Mattel, Inc.

- Danny Stillion, Partner & Executive Design Director at IDEO

- Gabriel Schlumberger, Executive Director of Creative at Disney Consumer

Products & Interactive Media

- John S. Couch, Vice President of UX & Design at Hulu

- Richard Titus, Senior Vice President of Customer Experience at Samsung

Research America

- Stewart Reed, Transportation Design Department Chair at Art Center College of

Design

In addition to the Judges' Pick (to be awarded on Nov. 16), teams will have two

additional opportunities to win an honor this year. The Industry Pick award,

offers industry and media professionals the opportunity to watch the entrants'

videos on automobilityla.com[ http://automobilityla.com/ ] and vote for their

favorite concept. The People's Pick allows Los Angeles Auto Show attendees and

fans around the world to vote for their favorite concept on laautoshow.com[

http://laautoshow.com/ ]. Online voting will end on November 27, followed by

the announcement of this year's winner(s) of the Industry Pick and People's

Pick awards.

"Inviting programmers and non-traditional players to take part in Design &

Developer Challenge is part of AutoMobility LA's overall mission to be a global

stage for the 'new' automotive ecosystem," said Nokia Growth Partners EIR,

Bryan Biniak, who is serving as an AutoMobility LA Advisory Board Member and

emcee for this year's competition. "Recognizing that L.A. is the epicenter for

several mega industries (entertainment, tech, automotive design, etc.), the

competition's reimagined format facilitates and nurtures interdisciplinary

collaboration around the design and development of future vehicles and

automobility solutions."

To set the stage for Wednesday's competition, AutoMobility LA will host a panel

of urban design experts on Tuesday (Nov. 15); thought leaders from

Perkins+Will, Nelson/Nygaard and Lux Research will delve deep into

transformative trends that are reshaping cities and repainting landscapes and

will help us better understand the city of 2050.

AutoMobility LA is the culmination of a multi-year evolution of the LA Auto

Show's Connected Car Expo and its Press & Trade Days into a trade show designed

exclusively for the new automotive industry. The four-day event will bring

together the entire "new mobility ecosystem" comprised of automakers, media,

tech companies, designers, developers, startups, investors, dealers, government

officials, academics, analysts, etc.

Registration for AutoMobility LA is now open. All attendees will be able to

witness this year's vehicle debuts and have access to an all-new Technology

Pavilion outside the Los Angeles Convention Center. Sponsored by The Foundry[

https://www.thefoundry.co.uk/ ] and Lacks Enterprises[

http://www.lacksenterprises.com/ ], the 2016 Design & Developer Challenge will

take place in the Technology Pavilion. To register for AutoMobility LA, please

visit: http://automobilityla.com[ http://automobilityla.com/ ].

For additional information on AutoMobility LA and the LA Auto Show please

visit: http://www.automobilityla.com/ and http://laautoshow.com/.

About the Los Angeles Auto Show and AutoMobility LA

Founded in 1907, the Los Angeles Auto Show (LA Auto Show(R)) is the first major

North American auto show of the season each year. In 2016, the show's Press &

Trade Days merged with the Connected Car Expo (CCE) to become AutoMobility

LATM, the industry's first trade show converging the technology and automotive

industries to launch new products and technologies and to discuss the most

pressing issues surrounding the future of transportation and mobility.

AutoMobility LA 2016 will take place at the Los Angeles Convention Center Nov.

14-17, with manufacturer vehicle debuts intermixed. LA Auto Show will be open

to the public Nov. 18-27. AutoMobility LA is where the new auto industry gets

business done, unveils groundbreaking new products and makes strategic

announcements in front of media from around the globe. LA Auto Show is endorsed

by the Greater L.A. New Car Dealer Association and is operated by ANSA

Productions. To receive the latest show news and information, follow LA Auto

Show on Twitter at twitter.com/LAAutoShow[ https://twitter.com/LAAutoShow ]  or

via Facebook at facebook.com/LAAutoShow[ https://www.facebook.com/LAAutoShow/

]  and sign up for alerts at http://www.laautoshow.com/. For more information

about AutoMobility LA, please visit http://www.automobilityla.com/.

Media Contacts:

Sanaz Marbley/Natalie Hamlin

JMPR Public Relations

(818) 992-4353

smarbley@jmprpublicrelations.com

nhamlin@jmprpublicrelations.com

SOURCE: Los Angeles Auto Show  

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