Yaok、世界初のブランド製品公式オンライン予約サービスを立ち上げ

Yaok

Yaok、世界初のブランド製品公式オンライン予約サービスを立ち上げ

AsiaNet 66214 (1337)

【上海2016年10月20日PR Newswire=共同通信JBN】

*2016年のオンラインラグジュアリー業界で最も革新的なプロジェクト

10年にわたる市場調査と戦略的準備、5年に及ぶ100以上のラグジュアリーブランドとの徹底交渉を経て、Yaokがオフラインのブランド専門店向けオンライン公式予約サービスの構築で先行している。オフラインとオンラインの摩擦に効果的に取り組む試みである。

シャネルやディオールなど多くのラグジュアリーブランドは2016年、インターネットの重要性を認識し、オンライン業者と協力する方向へ乗り出したが、ブランドイメージとオフライン小売店への悪影響に不安がぬぐえていない。

誰もがオンラインソリューション、特に中国人消費者にアピールするソリューションを探している。残念ながら、現在の中国のオンライン業者はラグジュアリーブランドのニーズに応えられない。誤ったブランド認識、不適切なターゲット層、偽ブランド製品の抑制不能のためだ。独自の電子商取引サービスの立ち上げを選んだ企業もあるが、単独のブランドのため多くのアクセスを得るのに難しさを感じている。

Yaokはラグジュアリーとインターネットを融合した最も評価の高いビジネスモデルである。

ブランド独自の公式予約サービスとして、ラグジュアリーブランドはYaokを通して自社のイメージや製品在庫、注文状況、顧客データベースを完全管理する。ブランドと顧客の対話もいつでも可能だ。

中国のFortune Character Institute(財富品質研究院)によると、中国人消費者の73%は海外旅行の前に買い物リストを用意する。しかしリストの45%は、希望サイズや型番などの製品在庫切れのために達成できない。結果として販売は減少し、顧客には不満が残る。Yaokだと顧客が前もって予約し、店でVIPサービスを受けられ、店での営業効率と顧客サービスの向上に助けとなる。

現在、ほとんどの国際トップブランドは、世界中であるいは地域でYaokと提携する意向だ。モエヘネシー・ルイヴィトン(LVMH)のあるブランドの最高経営責任者(ECO)はYaokが必然的にラグジュアリー小売業界のトレンドになると述べている。

Yaokの創業者でCEOのスティーブン・ヤオ氏の話によると、サービスの公式立ち上げは11月末で、最高級ラグジュアリーブランド製品の80%をそろえ、ユーザーは9カ国・地域でのVIP予約ができる。2017年には純資産が200万ドルを超えるユーザー300万人以上のうち、50万人がYaokを使って世界中でラグジュアリー製品を購入するという。

Yaokの豪華サービスは招待によってか、現在のブランドVIPに対してのみ行われる。YaokアプリかWeChatで応募はできるが、受け入れは保証されない。Yaokは限られたラグジュアリーブランドと重要顧客にだけサービスする方針だ。

Yaokは2回の資金調達ラウンドに成功した。エンジェル投資家(創業企業への個人投資家)のフェン・イー氏は、Yaokのチームが幅広いラグジュアリーブランド経験を持ち、消費者消費アップグレード(Consumer Consumption Upgrade)計画の有望な将来が投資家を強く引き付けると語る。創業したスティーブン・ヤオ氏はHurun Reportの初代CEOだった。ヤオ氏は中国の超富裕層について深い洞察力がある。そのほかの中心メンバーもルイ・ヴィトンやジョルジオ・アルマーニなどのブランドハウスで10年以上働いていた。このチームはラグジュアリー業界を理解し、ラグジュアリーブランドが何を求めているか、彼らとどう付き合うか、などを知っている。

多くのメディアがYaokを「2016年オンラインラグジュアリー業界で最も革新的なプロジェクト」と呼ぶことを、ヤオ氏は喜んでいる。

Yaokが手助けできることは、ラグジュアリーブランドがオフライン店舗サービスを世界のすみずみまで広げ、最も価値ある顧客に最高のサービスを届け、ラグジュアリーブランドの販売を伸ばし、顧客に最高のショッピング体験を提供することである。

Yaokは中国で個人富裕層にサービスする最大集団のFortune Character(財富品質)グループの傘下にある。2008年創業のFortune Characterはラグジュアリー市場、メディア、クラブ、消費を対象とした調査業務を専門にしている。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161018/429656

ソース:Yaok

  Yaok, The World's First Official Online Reservation Platform for Luxury Boutiques

PR66214

SHANGHAI, Oct. 20, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The Most Innovative Project in Online Luxury Industry for 2016

After 10 years of market research and strategic preparation plus 5 years of

in-depth communication with over 100 luxury brands, Yaok has taken the lead to

build an official online reservation service for offline brand boutiques, which

effectively tackles the existing online and offline conflict.  

In 2016, many luxury brands including Chanel and Dior have realized the

importance of the Internet and embarked on the journey to join hands with

online partners, though still having concerns in brand image and its negative

effect on offline retail stores.

Everyone is looking for an online solution, especially one that's appealing to

Chinese consumers. Unfortunately current Chinese online players can't fulfill

luxury brand needs due to false brand perception, unfit target audience, and

lack of control on product authenticity. Some chose to set up their own

e-commerce platforms, but found it difficult to attract traffic with one single

brand.  

Yaok -- the most appraisable business model combining luxury and internet

As brand's own official reservation platform, luxury brands will have absolute

control in managing their image, product inventory, order status, and customer

database through Yaok. It also allows instant communication between brand and

its customers.  

According to the China's Fortune Character Institute, 73% of Chinese consumers

have a shopping-list prior to overseas travel, 45% of which cannot be fulfilled

due to lack of desired size, model and etc. Resulting in loss of sales and

unsatisfying customer experience. Yaok allows customers to reserve products in

advance and enjoy VIP services while in store, which helps to improve both

operational efficiency and customer service in store.  

Currently, most of international top brands have reached global or regional

collaboration intention with Yaok. CEO of a LVMH brand said that Yaok would be

the inevitable trend of luxury retail.

Steven Yao, Founder and CEO of Yaok said the platform's official launch to

users will be at the end of November where 80% of top luxury brand products

will be available and users can make VIP reservations in 9 countries and

regions. In 2017, among it's over 3,000,000 users whose net wealth exceeds $2

million, 500,000 will use Yaok to purchase luxury goods globally.

The prestige service provided by Yaok is either by invite only or available

only to current brand VIPs. One can submit application via Yaok App or WeChat

but acceptance is not guaranteed.  Yaok aims to serve only luxury brands and

core customers.   

Yaok has successfully completed two rounds of fundraising. Its angel investor

Mr. Feng Ye said Yaok team's vast luxury brand experience and the promising

future of Consumer Consumption Upgrade are key magnets to investors. Founder

Steven Yao was the first CEO for Hurun Report.  He has great insights on the

ultra-riches in China. Other core members also have worked in brand houses like

Luis Vuitton and Giorgio Armani for more than 10 years. This team knows luxury

industry, knows what luxury brands want and how to work with them.

Mr. Yao is thrilled to hear many media calling Yaok "The Most Innovative

Project in Online Luxury Industry for 2016".

Yaok can help luxury brands extend their offline store service to every corner

of the world, and help brands provide best service to the most valuable

customers, drive sales for luxury brands and provide best shopping experience

for customers.

Yaok, affiliated to Fortune Character group, China's largest group serving

HNWIs life style. Founded in 2008, Fortune Character specializes in the

research of luxury market, media, club and consumption.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20161018/429656

Source: Yaok

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中