IBS Software ServicesがHBSiブランドの統合完了

IBS Software Services

IBS Software ServicesがHBSiブランドの統合完了

AsiaNet 66172(1319)

【アトランタ2016年10月19日PR Newswire=共同通信JBN】

*HBSiブランドはHospitality Strategic Business UnitとしてIBSに統合

旅行、輸送、物流業界に向けた次世代情報技術(IT)ソリューションの世界的な大手プロバイダーであるIBS Software Servicesは、Hotel Booking Solutions Inc. (HBSi)を成長する同社の物流、ホスピタリティー、旅行製品ポートフォリオに統合した。IBSに2012年に完全買収されたHBSiは今後、IBSのHospitality Strategic Business Unit (SBU)として活動する。

Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121122/577929

アトランタを本拠とするHBSiはホテル会社、旅行代理店双方と協力して、柔軟なリアルタイムのB2B販売接続プラットフォームを提供し、顧客価値、リアルタイムの直接処理、改良された在庫管理、ソフトウエア統合サービスを重視している。HBSiは37カ国超に、マリオット、IHG、フェアモント、Caesars Entertainment、ラスベガス・サンズ、Kerzner、Posadas、Sandals、プリンスホテルなど大手ブランドを含む顧客を抱えている。また、Priceline、エクスペディア、Orbitz、シートリップ、ブッキングドットコムなど業界トップのオンライン旅行ブランド150社以上にもサービスを提供している。

IBS GroupのV・K・マシューズ創業者兼執行会長は「IBSが2012年にHBSiの買収を完了したのは、ホスピタリティー業界でIBSのフットプリントを拡大する戦略的アプローチにとって重要な1歩だった。買収からほぼ4年を経た現在、HBSiをIBS傘下に完全統合し、別の戦略ビジネスユニットとして活動させ、IBSのほかの旅行、輸送、物流製品と分ける機が熟した」と語った。

Hospitality SBUの責任者であるピーター・クレブス氏は「HBSiのブランド再構築は、当社が徐々にIBSとの統合を深め、次世代ホスピタリティー・ソリューションに投資し続けていることから、自然の進化である。IBSは拡大して世界のホスピタリティー、旅行部門における地位を強化・伸長しているため、われわれはこのブランド統合努力によって力強い成長を維持することができる」と語った。

最近、ブラックストーンから1億7000万ドルの未公開株式投資を受けたIBSは、3000人近いプロを9カ所のオフィスに国際展開しており、世界最高級の航空会社や最大級のホスピタリティー企業、繁忙な空港、大手クルーズ会社、主要な旅行代理店、石油・ガスのトップ企業に広範な新世代ソフトウエア製品を提供している。

IBSに関する詳しい情報はhttp://www.ibsplc.com を参照。

▽報道関係問い合わせ先

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com

ソース:IBS Software Services

PR66172

ATLANTA, Oct. 19 / PRNewswire=KYODO JBN / --

HBSi Brand Will be Integrated as IBS' Hospitality Strategic Business Unit

IBS Software Services, a leading global provider of next-generation information

technology solutions for the travel, transportation and logistics industries,

is integrating Hotel Booking Solutions Inc. (HBSi) into the company's growing

suite of logistics, hospitality and travel products. HBSi, which was fully

acquired by IBS in 2012, will in future operate as IBS' Hospitality Strategic

Business Unit (SBU).

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121122/577929 )

Atlanta-based HBSi works with both hotel companies and travel distributors to

provide a flexible and real-time B2B distribution connectivity platform. It

focuses on customer value, direct real-time connections and improved inventory

management, as well as software integration services. HBSi has customers in

more than 37 countries, including major brands such as Marriott, IHG, Fairmont,

Caesars Entertainment, Las Vegas Sands, Kerzner, Posadas, Sandals and Prince

Hotels. The company serves more than 150 online travel brands including

industry leaders such as Priceline, Expedia, Orbitz, C-Trip and Booking.com.

"When IBS completed its acquisition of HBSi in 2012, it was a significant step

in our strategic approach to expanding IBS' footprint in the hospitality

business," said VK Mathews, Founder and Executive Chairman of IBS Group. "Now,

nearly four years after the acquisition, the time is right to bring HBSi

completely into the IBS fold and operate as a separate Strategic Business Unit

and a place beside IBS' other travel, transportation and logistics products."

"The rebranding of HBSi is a natural evolution as our company has gradually

become more integrated with IBS and as we continue our investments into next

generation hospitality solutions," said Peter Krebs, Head of Hospitality SBU.

"This brand integration effort will enable us to continue our strong growth, as

IBS expands and continues to enhance and extend its position in the global

hospitality and travel sector."

IBS, which recently received $170 million private equity investment from

Blackstone, has a global presence with nearly 3,000 professionals across nine

offices and provides a range of new-generation software products to some of the

world's best airlines, largest hospitality companies, busiest airports, leading

cruise lines, major travel distributors and top oil & gas companies.

More information on IBS is available at http://www.ibsplc.com

For media enquiries, please contact

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com

SOURCE: IBS Software Services

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