第120回広州交易会が創設60周年の10月15日開幕、国際的影響力を拡大

広州交易会

第120回広州交易会が創設60周年の10月15日開幕、国際的影響力を拡大

AsiaNet 66176(1321)

【広州(中国)2016年10月17日PR Newswire=共同通信JBN】創設60周年の第120回中国輸出入商品交易会(広州交易会)(China Import and Export Fair (Canton Fair))が10月15日、広州で正式に開幕した。

118万平方メートルの展示スペースがある交易会は、3つのフェーズに分割されており、総計6万250のブースが設けられた。このうちナショナル・パビリオンに5万9252のブースが展開、2万3938社が50の展示ホールで16の製品カテゴリーに分かれて展示。インターナショナル・パビリオンには、40を超える国・地域から615の企業が出展した。

交易会の第1フェーズは10月15-19日に開かれ、エレクトロニクス、機械、ハードウエア、建築・建設用製品が含まれる。第2フェーズは10月23-27日で、主に消費者製品およびギフトに焦点を当て、第3フェーズは10月31日から11月4日までで衣料・繊維、バッグ・旅行鞄、レクリエーション・スポーツ用品、食品、医療・医薬品・ヘルスケア製品を特集する。

今年の交易会で特に強調されるのは、展示および設営・配置に関して相当に最適化が図られたことだ。建設、建築資材、機械、ハードウエアと工具、衣料・繊維、医療関連製品など伝統的産業のため、27の展示セクションに124の製品展示ゾーンが設けられた。同時に新しい展示ゾーンが、新エネルギーやペット用製品などの新興産業に開放され、これらのセクターからのブランドや企業の参加を促した。

第120回広州交易会はまた、産業サミットやフォーラム、トレンド分析、デザイン・イノベーション探求、研究・開発交流、ブランド化やマーケティングの経験共有など23の会議やイベントを主催する。

もう1つのハイライトはデザイン・セクションで、14の国・地域から94のデザイン企業・団体が参加する一連の展示会、対話、ファッションショーを主催する。

広州交易会の広報担当シュ・ビン氏は「広州交易会はいまや、業界のソーシャルメディアに最大の影響力を持っている。われわれは7か国語で毎日、フェイスブックで60万、LinkedInで2万のそれぞれフォロワーと関わっている。今回、われわれはこれまでに15か国で16のリモート・ビデオ会議を主催、ビジターに対しビジネス機会とパートナーの発見やさまざまな業界トレンドについての討議に参加するよう促している。また、現在21カ国・地域の35の組織が参加している交易会のMedia Resource Exchange Programを絶えず強化している。われわれはすべてのセラーとバイヤーが60周年の広州交易会での実りあるセッションを享受するよう望んでいる」と語った。

ソース:Canton Fair

120th Canton Fair to Widen International Influence when it Opens on October 15 on its 60th Anniversary

PR66176

GUANGZHOU, China, Oct. 17, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

60 years after its first launch, the 120th China Import and Export Fair (Canton

Fair) officially opened on October 15 in Guangzhou.

With 1.18 million square meters of exhibition space, the Fair is divided into

three phases with a total of 60,250 booths presented, of which 59,252 were in

the National Pavilion, and featuring 23,938 companies located across 16

commodity categories in the 50 exhibition halls. The International Pavilion

featured 615 companies from more than 40 countries and regions.

The first phase of the Fair held from October 15-19 included electronics and

machinery, hardware and building construction products. The second phase, from

October 23-27, will mostly focus on consumer products and gifts, while the

third phase from October 31 to November 4 will feature clothing and textiles,

bags and luggage, recreation and sports, food, medical supplies and

pharmaceutical healthcare products.

The emphasis of this year's Fair is on substantially optimizing the displays

and setup. 124 product zones throughout 27 exhibition sections are established

for traditional industries including construction and building materials,

machinery, hardware and tools, clothing and textiles and medical products. At

the same time, new exhibition zones are opened for emerging industries like new

energy and pet products, encouraging brands and companies from these sectors to

attend.

The 120th Canton Fair is hosting 23 meetings and events including industrial

summits and forums, trend analysis, exploration of design and innovation,

exchange of research and development and experience sharing on branding and

marketing.

A further highlight is the design section, playing host to a series of

exhibitions, dialogues and fashion shows with a total of 94 design institutions

from 14 countries and regions to take part.

"Canton Fair now has the best influence on social media in the industry. We are

engaging 600,000 followers on Facebook and 20,000 on LinkedIn in 7 languages

daily," said Canton Fair spokesperson Xu Bing. "This time we've also hosted 16

remote video conferences in 15 countries and invite visitors to join us in

discovering business opportunities and partners and discussing various industry

trends. We also constantly enhance our Media Resource Exchange Program, which

now has participants from 35 organizations in 21 countries and regions. We wish

all the sellers and buyers will enjoy a fruitful session in the 60th year of

Canton Fair."

Source: Canton Fair

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中