Parkopediaがアジアでのグローバル・カバレッジの拡大を発表
Parkopediaがアジアでのグローバル・カバレッジの拡大を発表
AsiaNet 66183(1317)
【東京2016年10月18日 PR Newsiwire=共同通信JBN】
*2007年に創設されたParkopediaは現在、75カ国の6000都市で5000万件の駐車スペースに関する詳細な情報を提供している。それには30カ国の1000超の都市におけるリアルタイムでの駐車スペースの利用可能性に関する情報が含まれている。
*新たなアジア市場が追加された、日本と韓国である
*中国では既存のカバレッジが大きく増大した。
▽TU Automotive Japan 2016、日本の東京で2016年10月18日開催
世界最大の駐車サービス・プロバイダーであるParkopediaは18日、自社のグローバル・プレミアムパーキング・コンテンツのカバレッジのさらなる拡大を発表した。
Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161017/429410-INFO
アジア市場の重要性を認め、日本と韓国がParkopediaの自動車サービスに追加された。これにより顧客にはより一層広範なカバレッジが提供される。
これら新地域の追加により、Parkopediaのカバレッジは75カ国に拡大され、アジアだけで路外駐車場は10万件超になる。同社は世界最大の自動車グレード駐車情報データベースを保有しており、欧州、米国、アジア太平洋の14自動車ブランドが利用している。
Parkopediaの中国担当マネジングディレクター、ジェームズ・ワン(James Wang)氏は「2014年の上海事務所開設以来、Parkopediaは中国での駐車サービス首位の座をしっかりと確立した。われわれはこの成功が日本と韓国で再現されることを期待している。既に最初の顧客が加入している」と語った。
▽編集者注
Parkopediaは数百万人のドライバーやApple、BMW、Coyote、フォード、Garmin、ゼネラル・モーターズ(GM)、ジャガー、ランドローバー、プジョー、Sygic、TomTom、トヨタ、ボルボなどの組織により利用されている世界首位の駐車場サービス・プロバイダーである。
Parkopediaは75カ国の6000都市での5000万の駐車スペースに関する詳細な静的情報を提供している。これには30カ国の1000超の都市でのリアルタイムの駐車スペース利用可能性に関する情報も含まれている。
ドライバーたちはこのサービスを利用することにより、目的地の最も近くで駐車スペースを見つけ出し、料金はいくらか、またそのスペースが利用可能か、を知ることができる。ドライバーたちはまた、モバイルアプリおよび車載デバイスを通じて駐車料金を支払うこともできる。
▽問い合わせ先
Christina Onesirosan Martinez MBA MCIM
Marketing Director
Parkopedia
T: +44(0)7980-058760
E: christina@parkopedia.com
ソース:Parkopedia
Parkopedia Announces Further Expansion of its Global Coverage in Asia
PR66183
TOKYO, Oct. 18 / PRNewswire=KYODO JBN / --
- Founded in 2007, Parkopedia now provides detailed information on 50
million parking spaces in 6000 cities in 75 countries; including real-time
parking space availability information in over 1000 cities in 30 countries;
- New Asian markets added: Japan and Korea;
- Existing coverage significantly increased in China.
TU Automotive Japan 2016, Tokyo, Japan - 18th October 2016
Parkopedia, the world's largest parking service provider, announced today a
further expansion of its global premium parking content coverage.
Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161017/429410-INFO
Recognizing the importance of the Asian markets, Japan and Korea have now
been added to Parkopedia's automotive service; giving clients an even more
comprehensive coverage.
The addition of these new areas takes Parkopedia's coverage to 75 countries
with over 100,000 off-street parking facilities in Asia alone. Collectively it
represents the world's largest automotive grade parking information database,
currently used by 14 automotive brands across Europe, the Americas and APAC.
James Wang, Parkopedia's Managing Director China, added "Since the opening
of our Shanghai office in 2014 Parkopedia has firmly established itself as the
parking services leader in China. We look forward to replicating this success
across Japan and Korea; with first customers already signed up".
Notes to Editors:
Parkopedia is the world's leading parking service provider used by millions
of drivers and organizations such as Apple, BMW, Coyote, Ford, Garmin, GM,
Jaguar, Land Rover, Peugeot, Sygic, TomTom, Toyota, Volvo and many others.
Parkopedia provides detailed static information on 50 million parking
spaces in 6000 cities in 75 countries; including real-time parking space
availability information in over 1000 cities in 30 countries.
The service allows drivers to find the closest parking to their
destination, tells them how much it will cost and whether the space is
available. Parkopedia also allows drivers to pay for parking online, through a
mobile app and in-car.
Further Enquiries:
Christina Onesirosan Martinez MBA MCIM
Marketing Director
Parkopedia
T: +44(0)7980-058760
E: christina@parkopedia.com
Source: Parkopedia
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