新たな旅行シリーズ「ワールドクラス」リストに向けてホストを募集:あなたにもチャンス

ワールドクラス

新たな旅行シリーズ「ワールドクラス」リストに向けてホストを募集:あなたにもチャンス

AsiaNet 66068(1282)

【ロンドン2016年10月17日PR Newswire=共同通信JBN】世界最大のバーテンダー大会、「ワールドクラス」バーテンダーオブザイヤー(WORLD CLASS Bartender of the Year)を支える頭脳集団が新たなミッションを開始した。究極の飲料リストを創出する世界の冒険である「ワールドクラス」リスト(The List by World Class)の作成である。

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161007/416456

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161007/416457

「ワールドクラス」リストは新しい旅行番組で、1つの大冒険は2カ月間に5カ国をカバーする。ワールドクラスはリストを作成(#MakeTheList)してホストを務める適任者を募集している。

夢の仕事と言えば、旅行が上位に来る。最高の料理、飲料と素晴らしい体験の組み合わせは、メディア界デビューのチャンスはさておき、適任者にまたとない機会を与える。

選ばれた者は誰でも、2カ月かけて5カ国を探検してその地の文化に没頭し、するべきこと、食べて飲むべき最高のものを発見する。しかし、このミッションは単独のものではなく、地元のワールドクラス・バーテンダーが各都市の穴場を案内してくれる。

ワールドクラスの撮影クルーが同行し、ホストが体験からインスピレーションを得て究極の飲料リストを創出するあらゆる旅程を撮影する。ジョニーウォーカー(JOHNNIE WALKER)スコッチウイスキー、タンカレーナンバーテン(TANQUERAY 10)ジン、ケテルワン(KETEL ONE)ウオツカのメーカーである大手アルコール飲料企業のディアジオが生み出したイニシアチブのワールドクラスは、人々がよりおいしく飲み、その過程で忘れられない体験ができるようにするという使命を負っており、それが「ワールドクラス」リストを作成する理由である。

「ワールドクラス」グローバルディレクターのジョアンナ・ダリー氏は「これは情熱的な旅行者が世界有数の胸躍らせる都市の隠された宝石を探検、発見する一生に一度の機会である。ワールドクラス・バーテンダーが最高の飲料をつくり出すだけでなく、都市が提供する最高の体験を与えられる内情に通じたコミュニティーでもあることをわれわれは知っている。ホストとワールドクラス・バーテンダーは力を合わせて、最高の飲料のリストを探検、創出して、世界と共有してもらいたい」と語った。

#MakeTheListのために選出された人物はカメラの前で自信にあふれ、知らない人に会うことをいとわず、そして最も大事なことだが、冒険心を持っていなければならない。

エントリーは簡単である。なぜ「ワールドクラス」リストのクルーに参加するべきかを示す15秒の映像クリップをInstagramアカウントにアップロードするだけでいい。説明に#MakeTheList @worldclass #contestを追加してInstagramの@worldclassをフォローすれば、エントリーは完了する。

予告編はhttps://www.youtube.com/watch?v=5xtdPPAmwLw で閲覧できる。

申請は10月10日から21日まで受け付ける。申請者は25歳から35歳に限定。申請に関する詳しい情報はMakeItWorldClass.com (http://www.makeitworldclass.com/ )を参照。

編集者注意

T+CコンペについてもMakeItWorldClass.com (http://www.makeitworldclass.com/ )を参照。

ディアジオの情報、イニシアチブ、ベストプラクティス共有の方法などについては、世界の責任ある飲み方(global responsible drinking)、資料(http://www.DRINKiQ.com )を参照。

人生を楽しもう、いつでも、どこででも。

ソース:WORLD CLASS

The Search is On for the Host Of Our New Travel Series: The List by World Class. Could You Be the One?

PR66068

LONDON, Oct. 17, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/--

     The minds behind the world's biggest bartender competition, World Class

Bartender of the Year, have begun a new mission: to form The List by World

Class, a global adventure to create the ultimate drinks list.

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161007/416456 )

     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20161007/416457 )

    The List by World Class is a new travel show that will cover five countries

in two months in one epic adventure - and World Class is searching for the

right person to #MakeTheList and become the host.

    When it comes to dream jobs, travel is up there. And the combination of

amazing experiences with the best food and drink - not to mention the chance to

crack a career in media - make this a once-in-a-lifetime opportunity for the

right person.

    Whoever is chosen will have two months to explore five countries, immerse

themselves in the culture, and uncover the best things to do, eat and drink.

They won't be alone on this mission, though - they will be guided through each

city's best-kept secrets by local World Class bartenders.

    The World Class film crew will be with them to capture every step of the

journey as they create the ultimate drinks list inspired by their experiences.

World Class, an initiative created by leading spirits company Diageo, makers of

JOHNNIE WALKER SCOTCH WHISKY, TANQUERAY 10 GIN and KETEL ONE VODKA, is on a

mission to inspire people to drink better and create unforgettable experiences

in the process, which is why it's compiling The List by World Class.

    World Class Global Director Johanna Dalley said: "This is a once in a

lifetime opportunity for a passionate traveller to explore and uncover hidden

gems in the world's most exciting cities. We recognise that World Class

bartenders don't just create the most amazing drinks - they are the in-the-know

community who can also serve up the best experiences a city has to offer.

Together we want the host and World Class bartenders to explore, create and

share with the world their list of the top drinks."

    The person selected to #MakeTheList will be confident in front of a camera,

comfortable meeting new people and, most importantly, have a sense of adventure.

    Entering is easy - just upload a 15-second clip to your Instagram account

demonstrating why you should join the crew on The List by World Class. Add

#MakeTheList @worldclass #contest to the description, and follow @worldclass on

Instagram to complete your entry.  

    Watch the trailer at https://www.youtube.com/watch?v=5xtdPPAmwLw

Submissions must be made between October 10 and 21, and applicants must be aged

between 25 and 35 years old. For more information on how to apply, visit:

MakeItWorldClass.com [http://www.makeitworldclass.com/ ]

    NOTES FOR EDITORS  

    

    For competition T+C visit MakeItWorldClass.com

[http://www.makeitworldclass.com/ ]

Visit Diageo's global responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com,

for information, initiatives, and ways to share best practice.

    Celebrating life, every day, everywhere.

    SOURCE: WORLD CLASS

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