ブラザー・スイスルーブ80年の歩み

ブラザー・スイスルーブ

ブラザー・スイスルーブ80年の歩み

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「サービスを提供することは収益よりも大切なことである」 - これは金属加工油メーカーであるブラザー・スイスルーブが設立80周年を迎えるにあたり、掲げたモットーです。すべては1936年に誕生した靴クリーム「Blaha-Glanz」から始まりました。それ以降、多くのことが起こりました。スイス、ハスレ・リュグソウの家族経営の会社は、地元の小さな企業から、世界規模で事業を展開する大企業へと成長しました。自社の技術センターでは、社員が研究開発に正面から取り組んでいます。そしてこの取り組みが先日得られた民間航空機のプロジェクトでの画期的な結果につながりました。

当社の前身であるBlaser+Co. AGが初めて生産を成功させた製品は撥水性のある靴クリーム「Blaha-Glanz」でした。この製品は、周辺地域の農家の方に販売されました。世界経済が危機的状況下にあった1936年、ウィリー・ブラザーは現在のブラザーグループの基礎を築きました。絵画の取引を学んだ20歳のウィリーは学んだことを活かせる仕事を見つけられず、実家で社員一人の会社を立ち上げました。この会社でウィリーは特に農業向けの潤滑油や化学技術製品を生産していました。戦争が続く中原料が不足していたため、忍耐こそが当時の風潮でした。

ウィリーの会社が好転し始めたのは、終戦後でした。顧客基盤が農家だけでなく、機械工場や建設業界、木材や金属加工業界、第一次産業の工場へと拡大しました。「会社を立ち上げた時と同じパイオニア精神を示すことで、会社を拡大し続け、製造工場を増やし近代化し続け、研究開発の水準を引き上げ続けるため、たゆまぬ努力を行ってきました」とウィリーの孫であり現社長であるマーク・ブラザーは話します。

1974年、ピーター・ブラザー(2010年より取締役会会長)は父ウィリーよりバトンを受け継ぎ、2代目社長に就任しました。機械エンジニアとして、ピーターは自社の製品ラインに金属加工を取り入れ、ヨーロッパをはじめとする海外への販売拠点の拡大に乗り出しました。世界展開に向け、社名もブラザー・スイスルーブに変更されました。1981年にはニューヨーク州ゴーシェンにブラザー・スイスルーブ・インクが設立されました。1995年と1996年には、ドイツ、チェコ、日本に子会社が設立されました。現在、ブラザー・スイスルーブは世界約60ヵ国に子会社と代理店を有しています。また、スイスで業務に従事している300名の社員を含め、計600名の社員を擁しています。

ブラザー・スイスルーブは、2016年11月17日から22日に東京で開催されるJIMTOF2016(日本国際工作機械見本市)に出展する予定です(ブースE6007、ホール東館)。

(日本語リリース:クライアント提供)

80 Years of Blaser Swisslube

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HASLE-RUEGSAU, Switzerland, Oct. 13, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

"Serving comes before earning" - This is the customer-focused corporate value

under which the Swiss lubricant manufacturer Blaser Swisslube is celebrating

its 80th company anniversary. It all started back in 1936 with "Blaha-Glanz" -

a shoe polish. Since then, the company has grown from a small regional business

into a global player. In the company's own Technology Centre, the focus is

squarely on research and development. This focus has resulted in a breakthrough

being achieved in a current civil aviation project.

The first successful product produced by the former Blaser+Co. AG was

Blaha-Glanz, a water-repellent shoe polish that was sold on the surrounding

farms. Willy Blaser laid the foundation for today's company group in the crisis

year 1936. As a 20-year-old who had been unable to find work in the painting

trade he had trained in, he founded a one-man company in his parent's house in

Hasle-Ruegsau where he produced lubricants and chemical-technical products

especially for agriculture. Perseverance was the order of the day due to the

shortage of raw materials during the war years.

The real upturn in the company's fortunes began after the war when the customer

base expanded to include besides farmers, mechanical workshops, the

construction industry, the wood and metal processing industries and the first

industrial factories. "With the same pioneering spirit that was present when

the company was founded, tireless work was done to continue to expand the

company, to increase and modernise the manufacturing facilities, as well as to

increase the level of research and development," explains the grandson and

current Managing Director, Marc Blaser.

Fast forward to 1974 when Peter Blaser, (Chairman of the Board of Directors

since 2010), picked up the baton to become the second generation of the Blaser

family to manage the company. As a trained mechanical engineer, he introduced

and added metal processing in the company's repertoire as well as establishing

and expanding the sales network in Europe and further afield. Owing to the

international orientation and ambitions of the company, the corporate name was

also changed to Blaser Swisslube during this time. In 1981, Blaser Swisslube

Inc. was founded in Goshen, New York. In 1995 and 1996, subsidiaries in

Germany, the Czech Republic and Japan followed. Today, Blaser has its own

subsidiaries and agents close to its customers in around 60 countries across

the globe and employs a total of 600 employees.

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