ACミランとディーゼルが新たな提携を発表

ACミラン

ACミランとディーゼルが新たな提携を発表

AsiaNet 65982

ミラノ(イタリア)、2016年10月11日/PRニュースワイヤー/ --

バルバラ・ベルルスコーニ:「ヨーロッパの他の一流クラブに続いてより若者向けの市場に訴えるための戦略的提携」

レンツォ・ロッソ:「私の、家族の、そしてディーゼルの長年の夢の実現」

ディーゼル(Diesel)は今後3年間、イタリアの伝説的サッカークラブ、ACミラン(AC Milan)のスタイルパートナー(Style Partner)になり、「サッカー競技場外」でACミランの衣服を支給することになります。それぞれ世界的に展開するイタリアのアイコンには、団結心、勇敢な態度、勝利への決意という、DNAに根付いた共通の価値観があります。これらはスポーツそのものに対する無条件の情熱、これまでのACミランとディーゼルのそれぞれの分野で支えとなり、常に両者を新たな高みに駆り立ててきた情熱と調和しています。アジアやアラブ首長国連邦と同じようにイタリアやヨーロッパにおいても強固な世界的リーダーシップを持つ二つのブランドです。

  (ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160930/413850LOGO )

  (ロゴ: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160930/413878LOGO )

ディーゼル創立者、レンツォ・ロッソはこう述べています:「私の、家族の、そしてディーゼルの長年の夢が実現します。ディーゼルとACミランの長い旅は本質的に結びついています。我われは共に象徴的で、精神が類似し、世界的に反響のあるイタリアのトッププレイヤーであり、プライド、情熱、勇気の夢で団結するのです。このコラボレーションを風刺、革新、現代性で推進するユニークなものにしたいと考えています」

ACミラン副社長兼CEOのバルバラ・ベルルスコーニは、次のように述べました。「私は赤と黒の色と共に育ったので、つねにそれらを第二の皮膚のように感じていました。それが私の情熱になりました。ACミランとディーゼルを提携に導いたのと同じ情熱です。ディーゼルは、ヨーロッパの他の一流クラブに続いてACミランが訴えかけ、手を伸ばしているのと同じ、より若者向けの市場を目指すファッション界におけるダイナミックな国際的企業です」

ACミランについて

117年前からACミランはサッカー、エンターテイメント、興奮、成功の代名詞となっています。赤と黒は、サッカー史上最多の国際的トロフィーを獲得したクラブの一つです。1899年の創立以来、ACミランはリーグ優勝18回、イタリア杯5回、チャンピオンズリーグ7回、カップウィナーズカップ2回、UEFAスーパーカップ5回、インターコンチネンタルカップ3回、リーグスーパーカップ6回、FIFAクラブワールドカップ1回を獲得しています。今日では、ACミランは世界中の数百万の人々のためのスポーツイベントをプロデュースするエンターテイメントのリーディングカンパニーです。

ディーゼルについて

ディーゼルは、ジーンズ、衣類、アクセサリーのさまざまなコレクションを製造する国際的ライフスタイルブランドです。1978年の創立以来、ディーゼルはデニムの優れたパイオニアから高級カジュアルウェアへと進化を遂げ、まさしく既存の高級品市場に取って代わりました。その成長にも関わらず、情熱、個性、自己表現のブランドというディーゼルの哲学は変わりません。

情報源:ACミラン

(日本語リリース:クライアント提供)

AC Milan and Diesel Announce a New Partnership

PR65982

MILAN, Oct. 3, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

          Barbara Berlusconi: "Strategic partnership to reach out to the younger

market, following the path of other top European clubs"

     Renzo Rosso: "A long-time dream coming to life, for me and my family, for

Diesel"

    Diesel becomes the Style Partner of legendary Italian AC Milan football

club for the next 3 years, when Diesel will be dressing the AC Milan team

"off-field". These two Italian icons, each with its own global presence, share

many of the same values rooted in their DNA: team spirit, brave attitude, and

the will to win. These are matched with an unconditional passion for the sport

itself, a passion AC Milan and Diesel has lived throughout their entire path,

in their respective fields and that has always driven them in reaching new

heights. Two brands with a worldwide solid leadership, as strong in Italy and

Europe as it is in Asia and United Arab Emirates.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160930/413850LOGO )

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160930/413878LOGO )

    Thus Renzo Rosso, Diesel's Founder : "This is a long-time dream coming to

life, for me,  for my family, for Diesel. The extraordinary journeys of Diesel

and AC Milan are intrinsically linked: we are two major Italian players,

iconic, similar in spirit, with global resonance, and we are teaming up around

a dream of pride, passion and bravery. We want to make this collaboration

unique, fueled with irony, innovation and modernity."

    "I grew up with the red and black colours. I've always felt they were like

a second skin. They've become my passion - the same passion that has driven AC

Milan and Diesel to set up this partnership. Diesel is a dynamic, international

company in the fashion world, oriented towards the younger market, the same one

AC Milan appeals to and reaches out to, following the path of other top

European clubs," said AC Milan Vice-President and CEO Barbara Berlusconi.

    About AC Milan

    For one hundred and seventeen years AC Milan has been synonymous with

soccer, entertainment, emotion and success. The red and black is one of the

clubs that won the largest number of international trophies in the history of

soccer. Since its founding in 1899, AC Milan has won 18 League Championships, 5

Italian Cups, 7 Champions League, 2 Cup Winners' Cup, 5 European Super Cups, 3

Intercontinental Cups, 6 League Super Cups, 1 FIFA Club World Cup. Today AC

Milan is a leading entertainment company producing sporting spectacles for

millions of people around the world.

    About Diesel

    Diesel is an innovative international lifestyle brand, producing a

wide-ranging collection of jeans, clothing and accessories. Since its creation

in 1978, Diesel has evolved from being a leading pioneer in denim into premium

casual wear, becoming a true alternative to the established luxury market.

Despite its growth, Diesel's philosophy has remained the same: a brand standing

for passion, individuality and self-expression.

    SOURCE: AC Milan

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中