伝統的マンハッタンに実験的ブレンデッド・スコッチ?
伝統的マンハッタンに実験的ブレンデッド・スコッチ?
AsiaNet 65709
エディンバラ(英国)、2016年9月13日/PRニュースワイヤー/ --
スコットランド高地からニューヨークのダウンタウンへ、ジョニーウォーカー(Johnnie Walker)の新たなエクスペリメンタルウイスキー・シリーズ初の非伝統的製法によるブレンドに、米国のミクソロジー専門家も大満足。
伝統的マンハッタン・カクテルで、ジョニーウォーカーの新しい実験的スコッチブレンドを従来のアメリカのライウイスキーの代わりに使うと、ニューヨークで非常に影響力のあるミクソロジストとバーテンダー各氏から全面的支持を受けました。
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160912/406466 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160912/406467 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160912/406468 )
ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ(Johnnie Walker Blenders' Batch)は、エクスペリメンタルウイスキーの新シリーズで、ファーストリリースのジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・レッドライフィニッシュ(Johnnie Walker Blenders' Batch Red Rye Finish)はアメリカンウイスキーの際立つ風味にインスパイアされています。マスターブレンダーのジム・ベヴァリッジ率いるウイスキーメーカーの小さなブレンド専門家チームが作り出したものです。
スコットランドでは、ブレンディングチームが常に数百のフレーバー実験を行っており、ウイスキーファンにとってこれらの成果を味わう初めてのチャンスはレッドライフィニッシュです。
ストレートでも楽しめますが、特に家庭でのカクテルに完璧に合うよう作られたレッドライフィニッシュのリリースを記念して、ジョニーウォーカーのブレンダー、エマ・ウォーカーは新しいスコッチブレンドをアメリカの従兄弟たちと比べるため、エジンバラからマンハッタンの発祥地までの旅をしました。彼女の冒険は「ブレンダーズバッチ:ニューヨークのエマのレッドライ」(Blenders' Batch - Emma's Red Rye In New York)と題するスコッチウイスキーメーカーの新作映画で見ることができます。
食品・飲料博物館(Museum of Food and Drink)の創設者兼館長で、最先端を行くブッカー・アンド・ダックス(Booker and Dax)のオーナーであるデイヴ・アーノルド、ブルックリンにあるメロディー・レーンズ・ボウリング場(Melody Lanes Bowling Alley)の伝説のバーテンダーで哲学者のピーター・ナポリターノ、マンハッタン、イーストビレッジのアモール・イ・アマルゴ(Amor y Amargo)でビバレッジディレクターを務めるビターズとミクソロジーの専門家、サザー・ティーグの各氏の目と鼻と味覚の前に、エマはためらいがちにレッドライフィニッシュを差し出しました。
そしてエマはこう言いました。「わが社で作るどのブレンドも誇りに思っており、人がその品質でジョニーウォーカーを選ぶことも分かっています。このブレンドはすべてのスコッチの特性を融合し、アメリカンオークカスクのファーストフィルで熟成したライカスクフィニッシュとなっています。誰も予想しないものだと思いますので、その道の方々の本当のご意見を直接伺いたかったのです。少し緊張していました・・・ニューヨークの一流ミクソロジー専門家に伝統的アメリカンウイスキーの代わりにジョニーウォーカーブレンドを使ったマンハッタンの承認を求めるわけですから。でも、幸いなことに実にうまく行きました」
映画では、鋭い論評と意見で知られるデイヴ・アーノルドは確信し、「マンハッタンと似ていて、スコッチを使ったロブロイと呼ばれる古くからの飲み物がありますが、私は好きではありません。しかし、このレッドライフィニッシュのマンハッタンは「本物の」マンハッタンのようですし、美味しいです」とコメントしました。一方のサザー・ティーグは、「このウイスキーには夢中ですよ」と付け加えました。
「ブレンダーズバッチ:ニューヨークのエマのレッドライ」は、同ブランドが作家、監督、写真家、フィルムメーカーなどのストーリーテラーによる世界的ネットワークを利用して人々に積極性と進歩の感動的なストーリーを語らせているジョニーウォーカーのストーリーライン・イニシアティブの一環として作成されました。
フィルムメーカーのオリバー・ヴュルフェルはこの映画のキャラクターに魅了され、こう語りました。「この映画の人物たちの豊かさは、私に全く新しい世界を見せてくれました。レッドライフィニッシュのようなウイスキーを作り出す驚くほどの複雑さと職人技を発見したり、デイヴ、ジャック、サザーのようなレジェンドの手にかかるとどうなるかをエマが考えたりするのを見るのは驚きでした。語るに足る素晴らしいストーリーです」
ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・レッドライフィニッシュは、同ブランドの故郷スコットランドで行われている数百ものフレーバー実験の成果の一つです。ファーストフィルのバーボンカスクで寝かせ、ライのカスクで仕上げたモルト/グレーンウイスキーなどです。レッドライフィニッシュに行き着くまでには、203種のモルト/グレーンウイスキーのサンプルを検証する50以上の実験を経ており、それは強くフレッシュな果実の香りのカードゥシングルモルト、ポート・ダンダス産のクリーミーなバニラグレーンウイスキーなど、わずか4種のウイスキーのブレンドを使って作り上げられました。
ジム・ベヴァリッジは、こう述べました。「ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・レッドライフィニッシュは、1990年代にケンタッキー州ルーイビルでバーボンとライの仕事をしていた時、私自身が最初にアメリカンウイスキーの強い風味に魅せられたことからインスピレーションを得ました」
「ブレンデッド・スコッチウイスキーを作るとき、我われは『バーからさかのぼって』(from the bar back)と考え、ストレートでも、オンザロックでも、またエマのレッドライフィニッシュ・マンハッタンのような非の打ちどころのないスコッチベースのカクテルのベースとしても、バーテンダーや家庭の人々が完璧なウイスキーを手元に置けるようにしています」
「レッドライフィニッシュの場合、結果は信じがたいほど現代風のウイスキーになりました。滑らかで、甘くて、軽い口当たりに仕上げてあり、最高の伝統的アメリカンウイスキーの風味にインスパイアされ、刺激を加えたスコッチの複雑な特徴だと私は感じます」
ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・シリーズは、技とブレンディングチームをつき動かしている果てしない風味の追及を明らかにしました。蒸留条件、使用する樽とグレーンの種類、カスクフィニッシュや並外れた新しい風味を追及するウイスキーづくりの他の要素の研究など、ジョニーウォーカーのブレンダーが行っているフレーバーの実験は常に数百あります。
ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・レッドライフィニッシュは9月、50か国以上において、推奨小売価格20ユーロで発売になります。
運命を左右するエマのマンハッタンの冒険映画は、こちらからご覧になれます:
ご家庭で完璧なレッドライフィニッシュ・マンハッタンを作る方法:
ミキシンググラスかカクテル・シェーカーいっぱいに氷を入れ、ジョニーウォーカー・ブレンダーズバッチ・レッドライフィニッシュ2オンスにスイート・ベルモット1/2オンス、ドライ・ベルモット1/2オンス、アンゴスチュラ・ビターズ2滴を加えます。20秒間ほどよくかき混ぜてから、カクテルグラスに濾して注ぎます。エッセンシャルオイルが浸出するように、チェリーまたはツイストしたレモンピールを直接カクテルに加え、出します。
編集者への注記:
ディアジオについて
ディアジオは世界の大手アルコール飲料企業で、その優れたブランドコレクションには、ジョニーウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナン、ウインザーなどのウイスキー、スミルノフ、シロックなどのウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスが含まれます。
ディアジオはロンドン証券取引所(銘柄コードDGE)、ニューヨーク証券取引所(同DEO)で上場され、世界180カ国以上で製品を販売しています。ディアジオおよび同社社員、ブランド、業績に関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )をご参照ください。ディアジオの情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては、責任ある飲酒を促進する同社のグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )をご参照ください。
人生を楽しもう、いつでも、どこででも。
JOHNNIE WALKER、KEEP WALKINGの用語、Striding Figureデバイスとその関連ロゴは、John Walker & Sons 2016の商標です。
節度を持って、ジョニーウォーカーの飲酒を。
DRINKiQ.com
ソース:Johnnie Walker
(日本語リリース:クライアント提供)
An Experimental Blended Scotch…in a Classic Manhattan?
PR65709
EDINBURGH, Scotland, Sept.13, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- From the Scottish Highlands to Downtown, NYC, the first unorthodox blend in a
series of new experimental whiskies from Johnnie Walker gets two thumbs up from
US mixology experts.
A new, experimental Scotch blend from Johnnie Walker has been given an
enthusiastic thumbs up by some of New York's most influential mixologists and
bartenders when it replaced traditional American rye whiskey in a classic
Manhattan cocktail.
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160912/406466 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160912/406467 )
(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160912/406468 )
Johnnie Walker Blenders' Batch is a new range of experimental whiskies and
the first release, Johnnie Walker Blenders' Batch Red Rye Finish, is inspired
by the bold flavours of American whiskey. It was created by the whisky maker's
small team of expert blenders, led by master blender Jim Beveridge.
At any one time there are hundreds of ongoing flavour experiments being
carried out by the blending team in Scotland, and Red Rye Finish is whisky
fans' first chance to taste the results of some of these.
To mark the release of Red Rye Finish, which can be enjoyed neat but was
designed specifically to create perfect cocktails at home, Johnnie Walker
blender Emma Walker journeyed from Edinburgh to the home of the Manhattan to
see how the new Scotch blend stacks up against its American cousins. Her
adventure can be seen in a new film from the Scotch whisky maker entitled:
Blenders' Batch - Emma's Red Rye In New York.
A tentative Emma put Red Rye Finish before the eyes, noses and palates of
some of New York's most influential mixologists and taste-makers including Dave
Arnold, founder and president of the Museum of Food and Drink and owner of the
cutting edge Booker and Dax; legendary bartender-cum-philosopher Peter
Napolitano of Brooklyn's Melody Lanes Bowling Alley; and bitters and mixology
expert Sother Teague, beverage director at Amor y Amargo in Manhattan's East
Village.
Emma said: "We're proud of every blend we make and know that people choose
Johnnie Walker because of its quality. This blend combines all the
characteristics of Scotch, matured in first fill American Oak casks with a Rye
Cask finish. That's something I think people won't expect and I wanted
truthful, face-to-face feedback from the people in the know. I was a bit
nervous - getting the approval of New York's top mixology experts for a
Manhattan featuring a Johnnie Walker blend instead of traditional American
whiskey but, happily, it went really well."
In the film, Dave Arnold - well known for his whip-smart commentary and
opinion - is in no doubt: "There's an old drink called a Rob Roy which is like
a Manhattan but made using Scotch and I hate that drink. But this Red Rye
Finish Manhattan drinks like a 'real' Manhattan. It's delicious." While Sother
Teague added: "I'm really into this whisky."
Blenders' Batch - Emma's Red Rye In New York has been made as part of the
Storyline initiative from Johnnie Walker that sees the brand working with a
global network of storytellers - including writers, directors, photographers
and filmmakers - to give people a voice to tell inspiring stories of positivity
and progress.
Filmmaker Oliver Wuerffell was fascinated by the film's characters: "The
richness of the personalities in the film revealed a completely new world for
me. Like discovering the incredible complexity and craft that goes into
creating a whisky like Red Rye Finish, or seeing how Emma thinks about how it
will work in the hands of legends like Dave, Jack and Sother was amazing. It's
a great story to be able to tell."
Johnnie Walker Blenders' Batch Red Rye Finish is one of the results of
hundreds of ongoing experiments into flavour that take place at the brand's
home in Scotland. It includes malt and grain whiskies aged in first-fill
bourbon casks and finished in rye casks. It took more than 50 experiments
exploring 203 malt and grain whisky samples to hit upon Red Rye Finish and it
was created using a blend of just four whiskies, including Cardhu single malt
for its vibrant, fresh fruitiness, along with creamy, vanilla grain whisky from
Port Dundas.
Jim Beveridge said: "Johnnie Walker Blenders' Batch Red Rye Finish is
inspired by my own fascination with the bold flavours of American whiskies
which first developed while I was working with bourbons and ryes in Louisville,
Kentucky in the 1990s.
"When making blended Scotch whisky, we like to think 'from the bar back',
ensuring bartenders and people at home have the perfect liquids at hand to
serve neat, on the rocks, or as the foundation of a flawless Scotch-based
cocktail - such as Emma's Red Rye Finish Manhattan.
"In the case of Red Rye Finish, the end result is an incredibly
contemporary whisky. It is smooth, sweet and deliberately light - to my mind,
the complex character of Scotch given an exciting twist inspired by the best
traditional American whiskey flavours."
The Johnnie Walker Blenders' Batch range lifts the lid on the skill and
never-ending pursuit of flavour that drives the blending team. At any one time,
there are hundreds of experiments into flavour being carried out by the Johnnie
Walker blenders which include the study of distillation conditions, the types
of wood and grain used, cask finishes and other elements of whisky-making in
the pursuit of exceptional new flavours.
Johnnie Walker Blenders' Batch Red Rye Finish is available from September
in more than 50 countries with an RRP of EUR20.
You can watch the film of Emma's make-or-break adventure in Manhattan here:
To make the perfect Red Rye Finish Manhattan at home:
Fill a mixing glass or cocktail shaker with ice, combine 2oz. Johnnie
Walker Blenders' Batch Red Rye Finish with 1/2oz. sweet vermouth; 1/2 oz. dry
vermouth and two dashes of Angostura bitters. Stir well, for about 20 seconds,
then strain into cocktail glass. Add cherry or twist lemon peel directly over
drink to release essential oils, and serve.
Notes to Editors:
About Diageo
Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding
collection of brands including Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and
Windsor whiskies, Smirnoff and Ciroc vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don
Julio, Tanqueray and Guinness.
Diageo is listed on both the London Stock Exchange (DGE) and the New York
Stock Exchange (DEO) and our products are sold in more than 180 countries
around the world. For more information about Diageo, our people, our brands,
and performance, visit us at http://www.diageo.com. Visit Diageo's global
responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com, for information,
initiatives, and ways to share best practice.
Celebrating life, every day, everywhere.
The JOHNNIE WALKER and KEEP WALKING words, the Striding Figure device and
associated logos are trademarks (c) John Walker & Sons 2016.
Enjoy Johnnie Walker responsibly.
DRINKiQ.com
Source: Johnnie Walker
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