世界最大のモビリティー見本市の第66回IAA国際商用車ショーがハノーバーで開幕

ドイツ自動車工業会

世界最大のモビリティー見本市の第66回IAA国際商用車ショーがハノーバーで開幕

AsiaNet 65844(1207)

【ハノーバー、ベルリン(ドイツ)2016年9月22日PR Newswire=共同通信JBN】

ウィスマン会長:新しいアイデアがこの業界を推進している

ドイツ自動車工業会(VDA)のマティアス・ウィスマン会長は「われわれは大きな変化の時代に生きている。その変化を形作っているのは企業である。IAA国際商業車ショーで330以上のワールドプレミアと100以上の欧州プレミアが登場した。IAAの訪問者は日々のイノベーションの成果に驚嘆するだろう。輸送、流通、モビリティーにとって世界で最も重要な見本市には50カ国以上から2000以上の展示者が参加し、最も国際的なものになった」と強調した。同氏はハノーバーで開催された第66回IAA国際商業車ショーの開会式で、政界や業界の約700人の高官や幹部に語った。ウィスマン会長はニーダーザクセン州のシュテファン・ワイル首相と欧州委員会のギュンター・オッティンガー委員(デジタル経済・社会担当)とともに第66回IAA商業車ショーを開幕した。連邦政府のアレクサンドル・ドブリント交通・デジタルインフラ相は連邦交通インフラストラクチャー計画に関する連邦議会での審議が終了後、直ちに展示会を訪れる。

ウィスマン会長は「IAAは、車両から交通、流通まで、さらにトラック、バン、バス、トレーラーのメーカーから多くの中規模サプライヤーまで、業界におけるあらゆるバリュークリエーション・チェーンを横断するユニークな組織である。IAAは新規設立の企業など新しいグループにも開放されている」と強調した。

ドイツ自動車産業の労働力の4分の1、すなわち約18万人の従業員は商用車部門で働いている。ウィスマン会長はドイツの産業競争力強化を目指すAlliance for the "Future of Industry"(「産業の将来」のためのアライアンス)で、VDAと他の協会およびIG Metallとが緊密に協力していることに注意を喚起した。このため、IAAは、このアライアンスが9月25日までドイツ全土で開催した「Week of Industry」の重要な参加メンバーだった。

ウィスマン会長は、商用車によってわれわれは多方面で快適な日常生活を楽しむことができると、商用車の決定的な経済的重要性を強調、「商用車は年間1人当たり99リットルのビールをショップに届けている。靴、書籍、衣類であろうが、電子商取引の売上高は2000年に比べ17倍に増加した。バンがなければこれは想像もできなかった」と語った。若い世代ですら商用車が提供するロイヤルサービスから恩恵を受けていることについて、ウィスマン会長は「なぜなら、バスが毎日270万人の子供を学校や家庭に送り届けているからである。若者が卒業すると、当然ながら商用車が新しい家への最初の引っ越しを手伝ってくれる。年間約200万件の引っ越しが商用車の助けを受けて行われている」と説明した。

しかし、商用車はしばしば危険な状態や緊急時における「応急手当車両」ともなる。救急車や救助サービスは年間1170万回出動し、消防トラックは年間20万件以上の火災を消火している。

ウィスマン会長は「商用車がなければ生活は中世に引き戻されることになる。ごみ収集、道路掃除、冬季の道路除雪など一切できなくなる。明白なことに、商用車なしの生活は快適でもないし安全でもない」と語った。

会長は、現代の商用車に装備されている高度な安全装置を指摘した。例えば横滑り防止装置(ESP)、車線逸脱防止支援システム、緊急ブレーキ支援システムは現在、標準装備となっている。会長は、これは道半ばにすぎないとし「もっと必要である。長期目標は明白である。自動化による無事故ドライブである。多機能カメラ、レーダー、超音波は有用である。これら多くのイノベーションを今回のショーで見ることができる。自動運転はこのIAAの最優先事項であり、極めて重要な目標である」と語った。

次に重要なものはコネクティビティーである。会長は「将来、車両は交通全体と接続される。車両は互いにリアルタイムで、交通渋滞や嵐の可能性を知らせ合うことになる。400以上のセンサーが現在のセミトレーラーですでに使用され、データを収集している。車両は1億行に上るソフトウエアを開発しており、これはジェット機よりも多い」と語った。

会長はコネクティビティーが交通をより安全かつより効率的にすると指摘、「プラトゥーニング、すなわちフリーウエー上で電子的に接続されたトラックのコンボイは燃料および二酸化炭素(CO2)排出で最大10%を削減する」との例を挙げた。デジタル化された貨物積載所は空荷を最小限に抑えることに役立つ。予定走行時間を厳密に算出することによって、高速道路出入り口や配送センターでのより効率的な時間帯の利用が可能になる。特にドライバーはデジタル化の恩恵を受ける。会長は「高速道路沿いで無料駐車スペースを探す面倒がなくなる。完全にコネクテッドされたトラックは事前にオンラインで駐車地点を予約できる」と語った。

自動化とコネクティビティーの長所を全面的に活用するため、法的枠組みは開発に追い付かなければならない。「包括的な欧州ソリューション」がデジタルインフラを拡大し、データセキュリティー問題に対処するために、特に必要である。会長はギュンター・オッティンガー委員(デジタル経済・社会担当)の支援に謝意を表明し「われわれ欧州が国境を越えて協力すれば、われわれは望み通りにデジタル変革の形成に参加するチャンスがある」と強調した。

ウィスマン会長は貨物輸送のCO2排出量をさらに削減するには強調した取り組みも必要であるとし「欧州の商用車メーカーはこの問題で具体的な提案をしてきた。包括的かつ統合的アプローチは新しいトラックのCO2排出量を2020年までに、2005年と比較してさらに20%削減させることができる。これを実現するには、輸送および流通におけるすべてのプレーヤーが協力しなければならない。また、われわれは際限のない官僚的規制ではなく、実績のある市場動向を支持していることは明白である」と語った。

会長は「ドライブトレインに関し、われわれは将来、広範な混合型を体験することになる。ディーゼルは今後も長距離輸送で主要な役割を果たしていく。最新の廃棄後処理技術はディーゼルを効率的かつ経済的にするだけでなく、クリーンにもする。現在のEuro VIトラックとバスは極めて低いレベルの汚染物質を排出する道路上のスターである」と語った。

会長は同時に、代替パワートレインがますます重要になっていると語った。例えば天然ガスはすでにバスで使用されており、トラックのCO2排出量軽減の可能性を提供した。しかしながら、優れたタンクや供給インフラは幅広い展開にとって不可欠である。

会長は「ハイブリッドおよび電気駆動も、特に配送や地元流通に使用される軽商用車において、ますます重要になっている。なぜなら電子商取引の拡大に伴い、大都市が依然として拡張し続けているからである。コネクティビティーと電動モビリティーが一緒になって、都市物流は将来、より速く、排出量なしになる」と強調した。

会長は「気候防衛を真剣に考える人はまた、ロングトラックを真剣に受け止めなければならない」と語った。ドイツで現在行われている野外実験は全体的に肯定的な結果を生み出している。輸送される貨物1トン当たりCO2の最大25%が削減される。さらに鉄道から道路への移行はなかった。ウィスマン会長は「重要で説得力のある発見があった。われわれはドイツで、すなわち野外実験でその価値をすでに実証した認可を受けた道路網上での通常の運用を必要としている。この道路網は拡大することが可能である」と語った。

ハノーバーのシュテファン・ショストク市長からの歓迎あいさつに続き、「Commercial vehicle 4.0: networker between markets and people(コネクテッドカー4.0:市場と人々を結ぶネットワーク)」のトピックでディスカッションが行われ、これにはギュンター・オッティンガー欧州委員(デジタル経済・社会担当)、シュテファン・ワイル(ニーダーザクセン州首相)、フランク・アペル(DPDHL Group最高経営責任者(CEO))、ウォルフガング・ベルンハルト(Daimler AGの取締役、Daimler Trucks & Buses責任者)、アンドレアス・レンシュラー(フォルクスワーゲン取締役(商用車担当))の各氏が参加した。ディスカッションに続き、展示会の公式徒歩見学が行われた。

▽問い合わせ先

Eckehart Rotter

German Association of the Automotive Industry (VDA)

Press Department

Tel.: +49 30 897842-120

E-mail: rotter@vda.de

ソース:German Association of the Automotive Industry (VDA)

66th IAA Commercial Vehicles in Hannover - The World's Largest Mobility Trade Show Opens its Doors

PR65844

HANNOVER and BERLIN, Germany, Sept. 22, 2016 / PRNewswire=KYODO JBN/ --

-  Wissmann: New Ideas are Driving This Industry

    "We are living in times of huge change - and it is the companies that are

shaping it - with more than 330 world premieres and over 100 European premieres

at the IAA Commercial Vehicles. New ideas are driving this industry. Here at

the IAA, visitors can marvel at the fruits of daily innovation. With more than

2,000 exhibitors from over 50 countries, the world's most important trade show

for transport, logistics and mobility is more international than ever,"

stressed Matthias Wissmann, President of the German Association of the

Automotive Industry (VDA). He was speaking to around 700 high-ranking guests

from politics and business at the opening ceremony of the 66th IAA Commercial

Vehicles in Hannover. Wissmann opened the 66th IAA Commercial Vehicles jointly

with Stephan Weil, State Premier of Lower Saxony, and Gunther Oettinger,

European Commissioner for Digital Economy and Society. Alexander Dobrindt,

Federal Minister of Transport and Digital Infrastructure, will visit the

exhibition immediately following the Bundestag debate on the Federal Transport

Infrastructure Plan.

    Wissmann emphasized, "The IAA is a unique cross-section of the entire

value-creation chain in the industry, from the vehicles all the way to

transport and logistics; from the manufacturers of trucks and vans, buses and

trailers all the way to the many medium-sized suppliers. The IAA is also

opening up to new groups such as business startups."

    One quarter of the workforce in the German automotive industry, i.e. around

180,000 employees, work in the commercial vehicle sector. Wissmann drew

attention to the close cooperation of the VDA with other associations and IG

Metall in the Alliance for the "Future of Industry" with the aim of

strengthening industrial competitiveness in Germany. This IAA was therefore an

important part of the "Week of Industry" being organized by the alliance right

across the country until September 25.

    Wissmann underscored the crucial economic significance of commercial

vehicles, which enable us to enjoy the many agreeable aspects of daily life:

"Commercial vehicles bring 99 liters of beer to the shops per person per year.

Whether you're talking about shoes, books or clothes - the turnover in

e-commerce has increased to 17 times what it was in 2000. That would be

inconceivable without vans." Even the young generation was benefiting from the

loyal service provided by commercial vehicles, Wissmann explained, because

every day buses take 2.7 million children to school and home again. And once

youngsters have left school, commercial vehicles naturally help in their first

move to a new home. Around 2 million removals are carried out every year with

the help of commercial vehicles."

    But commercial vehicles are also often "first aiders" in hazardous

situations and emergencies. Ambulance and rescue services make over 11.7

million journeys per year, and fire trucks extinguish over 200,000 fires

annually.

    Wissmann stressed, "A life without commercial vehicles would pretty much

put us back in the Middle Ages - no garbage collection, no street cleaning, no

clearing of roads in winter. Clearly, life without commercial vehicles would

not be more comfortable or safer."

    He pointed out the high level of safety equipment in modern commercial

vehicles. For instance ESP (electronic stability program), the lane departure

warning and the emergency braking assistant were now fitted as standard.

However, he added, that was only an intermediate stage, saying, "We want far

more. The long-term goal is obvious: accident-free driving due to automation.

Multi-function cameras, radar and ultrasound sensors will help. Many of these

innovations can be seen during the show. Automated driving is a first,

eminently important, focus of this IAA."

    Another important complex was connectivity: "In the future the vehicles

will be connected with the whole world of traffic. They will inform one another

in real time of a possible traffic queue or a storm. Over 400 sensors are

already used in modern semitrailers to collect data. They create 100 million

lines of software - which is more than in a jet," explained the VDA President.

    Connectivity would make transport even safer and more efficient, he said,

and gave the following examples: "Platooning, that is, convoys of

electronically connected trucks on the freeway, can bring about savings of up

to 10 percent in fuel and CO2 emissions." Digital freight exchanges could help

further minimize empty trips. Exact calculation of expected journey times would

enable more efficient use of the time slots at ramps and loading docks. And not

least the driver would benefit from digitization: "It would put an end to the

often tiresome search for a free parking space along the freeway, as the fully

connected truck will reserve its parking spot in advance online," Wissmann said.

    For the advantages of automation and connectivity to be fully utilized, the

legal framework would have to keep up with developments. "Comprehensive

European solutions" would be needed in particular for expanding the digital

infrastructure and addressing data security issues. Wissmann thanked Gunther

Oettinger, European Commissioner for Digital Economy and Society, for his

support: "Only if we in Europe cooperate across borders will we have the chance

to join in shaping the digital transformation as we want it to be," Wissmann

stressed.

    Concerted efforts were also required for further reduction of CO2 emissions

from freight traffic, Wissmann said: "The European commercial vehicle

manufacturers have presented specific proposals on this topic. A comprehensive,

integrated approach can bring down the CO2 emissions from new trucks by another

20 percent compared to 2005 levels by 2020. For this to happen, all the players

in transport and logistics must pull together. It is also clear that we are

backing the proven market forces instead of endless bureaucratic regulations."

    "Regarding drive trains we will experience a broad mix in the future.

Diesels will continue to play a key role in long-distance traffic. The latest

exhaust aftertreatment technology makes them not only efficient and economical,

but also clean. Today's Euro VI trucks and buses are stars on our roads with

their extremely low levels of pollutants," Wissmann said.

    At the same time, he continued, alternative powertrains were becoming more

and more important. Natural gas, for example, was already used in buses and

also offered potential CO2 reductions in trucks. A good tank and supply

infrastructure was however essential for wide-scale deployment.

    "Hybrid and electric drives are also becoming more and more important,

especially in the light commercial vehicles used for deliveries and local

distribution, because the large towns and cities are still growing, as is

e-commerce. Going hand in hand, connectivity and electric mobility will ensure

that in the future urban logistics will be even faster and emissions-free,"

Wissmann emphasized.

    "Those who are serious about climate protection must also take long trucks

seriously," the VDA President explained. The current field trial in Germany was

producing positive results across the board. Up to 25 percent of CO2 could be

saved per tonne of freight transported. Furthermore, there had been no shift

from rail to the roads. Wissmann commented, "These are important and convincing

findings. We need regular operations in Germany - on the approved network that

has already demonstrated its value in the field trial and can be expanded."

    The welcome address from Hannover's Lord Mayor Stefan Schostok was followed

by a discussion on the topic of "Commercial vehicle 4.0: networker between

markets and people" with these participants: Gunther Oettinger (European

Commissioner for Digital Economy and Society), Stephan Weil (State Premier of

Lower Saxony), Dr. Frank Appel (Chief Executive Officer of DPDHL Group), Dr.

Wolfgang Bernhard (member of the Board of Management at Daimler AG, Head of

Daimler Trucks & Buses), and Andreas Renschler (member of the Board of

Management for Commercial Vehicles at Volkswagen AG). The discussion was

immediately followed by the official walking tour of the exhibition.

    Contact:    

    Eckehart Rotter

    German Association of the Automotive Industry (VDA)

    Press Department

    Tel.: +49 30 897842-120

    E-mail: rotter@vda.de

Source: German Association of the Automotive Industry (VDA)

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