Corus EntertainmentがMIPCOMでライフスタイル新シリーズ3本の販売を発表

Corus Entertainment

Corus EntertainmentがMIPCOMでライフスタイル新シリーズ3本の販売を発表

AsiaNet 65832(1196)

【トロント2016年9月22日PR Newswire=共同通信JBN】

*Corus Entertainmentの台本のないライフスタイル番組の国際流通拡大にHome to Win、Backyard Builds、$ave My Renoが加入

Corus Entertainmentは22日、映像コンテンツの見本市MIPCOMで、台本のないライフスタイルシリーズ3本の国際販売を発表した。Corusは引き続き、女性・ライフスタイルチャンネル向けポートフォリオとして開発した優れたオリジナル即興シリーズ作品を拡大し、今シーズンはHome to Win(60分10回)、Backyard Builds(30分8回)、$ave My Reno(30分14回)を国際市場にデビューさせた。

Corus Entertainmentのジョン・マクドナルド上級副社長(女性・ライフスタイルコンテンツ担当)は「当社の上質なライフスタイルシリーズは世界にアピールし続けており、MIPCOMで新作3本を紹介できることはうれしい。われわれは国際的に流通する最高品質番組の継続的拡大と顧客に対する比類のないサービス提供にコミットしている」と話した。

MIPCOMで販売される台本のないシリーズは以下の通り。

『Home to Win』(60分10回シリーズ)

ヒットシリーズのHome to WinはHGTV Canadaのセレブ20人を同じ屋根の下に集め、その非凡な専門知識、創造性、中古住宅ノウハウをプールする。彼らセレブ建設業者、設計士にはスコット・マクギリブレー(Income Property、Moving the McGillivraysに出演、以下同)、ブライアン・バイアムラー(Leave it to Bryan, Bryan Inc.)、マイク・ホームズ(Holmes on Homes、Holmes and Holmes)、サラ・リチャードソン(Sarah's Rental Cottage、Sarah 101)が含まれている。彼らは一緒になって平均的な一般住宅を劇的で刺激的なドリームハウスに大改造する。Home to Winは1時間のチャレンジ編でクライマックスを迎え、この素晴らしい住宅を獲得しようと有望な候補者が競い合う。Architect FilmsがCorus Entertainmentと協力して制作した。

『Backyard Builds』(30分8回シリーズ、制作中)

屋内スペースが不足しているとき、Backyard Buildsは屋外エリアが与えうる無限の機会を紹介する。シリーズでは主役の建築請負業者ブライアン・マコートと設計専門家サラ・キンリーサイドが住宅所有者に協力し、裏庭の潜在性を最大限生かして注文仕立てのユニークな構造物を生み出す。改修した輸送用コンテナでも、ケーキスタジオやツリーハウス村でも、あるいはプールサイドのオアシスでも、この建築士と設計士の2人組は限られた予算内でリビングスペースを拡張する。Frantic FilmsがCorus Entertainmentと協力して制作。

『$ave My Reno』(30分14回シリーズ、制作中)

陽気な新シリーズの$ave My Renoでは、倹約家の住宅所有者が最後に幸運をつかむ。エネルギーあふれる物知りの建築請負業者セバスチャン・クロビスと機知に富むDIY設計士サブリナ・スメルコが高すぎる中古住宅の見積もりを捨て去り、緊縮予算内で目を見張る改修をして夢を実現する。2人は住宅所有者も働かせて回収物探索をさせる。サブリナは見事なデザインの工芸品を生み出す一方で、格安の修復品を見つける達人。セバスチャンは掘り出し物や習慣に反するものにうまくお金を使うマスターである。2人は力を合わせ、住宅所有者が支払い可能な予算で希望する中古住宅を与える。Great Pacific MediaがCorus Entertainmentと協力して制作。

Corus Entertainmentには傘下の制作配給大手Nelvanaを通じて、児童番組カテゴリーで国際的に成功を収めた長い歴史があり、近年にはコンテンツ製品を台本のない女性・ライフスタイル部門にも広げている。Corusは国際的に成功したカナダ番組の放送・配給業者として出発し、いまやMasters of Flipは90カ国・地域以上、Buying the Viewは60カ国・地域以上で視聴可能である。Corusは制作、放送、配給の専門知識を国際的にアピールするこの新シリーズ群にも生かしている。Corusの女性・ライフスタイルネットワークは、Food Network Canada、HGTV Canada、W Network、Slice(TM)、Lifetime、OWN: Oprah Winfrey Network (Canada)、CMT (Canada) 、Cosmo TVなどである。

MIPCOMではリタ・カーボン・フルーリー氏がCorusを代表し、Corusのオリジナルコンテンツ群の世界販売を監督する。カーボン・フルーリー氏はベテランの放送販売役員で、Bell Broadcast & New Media Fund、QVF Productions、Verite Films、marblemedia、Studio B Productions、BRB International (Spain)、RAI Italian Television Corporationなどの旧クライアントと豊富な国際経験がある。販売に関する詳しい質問は、MIPCOMのTelefilm BoothスタンドP-1.A0にいる世界販売担当のリタ・カーボン・フルーリー氏まで。

▽Corus Entertainment Inc.について

Corus Entertainment Inc.(トロント証券取引所:CJR.B)は、世界視聴者向けの多彩なプラットフォームに高品質ブランドおよびコンテンツを制作・提供する大手メディア・コンテンツ企業である。Corusのマルチメディア商品ポートフォリオは45の特別テレビサービス、39のラジオ局、15の従来型テレビ局、グローバルコンテンツ事業、デジタル資産、ライブイベント、児童書出版、アニメソフト、技術・メディアサービスの多岐に及ぶ。Corusの高級ブランドリストにはGlobal Television、W Network、OWN: Oprah Winfrey Network Canada、HGTV Canada、Food Network Canada、HISTORY(R)、Showcase、ナショナルジオグラフィックチャンネル、Q107、CKNW、Fresh Radio、Disney Channel Canada、YTV、Nickelodeon Canadaが含まれる。詳しい情報はwww.corusent.com を参照。

▽問い合わせ先

Cathy Kurzbock

Publicity Manager

Corus Entertainment

+1.416.860.4219

cathy.kurzbock@corusent.com

At MIPCOM

Mary Powers

MPowers Communications

mpowers@mpowers.ca

ソース:Corus Entertainment

Corus Entertainment Brings Three New Lifestyle Series to MIPCOM

PR65832

TORONTO, Sept. 22, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Home to Win, Backyard Builds and $ave My Reno Join Corus Entertainment's

Growing Slate of Unscripted Lifestyle Properties for International Distribution

Corus Entertainment today announced three unscripted, lifestyle series for

international sale at MIPCOM. The company continues to grow its slate of

outstanding original unscripted series developed for its portfolio of Women and

Lifestyle channels and this season debuts Home to Win (10x60), Backyard Builds

(8x30) and $ave My Reno (14x30) to the international market.

"Our premium lifestyle series continue to have global appeal and we're thrilled

to showcase three new properties at MIPCOM," said John MacDonald, Senior Vice

President, Women and Lifestyle Content, Corus Entertainment. "We are committed

to the continued growth of our slate of top quality programming for

international distribution and providing unparalleled service to our clients."

Unscripted series being sold at MIPCOM include:

Home to Win (10x60)

The hit series Home to Win brings 20 of its HGTV Canada celebrities under the

same roof to pool their extraordinary expertise, creativity, and reno know-how.

Celebrity builders and designers include Scott McGillivray (Income Property,

Moving the McGillivrays), Bryan Baeumler (Leave it to Bryan, Bryan Inc.), Mike

Holmes (Holmes on Homes, Holmes and Holmes), and Sarah Richardson (Sarah's

Rental Cottage, Sarah 101). Together they will completely remodel an average,

run-of-the-mill house into a dramatic, inspirational dream home. Home to Win

will culminate in a one-hour challenge episode where home-winning hopefuls will

compete to win this spectacular house. Produced by Architect Films in

association with Corus Entertainment.

Backyard Builds (8x30) - In Production

When indoor space isn't enough, Backyard Builds showcases the endless

opportunities outdoor areas can provide. The series stars contractor Brian

McCourt and design expert Sarah Keenleyside who work with homeowners to

maximize their backyard potential to create tailored, one-of-a-kind structures.

Whether it's a converted shipping container, cake studio, treehouse village, or

poolside oasis, this contractor and designer duo can extend any living space on

a budget. Produced by Frantic Films in association with Corus Entertainment.

$ave My Reno (14x30) - In Production

In the upbeat new series $ave My Reno, cash-conscious homeowners finally catch

a break when Sebastian Clovis, the savvy contractor with contagious energy, and

Sabrina Smelko, the resourceful DIY designer, toss out overpriced reno quotes

and make dreams come true with a slashed budget and spectacular renovation.

Sebastian and Sabrina save by putting homeowners to work and hunting for

salvaged goods. Sabrina is a wiz at finding restored pieces at great prices

while creating amazing designs and crafted items. Sebastian is the master at

smart spends for breakout builds and custom surprises. Together, they give

homeowners the reno they want on a budget they can afford. Produced by Great

Pacific Media in association with Corus Entertainment.

Corus Entertainment has a longstanding history of international success in the

Kids programming category through its production and distribution giant

Nelvana, and in more recent years the company has expanded its content offering

into the unscripted Women and Lifestyle genre. As commissioning broadcaster and

distributor of Canadian series that have achieved international success, with

Masters of Flip now available in more than 90 territories worldwide and Buying

the View in more than 60 territories, Corus brings its production, broadcast

and distribution expertise to this new slate of internationally appealing

series. Corus' Women and Lifestyle networks include: Food Network Canada, HGTV

Canada, W Network, Slice(TM), Lifetime, OWN: Oprah Winfrey Network (Canada),

CMT (Canada) and Cosmo TV.

At MIPCOM, Corus will be represented by Rita Carbone Fleury, who will be

overseeing the global sales of Corus' original content slate. Carbone Fleury is

a seasoned broadcast sales executive with extensive international experience

and past clients include Bell Broadcast & New Media Fund, QVF Productions,

Verite Films, marblemedia, Studio B Productions, BRB International (Spain), RAI

Italian Television Corporation. For further sales inquiries, visit Rita Carbone

Fleury, Worldwide Sales, this MIPCOM at Stand P-1.A0 - Telefilm Booth.

About Corus Entertainment Inc.

Corus Entertainment Inc. (TSX: CJR.B) is a leading media and content company

that creates and delivers high quality brands and content across platforms for

audiences around the world. The company's portfolio of multimedia offerings

encompasses 45 specialty television services, 39 radio stations, 15

conventional television stations, a global content business, digital assets,

live events, children's book publishing, animation software, technology and

media services. Corus' roster of premium brands includes Global Television, W

Network, OWN: Oprah Winfrey Network Canada, HGTV Canada, Food Network Canada,

HISTORY(R), Showcase, National Geographic Channel, Q107, CKNW, Fresh Radio,

Disney Channel Canada, YTV and Nickelodeon Canada. Visit Corus at

www.corusent.com.

Cathy Kurzbock, Publicity Manager, Corus Entertainment, +1.416.860.4219,

cathy.kurzbock@corusent.com; At MIPCOM - Mary Powers, MPowers Communications,

mpowers@mpowers.ca

SOURCE Corus Entertainment

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