グループエムがケリー・クラーク氏をグローバルCEOに任命

グループエム

グループエムがケリー・クラーク氏をグローバルCEOに任命

AsiaNet 65836(1193)

【ニューヨーク、ロンドン2016年9月23日PR Newswire=共同通信JBN】WPPのメディア投資グループであるグループエム(GroupM)は23日、ケリー・クラーク(Kelly Clark)氏をグローバル最高経営責任者(CEO)に任命した。クラーク氏は2012年から2015年まで北米のグループエムのCEOを務めた。同氏はこの職務の前に、2008年から2012年までMaxusのワールドワイドCEOだった。同氏は2005年から2008年まで欧州のグループエムのCEOを務め、その前は英国およびアジア太平洋地域のMindshareでCEOを歴任した。クラーク氏は1988年にJ. Walter Thompson New YorkでWPPキャリアを開始した。

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160922/410836

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151103/283547LOGO

グループエムのグローバル会長であるアーウィン・ゴットリーブ氏は「クラーク氏は職務のあらゆる面で素晴らしいリーダーシップを実証し、当社のクライアントおよび職員から尊敬を集めた。同氏は北米、アジア、欧州における幅広い経験があり、当社のクライアントに利益を提供することに専念している。同氏と協力して当社に弾みをつけることを期待している」と語った。

グループエムはまた、ドミニク・プロクター(Dominic Proctor)氏がグローバル社長としての職務から退任するが、WPPに残り戦略的プロジェクトに取り組むことを発表した。プロクター氏はグループエムの成長と成功に寄与した。プロクター氏は1997年から世界中でMindshareを立ち上げ、2012年にグループエムの社長に任命された。ゴットリーブ・グローバル会長は「プロクター氏はMindshareおよびグループエムの世界における現在の事業成功に寄与した。プロクター氏と一緒に長年働けたことは大きな喜びであった。われわれは同氏の多幸を祈っている」と語った。

クラーク氏は「グループエムは、クラインが極めて激しい競争の市場で成功することを支援できる。データ、テクノロジー、さらにはもっと重要な当社の優秀な人材に投資することが、この目標達成に役立つ。それは大幅な変革と力を合わせた注力を必要とするので、ゴットリーブ氏や幹部チームとスタートするのが待ち遠しい」と語った。

▽グループエム(GroupM)について

グループエムは世界をリードするメディア投資マネジメント企業で、Mindshare、MEC、MediaCom、Maxus、Essenceをはじめプログラマティック・デジタルメディア・プラットフォームXaxisなどWPPメディアエージェンシーの親会社として事業展開している。これらのエージェンシーはそれぞれが独自に世界展開し、市場をリードする地位を占めている。グループエムの主要目標は、トレーディング、コンテンツ作成、スポーツ、デジタル、ファイナンス、独自ツール開発、その他のビジネスクリティカル機能におけるリーダーおよびコラボレーターとして事業展開することによって、WPPメディアエージェンシーのパフォーマンスを最大化することである。グループエムは、クライアント、株主、人々に他の追随を許さない市場の優位性を提供することに重点を置き、クライアントの利益のためにWPPのデータ投資管理グループのKantarと協力を緊密にしている。グループエムとKantarは両社で、WPPグループの売上高200億ドル余のうちの50%以上を占めている。

グループエムに関する詳細はウェブサイトhttp://www.groupm.com を参照。

Twitter(@GroupMWorldwide)、LinkedIn(https://www.linkedin.com/company/groupm )でグループエムのフォローを。

▽報道関係問い合わせ先

David.Grabert@GroupM.com

+1-212-297-8092 (U.S)

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151103/283547LOGO

ソース:GroupM

Kelly Clark Named Global CEO Of GroupM

PR65836

NEW YORK and LONDON, Sept. 23, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

GroupM, the media investment group of WPP, today appointed Kelly Clark as

Global CEO.  Clark most recently served as the CEO of GroupM in North America

from 2012 to 2015.  Prior to that role, he was the worldwide CEO for Maxus

between 2008 and 2012. He served as GroupM's CEO for Europe from 2005 to 2008,

and earlier he held CEO roles with Mindshare in the UK and in Asia Pacific.  

Clark began his WPP career at J. Walter Thompson New York in 1988.

Photo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160922/410836

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20151103/283547LOGO

"Kelly has demonstrated inspiring leadership at every turn in his career, and

he has earned the respect of our clients and our people," said GroupM's Global

Chairman Irwin Gotlieb. "He has broad experience in North America, Asia and

Europe and is focused intensely on delivering advantage to our clients.  I am

looking forward to working with him to build on our momentum."

GroupM is also announcing that Dominic Proctor is stepping down from his role

as Global President, but will remain with WPP working on strategic projects.  

Proctor was instrumental in the growth and success of GroupM.  Proctor launched

Mindshare around the world beginning in 1997, and was named President of GroupM

in 2012.  "Dominic helped make Mindshare and GroupM the successful global

businesses they are today.  It has been a great pleasure to work side by side

with Dominic over many years and we all wish him the very best," said Gotlieb.

"GroupM is in a great position to help our clients win in an incredibly

competitive marketplace," Clark said.  "Our investments in data, technology and

most importantly, our talented people will help us achieve that ambition. It

will require a lot of change and a united focus, so I can't wait to get started

with Irwin and our leadership team."

About GroupM

GroupM is the leading global media investment management company serving as the

parent to WPP media agencies including Mindshare, MEC, MediaCom, Maxus, and

Essence, as well as the programmatic digital media platform, Xaxis, each global

operations in their own right with leading market positions. GroupM's primary

purpose is to maximize the performance of WPP's media agencies by operating as

leader and collaborator in trading, content creation, sports, digital, finance,

and proprietary tool development. GroupM's focus is to deliver unrivaled

marketplace advantage to its clients, stakeholders and people, and is

increasingly working closely for the benefit of clients with WPP's data

investment management group, Kantar.  Together GroupM and Kantar account for

over 50% of WPP's group revenues of more than $20 billion.

Discover more about GroupM at http://www.groupm.com.

Follow @GroupMWorldwide on Twitter

Follow GroupM on LinkedIn - https://www.linkedin.com/company/groupm

Media Contact:

David.Grabert@GroupM.com

+1 212.297.8092 (U.S.)

SOURCE: GroupM

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中