Ode to Lesvos:難民危機の最前線にいる島民の感動的なストーリー

ジョニー・ウォーカー

Ode to Lesvos:難民危機の最前線にいる島民の感動的なストーリー

AsiaNet 65812

ロンドン、2016年9月21日/PRニュースワイヤー/ --

ジョニー・ウォーカーのストーリーラインからの新たなドキュメンタリー映画

ジョニー・ウォーカーのストーリーラインから生まれた新ドキュメンタリー映画、「Ode to Lesvos(レスボス島の歌)」の中の漁師Stratis Valamios氏は、次のように述べています。「目の前で起こっていることを実際に無視することができるだろうか?明日は我が身かもしれないというのに。私なら家族とボートに乗りこんで救助されたい。」

写真 - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160919/409341

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1年前、自宅周辺の海からやってくる大人や子供を何か月も続けて救助するうちにValamios氏の人生は180度変わりました。人口わずか150人の彼の村は、何十万もの人々が戦争から逃れ、より良い未来を求めて浜に上がってくるといった難民危機の最前線になりました。

「Ode to Lesvos」の中では、昨年だけで、エーゲ海を渡り危険な航海を決行した約50万人もの難民を助けたレスボス島の住人による積極的な対応が記録されています。この映画はスコットランドのウィスキーメーカー、ジョニー・ウォーカーによる世界中の実話に基づいたストーリーライン構想の一部として製作されました。

「Ode to Lesvos」は、島民のストーリーを語る短編ドキュメンタリーであり、その島民の妥協のない思いやりによって、Valamios氏、彼の仲間の漁師Thanassis Marmarinos氏と85歳のAimilia Kamvisiを含む島民の数人がノーベル平和賞にノミネートされました。

この1年間、この地域のニュースの見出しには当然ながらエーゲ海と地中海での次々と明らかになる人間ドラマの悲惨な側面が重点的に取り上げられました。「Ode to Lesvos」は、あまり語られなかったストーリー、つまり、難民に心を開き、海を渡ってきた人達を積極的に救助し、保護し、食料や水を与えた島民の感動的な対応に光を当てています。

「Ode to Lesvos」の発表の一環として、ジョニー・ウォーカーは、世界の人々が紛争、危機、自然災害から生き延びて力強く生きる手伝いをしている主要なグローバル組織Mercy Corpsを支援しています。シリア戦争が勃発して以来、Mercy Corpsは、危機の被害を被った770万人以上の人達を助け、移民問題に対応してその計画の対象をギリシャとバルカン半島に拡大しました。

Mercy Corps Europeのエグゼクティブ・ディレクター、Simon O'Connell氏は次のように述べています。「移民問題は世界に多大な影響を与え続けています。このようなストーリーを語り、強制的に住む場所を奪われた人達とそのような人達を受け入れているコミュニティが直面している問題への認識を高めることができるということが極めて重要です。」

「私達が望むのは、ジョニー・ウォーカーと協力して、昨年の夏にレスボス島民が難民の窮状への対応に関する驚くべきストーリーを共有し、他の人達に積極的な行動を起こすよう促すことです。私達1人1人を結び付ける一筋の思いやりが存在し、誰かが助けを必要とする時に私達はその場にいるべきです。」

ジョニー・ウォーカーのグローバル・ブランド・ディレクターのGuy Escolme氏は、「Ode to Lesvos」について次のように語っています。「この映画は、難民危機のさらに進んだスケールの大きいストーリーの一章ですが、思いやりの行為や積極さが、より良い未来を求めて危険な旅をした人達の人生をいかに変えるのかを浮き彫りにする一章です。皆さんが、『Ode to Lesvos』で刺激を受け、Mercy Corpsの取り組みへの支援を通して応えることが一つの方法です。Mercy Corpsは、主要なグローバル組織であり、今回の危機やその他世界の数多くの危機を通して、希望と可能性への約束を何十万人もの住む家を追われた人達に届けることに取り組んでいます。」

Mercy Corpsの取り組みに対して献金を働きかけるだけでなく、ジョニー・ウォーカーは「Ode to Lesvos」で取り上げられたこの地域コミュニティとの協力を続けており、危機を超えた人生に目を向けプラスの影響をもたらすだろう多くの地域プロジェクトを明らかにしています。

サンダンス映画祭で受賞したTalal Derki監督が「Ode to Lesvos」を監督しました。Derki監督は、「これは、私のシリアとギリシャ文化における人生経験が影響を与えている非常に個人的なプロジェクトです。」と述べています。彼自身もシリアからの亡命者であり、彼の故郷での戦争に関するドキュメンタリー「Return to Homs(ホムスに戻る)」がサンダンス映画祭で受賞されました。

彼は次のように続けています。「昨年夏の出来事に続き、家族のための避難場所とより良い未来を求める移民の絶望した顔をじかに知り、レスボスのコミュニティが取った対応の感動的なストーリーを語らなければならないと思いました。彼らの変わらない積極的な姿勢、進んで助けようという気持ち、そして何よりも思いやりが明日を今日よりも良くすることは可能だということを世界全体に気づかせています。」

「Ode to Lesvos」は、国際平和デー(9月21日)に間に合ってリリースされ、下記で視聴できます:

https://youtu.be/INkT00ewy48?list=PLxitlhQXKCQyzUWycTBoQ_7zvuYr22lj-

http://www.mercycorps.org/johnniewalker でMercy Corpsの取り組みに対して寄付することができます。

編集者への注記

ディアジオ(Diageo)について

ディアジオは世界の大手飲料企業で、アルコール飲料ブランドの大きなコレクションを所有しています。これらのブランドにはジョニー・ウォーカー、クラウンローヤル、J&B、ブキャナンおよびウインザーのウイスキー、スミルノフ、シロック・ウオツカ、その他キャプテン・モーガン、ベイリーズ、ドン・フリオ、タンカレー、ギネスなどがあります。

ディアジオはロンドン証券取引所では銘柄コードDGE、ニューヨーク証券取引所(NYSE)では銘柄コードDEOで上場されており、同社の製品を世界180カ国以上で販売しているグローバル企業です。Diageoおよび同社の社員、ブランド、パフォーマンスに関する詳しい情報はウェブサイト(http://www.diageo.com )をご参照ください。情報、イニシアチブ、ベストプラクティスの共有方法に関しては責任ある飲酒を促進するディアジオのグローバルリソース・ウェブサイト(http://www.DRINKiQ.com )をご参照ください。

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JOHNNIE WALKERとKEEP WALKINGの用語、Striding Figureの図案および関連ロゴは(C)John Walker & Sons 2016の商標です。

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ソース: Johnnie Walker

Cahir McDaid、02890-395-520、Cahir.McDaid@smartscommunicate.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Ode to Lesvos: The Inspirational Story of the Islanders on the Front Lines of the Refugee Crisis

PR65812

LONDON, Sept. 21, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

                      New documentary film from Johnnie Walker Storyline

    "Can you really ignore what's in front of your eyes? Because tomorrow it

could be me. I could be on a boat with my family and I would like to be

helped," says fisherman Stratis Valamios in Ode to Lesvos, a new documentary

film from Johnnie Walker Storyline.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160919/409341 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160919/409343 )

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160919/409344 )

    This time 12 months ago, Stratis' life changed beyond recognition as he

spent months on end rescuing men, women and children from the waters around his

home. His village, with a population of just 150, became the front line of the

refugee crisis as hundreds of thousands of people came ashore, fleeing war and

seeking a better future.

    The positive response of the people of Lesvos who, last year alone, helped

almost half a million refugees making the dangerous voyage across the Aegean

Sea, has been documented in Ode to Lesvos. The film was created by Scotch

whisky maker Johnnie Walker as part of its Storyline initiative, which gives a

voice to real life stories from around the world.

    Ode to Lesvos is a documentary short that tells the stories of the

islanders whose uncompromising compassion has earned some of them, including

Stratis, fellow fisherman Thanassis Marmarinos and 85-year-old Aimilia Kamvisi

a Nobel Peace Prize nomination.

    Throughout the past year, headlines from the region have naturally focused

on the tragic aspects of the unfolding human drama in the Aegean and

Mediterranean seas. Ode to Lesvos shines a light on a lesser told story - the

inspiring response of islanders who opened their hearts to the refugees and

whose positivity drove them to rescue people from the sea, give shelter, and

provide food and water.

    As part of the launch of Ode to Lesvos, Johnnie Walker is supporting Mercy

Corps, a leading global organisation that helps people around the world survive

and thrive after conflict, crisis and natural disaster. Since the Syrian war

began, Mercy Corps has helped more than 7.7million people affected by the

crisis and expanded its programming to Greece and The Balkans in response to

the migration crisis.

    Simon O'Connell, Executive Director, Mercy Corps Europe, said: "The

migration crisis continues to have a huge impact on the world in which we live.

It is vitally important that we are able to tell these kinds of stories and

raise awareness of the issues faced by those who are forcibly displaced and the

communities who receive them.

    "It is our hope that by working with Johnnie Walker to share the remarkable

story of how the islanders of Lesvos responded to the plight of refugees last

summer, we will inspire others to positive actions. There is a thread of

humanity that links each and every one of us and when someone needs help, we

must be present."

    Speaking about Ode to Lesvos Guy Escolme, Global Brand Director at Johnnie

Walker, said: "The film represents one chapter in the evolving, larger story of

the refugee crisis but it is one that highlights how acts of kindness and

positivity made a difference to the lives of those who made a dangerous journey

in search of a better future. We hope people will be inspired by Ode to Lesvos

and one way they can respond is by supporting the efforts of Mercy Corps, a

leading global organisation whose work through this crisis and many others

around the world has brought the promise of hope and possibility to hundreds of

thousands of displaced people."

    In addition to encouraging people to donate to the work of Mercy Corps,

Johnnie Walker is also continuing to work with the local community featured in

the Ode to Lesvos to identify a number of local projects that will make a

positive impact as they look to life beyond the crisis.

    Ode to Lesvos has been directed by Sundance Film Festival-winning director

Talal Derki. "This was a deeply personal project, influenced by my life

experience of the Syrian and Greek cultures" said Derki, himself a Syrian exile

who was honoured at Sundance for his documentary on the war in his homeland -

Return to Homs.

    He continued: "Following the events of last summer and knowing first-hand

the despair migrants face as they seek refuge and a better future for their

families, I felt compelled to tell the inspiring story of the response of the

community of Lesvos.  Their enduring positivity, readiness to help, and, above

all, humanity remind the world that it is possible to make tomorrow better than

today."

    Ode to Lesvos is being released in time for International Peace Day

(September 21) and can be viewed here:

https://youtu.be/INkT00ewy48?list=PLxitlhQXKCQyzUWycTBoQ_7zvuYr22lj-

    People can donate to the work of Mercy Corps by visiting:

http://www.mercycorps.org/johnniewalker

[https://www.mercycorps.org/johnniewalker ]

    Notes to Editors

    About Diageo

    Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding

collection of brands including Johnnie Walker, Crown Royal, J&B, Buchanan's and

Windsor whiskies, Smirnoff and Ciroc vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don

Julio, Tanqueray and Guinness.

    Diageo is listed on both the London Stock Exchange (DGE) and the New York

Stock Exchange (DEO) and our products are sold in more than 180 countries

around the world. For more information about Diageo, our people, our brands,

and performance, visit us at http://www.diageo.com. Visit Diageo's global

responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com, for information,

initiatives, and ways to share best practice.

    Celebrating life, every day, everywhere.

    The JOHNNIE WALKER and KEEP WALKING words, the Striding Figure device and

associated logos are trademarks (c) John Walker & Sons 2016.

    Enjoy Johnnie Walker responsibly.

    DRINKiQ.com

Contact:  Johnnie Walker

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