MSLGROUPがマーケティングにおけるインフルエンスの役割を再定義するインフルエンス・プラットフォームを公開

MSLGROUP

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MSLGROUPがマーケティングにおけるインフルエンスの役割を再定義するインフルエンス・プラットフォームを公開

【ニューヨーク2016年9月20日PR Newswire=共同通信JBN】

*これはPublicis CommunicationsとPublicis Mediaが共同開発した新しいソリューション

マーケティングミックスにおけるインフルエンスが十分に活用されていないことを受け、MSLGROUPはPublicis CommunicationsとPublicis Mediaとともに、インフルエンス・ツー・インパクト・パフォーマンス・プラットフォームを立ち上げ、マーケティングおよびレピュテーションにおけるインフルエンスの真の可能性を大規模に実現する。Conversation2Commerceと呼ぶ提案は、メディアおよびインフルエンスにおけるMSLGROUPのアーンドメディア専門的知識を中核に据え、それをPublicis CommunicationsとPublicis Mediaのクラス最高の専門的知識および技術によって包み込む。

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Publicis Communicationsのアーサー・サドゥーン最高経営責任者(CEO)は「顧客、メディア、関係者のインフルエンスは今や政策決定で重要な役割を果たしており、PRはマーケティングおよび戦略的コミュニケーションの中心における役割を獲得した。MSLGROUPのアーンドメディア専門的知識とPublicisのショッパー、メディア、クリエーティブ・ブランドとを組み合わせることによって、われわれはアーンドメディアにこれまで使用されなかったレベルのコントロール、可測性、ターゲットで顧客体験を強化し、ブランドリフトとブランドコマースを推進する革新的ソリューションを開発することができた」と語った。

MSLGROUPのチーフインフルエンス戦略家エリン・ラヌーティ氏が責任者である新しいグローバルソリューションは、インフルエンス・アイデンティフィケーション、コンテンツ、アイデア創造、ターゲティング、増幅、測定におけるスケーラブルなサービスを提供する。このソリューションは業界トップのパフォーマンス、マーケティングデータ、テクノロジー、分析の機能があり、ブランドのために増加するインパクトとROIを加速するためにデータをより測定可能で透明かつ説明可能にする。このソリューションはデータ、テクノロジー、チャンネルにおける進歩によって、絶え間なく進化していく。ソリューションはMSLGROUPとともにPublicis CommunicationsとPublicis Mediaを通じて市場に提供される。

MSLGROUPのグローバルCEOであるギヨーム・エルベット氏は「ラヌーティ氏の指導の下、われわれは総合的な領域横断型ソリューションを統合し、インフルエンスをマーケティングおよび戦略的コミュニケーションの中心となる正当な立場から遠ざけてきた従来のバリヤーを取り除いた。このグローバル・イニシアチブはマーケティングおよびコミュニケーションにおけるインフルエンスの利用方法を再定義する可能性がある。それはすでに世界中の当社顧客にとって優れた業績を推進しており、C2Cビジネスの大幅な成長が前進すると期待している」と語った。

▽MSLGROUPについて

MSLGROUPはPublicis Groupeの戦略的コミュニケーションおよびエンゲージメント・グループで、コンシューマーPRからフィナンシャル・コミュニケーションまで、広報業務からレピュテーション管理、危機コミュニケーションから経験価値マーケティング・イベントまで、あらゆる種類のコミュニケーション戦略のアドバイザーである。世界の約100のオフィスで3000人以上を擁するMSLGROUPは、欧州最大のPRネットワークであり、中国とインドで急成長している。グループは戦略プランニング・カウンセル、インサイトに基づく意見、ビッグで魅力的なアイデアを提供し、それを完全履行する。

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▽Publicis Groupe-The Power of Oneについて

Publicis Groupe(Euronext Paris FR0000130577、CAC 40)はマーケティング、コミュニケーション、デジタル変革の世界リーダーである。コンサルティングから開発、製造に至るすべてのバリューチェーンにおいて意欲的に展開するPublicis Groupeは、横断的で統合された流動的モデルをクライアントに提供し、世界中のGroupeのツールおよび専門的知識すべてにアクセスできるようにする。Publicis Groupeは、Publicis Communications、Publicis Media、Publicis.Sapient、Publicis Healthの4つのソリューション・ハブで組織されている。この4つのソリューション・ハブは主要マーケットで展開し、その他のマーケットはPublicis Oneが提供されている。Publicis OneはGroupeの専門的知識を1カ所で利用できるようにする完全統合されたサービスである。100カ国以上にプレゼンスがあるPublicis Groupeは約8万人のプロフェッショナルを雇用している。

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Viva la Difference!

ソース:MSLGROUP

▽問い合わせ先

michael.echter@mslgroup.com

+1-646-500-7914

MSLGROUP Launches Influence Platform To Redefine Role Of Influence In Marketing

PR65797

NEW YORK, Sept. 20, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- New Offering Co-developed with Publicis Communications and Publicis Media

   In response to the underutilization of influence in the marketing mix,

MSLGROUP, in conjunction with Publicis Communications and Publicis Media, has

launched an influence-to-impact performance platform to better deliver the true

potential of influence in marketing and reputation at scale.  Called   

Conversation2Commerce, the offering puts MSLGROUP's expertise in earned media

and influence at the core and surrounds it with best-in-class expertise and

technologies from Publicis Communications and Publicis Media.

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   "With consumer, media and stakeholder influence now playing a critical role

in decision-making, PR has earned a role at the center of marketing and

strategic communications.  By bringing together MSLGROUP's earned expertise

with Publicis shopper, media and creative brands, we have been able to develop

innovative solutions for enhancing the consumer experience and driving brand

lift and commerce with a level of control, measurability and targeting never

before applied to earned media," said Arthur Sadoun, CEO of Publicis

Communication.

   The new global solution headed by MSLGROUP's Chief Influence Strategist,

Erin Lanuti, provides scalable services in influence identification, content

and idea creation, targeting, amplification and measurement. It features

industry-leading performance marketing data, technology and analytics making it

more measurable, transparent and accountable for driving incremental impact and

ROI for brands.  The offering will continuously evolve with advancements in

data, technology and channels.  It is being marketed through MSLGROUP, but also

through Publicis Communications and Publicis Media.

   According to Guillaume Herbette, Global CEO, MSLGROUP, "Under Erin's

leadership, we've put together an integrated cross-discipline solution that

breaks down the traditional barriers that have held influence back from its

rightful place at the heart of marketing and strategic communications. This

global initiative has the potential to redefine how influence is used in

marketing and communications.  It already has driven great results for our

clients around the world and we expect significant growth for the C2C business

going forward."

   About MSLGROUP

   MSLGROUP is Publicis Groupe's strategic communications and engagement group,

advisors in all aspects of communication strategy: from consumer PR to

financial communications, from public affairs to reputation management and from

crisis communications to experiential marketing and events. With more than

3,000 people across close to 100 offices worldwide, MSLGROUP is also the

largest PR network in Europe, fast-growing China and India. The group offers

strategic planning and counsel, insight-guided thinking and big, compelling

ideas - followed by thorough execution.

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   About Publicis Groupe - The Power of One

   Publicis Groupe [Euronext Paris FR0000130577, CAC 40] is a global leader in

marketing, communication, and digital transformation. Active across the entire

value chain, from consulting to creation, and production, Publicis Groupe

offers its clients a transversal, unified and fluid model allowing them access

to all the Groupe's tools and expertise around the world. Publicis Groupe is

organized across four Solutions hubs: Publicis Communications, Publicis Media,

Publicis.Sapient and Publicis Health. These 4 Solutions hubs operate across

principal markets and are carried across all others by Publicis One. Publicis

One is a fully-integrated service offering making the Groupe's expertise

available to all clients under one roof. Present in over 100 countries,

Publicis Groupe employs nearly 80,000 professionals.

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    SOURCE: MSLGROUP

   CONTACT: michael.echter@mslgroup.com

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