Corus EntertainmentがMasters of Flip、Buying the View、Cheer Squad販売の国際契約発表
Corus EntertainmentがMasters of Flip、Buying the View、Cheer Squad販売の国際契約発表
AsiaNet 65793 (1177)
【トロント2016年9月20日PRNewswire=共同通信JBN】
*CorusがポーランドのTLC と中東・北アフリカ(MENA)のDLife向けにディスカバリーチャンネルへ、英国とサハラ以南諸国のLifetime(R)向けにA+E Networks UKへ、オーストラリアのLifeStyle YOU向けにFoxtelへ各コンテンツを提供する契約に調印
*いまやMasters of Flipは90カ国・地域以上、Buying the Viewは60カ国・地域以上、Cheer Squadはオーストラリアで視聴可能
世界配信されるコンテンツ候補が増大する中でCorus Entertainment Inc.は20日、ファンに人気のあるカナダのライフスタイルシリーズ、Masters of FlipとBuying the Viewを世界の多くの国や地域に、台本なしのドキュメンタリーシリーズ、Cheer Squadをオーストラリアに販売したと発表した。
Corus Entertainmentのジョン・マクドナルド上級副社長(女性・ライフスタイルコンテンツ担当)は「台本がない上質コンテンツは引き続き世界のバイヤーの共感を呼び、世界的なコンテンツ配信の強力なプレーヤーたる当社の地位を固めている。新しい番組候補が開発されており、今後数週間に追加的商品を発表できると期待している」と語った。
『MASTERS OF FLIP』(60分26回シリーズ)
Masters of Flipの最初の2シーズンはポーランドのTLC と中東・北アフリカ(MENA)のDLife向けにディスカバリーチャンネルへ、英国とサハラ以南諸国のLifetime(R)向けにA+E Networks UKへ販売した。Corusは先に、Masters of FlipをオーストラリアのNine Entertainment Co. (Nine Network)(シーズン1、2)、シンガポール、香港/マカオ、台湾、インドネシア、マレーシア/ブルネイのLife Inspired(シーズン1)、ノルウェーのディスカバリーチャンネル(シーズン1)、米国のScripps Networkに(シーズン1)に売却したと発表している(http://www.corusent.com/news/corus-entertainment-announces-content-deals-buying-view-masters-flip-multiple-territories/ )。これらの販売によってMasters of Flipは現在、世界の90カ国・地域以上で視聴できるようになった。
ヒットしたライフスタイルシリーズのMasters of Flipは、コートニー、デイブ・ウィルソンという活動的なスーパーカップルが登場し、先細りの不動産物件をきれいで売れるファミリーホームに改造することに挑戦する。限られた日程と予算の中で、実在するこの夫婦は爽やかな前向き姿勢をプロジェクトの駆動力にする。付きまとう“リフォーム・フラストレーション”にもかかわらず彼らは意気軒高で、請負業者、商人、そして肝心なことだが、お互いに優しくふるまう。シリーズはRhino Contentが制作し、Corus Entertainmentと協力して発展させた。
『BUYING THE VIEW』(30分26回シリーズ)
Buying the Viewのシーズン1はポーランドのTLC と中東・北アフリカ(MENA)のDLifeに向けてディスカバリーチャンネルに売却された。Corusは先に、Buying the ViewをオーストラリアのNine Network、アジアのAETN、イタリアCS Media GroupのDove Channelに売却したと発表している(http://www.corusent.com/news/corus-entertainment-announces-international-broadcast-deals-for-original-lifestyle-content )。これらの販売によってこのシリーズは現在、世界の60カ国・地域以上で視聴が可能である。
Buying the Viewは、マイアミの広大なビーチからトロントのきらびやかに拡張するスカイライン、ウィスラーの雄大な山荘まで、素晴らしい景色の高級不動産を扱っている。30分の各エピソードで、視聴者は不動産仲介業者、買い手候補とともに家屋を探し求めるが、そこではいつも百万ドルの景観が決め手になる。シリーズはOur House MediaがCorus Entertainmentと協力して制作した。
『CHEER SQUAD』(60分10回シリーズ)
Cheer Squadのシーズン1は、オーストラリアのLifeStyle YOUのためにFoxtelに売却した。Great White Sharksは初恋、新しい仕事、険悪な離散、その中間の全てを通じて互いに姉妹関係にある。しかし、彼らは一流アスリートで、ファンにアイドル視され、世界最高のオールスター・チアリーディングチームのメンバーでもある。Cheer Squadは2度にわたるチアリーディング世界チャンピオンのタイトル防衛までの長い道を追いかける。彼らはトップの座にとどまるために全力を挙げる闘いと競技場外の生活のバランス保持に努める。
映像コンテンツの見本市MIPCOMではリタ・カーボン・フルーリー氏がCorusを代表し、Corusのオリジナルコンテンツ群の世界販売を監督する。カーボン・フルーリー氏はベテランの放送販売役員で、Bell Broadcast & New Media Fund、QVF Productions、Verite Films、marblemedia、Studio B Productions、BRB International (Spain)、RAI Italian Television Corporationなどの旧クライアントと豊富な国際経験がある。販売に関する詳しい質問は、MIPCOMのTelefilm BoothスタンドP-1.A0にいる世界販売担当のリタ・カーボン・フルーリー氏まで。
▽Corus Entertainment Inc.について
Corus Entertainment Inc.(トロント証券取引所:CJR.B)は、世界視聴者向けの多彩なプラットフォームに高品質ブランドおよびコンテンツを制作・提供する大手メディア・コンテンツ企業である。Corusのマルチメディア商品ポートフォリオは45の特別テレビサービス、39のラジオ局、15の従来型テレビ局、グローバルコンテンツ事業、デジタル資産、ライブイベント、児童書出版、アニメソフト、技術・メディアサービスの多岐に及ぶ。Corusの高級ブランドリストにはGlobal Television、W Network、OWN: Oprah Winfrey Network Canada、HGTV Canada、Food Network Canada、HISTORY(R)、Showcase、ナショナルジオグラフィックチャンネル、Q107、CKNW、Fresh Radio、Disney Channel Canada、YTV、Nickelodeon Canadaが含まれる。詳しい情報はwww.corusent.com を参照。
▽Discovery Communicationsについて
Discovery Communications(ナスダック:DISCA, DISCB, DISCK)は上質なノンフィクション、スポーツ、子ども向け番組ブランドのポートフォリオで好奇心を満足させ、最高のファンに応えている。220カ国・地域以上の有料・無料テレビプラットフォームの視聴者計30億人を抱えるDiscoveryのポートフォリオはグローバルブランドのディスカバリーチャンネル、TLC、Investigation Discovery、アニマルプラネット、Science and Turbo/Velocity、さらに米国のOWN: Oprah Winfrey Network、中南米のDiscovery Kids、欧州全域の地元関連プレミアムスポーツ大手プロバイダー、Eurosportなどである。DiscoveryはDiscovery VR、Seeker and SourceFed Studiosのデジタルファースト番組、およびEurosport Player、Dplay、Discovery K!ds Play、Discovery GOなどover-the-top、TV Everywhereの商品を通じて、あらゆるスクリーンの視聴者につながっている。中・東部欧州、中東アフリカでは、Discoveryの20ブランドが109カ国・地域の視聴者計5億5200万人に21言語にカスタマイズされた番組を届けている。詳しい情報はwww.discoverycommunications.com を参照。
▽A+E Networks UKについて
A+E Networks(R) UKはA+E Networks(R)とSkyの合弁企業で、高品質で画期的なドキュメンタリー・エンターテインメントチャンネルにはHISTORY(R)、Lifetime(R)、Crime + Investigation(R)、H2(R)などが含まれている。A+E Networks(R) UKは1995年に創設され、現在19チャンネルを運用している。1億2100万件の契約があり、英国、スカンジナビア諸国、ベネルックス諸国、中・東部欧州、サハラ以南アフリカ、中東の90カ国、4500万世帯向けに放送している。
▽Foxtelについて
Foxtelはオーストラリア有数の先進的で活動的なメディア企業で、約2800人を直接雇用しており、ケーブル、衛星、ブロードバンド回線経由でさまざまなテレビ配信サービスを提供している。Foxtelはあらゆるジャンル、世界の人気チャンネルブランドの斬新で刺激的な番組配信、高品質のローカルコンテンツへの投資によって、290万の契約世帯それぞれに日々より良いエンターテインメント体験を提供している。Foxtelは一貫したイノベーション推進者として、iQパーソナル・デジタルレコーダー、オーストラリア最大のハードディスク(HD)、タブレット・モバイル端末用Foxtel Go App、インターネットTVサービス、Foxtel Play、定額動画配信(SVOD)エンターテインメントサービス、Presto and television、ブロードバンド、オーストラリア最大の通信ネットワーク経由のFoxtelインターネット・音声サービスを含む自宅電話バンドルを顧客に提供している。FoxtelはTelstra Corporation Limited(ACN 051 775 556)とNews Corporationが50%ずつ保有している。詳しい情報はfoxtel.com.auを参照。
詳しい情報、写真請求は以下に問い合わせを。
Cathy Kurzbock
Publicity Manager
Corus Entertainment
+1-416-860-4219
cathy.kurzbock@corusent.com;
At MIPCOM
Mary Powers
MPowers Communications
mpowers@mpowers.ca
ソース:Corus Entertainment Inc.
Corus Entertainment Announces Multiple New International Content Deals for Original Series Buying the View, Masters of Flip and Cheer Squad
PR65793
TORONTO, Sept. 20, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/--
-- Corus Signs Content Deals with Discovery Channel for TLC in Poland and
DLife in MENA, A+E Networks UK for Lifetime(R) in the United Kingdom
and Sub-Saharan Africa, and Foxtel for LifeStyle YOU in Australia
-- Masters of Flip now available in more than 90 territories, Buying the
View in more than 60 territories and Cheer Squad now in Australia
With a growing slate of globally distributed content, Corus Entertainment
Inc. announced today it has sold fan-favourite Canadian lifestyle series
Masters of Flip and Buying the View in multiple territories worldwide and
unscripted docu-series Cheer Squad in Australia.
"Our offering of premium, unscripted content continues to resonate with
buyers worldwide, cementing our presence as a strong player in global content
distribution," said John MacDonald, Senior Vice President, Women and Lifestyle
Content, Corus Entertainment. "With a slate of new programming in development,
we look forward to announcing additional offerings in the weeks to come."
MASTERS OF FLIP (26x60')
The first two seasons of Masters of Flip have now sold to Discovery Channel
for TLC in Poland and DLife in MENA, and to A+E Networks UK for the
entertainment channel Lifetime(R) in the United Kingdom and Sub-Saharan Africa.
Corus previously announced (
) the sales of Masters of Flip to Nine Entertainment Co. (Nine Network) in
Australia (seasons one and two), Life Inspired in Singapore, Hong Kong/Macau,
Taiwan, Indonesia and Malaysia/Brunei (season one), Discovery Channel in Norway
(season one), and Scripps Networks in the U.S. (season one). With these sales,
Masters of Flip is now available in more than 90 territories worldwide.
Hit lifestyle series Masters of Flip features the dynamic super couple
Kortney and Dave Wilson, who take on the challenge of transforming their
rundown real estate investments into stunning and sellable family homes.
Working with limited timelines and budgets, this real life husband and wife
make their refreshingly positive outlook the driving force behind their
projects. Despite the ever present "renovation frustration," they remain upbeat
and kind to contractors, trades people and most importantly to each other! The
series is produced by Rhino Content and developed in association with Corus
Entertainment.
BUYING THE VIEW (26x30')
The first season of Buying the View has now sold to Discovery Channel for
TLC in Poland and DLife in MENA. Corus previously announced (
) sales of Buying the View to Nine Network in Australia, AETN in Asia, and CS
Media Group's Dove Channel in Italy. With these sales, the series is now
available in more than 60 territories around the world.
Buying the View features luxurious properties with spectacular views, from
sprawling beaches in Miami to Toronto's glittering and expanding skyline, to
the majestic mountain chalets in Whistler. In each half-hour episode, viewers
join realtors and potential buyers on the hunt for homes where the million
dollar view always seals the deal. The series is produced by Our House Media in
association with Corus Entertainment.
CHEER SQUAD (10x60')
The first season of Cheer Squad has now sold to Foxtel for LifeStyle YOU in
Australia. The Great White Sharks are a sisterhood, there for each other
through first loves, new jobs, bad breakups, and everything in between. But
they are also elite athletes, idolized by thousands and members of the best
all-star cheerleading team in the world. Cheer Squad will follow the two-time
World Cheerleading Champions on the long road to defending their title as they
try to balance life off the mat with the all-consuming battle to stay on top.
At MIPCOM, Corus will be represented by Rita Carbone Fleury, who will be
overseeing the global sales of Corus' original content slate. Carbone Fleury is
a seasoned broadcast sales executive with extensive international experience
and past clients include Bell Broadcast & New Media Fund, QVF Productions,
Verite Films, marblemedia, Studio B Productions, BRB International (Spain), RAI
Italian Television Corporation. For further sales inquiries, visit Rita Carbone
Fleury, Worldwide Sales, this MIPCOM at Stand P-1.A0 - Telefilm Booth.
About Corus Entertainment Inc.
Corus Entertainment Inc. (TSX: CJR.B) is a leading media and content company
that creates and delivers high quality brands and content across platforms for
audiences around the world. The company's portfolio of multimedia offerings
encompasses 45 specialty television services, 39 radio stations, 15
conventional television stations, a global content business, digital assets,
live events, children's book publishing, animation software, technology and
media services. Corus' roster of premium brands includes Global Television, W
Network, OWN: Oprah Winfrey Network Canada, HGTV Canada, Food Network Canada,
HISTORY(R), Showcase, National Geographic Channel, Q107, CKNW, Fresh Radio,
Disney Channel Canada, YTV and Nickelodeon Canada. Visit Corus at:
www.corusent.com.
About Discovery Communications
Discovery Communications (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) satisfies curiosity
and engages superfans with a portfolio of premium nonfiction, sports and kids
programming brands. Reaching 3 billion cumulative viewers across pay-TV and
free-to-air platforms in more than 220 countries and territories, Discovery's
portfolio includes the global brands Discovery Channel, TLC, Investigation
Discovery, Animal Planet, Science and Turbo/Velocity, as well as OWN: Oprah
Winfrey Network in the U.S., Discovery Kids in Latin America, and Eurosport,
the leading provider of locally relevant, premium sports content across Europe.
Discovery reaches audiences across all screens through digital-first
programming from Discovery VR, Seeker and SourceFed Studios, as well as
over-the-top and TV Everywhere offerings including Eurosport Player, Dplay,
Discovery K!ds Play and Discovery GO. In Central and Eastern Europe, the Middle
East and Africa, 20 Discovery brands reach 552 million cumulative viewers in
109 countries and territories with programming customized in 21 languages. For
more information, please visit www.discoverycommunications.com.
About A+E Networks UK
A+E Networks(R) UK is a joint venture between A+E Networks(R) and Sky. Its
portfolio of high-quality, ground-breaking factual and entertainment channels
includes HISTORY(R), Lifetime(R), Crime + Investigation(R), and H2(R). A+E
Networks(R) UK launched in November 1995 and now operates 19 channels, with 121
million subscriptions, broadcasting into 45 million homes across 90 countries
in the UK, Scandinavia, Benelux, Central & Eastern Europe, Sub-Saharan Africa
and the Middle East.
About Foxtel
Foxtel is one of Australia's most progressive and dynamic media companies,
directly employing around 2,800 people and delivering a diverse subscription
television service over cable, satellite and broadband distribution. We offer a
better entertainment experience every day to each one of our 2.9 million
subscribing homes through delivery of new and inspiring programming across all
genres, the world's most popular channel brands, and investment in high quality
local content. As constant champions of innovation we have brought customers
the iQ personal digital recorder, Australia's largest HD offering, the Foxtel
Go App for tablets and mobile devices, internet TV service, Foxtel Play,
subscription on demand (SVOD) entertainment service, Presto and television,
broadband and home phone bundles with Foxtel internet and voice services
delivered over Australia's largest telecommunications network. Foxtel is owned
by Telstra Corporation Limited ACN 051 775 556 (50%) and News Corporation
(50%). foxtel.com.au
For more information or to request images please contact:
Cathy Kurzbock
Publicity Manager
Corus Entertainment
+1-416-860-4219
cathy.kurzbock@corusent.com;
At MIPCOM
Mary Powers
MPowers Communications
mpowers@mpowers.ca
SOURCE: Corus Entertainment Inc.
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