Allegisグループがアジア太平洋のブランド立ち上げを発表

Allegis Global

Allegisグループがアジア太平洋のブランド立ち上げを発表

AsiaNet 65695

シドニー, 2016年9月14日 /PRNewswire/ -- 契約・正社員リクルート・サービスをご提供するために、アジア太平洋(APAC)市場におけるリクルートメント・ブランド戦略を再編致します。

異なる顧客ニーズに対応する専門ブランド

Allegisグループは、あらゆる職場の課題に対応できるサービスを提供する専門企業のネットワークを代表しています。顧客の求めるサービスがエクゼクテイブ採用であれ派遣サービスであれ、Allegisグループは解決法を持っています。

ここ数十年、Allegisグループはアジア太平洋における海外拠点を拡張していくことで世界的な存在感を示してきました。Allegisグループは2008年にはBN Management Consultantとの合弁企業Allegis-BNとして中国市場に参入し、2011年にはAston Carterを買収してアジア太平洋におけるその存在感を香港とシンガポールに拡げました。2014年にはTalent2を買収し、Allegisグループの持つオペレーションにおけるリーダーシップと、Talent2の持つ地理的ネットワークとAPAC市場への理解を組み合わせることで、そのリクルートメント・サービスを名実ともに世界的に築いてきました。今年、弊社は中国でBenchmarkも買収し、既存ビジネスをさらに強化しました。

顧客と候補者に詳細な調査を行ったうえで、Allegisグループは現在、Talent 2、Allegis-BNおよびBenchmarkブランドを廃止し、異なるスキル・カテゴリーに特化した以下の3つのグローバル・ブランドのもとでリクルートメント・サービスを再編する戦略的決断を行いました:

Aston Carter

: 会計および金融;監査、リスクおよびコンプライアンス;銀行および金融サービス;人材;営業;セールス、マーケテイング、通信およびデジタル;および戦略、変革および改革のビジネス・プロフェショナルが対象

TEKsystems

:アプリケーションのITプロフェショナルが対象:エンドユーザー・サポート;リーダーシップ;ネットワーク・インフラ;およびPMOおよびプロジェクト・マネジメント

Aerotec

: エンジニアリング、臨床および科学、不動産および建築、サプライチェーンおよび物流分野の産業技術プロフェショナルが対象

「顧客と候補者に、より高度なレベルのサービスと専門知識を提供することで当社は成長し続けています。異なるスキル・カテゴリーに特化して集中することで、顧客とのパートナーシップと市場に提供する当社のバリューを深化させることができます。最近ブランド・ポジショニングを更新したばかりのAston Carter、 TEKsystems、 Aerotekとともに、Talent2、Allegis-BN、TEKsystemsの持つ強力なプラットフォームを次のステージへと活用する絶好の機会が今なのです」とAllegis Group APACのRichard Wang 社長は語っています。

専門化する価値

Allegisグループは重点的なアプローチが顧客、候補者の双方にメリットがあると考えています。同社の独自の実態調査およびフォーカスグループによれば、顧客も候補者も、専門知識を有し、専門スキルセットに特化したリクルートメント・パートナーとの提携を希望していることが明らかになりました。当社の調査ではリクルート会社が特化した専門知識を有し、必要なスキルを持つ人材を理解しかつ提供する場合、顧客満足度が98%上昇することを示しています。候補者の場合、満足度は93%上昇します。

顧客にとって、専門分野に特化したリクルート会社は、採用担当マネジャーの具体的な業務の優先順位を深く理解することができ、要件に合った熟練した専門的人材を見出してスクリーニングすることができます。候補者にとって、専門分野に特化したリクルート会社は異なるスキルと専門知識の理解度が高く、キャリアアップを後押しするような求人情報をより効果的に提示してくれます。

「昨年、当社では地元や海外の顧客ニーズに対応するために、専門化したリクルートメント・ブランド戦略を進めて支援する社内チームを再編しました。社内チームは数か月の訓練を受けて、顧客と候補者に実際に専門レベルのコンサルティング・サービスが提供でるように適切なリソースを与えられました。APACリクルート市場に3つのグローバル・ブランドを立ち上げたことに我々は興奮しています。当社が提供する深い専門性に顧客が満足してくださると確信しています」とWaagは述べています。

Allegis Groupについて

Allegisグループは他のどのプロバイダーより熱心に働き、相手を思いやることを重視する人材ソル―ションのグローバル・リーダーです。当社は顧客や候補者、さらに当社社員のニーズを一層理解し、常に他にない品質のサービスを提供するという約束を今後も守ってまいります。これこそがAllegis グループの強みであり、これはどのAllegis グループ企業でも一貫しています。年間売上高110億ドル以上、世界中に500以上の拠点を持つ当社ネットワークは、より良いパートナーシップ構築に必要なニッチな専門知識を活用し、事業主に包括的な人材ソリューションを提供します。当社の専門化したグループ企業は:Aerotek, TEKsystems, Allegis Global Solutions, Aston Carter, Major, Lindsey & Africa, Allegis Partners, MarketSoure、およびEASiです。詳細はwww.AllegisGroup.com をご覧ください。

連絡窓口:

Sharon Fung

Marketing Manager, North APAC

+852-3473-3277

sharon.fung@allegisgroup.com

(日本語リリース:クライアント提供)

Allegis Group Announces Asia Pacific Brand Launch

PR65695

SYDNEY, Sept. 12, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/

Allegis Group, the global leader in talent solutions, is repositioning its

recruitment brand strategy in the APAC market to bring greater specialisation

to its recruitment services for contract and permanent roles.

Specialised Brands for Distinct Customer Needs

Collectively, Allegis Group represents a network of specialised companies with

services that address nearly every workforce challenge. Whether a client needs

an executive placement or managed delivery service, Allegis Group has a

solution.

Over the past decade, Allegis Group has extended its global footprint with a

growing presence in Asia Pacific. In 2008, Allegis Group entered the China

market as Allegis-BN, a joint venture with BN Management Consultants and in

2011, acquired Aston Carter and extended its Asia Pacific presence in Hong Kong

and Singapore. In 2014, it acquired Talent2, establishing a truly global

footprint for its recruitment services, pairing Allegis Group's operational

leadership with Talent2's geographical reach and understanding of the APAC

market. This year the company also acquired Benchmark in China to further

strengthen its existing business.

Upon conducting in-depth research with its clients and candidates, Allegis

Group is now making the strategic decision to decommission the Allegis-BN,

Talent2 and Benchmark brands to realign its recruitment services under three

global brands, specialised in distinct skill categories:

- Aston Carter (https://www.astoncarter.com/): focused on business

professionals within Accounting & Finance; Audit, Risk & Compliance; Banking &

Financial Services; Human Resources; Operations; Sales, Marketing,

Communication & Digital; and Strategy, Change & Transformation.

- TEKsystems (https://asia.teksystems.com/): focused on IT professionals within

Applications; End-User Support; Leadership; Network Infrastructure; and PMO &

Project Management.

- Aerotek (https://www.aerotek.com/): focused on industrial and technical

professionals within Clinical & Scientific; Engineering; Property &

Construction; and Supply Chain & Logistics.

"Our growth is propelled by bringing greater levels of service and expertise to

our clients and candidates," says Richard Waag, Allegis Group APAC President.

"A recruitment brand strategy with specialised focus on distinct skill

categories enables us to deepen our partnerships and the value we provide the

market. With recently refreshed brand positioning for Aston Carter, TEKsystems,

and Aerotek, now is the right time to take the solid platform Talent2,

Allegis-BN and Benchmark provided to the next level."  

The Value of Specialisation

Allegis Group believes its focused approach benefits clients and candidates

alike. The company's proprietary survey studies and focus groups reveal both

customer populations prefer to align with a recruitment partner with expertise

and focus in specific skill sets. Our research shows that client satisfaction

is positively impacted by 98 percentage points when a recruitment firm has the

specialised expertise to understand and place the skills they require. For

candidates, satisfaction is positively impacted by 93 percentage points.

For clients, specialisation enables a recruitment partner to establish a deeper

understanding of a hiring manager's specific business priorities, and to better

source and screen highly skilled professionals that match requirements. For

candidates, a focused partner can better understand distinct skill and

expertise, and more effectively present relevant positions that facilitate

career advancement.

"Over the last year, we have aligned our internal teams to drive and support a

specialised recruitment brand strategy to deliver on our local and global

customers' needs. Our teams have undergone months of training and been provided

with the right resources to really bring a consultative and specialised level

of service to clients and candidates. We're primed and excited to launch our

three global brands to the APAC recruitment market; and we're confident our

customers will appreciate the deeper focus we provide," says Waag.  

For more information contact:

Lara Squire, Senior Manager Strategy & Brand, Allegis Group, APAC

Tel: +61-2-9087-6369; Mobile: +61-2-414-798-024; Email:

lara.squire@allegisgroup.com

About Allegis Group

Allegis Group is the global leader in talent solutions focused on working

harder and caring more than any other provider. We'll go further to understand

the needs of our people - our clients, our candidates, and our employees - and

to consistently deliver on our promise of an unsurpassed quality experience.

That's the Allegis Group difference, and it's consistent across every Allegis

Group company. With more than US$11billion in annual revenues and over 500

locations across the globe, our network provides businesses with a

comprehensive suite of talent solutions -- without sacrificing the niche

expertise required to ensure a successful partnership. Our specialised group of

companies includes: Aerotek, TEKsystems, Allegis Global Solutions, Aston

Carter, Major, Lindsey & Africa, Allegis Partners, MarketSource, and EASi.

Visit www.AllegisGroup.com to learn more.

SOURCE  Allegis Global

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

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