UnionPay(銀聯)カードが中国人の海外旅行をサポート

UnionPay International

UnionPay(銀聯)カードが中国人の海外旅行をサポート

AsiaNet 65652(1111)

【上海(中国)2016年9月8日新華社=共同通信JBN】銀聯国際(UnionPay International)と中国旅行研究院(China Tourism Academy)は9月8日、中国の海外ツーリズム2016年次報告(Annual Report on China's Outbound Tourism 2016)を発表し、中国の海外旅行が落ち着いた増加の時期に入るとともに、今後5年から10年間は旅行者が着実に増えていくと指摘した。報告はUnionPay(銀聯)カードが中国人の海外旅行で決済をサポートしていることに言及した。

▽海外旅行者の増加は鈍化しているが、タイと日本は人気

中国人の海外旅行者は2015年に1億1700万人に達したが、前年比増加率は9.8%と過去数年の20%を大きく下回る。しかし、報告は中国の海外旅行に肯定的で、2016年には旅行客が11.5%増の1億3300万人になるとみている。

海外旅行を盛んにしている2大要素はビザ発給政策の改善と支払い方法の簡便化。UnionPay(銀聯)カードは160カ国・地域の3500万の小売店と200万以上の現金自動預払機(ATM)で受け入れられている。

昨年はほとんどの旅行者が近場の渡航先を選んだ。70%以上が香港、マカオ、台湾へ旅行した。中国国外の旅行目的地としてはトップ10がタイ、韓国、日本、ベトナム、米国、シンガポール、ロシア、オーストラリア、インドネシア、マレーシア。タイと日本では中国人旅行客が88%増加した。将来は東欧や南米、中米が人気になりそうだ。

タイのATMのほぼ全て、小売店の約90%、日本のATMの半数以上、小売店の約50万店、米国のATMのほぼ全て、小売店の80%以上、シンガポールのATMのほぼ全て、小売店の80%以上がUnionPay(銀聯)カードを受け入れている。

▽「爆買い」から「現地の生活を楽しむ」へ

中国の海外旅行者は2015年、前年より16.6%増の1兆0450億ドルを支出した。1人当たりでは893ドルで、その伸びは鈍化している。海外旅行をする中国人の目的は観光からショッピングへと移り、今では現地の生活を楽しむことに変化している。

主な支出項目はショッピング、グループツアー、ケータリング、アトラクションチケット。旅行者の85.9%は最大の支出項目にショッピングを選んでいる。

主な渡航先ではホテル、レストラン、スーパーマーケットのほか、文化・娯楽施設もUnionPay(銀聯)カードを受け入れる所が増えている。オーストラリア、韓国、シンガポールのタクシーもUnionPay(銀聯)カードが有効だ。

個人旅行者の65%は航空券を予約し、56.5%はホテルを予約、57.7%は旅行をオンラインで手配している。中国本土外では1000万以上のオンライン通販業者がUnionPay(銀聯)カードを受け入れ、国境を越えたUnionPay(銀聯)カードの取引額は2015年にほぼ3倍になった。

詳しい情報:http://www.unionpayintl.com/

ソース:UnionPay International

Report: UnionPay Cards Support China's Outbound Tourism

PR65652

SHANGHAI, China, Sept. 8, 2016 /Xinhua=KYODO JBN/--

On September 8, UnionPay International and China Tourism Academy released the

Annual Report on China's Outbound Tourism (2016), stating that China's outbound

tourism has entered into a period of rational increase and will continue

growing steadily in the next five to ten years. The Report notes that UnionPay

cards are providing payment support for Chinese people's travel abroad.

The increase of outbound tourists slowing down while Thailand and Japan became

popular.

Chinese outbound tourists reached 117 million in 2015, growing by 9.8%, which

is much lower than the 20% year-on-year growth in previous years. The Report,

however, is positive about China's outbound tourism, expecting the tourists to

reach 133 million in 2016 with an 11.5% increase.

Better visa policies and easier payment are two major factors that promoted

outbound tourism. UnionPay cards are accepted at 35 million merchants and over

2 million ATMs in 160 countries and regions.

Most tourists chose short-distance destinations last year, and over 70% of

tourists travelled to Hong Kong, Macau and Taiwan. As for destinations outside

China, the top 10 are Thailand, South Korea, Japan, Vietnam, the US, Singapore,

Russia, Australia, Indonesia and Malaysia. Thailand and Japan saw an 88%

increase in Chinese tourists. In the future, East Europe, South America and

Central Asia are expected to gain popularity.

Almost all ATMs and about 90% merchants in Thailand, over half of ATMs and

about 500,000 merchants in Japan, almost all ATMs and over 80% merchants in the

US, and all ATMs and over 80% merchants in Singapore accept UnionPay cards.

From "going on shopping sprees" to "enjoying the local life"

Chinese outbound tourists spent 1.045 trillion US dollars in 2015, growing by

16.6%. The spending per capita was 893 USD, showing a slower increase. Chinese

tourists' aim of traveling abroad is changing from sightseeing, to shopping,

and now to enjoying the local life.

Shopping, tour groups, catering and attraction tickets are their major spending

items. 85.9% of the tourists chose shopping as their major spending item.

Hotels, restaurants, supermarkets, and more cultural and entertainment

establishments in major destinations accept UnionPay cards. Taxis in Australia,

South Korea and Singapore also support UnionPay.

65% of independent travelers booked airline tickets, 56.5% booked hotels, and

57.7% arranged their trips online. Over 10 million online merchants outside

mainland China accept UnionPay cards, and UnionPay cross-border online

transaction volume almost tripled in 2015.

For more information: http://www.unionpayintl.com/

SOURCE: UnionPay International

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